Kirjoittaja Aihe: Crockett & Jones  (Luettu 129755 kertaa)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #75 : 28.12.09 - klo:08:26 »
Tuli muuten jouluaattona todettua että yhdistelmä C&J Weymouth ja Swimsin kalossit toimivat hyvin potkukelkkailussa.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #76 : 30.12.09 - klo:11:48 »
^ potkukelkan olaksina vai ihan vauhdin antajina?

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #77 : 30.12.09 - klo:14:00 »
Vauhtia niillä annettiin, tuli kiire joulukirkkoon. Kolmevuotias tytär istui kyydissä.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #78 : 04.01.10 - klo:15:31 »
Taannoin tutustuin Tallinnan parhaimpaan ja myyjän mukaan, ainoaan hyvään kenkäliikkeeseen. Kuten lyhyessä kuvauksessani mainitsin ainoat kengät jota putiikki myy, ovat Crockett & Jones laatuvalmistajan aikaansaannoksia. Isojalkaisena minulle ei löytynyt kaupasta kuin kaksi paria ja kummatkaan eivät silmääni miellyttäneet. Mutta tulipahan koko testattua. Pediwearilta lähti tilaukseen musta Clifford-pari Handgrade-mallistosta. Price pledge-palvelua hyödyntämällä hinnaksi jäi 280 puntaa (pediwearin ovh 385 puntaa). Nyt jännityksellä odottamaan...

Pkm

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #79 : 05.01.10 - klo:23:38 »
Luin Style forumista seur. viestin
 In an email from Plal, I was told that online sales of C&Js will no longer be available as of February 2010.

Get your order in while you can.

Tarkoittanee myös sitä että tuon jälkeen ei C &J sitten saa enää alehinnoin Pediwearista vetoamalla Plalin hintoihin. Eli nyt kiirettä pukkaa jos C & J handgradet kiinnostaa.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #80 : 18.01.10 - klo:11:56 »
Minulla on yksi pari Crockett & Jonesin benchgrade-kenkiä. Malli on Lowndes ja lesti on 348. Varsinaista vertailua en pysty kovinkaan moneen kenkään tekemään, mutta viimeistely ainakin tässä parissa on mielestäni erinomainen, mutta seikka joka minuun on tehnyt erittyisen suuren vaikutuksen on pintanahan laatu. En missään muussa kengässä ole koskaan nähnyt niin kaunista kiiltoa kuin näissä tummanruskeissa monkeissa. Kiillon aikaansaaminen/ylläpitäminen on vieläpä kohtuullisen vaivatonta.

Muuten tyydyn toistelemaan sitä, että lesti on kapea. Tämä kapeus on keskeisin syy miksi C&J:n pariin olen alunperinkin kääntynyt. Seuraava parinikin tulee olemaan C&J:tä, mutta tällä kertaa ajattelin kokeilla handgradea.

Olen itse ihastunut C&J:n Lowndesiin (double monkstrap), mutta en ole koosta ihan varma. Kannattaakohan valita sama koko kuin muissa kengissä, vai onko Lowndes niin pitkä kenkä (lesti 348), että kannattaisi ottaa puolta numeroa pienempi jos ei halua niiden näyttävän lyhyehkössä varressa hessu hopon kengiltä? Vai ottaakohan silloin leveydestä kiinni, omani jalkani kun ei ole kapeimmasta päästä.

Vertailun vuoksi asetin rinnakkain C&J:n lestit 348 ja 337, joka vaikuttaa "peruslestiltä". 348 vaikuttaa hieman pidemmältä ja kapeammalta, mutta toisaalta tuo cap toe ja soljet katkaisevat visuaalisesti pitkähköä linjaa.



"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #81 : 18.01.10 - klo:12:13 »
Itsellä ovat kaikki popot kokoa 9 tai 9G.
Lowndes parini on myös 9.
En suosittele valitsemaan puolikasta pienempää kokoa tämän lestin kohdalla ellei jalkasi ole erityisen kapeaa sorttia.
Mielestäni ko. kesti ei ole mitenkään erityisen pitkä, vaan ennemminkin kapea.
Leveäräpyläisille saattaa tulla normaalikoonkin kanssa ahdasta.
There ain't no rest for the wicked...

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #82 : 18.01.10 - klo:12:20 »
^ Kiitos kovasti. Saakohan Lowndesia mistään alle £290? Sen verran näyttäisi maksavan kaikkialla.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #83 : 18.01.10 - klo:12:23 »
Jos jostain löydät halvemmalla niin kerro ihmeessä.
Ostan heti toiset brown suede versiona.
There ain't no rest for the wicked...

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #84 : 18.01.10 - klo:22:11 »
Itsellä ovat kaikki popot kokoa 9 tai 9G.
Lowndes parini on myös 9.
En suosittele valitsemaan puolikasta pienempää kokoa tämän lestin kohdalla ellei jalkasi ole erityisen kapeaa sorttia.
Mielestäni ko. kesti ei ole mitenkään erityisen pitkä, vaan ennemminkin kapea.
Leveäräpyläisille saattaa tulla normaalikoonkin kanssa ahdasta.

Minulla taasen kapeajalkaisena Lowndesin koko on normaali kengän numeroa puoli numeroa pienempi.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #85 : 19.01.10 - klo:16:41 »
Classic Boutique sijaitsee Tallinnan vanhassa kaupungissa osoitteessa Nunne 5. Hintataso oli edullinen verrattuna esimerkiksi Pediwearin hintoihin. Kenkien hinnat vaihtelivat 300-350 euron haarukassa. Käsittääkseni Handgrade-mallisto oli tuosta kalliimmasta päästä. Pediwearilla Handgradet kustantaa 380 puntaa joten hintataso Tallinnassa on jotakuinkin kohdallaan. Tilasin Pediwearilta Handgrade mallistosta Cliiffordit ja kiitos PLALin ja Price Pledgen hinnaksi jäi postituskuluineen 316 euroa. Kenkiä vielä odottelen. Tarkempia hintatietoja voi tiedustella suoraan kaupasta classic(at)uninet.ee. Lyhyen visiitin aikana minulle tehtiin selväksi että he voivat tarvittaessa tilata kenkiä valmistajalta, kyseisen tapahtuman kustannukset jäivät kuitenkin epäselviksi. Lisäksi myyjä/omistaja oli valmis neuvottelemaan kenkien hinnasta,

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #86 : 20.01.10 - klo:11:17 »
Vielä C&J:n Lowndesista: kuinka ko. mallin omistajat vertaisivat kengän sisäkokoa yleensä muihin kenkiin, esim. onko korkeussuunnassa jotakin poikkeuksellista suuntaan tai toiseen? Itselläni on korkeahko jalkapöytä. Olen joskus lukenut jostain, että soljelliset kengät (munkkikengät) olisivat yleensä vähän tilavampia kuin nauhalliset, vaikka lesti olisi sama.

Tällä hetkellä olen valitsemassa saman koon (8) kuin muissakin kengissäni, vaikka Lowndes onkin samassa koossa 3-4 mm omistamiani kenkiä pitempi. Puoli numeroa pienempi, ja 4-5 mm lyhyempänä, se olisi oletettavasti liian pieni sivuilta ja muutenkin; eihän se tällöin olisi edes 'elongated' lestin kanssa ihan nykyisten pyöreäkärkisten kenkieni mittainen. Kuulostaako koko 8 hyvältä valinnalta?
« Viimeksi muokattu: 20.01.10 - klo:11:59 kirjoittanut Gaffer »
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #87 : 20.01.10 - klo:15:31 »
En osaa arvioida korkeutta kovin hyvin, koska minulla on melko matala jalka ja käytän itse noissa pohjallista. Lowndesin soljissa on kuitenkin kolme reikää, joten sopiva "asetus" löytynee noilla ja soljet ovat myös hieman elastiset, joka lisännee kengän mukavuutta.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #88 : 21.01.10 - klo:12:54 »
Laitoin itsekin Pediweariin tilausta Cliffordeista jos vaikka tuo Plalin nettimyynti loppuu.
(btw, en asiasta löytänyt mainintaa heidän kotisivuiltaan)

Mikä on kokemuksenne CJ:n lepolesteistä? Himottaisi lisätä samaan tilaukseen kenkien kanssa.

Saako 38 punnan hintaan muuta lisäarvoa kuin CJ:n logon ?
« Viimeksi muokattu: 21.01.10 - klo:13:01 kirjoittanut supera »
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #89 : 21.01.10 - klo:13:06 »
Laitoin eilen Lowndesit tilaukseen Bodileysilta kun tarjoavat seuraavan päivän toimituksen ilman postimaksua. No, tänään tuli viesti, että kokoni kengät ovat 'out of stock' ja uusi erä tulee 2-3 viikon päästä. Mietin onnistuisiko tilauksen vielä perumaan, mutta vaikka onnistuisi niin en tiedä tarjoaako kukaan muu Lowndesia postimaksutta ja nopealla toimituksella. Kuinkakohan nopeasti Pediwearin tilaukset saapuvat? Olen aika kärsimätön odottamaan...
« Viimeksi muokattu: 21.01.10 - klo:13:11 kirjoittanut Gaffer »
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"