Kirjoittaja Aihe: Crockett & Jones  (Luettu 129754 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #60 : 07.11.09 - klo:14:26 »
Lisäys: huomasin juuri, että C&J:n ranskankieliset verkkosivut ovat runsaasti kattavammat kuin alkuperäissivusto. Mikäli valmistaja kiinnostaa kovasti, lisäinfoa on tarjolla osoitteessa:

http://www.crockettandjones.fr/accueil.php
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #61 : 17.11.09 - klo:18:54 »
Voisin maksaa ekstraa Pediwearin väelle jotta rahtaisivat tavaransa eri toimittajalla, Parcelforcen kaverit ovat onnistuneet kastelemaan uudet kenkäni läpikotaisin, josta johtuen ne ovat pilalla. Enpä siis saa handgradeja jalkaani ennen joulua, jos ollenkaan. Erittäin harmillista. Armeijaslangilla ilmaistuna: victor mike.

Ikävä juttu, itse joudun myös ottamaan aikalisän. Kovasti kiinnostaisi Handgrade-mallisto, mutta en nyt saa selkoa mikä olisi oikea koko.

Jos jollekin tulee PK-seudulle 348- tai 337-lestin 9E-kokoa, niin mielelläni testaisin.

Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #62 : 17.11.09 - klo:20:42 »
Mulla on AE 10.5 C lestissä 5. Nyt kun finskin lakkokin on ohi voin raportoida C&J kenkien istuvuudesta (tosin vain omiin jalkoihin) ensi viikon loppupuolella.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #63 : 17.11.09 - klo:20:43 »
Itselläni meni myös molemmat parit vaihtoon.. Eli Edgwaret sekä Pembroket. Olivat raakasti pieniä minulle. Koko oli molemmissa 9E. Ne olivat sitten loppujen lopuksi niin pienet, että joudun vaihtamaan ne kokonaisen numeron verran isompiin, eli 10E:en...

Eli minun kohdallani C&J:t osoittautuivat suhteessa pieniksi kokojensa puolesta. Voi johtua jaloistani, mutta ainakin minun kohdallani ohjesääntö ja vinkit valita puoli numeroa pienempi koko oli väärä. Jouduin siis itse asiassa ottamaan puoli numeroa isomman koon kuin normaalisti. Harmi vain, että en päässyt vielä nauttimaan muuten niin upeista jalkineista.
VASTATUULEEN!

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #64 : 17.11.09 - klo:20:57 »
Minulla on kaksi paria C&J:n popoja. Toiset ovat Peal-mallistoa - C&J:n omalla lestillä -, toiset puolestaan tuotannosta poistunutta Perth-mallia. Molemmat ovat kokoa 8.5E (valmistajan normaali leveys) ja omiin hoikkiin jalkoihini molemmat parit sopivat erinomaisesti.

C&J on kapeat, pitkät tai hoikat jalat omistavien ystävä - muiden kannattaa miettiä verkkotilauksensa tarkoin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #65 : 17.11.09 - klo:21:09 »
Kyllä vain.. Myös yksi syy siihen, miksi nyt tuli väärä koko on aivan selvästi se, että minä olen tottunut virheellisesti pitämään liian ahtaita kenkiä.. Eli se Suomalainen perusskenaario, että mikäli kengät ovat hemmetin leveät, niin sitten vähennetään pituutta..
Mutta nyt asia vasta todella paljastuu ja muuttuu "lihaksi" C&J:n virtaviivaisten jalkineiden johdosta..
Noh, onneksi asia tuli ilmi, ennen kuin minulle olisi kasvaneet komeat "vaivaisenluut".. Heh!
VASTATUULEEN!

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #66 : 25.11.09 - klo:13:36 »
Lupasin tuossa aiemmin laittaa raporttia C&J sovitus keikasta. Toistaiseksi parhaiten jalkaani sopiva kenkä on ollut AE:n lesti 5, kokoa 10.5 C. Minulla on myös matala jalkapöytä mikä monesti vaikeuttaa sopivien kenkien löytämistä.

Sovitin seuraavia handgrade malleja:Selbourne (358), Clifford ( 337), Weymouth(337) sekä myös Boswell (337). Boswellit ovat derbyt muut oxfordeja. Lisäksi sovitin Cottesmore bootseja (341).
Noissa kengissä kokoni oli 9, Selbournet, Cliffordit ja Weymouthit olivat sopivuudeltaan hyvin samanlaisia, joskin erilainen kuviointi aiheutti eroja kävelytuntumaan. Nuo Weymouthit olivat pehmeimmät ikinä kokemani kengät, ihan uskomattomat! Nuo koon 9 derbyt olivat toivottoman leveät jalkapöydän kohdalta, kiristysvara loppui pahasti kesken.
Noissa bootseissa 9 oli liian lyhyt, eli 9.5 kaksinkertaisilla pohjallisilla olisi ollut sopiva.

Eli sanoisin että C&J:n kohdalla pelkkä kokojen tuijottelu voi viedä pahasti metsään. Kenkien muoto on omaperäinen, tosin omaan jalkaani hyvin sopiva mutta suosittelen sovittamista ennen verkkotilausta.
Sovituksen lopputulos: raha vaihtoi omistajaa ja mustat Selbournet matkasivat suomeen.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #67 : 26.11.09 - klo:06:41 »
Calle, kiitos rapparista.

Palaan asiaan jossain vaiheessa. Olisi kiva kuulla Selbournien sisäänajon jälkeen kommentejasi AE vs CJ.

Mulle itselle jäi lyhyen CJ:n Drummondin kokemuksen jälkeen kuva että ovat kuitenkin varsin erityyppiset
jalkineet verratuna AE:n Classic -mallistoon. 

Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #68 : 26.11.09 - klo:10:32 »
Sovituskeikka Lontoossa on takana. Ensin muutama sana liikkeestä. Palvelu oli todella ystävällistä ja myyjä ihmetteli kovasti mistä suomalainen kaveri on kuullut heidän olemassa olostaan. Hän mainosti kovasti, että he ovat ainut jalkineita valmistava perheyritys Englannissa. Nythän on kyseessä 5 sukupolvi ja perinne tulee jatkumaan edelleen.

Itse liikkeestä käteen jäi Handgraden Boswellit koossa 8E. Olen pitänyt itseäni leveäjalkaisena, mutta kaikissa liikkeissä kävi niin, että normaalimitoitus oli oikea. Kengät ovat jalassa parhaillaan ja tuntuma on mitä mainioin. Nahka on pehmeää ja dainite-pohja tuntuu erilaiselta kuin Trickersin Stoweissa, joissa se on huomattavasti jämäkämpi. Ei voi sanoa muuta kuin "ah tätä autuutta".

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #69 : 04.12.09 - klo:14:50 »
Sain vihdoin skannattua C&J:n luettelon:

http://www.mediafire.com/file/rznozmm4zyz/C&J2009.pdf

Tiedostokoko on vajaat 7 megatavua, vaikka yritin rajoittaa laatua (ja mielestäni onnistuinkin siinä, kokoa jäi silti...). Luettelon viimeisellä sivulla on nolohko painovirhe. Liitin mukaan hinnaston, vaikka hinnat näyttävätkin olevan linjassa Pediwearin kanssa.



Riku

Pkm

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #70 : 07.12.09 - klo:18:58 »
Kiitoksia kuvaston skannaamisesta, tuossahan on malleja huomattavasti enemmän kuin missään nettisivuilla olevissa kuvastoissa.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #71 : 07.12.09 - klo:20:58 »
Kiitoksia kuvaston skannaamisesta, tuossahan on malleja huomattavasti enemmän kuin missään nettisivuilla olevissa kuvastoissa.

Pitää itsekin kiitellä. Myös taannoinen Church'sin katalogi on ollut kovan zoomailun alla.

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #72 : 19.12.09 - klo:19:06 »
C&J:n kenkiä saa useammasta kaupungista Ruotsissa, ja sikäläinen nettisivustonsa on oikein hyvä:

http://www.crockettandjones.se/


JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #73 : 19.12.09 - klo:20:13 »
Sivusto on hyvin kattava, kun pikaisesti katselin. Kaikki kenkämallit kuvina, kaikissa väreissä, mitä voi valita.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Crockett & Jones
« Vastaus #74 : 19.12.09 - klo:20:27 »
En laskenut, mutta tosi moni liike myy Crockett & Jonesia Ruotsissa. Kyllä hurreilla on kenkien hanki sitten helppoa. Jos edullisimmin niin sovittaa liikkeessä kenkiä ja tilata netistä sopivan kokoiset kengät. Ruotsihan on vauras maa, niin kyllä niillä riittää rahaa ostaa suoraan liikkeestä.

Hieman hintatietoja jostain liikkeestä jolla on verkkokauppakin. Bedford(perusoxford) 3995 kr,(382 €), Pediwearista saa hintaan £265, (298€)
« Viimeksi muokattu: 19.12.09 - klo:20:37 kirjoittanut JMasa »