Viskit

Aloittaja Tumppi$, 11.04.10 - klo:23:38

« edellinen - seuraava »

Kukke

Kisälli
Sijainti: Sirkka, Kittilä
Kirjattu
Juhlistinpa eilen lumilautaohjaajakoulutuksen päättymistä lasillisella Laphroaigin 10-vuotiasta, tutun baarimikon suosittelemana. En osaa kyllä oikein muuta sanoa, kuin että kyseenomaisesta viskistä tuli meikäläisen suosikkiviski. Ai että oli ihanaa. Tässä(kin) tapauksessa täytyy todeta, että laatu korvaa määrän.
"Herrasmies suojelee naistaan kaikelta, paitsi kyseenomaiselta herrasmieheltä."
-Ernest Hemingway

konda

Legenda
Kirjattu
Odatahan kun maistat Quarter Caskia. Jos luulet että ei voi 10 vuotiaasta enää parantua...

Kukke

Kisälli
Sijainti: Sirkka, Kittilä
Kirjattu
Hmm, täytyypäs pistää korvan taakse muistiin.

Ainahan kaikessa voi parantaa, eikös sitä niin sanota ;)
"Herrasmies suojelee naistaan kaikelta, paitsi kyseenomaiselta herrasmieheltä."
-Ernest Hemingway

Wolf

Yleisvalvoja
Legenda
Sijainti: Lohja
Kirjattu
Pig's Nose 5yo:ta tuli eilen maistettua, pehmoisen hyvää.

Wolf

Yleisvalvoja
Legenda
Sijainti: Lohja
Kirjattu
High West Double Rye tänään, hyvältä maistuu.

Suavo

Auktoriteetti
Kirjattu
Mitä velhot suosittelis ekaks Islay-viskiksi?
Larppaus sallittu

Quijote

Legenda
Esq.
Kirjattu
Tekee mieli sanoa Lagavulin 16. Velho en kyllä ole.

Suavo

Auktoriteetti
Kirjattu
^ This not Ron Swanson speaking? Ei sillä, varmasti helvetin hyvä viski, en sitä epäile.
Larppaus sallittu

Richard Mutt

Legenda
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Suavo - 05.04.14 - klo:22:02
Mitä velhot suosittelis ekaks Islay-viskiksi?

Riippuu mitä arvostat/pelkäät. Melkein se Lappis, vaikkei enää olekkaan oma suosikkiviski. Tuleepaahan tyyli kerralla tutuksi.

RexMundi

**
Flanööri
Kirjattu
Laphroaig (10 yo) on hyvä alku; hyvin saatavilla ja kaikki islay-viskien perusominaisuudet löytyy. Sen jälkeen, jos Islay-tyyli miellyttää, niin tuolta pohjalta on hyvä lähteä tutkimaan edistyneempääkin kamaa, ja silti Laphroaig hyvin todennäköisesti pysyy baarikaapin perusvarustuksessa mukana.

jk

**
Flanööri
Kirjattu
Ardbeg Ten nyt ja aina :)

Hadoque

Kisälli
Kirjattu
Ardberg on kyllä hyvä, Laphroaig myös varma valinta. Ehkä Laphroaig on se mistä itse lähtisin aloittamaan.

premier

Auktoriteetti
Kirjattu
Vähemmän savusesta päästä sit löytyy kans Scapa, joka on oikein hyvä, sillä aloitin itse. Mutta ei vissiin kovinkaan tyypillinen islay-viski, joten jos islay-fiiliksiä haetaan niin sit noi lapparit tai lagavulinit vois olla hyviä.

Bordeaux

Legenda
Kirjattu
Minä en tuota lapparin perus-10:ä osaa oikein arvostaa, mutta se on jokaisen itse päätettävä ja kannattaa ainakin kokeilla. Ardbeg on taas aika omaleimaista enkä tiedä kannattaako tutustuminen aloittaa siitä, itse kyllä pidän erittäin paljon.

af Granskär

*
Edistynyt
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: premier - 07.04.14 - klo:00:24
Vähemmän savusesta päästä sit löytyy kans Scapa, joka on oikein hyvä, sillä aloitin itse. Mutta ei vissiin kovinkaan tyypillinen islay-viski, joten jos islay-fiiliksiä haetaan niin sit noi lapparit tai lagavulinit vois olla hyviä.

Scapa ei ole kyllä Islaysta lainkaan.
Bowmore ja Caol Ila on molemmat myös hyviä, ja ehkä vähän lähestyttävämpiä kuin Ardberg tai Laphroaig.
"There's three things in this world that you need: Respect for all kinds of life, a nice bowel movement on a regular basis, and a navy blazer."