Kirjoittaja Aihe: Mittatilauspuvun tilaamisesta  (Luettu 166590 kertaa)

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #120 : 24.03.11 - klo:20:31 »

J-ma

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #121 : 25.03.11 - klo:17:22 »
Joskin luottaisin kyllä esimerkiksi Solossa tai Feressä henkilökuntaan sen verran, että sieltä saa istuvan puvun.

Anteeksi; tämä varmasti alkaa tuntumaan jo henkilökohtaiselta hyökkäykseltä, mutta olen Solon osalta vähän eri mieltä. Ainakin oma kokemukseni on, että iso osa paikan myyjistä osaa kyllä myydä, mutta ei tiedä puvuista kovinkaan paljoa. Se hiplaaminen ja flirttailu on varmasti tehokasta, mutta minuun tehoaisi vielä paremmin jos myyjä tietäisi kanvasoidun, puoli-kanvasoidun ja liimatun puvun erot. Muutama hyväkin myyjä tosin on joukossa. Tosin Feressäkin pyrkisin sen miehen juttusille.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #122 : 25.03.11 - klo:17:33 »
...mutta olen Solon osalta vähän eri mieltä.
+1000
There ain't no rest for the wicked...

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #123 : 25.03.11 - klo:17:54 »
Solosta en tosin ole pukua kysellyt, muiden tuotteiden kohdalla ei ole ollut valittamista, joten sikäli huono sanoa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #124 : 25.03.11 - klo:17:55 »
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #125 : 25.03.11 - klo:17:59 »
http://www.indochino.com/product/The-Associate-3-Piece-Tweed-Suit

Jopas alko polttelemaan :)
Ainakin mainoskuvaan valittu liian matalat housut (tai liian korkealla oleva liivi), kyllä liivin pitää peittää housujen vyötärö kaistale.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #126 : 25.03.11 - klo:20:51 »
Indochinon mainoskuvista löytää helposti muutakin huomautettavaa; Liivin alin nappi kiinni, puvun alin nappi kiinni, kolmiosaisen puvun takki napitettu kiinni... Saattaapi olla että mainoskuvaukset on ostettu studiosta jossa pukuetiketin tunteminen ei ole ihan samalla tasolla studiotyöskentelyn osaamisen kanssa.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #127 : 25.03.11 - klo:23:08 »
kolmiosaisen puvun takki napitettu kiinni...

No tuota, kyllä kolmiosaisenkin puvun takin voi laittaa kiinni. Se ei ole minkäänlainen etiketti- tai tyylivirhe ja etenkin tweedpukua käytettäessä näyttää pirun hyvältä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #128 : 26.03.11 - klo:13:00 »
Liivinkin voi napittaa kiinni jos liivi on leikattu siten, että alin nappi kuuluu kiinni.
Jos on leikattu perinteiseen tyyliin alin nappi auki niin sen myös huomaa sokeakin...
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #129 : 26.03.11 - klo:13:07 »
Liivinkin voi napittaa kiinni jos liivi on leikattu siten, että alin nappi kuuluu kiinni.
Jos on leikattu perinteiseen tyyliin alin nappi auki niin sen myös huomaa sokeakin...

Jep. Indochinolla leikkaus näyttää olevan kaikkien nappien sulkemista tukeva.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jute

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #130 : 26.03.11 - klo:22:13 »
.
...mutta olen Solon osalta vähän eri mieltä.
+1000

Hear, hear!

Solon outletissa tuntuu olevan ainakin yksi asiansa osaava myyjä. Sain hankittua sieltä erittäin hyvin istuvat housut, mikä itselläni sujuu valitettavan harvoin.

Mistä muuten mittatilaushousuja kannattaisi hankkia?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #131 : 26.03.11 - klo:22:46 »
Itse jäin ihmetteleen tuota kolmiosaisen puvun takin napittamista. Siis tottakait se kuuluukin napittaa kiinni. Toki takkia voi aukikin pitää, mutta ei se ole takki jota pitä pitäisi aina pitää kiinni. Liivin napitus on tosiaan kumpi vaan. Mun liivit on vissiin yhtä lukuunottamatta kaikki sellaisia että voi joko napittaa alasasti tai jättää alimman napittamatta. Itse teen harrasta kumpaakin.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #132 : 26.03.11 - klo:23:16 »
Solon outletissa tuntuu olevan ainakin yksi asiansa osaava myyjä. Sain hankittua sieltä erittäin hyvin istuvat housut, mikä itselläni sujuu valitettavan harvoin.

Mistä muuten mittatilaushousuja kannattaisi hankkia?

...ainakin DandyAndyllä on kokemusta housujen teettämisestä ompelijalla, eikä projekti kuulemman kovin kalliiksi tule. Yksityiskohdat saa ainakin päättää itse. Andy, kenties pystyt lisäämään tähän?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Dan-D

  • Vieras
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #133 : 27.03.11 - klo:12:41 »
Itse jäin ihmetteleen tuota kolmiosaisen puvun takin napittamista. Siis tottakait se kuuluukin napittaa kiinni. Toki takkia voi aukikin pitää, mutta ei se ole takki jota pitä pitäisi aina pitää kiinni. Liivin napitus on tosiaan kumpi vaan. Mun liivit on vissiin yhtä lukuunottamatta kaikki sellaisia että voi joko napittaa alasasti tai jättää alimman napittamatta. Itse teen harrasta kumpaakin.

Rankasti eri mieltä.  Liivipuvussa takki kuuluu jättää auki normaalisti.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Mittatilauspuvun tilaamisesta
« Vastaus #134 : 27.03.11 - klo:18:26 »
Itse jäin ihmetteleen tuota kolmiosaisen puvun takin napittamista. Siis tottakait se kuuluukin napittaa kiinni. Toki takkia voi aukikin pitää, mutta ei se ole takki jota pitä pitäisi aina pitää kiinni. Liivin napitus on tosiaan kumpi vaan. Mun liivit on vissiin yhtä lukuunottamatta kaikki sellaisia että voi joko napittaa alasasti tai jättää alimman napittamatta. Itse teen harrasta kumpaakin.

Rankasti eri mieltä.  Liivipuvussa takki kuuluu jättää auki normaalisti.

En tiedä olenko eri vai samaa mieltä, mutta mielestäni kumpikin tapa on hyväksyttävä kontekstista riippuen. Esim. sisätiloissa takki voisi olla auki, samaten tweed-puvun kanssa metsällä takki auki tai kiinni lämpötilasta riippuen. Nämä + se mikä näyttää hyvältä: on takkeja ja takkeja.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.