Kirjoittaja Aihe: Asiakaspalvelu  (Luettu 123398 kertaa)

Johannes P

  • Vieras
Asiakaspalvelu
« : 04.02.10 - klo:14:03 »
Sain juuri Iittalan asiakaspalautteesta asiallisien viestin. Tämän takia ajattelinkin perustaa tänne topicin, jossa keikarilaiset voivat kertoa mitkä yritykset tarjoavat hyvää asiakaspalvelua ja mitkä taas huonoa. Voin itse aloittaa hyvistä kokemuksista:
Iitala
Ostin Perälän Ote laseja ja pariin niistä tuli lohkeama lähes välittömästi. Laitoin viestin Iittalalle ja käskivät lähettää heille. Tänään tuli viesti, jossa kertoivat että lähettävät uudet lasit rikkoutuneiden tilalle. Tämä on tietenkin ihan kuluttajansuojan mukaista, mutta he lähettävät myös kaksi lasia varoiksi. Lisäksi haluan antaa pisteitä siitä ettei missään vaiheessa tarvinnut riidellä kenenkään kanssa oikeuksistani. Tämä kokemus vahvisti luottamustani Iittalaan.
Suunto
Muutama vuosi sitten ostin Suunto D3 rannetietokoneen. (valmistettu Suomessa!) Kone meni rikki, mutta sain uuden tilalle saman tien siitä liikkestä mistä sen ostin. Lienee sanomattakin selvää että ranteessani tulee jatkossakin killumaan Suunto. (tietenkin vain casualin asun seurana)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #1 : 04.02.10 - klo:16:17 »
Huddersfield Fine Worsteds

Sain juurikin lähetillä pari satsia kankaita, joista yksi oli väärän värinen. On täysin mahdollista, että olin itse tehnyt virheen tilatessani, mutta asiasta Huddersfieldille ilmoitettuani sain noin tunnin kuluttua sähköpostin, jossa he kertoivat pistäneensä oikean värisen kankaan lähetin matkaan ja järjestävät myös väärän kankaan noudon niin, ettei minulle koidu operaatiosta kuluja.
« Viimeksi muokattu: 05.02.10 - klo:23:25 kirjoittanut DandyAndy »
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #2 : 04.02.10 - klo:16:47 »
The Shoe Healer
Erinomaista asiakaspalvelua. Kysymyksiin sai vastauksen yleensä samana päivänä ja kun pyysin tuotetta varaukseen he tekivät sen mielellään. Tilaan toistekin!

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Peejpee

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #3 : 04.02.10 - klo:21:17 »
Myös minulla on hyviä kokemuksia Suunnon asiakaspalvelusta. Suunto Coreni hihna on katkennut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla olen saanut uudenuutukaisen kellon takuutarkastuksen jälkeen.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #4 : 05.02.10 - klo:22:35 »
Huddersfield Fine Worsteds

Sain juurikin lähetillä pari satsia kankaita, joista yksi oli väärän värinen. On täysin mahdollista, että olin itse tehnyt virheen tilatessani, mutta asiasta heille ilmoitettuani sain noin tunnin kuluttua sähköpostin, jossa he kertoivat pistäneensä oikean värisen kankaan lähetin matkaan ja järjestävät myös väärän kankaan noudon niin, ettei minulle koidu operaatiosta kuluja.

Pakko hehkuttaa lisää Huddersfieldiä. Tilasin siis tiistaina kankaat ja yksi niistä oli väärän värinen. Sain kankaat eilen ja tänään perjantaina lähetti haki pois väärän kankaan ja toi mukanaan samalla oikean. I'm bloody gobsmacked.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #5 : 05.02.10 - klo:22:59 »
^Näemmä nopeaa toimintaa!

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #6 : 10.02.10 - klo:14:47 »
The Shoe Healer
Erinomaista asiakaspalvelua. Kysymyksiin sai vastauksen yleensä samana päivänä ja kun pyysin tuotetta varaukseen he tekivät sen mielellään. Tilaan toistekin!

Sain jälleen tänään tuta Shoe Healerin Mr. Smithin verrattoman asiakaspalvelun. Vastauksen eteen oli todellakin nähty aikaa ja vaivaa. Mitäpä Shoe Healer ei tekisi tyytyväisen asiakkaan tähden, ja vaikka Pediwearilta saisinkin eräät kengät viikon pari aiemmin, on Shoe Healer valintani.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #7 : 10.02.10 - klo:15:05 »
Minulle kenkäni tulivat vaikken ollut vielä edes maksanut! Muutamassa päivässä jopa kotiovelle!

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

werther

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #8 : 10.02.10 - klo:15:09 »
Sikaritalo

Tilasin aikoinaan humidorin ja kun sitä ei kohtullissen ajan kuluttua ruvennut kuulumaan, lähetin siitä tiedustelun. Tilaukseni oli kuulemma lähtenyt bittiavaruuteen, ja kyseinen humidori oli loppuunmyyty. Tilalle tarjottiin lähes vastaava malli ja kaupantekijäisenä nahkainen kahden sikarin kotelo.
Toisen kerran laitoin sinne tilauksen sikareista torstai-iltapäivänä ja laskin saavani paketin seuraavalla viikolla. Perjantaina tuli postista lappu, että paketti odottaa noutaajansa.

Sikaritilaukseni lähtevät jatkossakin Kai Linnilän putiikkiin.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #9 : 10.02.10 - klo:15:12 »
Minulle kenkäni tulivat vaikken ollut vielä edes maksanut! Muutamassa päivässä jopa kotiovelle!

Kyllä kyllä, minullekin ovat popot tulleet Shoe Healerilta seuraavana päivänä tilauksesta - kotiovelle myös. Mutta nyt haluamaani kenkää ei ole Shoe Healerilla varastossa, joten tilaukseen tehtaalta menee jokunen viikko. Muualta ne saisin varmaankin nopeammin, mutta ostan ne Shoe Healerilta mieluiten.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Johannes P

  • Vieras
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #10 : 11.02.10 - klo:17:25 »
Laitetaan yksi huonokin kokemus
Bookplus:sta tilasin kerran erään kirjan. No tämä kirja olikin loppunut valikoimista ja lähettivät ihan asiallisen sähköpostin, että eivät voi toimittaa kirjaa koska se on loppu. Muuten kokemus oli ihan hyvä, mutta olisivat voineet samalla palauttaa tuosta kirjasta maksamani hinnan. Eli toisin sanoen jouduin erikseen mainitsemaan rahojen palautuksesta. Minulla on toinenkin huono kokemus tuosta yrityksestä. Olin tilannut kirjan joululahjaksi. Tilasin kirjan noin kuukausi ennen joulua. Kirja ei kuitenkaan tullut jouluksi. Ei siinä sitten mitään. Lahjan saaja oli tuttu ja kerroin suoraan että valitettavasti en ole saanut kirjaa viellä ja lupasin toimittaa lahjan jälkikäteen. Pari viikkoa joulun jälkeen väsyin odottamaan ja laitoin viestiä Bookplussaan. He vastaavat että heillä on ollut ongelmia saada kyseistä kirjaa ja että se on tulossa. Noin viikko kaksi tämän jälkeen kirja saapui. Toisin sanoen jouduin odottamaan kirjaa lähes kaksi kuukautta eikä kukaan viitsinyt ilmoittaa siitä minulle mitään. Niin ja kirja luvattiin nettisivulla kahdessa viikossa.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #11 : 11.02.10 - klo:17:54 »
The Shoe Healer
Erinomaista asiakaspalvelua. Kysymyksiin sai vastauksen yleensä samana päivänä ja kun pyysin tuotetta varaukseen he tekivät sen mielellään. Tilaan toistekin!

Sain jälleen tänään tuta Shoe Healerin Mr. Smithin verrattoman asiakaspalvelun. Vastauksen eteen oli todellakin nähty aikaa ja vaivaa. Mitäpä Shoe Healer ei tekisi tyytyväisen asiakkaan tähden, ja vaikka Pediwearilta saisinkin eräät kengät viikon pari aiemmin, on Shoe Healer valintani.
Tuli muuten ShoeHealerin Smithiltä äsken kaveripyyntö Facebookkiin :) Onkohan vahingossa lähettänyt kaikille email yhteystiedoilleen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #12 : 01.07.10 - klo:20:58 »
Tänään sattui sinänsä "hauska" tapaus, kun poikkesin nopeasti bulevardilla kävellessäni Solo Xtrassa. En katsellut sen tarkemmin kelloa ja astelin sisään liikkeeseen. (aukioloaika ilmeisesti 10-18) Paikalla oli 2 myyjää, joista toinen (miespuolinen) järjesteli rekkejä ja toinen (naispuolinen, ilmeisesti pomo) jutteli jonkun toisen rouvan (näytti olevan tuttu) kanssa samalla kun tuon toisen rouvan poika ilmeisesti sovitteli jotain pukua. Liikkeeseen oli samalla itseni kanssa tullut pari kundia, jotka sitten katselivat myös ympärilleen. Sitten he pyysivät apua, johon tuo nainen ei reagoinut vaan jatkoi jutteluaan toisen rouvan kanssa ja miespuolinen myyjä (joka ei puhunu suomea) sai sitten viimein herätettyä hänen huomionsa.
Kaverit ehtivät kysyä, että olisiko jotain pukua (tietty koko, kapea leikkaus) kun nainen katsahti kelloaan ja totesi, että "mitäs se kello, sehän on jo kymmenen yli kuusi". Jatkoi sitten, että "meidän täytyy nyt kyllä sulkea, mutta tehän voitte tulla huomenna uudelleen, avaamme kymmeneltä" :) Kaverit ottivat sen kyllä ihan rennosti ja ymmärtäväisesti naureskellen ja itse olin alunperinkin poikennut vain katsastamaan kenkätarjonnan pikaisesti, joten eipä tuo minua mitenkään haitannut. Me kaikki poistuimme sitten liikkeestä, jonne jäi vielä tämä yksi "asiakasrouva" poikansa kanssa ja nämä myyjät tietysti.

Eipä siinä, jokainen tekee omaa bisnestään ja pyörittää liikettään kuten haluaa, mutta eipä tuo nyt kovin asiakaslähtöinen suhtauminen ollut ja hieman jäi ihmetyttämään. Noiden kundien asemassa en ehkä itse olisi ainakaan liikkeen ovella huomenna kymmenen aikoihin :)

Tyro

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #13 : 03.07.10 - klo:22:52 »
^ Taisi olla Solo Xtran varsinaisen pomon vapaapäivä, häneltä saamani palvelu on ollut kauttaaltaan loistavaa ja joustavaa. Nainen on käsittääkseni hänen vaimonsa, joka ymmärtääkseni lähinnä auttaa liikkeessä varsinaisen pomon vapaapäivinä.


Mitä tulee positiivisiin kokemuksiin, Stockmannia lienee turha kehua lisää asiakaspalvelun saralla. Yhteen ostoksistani oli vahingossa jäänyt hälytin, Stockmann pahoitteli tapausta kun näytin kuitin aiheutettuani hälyytyksen ja myyjä antoi lahjakortin.

Kallishan Stockmann toki on ulkomaisiin vaatekauppoihin verrattuna (tai ainakin alennusmyyntien ulkopuolella), mutta asiakaspalvelu on ollut lähes poikkeuksetta hyvää. Tai sanoisin jopa melkein Helsingin parhaimmistoa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #14 : 19.07.10 - klo:22:11 »
Solely Shoes

Yritin tilata Barkerin popot, ei mitään sähköpostia että koska lähtivät, kului monta viikkoa, kysyin asian perään, ei vastausta. Olikohan neljäs vai viides sähköposti ja sain vastauksen asiasta, jossa ei selitetty suoraan asiaa, mutta refundin sain koska Visaa oli ehditty jo kuitenkin laskuttamaan.

Pediwear & Herring's Shoes

Näiltä kahdelta on tullut popot aina mallikkaasti, Herringsillä tuodaan UPSilla kotiovelle asti, mistä plussaa :).