Kirjoittaja Aihe: Asiakaspalvelu  (Luettu 123375 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #15 : 20.07.10 - klo:14:27 »
Molton Brownilta yritin tilata hygieniatuotteita, mutta Visa-yhteydessä oli häiriö. Mainio asiakaspalvelija ensin mailaili ja sitten soitti Suomeen asti. Puhelussa toistuivat Sir ja thank you niin usein, että korvia hämmensi. Upeaa palvelua heillä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #16 : 20.07.10 - klo:14:29 »
Luottokorttien kanssa on viime aikoina ollut enemmänkin ongelmia.
Liittynee kai siihen, että pyrkivät nettimaksut verifioimaan entistä paremmin ja se tarkoittaa pari lisäkilkettä kaupan sekä luottokortin myöntäjän välillä.

Itsellä oli ongelma Crombien kanssa kun Nordea vahvisti luottokorttimaksun, mutta jonkun välikilkkeen kaatumisen takia Crombien nettikauppa ei saanut tietoa asiasta ja tilaus ei edennyt. Ilmoitus vain ja heti hoitivat asian ystävällisesti käsin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

ttj

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #17 : 20.07.10 - klo:15:42 »
Luottokorttien kanssa on viime aikoina ollut enemmänkin ongelmia.
Liittynee kai siihen, että pyrkivät nettimaksut verifioimaan entistä paremmin ja se tarkoittaa pari lisäkilkettä kaupan sekä luottokortin myöntäjän välillä.

Itsellä oli ongelma Crombien kanssa kun Nordea vahvisti luottokorttimaksun, mutta jonkun välikilkkeen kaatumisen takia Crombien nettikauppa ei saanut tietoa asiasta ja tilaus ei edennyt. Ilmoitus vain ja heti hoitivat asian ystävällisesti käsin.

Törmäsin myös tähän vastaavaan tilanteeseen Roderick Charlesin kanssa, joskaan en ole vieläkään varma, että hoituiko homma loppuun saakka ja tuleeko tilaus koskaan perille. Pitkällisen mailailun jälkeen he "keksivät" prosessoida transaktion manuaalisesti. Tällä hetkellä kyseisellä luottokortilla on kaksi katevarausta; saa nähdä mitä lopulta tapahtuu, mutta toiminta ei aivan luottamustaherättävintä ollut... Liekö ensimmäisen portaan asiakastuki ulkoistettu, tai jotain.
Those are my principles. If you don't like them I have others.

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #18 : 21.07.10 - klo:00:13 »
Ostin Stockalta heidän omaa merkkiään olevan puvun ja se istui niin mukavasti että siitä tuli suosikkipukuni joka oli päällä suunnilleen 2-3 päivää viikossa. No housuthan siinä hinkkaantui haaruista rikki alta puolen vuoden, ja menin kysymään josko samanlaisia housuja olisi vielä saatavilla. Ei enää ollut, mutta yllätys oli melkoinen kun hyvittivät siltä istumalta koko puvun hinnan! Myyjä oli aloitteellinen ja totesi että kyllä tämän pitää yli puoli vuotta kestää.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #19 : 22.07.10 - klo:12:01 »
Ebay myyjä: thrifty.beatnik

Lähetti minulla väärän takin. Kerroin tästä ja nyt homma etenee ilmeisesti niin että minun pitäisi palauttaa tuo omaan piikkiin hänelle ja hän palauttaa minulle huutohinnan + postikulut suomeen päin. Jäisin siis tappiolle postikulut suomesta englantiin jotka ovat jossain 10-20e luokkaa riippuu millä tavalla lähettää (kirjattu kirje mitä yksi myyjä vaati oli takille hieman yli 20e). Lisäksi huomaan että hän on estänyt minulta tuotteidensa huutamisen heti tuon jälkeen. Kätevä tapa hankkiutua eroon "hankalista" asiakkaista (eli niistä jotka vaatii tuotetta minkä on ostanutkin).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #20 : 22.07.10 - klo:12:08 »
^Ebaylle ilmoitus aiheesta.
There ain't no rest for the wicked...

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #21 : 24.07.10 - klo:01:17 »
jappa: minulla ei ole koskaan ollut huonoja kokemuksia CT:n tilauksissa tai asiakaspalvelussa. Uskon kokemuksesi olleen harvinainen poikkeus, sillä CT on palkittu asiakaspalvelustaan ja he jatkuvasti sen laatua tuovat esille. Ehkä sähköpostiosoitteesi on vahingossa mennyt CT:n roskapostitutkaan?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #22 : 24.07.10 - klo:09:36 »
Jappan kokemukset vahvistavat epäilyjäni siitä, että CT:n webin palautelomake ei päästä kaikkia viestejä perille. Omasta tilauksestani puuttui kerran valkoinen paita, josta laitoin palautetta muistaakseni kaksi kertaa juuri tuon web-palautelomakkeen kautta, mutta vastausta en koskaan saanut.

Viimein kimpaantuneena asiakaspalveluun laitoin Feefon kautta negatiivisen palautteen ja kappas, sain asiakaspalvelusta saman tien vastauksen pahoittelujen kera. CT väitti, ettei ollut saanut koskaan lähettämiäni viestejä, enkä kyllä epäile heidän rehellisyyttään, niin ystävällisesti he asiaa hoitivat. Minulta kysyttiin ystävällisesti näyttikö paketti ehjältä eli olisiko paita viety matkan varrella. Vastasin paketin olleen kunnossa ja CT hyvitti paidan hinnan minulle saman tien seuraavan tilauksen yhteydessä.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #23 : 24.07.10 - klo:11:00 »
jahaa, itse olen tässä kans odotellut viikon vastausta CT:ltä kun sain väärän kokoisen liivin ja kysellyt siitä vähän infoa. Ei ole vastausta kuulunut. No pitää varmaan soitella itsekin sinne :) eli itsellä sama ongelma, eivät vastaa webbi käkättimen kautta tulleisiin viesteihin. Voisin soittaessa mainita tästä asiasta, että en ole ainoa tapaus. Ehkä korjaavat tai rupeavat vastaamaan niihin.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #24 : 24.07.10 - klo:11:49 »
Noissa webbilomakkeissa on nykyään suodattimet koska kaikenlaiset neropatit väärinkäyttävät niitä ja myös ihan spämmirobotit. Ilmeisesti CT:lla on asetukset normaalia tiukemmassa, itse sain kyllä nopean vastauksen kun pyysin matkan takia aletuotteille pidempää palautusaikaa (en siis ollut vastaanottamassa pakettia vaan sain sen käsiini palautusajan päätyttyä) ja sitä tuli kerralla sitten reilusti, joten ihan hyviä kokemuksia.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #25 : 24.07.10 - klo:22:43 »
Webbipalvelin on kuitenkin tod.näk. jonkun ulkopuolisen hallinnassa, jolloin sen lähettämät viestit pitäisi exludata spämmi filteristä ja harvapa lähtee tälläiseen määrittelyyn, eli yleensä ne omankin palvelimen lähettämät viestit (jos ne ulkoverkosta tulee) kokee sen saman suodatuksen. Voi hyvin olla että tässä on käynyt niin. No kun soitteen sinne niin kerron että suomi on täynnä hieman tyytymättömiä asiakkaita, että asia olisi syytä korjata.

Jappa, itselleni tuo sama asia on täysin arkipäivää. Mutta tämähän on koko SMTP protokollan "pieni" ongelma, kyseiseen protokollaan ei kuulu se että voidaan todentaa onko maili koskaan mennyt perille (mutta olisko se silloin enää Simple Mail Transfer Protocol jos siihen todentamiset tehtäisiin), voidaan tarkistaa toki onko se lähtenyt joltain palvelimelta ja saapunut jonnekkin, mutta kun välissä on kymmeniä eri firmoja reitittämässä sitä liikennettä niin kuka vaan niistä voi hukata sen. Aina voi koittaa lähettää uudestaan :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #26 : 25.07.10 - klo:00:23 »
CT:lle plussat tulee asiakaspalvelusta. Alkujaan kun olin asiasta vielä tietämätön, tuli kokeiltua eri paitoja ja palautettua kunnes löytyi omat "luottopaidat" ja koot. Jokainen palautus toimi hienosti, meileihin/webbipalautteeseen tulee yleensä seuraavana päivänä vastaus ja kaiken lisäksi kovin ystävällinen sellainen. Samoin TM Lewinin kanssa on mennyt muutama paitavaihto/palautus mallikkaasti. Ainoa miinushan on, että postikulut joutuu aina palautuksista maksamaan kun lähettää Suomi -> UK, mutta ikinä ei ole ylimääräisiä postikuluja veloitettu vaihdetuista paidoista jotka tulevat minullepäin.

Hawes & Curtis saa asiakaspalvelustaan suuren miinuksen, monen sähköpostin jälkeen rahojen palauttaminen oli aikamoisen tuskan takana. Alunperin lähetin paidat että vaihdan ne samanhintaisiin toisiin, sitten niitä ei enää ollutkaan eikä asiasta kukaan ilmoittanut mitään ja jouduin kyselemään perään -> mitään vastauksia ei tullut kunnes jatkoin pommitusta n. viikon välein tasaisesti.

Seth

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #27 : 27.07.10 - klo:18:54 »
Olen seuraillut foorumia aktiivisesti jo hyvin kauan, mutta eräs tämänpäiväinen tapaus, joka sai sappeni kiehumaan, innoitti minut rekisteröitymään ja jakamaan asian muiden kanssa. Jatkan hieman samoilla linjoilla ChuckBassin kanssa.

Tänään oli määrä käydä katsomassa eräälle kaverilleni pukua, joten hyvänä ystävänä kävin kiertelemässä eilen kaupunkia ja kartoittamassa vaihtoehtoja. Satuin Solon Xtra-liikkeeseen jossa katselimme paikan omistajan (se mies) kanssa erilaisia vaihtoehtoja kaverilleni jonka piti tänään tulla kyseisiä malleja sovittamaan ja mahdollisesti jopa hieromaan kauppaa.

No, kun tänään vihdoin ja viimein pääsimme liikkeeseen otti meidät vastaan hieman vanhahko myyjätär, joka palveli juuri erästä miesasiakasta. Heti liikkeeseen astuessamme hän tiuskaisi "minkä takia teidän juuri nyt täytyi tulla, kun palvelen täällä toisia asiakkaita". Tähän suhtauduimme vielä huumorilla vaikka nainen vaikutti hieman ärsyyntyneeltä. Kun vihdoin ja viimein nainen suvaitsi aloitti palvelumme homma vain yltyi. Nainen ei löytänyt juuri niitä pukuja mitä olin eilen katsonut valmiiksi. Hän toi meille pukuja, jotka eivät valitettavasti olleet mieleemme niiden huonosta istuvuudesta taikka kaverin väritoiveesta johtuen. Tästä hän oli jo erittäin ärtynyt ja syytteli meitä nirsoiksi ja ties millä muilla vähemmin mairittelevammilla ilmaisuilla. Tässä alkoi hieman jo pinna kiristyä, mutta olimme silti hyvin kohteliaita.

Kun ystävällisesti kerroimme, että juuri nyt ei löytynyt mitään meitä miellyttävää ja harmin paikka kun ne eilen katsomani puvut olivat todennäköisesti sitten menneet, nainen pimahti täydellisesti. Hän alkoi syyttämään minua erittäin vihaisella äänensävyllä siitä, "kun olen niin vaikea asiakas ja enkä tiedä mitä pukuja eilen katsoin ja mistä paikoin ne olivat ja kuinka hän voi tietää mitä pukuja minä olen katsonut, täällähän on niitä satoja". Tässä vaiheessa loukkaannuin oikeasti ja sanoin, että "no aloitetaan vaikka siitä, että sinä olet täällä töissä." Siinä vaiheessa tämä nainen alkoi HUUTAA minulle, että "ja sinä lähdet täältä nyt ulos". Tämän jälkeen menetin hermoni totaalisesti ja annoin paukkua täsyin laidoin suorin sanoin aloittamalla siitä kuinka  tökeröä ja luokatonta hänen palvelunsa oli ollut ja en kyllä toista kertaa astu jalallanikaan liikkeeseen. Olinhan asioinut liikkeessä useamman kerran. Tämän jälkeen hän suorastaa ajoi meidät fyysisesti pois kaupasta ja huusi perään että "TAKAISIN EI OLE TULEMISTA" ja "SINUA EI TÄÄLLÄ KAIVATA"!

Kyllä...sain porttikiellon SOLO Xtraan, Helsingin Outletmyymälöistä auvoisimpaan.

Pistää miettimään. Oli ikimuistoisin ostosreissu ikinä.

P.S

Niin, ja silloin kun nainen oli vielä hieman palvelualttiimmalla päällä meitä kohtaan, kauppaan sattui jätkä, joka uskalsi tiedustella alennuksista vartin seisoskeltuaan tumput suorina. Tähän sama eukko vastasi, että "No hinnat lukee tottakai tuotteissa. Herra ei varmaankaan ole Euroopan Outlet-myymälöissä käynytkään, mutta ne tapaavat olla itsepalvelumyymälöitä, joissa asiakas etsii itse."

MITÄ HELKKARIA!?

-Toni
 

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #28 : 27.07.10 - klo:18:58 »
^ Priceless :D :D :D

Tietääköhän putiikin omistaja, mitä tämä rouvansa(?) liikkeessä puuhailee... Luulisi nyt kotirouvalle keksivän muutakin puuhaa, kuin harrastella asiakaspalvelutehtävissä, mitkä ei näköjään oikein tunnu maistuvan :)

Seth

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #29 : 27.07.10 - klo:19:08 »
^ Hyvin mahdollista. Mies ehdottin eilen että tulisimme paikalle vasta ensiviikolla, jolloin hän on takaisin mestoilla. :D Itse pitäisin kyllä paikan omistajana sellaiset kiusankappaleet lieassa. Hyvin hyvin kaukana mahdollisesta liiketoiminnasta ja vuorovaikutuksesta asiakkaan kanssa.

Vaikka onkin tottunut Suomessa välillä tökeröönkin palveluun, niin tämä tuli kyllä niin puskista. Ei tuollaiselle voi muuta kuin nauraa. Aloin miettimään, että varmaankin löytyisi hyvin paljon suomalaisia jotka kestäisivät saman tilanteen hymy kasvoillaan ja kuittaisivat sen vaivaantuneella naurahduksella.