Kirjoittaja Aihe: Asiakaspalvelu  (Luettu 123364 kertaa)

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #30 : 27.07.10 - klo:19:43 »
^ Hyvin mahdollista. Mies ehdottin eilen että tulisimme paikalle vasta ensiviikolla, jolloin hän on takaisin mestoilla. :D Itse pitäisin kyllä paikan omistajana sellaiset kiusankappaleet lieassa. Hyvin hyvin kaukana mahdollisesta liiketoiminnasta ja vuorovaikutuksesta asiakkaan kanssa.

Vaikka onkin tottunut Suomessa välillä tökeröönkin palveluun, niin tämä tuli kyllä niin puskista. Ei tuollaiselle voi muuta kuin nauraa. Aloin miettimään, että varmaankin löytyisi hyvin paljon suomalaisia jotka kestäisivät saman tilanteen hymy kasvoillaan ja kuittaisivat sen vaivaantuneella naurahduksella.

Ei tuollaista tule sietää. Kenenkään. Itselläni olisi pinna palanut jo aiemmin, mikäli kuvaus on suunnilleenkaan objektiivinen. Solo x-tran omistajan puolison kanssa olen joskus jutustellut pitkäänkin Italiasta ja vaatepuolesta siellä, hyvässä hengessä, joten kummalta tuntuu, jos kyseessä on sama henkilö. Toki kaikilla on huonot päivänsä, mutta asiakaspalvelussa tuo on täysin anteeksiantamatonta.
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo:20:25 kirjoittanut Cavendish-Bentinck »

Seth

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #31 : 27.07.10 - klo:20:12 »
Tarkennettakoon vielä, etten ole varma oliko kyseessä omistajan puoliso. Vanhempi, hieman pyöreähkö nainen, jolla tummat hiukset.

 Ja kyllä, kuvaus ei ole mielestäni väritetty.

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #32 : 27.07.10 - klo:20:31 »
Tarkennettakoon vielä, etten ole varma oliko kyseessä omistajan puoliso. Vanhempi, hieman pyöreähkö nainen, jolla tummat hiukset.

Käsitykseni mukaan, kuvauksen ollessa tämä, ei ollut omistajan puoliso. Jotenkin se ei muutenkaan osunut ko. henkilöön tuo kuvaus. Olen saanut kuvan, että omistajapariskunta on tolkun ihmisiä ja saattaisivat olla kiinnostuneita asiakaspalautteestasi.

Olen ko. myymälässä saanut itse asiassa vinkkejä outletien kiertelyyn Italiassa, vaikken ole käynnilläni ostanut mitään. Tulisi vaan joskus tehtyä se matka "pukeutumisen lähteille" Italiaan :). Englantia olen hiukan siinä mielessä kierrellytkin.

Seth

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #33 : 27.07.10 - klo:21:25 »
^ Tietyllä tavalla tieto huojentaa. 

Sanopa muuta. Itsekin olen kerran jos toisenkin käynyt juttelemassa ja vaihtamassa kokemuksia tämän omistajan (taisi olla Heikki nimeltään) sekä muiden myyjien kanssa. Tosin niillä mukavilla kokemuksilla ei helposti paikata täysin katastrofaalista kertaa.

Julmaa leikkiä.

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #34 : 27.07.10 - klo:22:04 »
Tuosta kannattaa pistää firmalle ihan palautetta jo. Ensinnäkin toki sen takia, että tuollainen käytös "asiakaspalvelijalta" nyt on täysin käsittämätöntä, mutta myös firmankin parhaaksi, jos esim omistajat tietämättömiä millaiset sekopäät tuolla heiluvat heidän ollessaan pois.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #35 : 28.07.10 - klo:01:52 »
Tuollainen on täysin ala-arvoista, onneksi kuitenkin verraten harvinaista. Sivumainintana täytyy sanoa, että mainittu vihjaus eurooppalaisten outlet-myymälöiden palvelun puutteesta on roskaa. Olen vieraillut Pariisissa useissa kymmenissä outlet-liikkeissä, ja niissä on saanut palvelua aivan vastaavasti kuin "normaaliliikkeissäkin". Palvelua ei tarvitse myöskään kerjätä, vaan (runsaslukuiset) myyjät itse sitä tarjoavat.
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #36 : 28.07.10 - klo:07:47 »
Mutta ihan uniikki kerta ei tunnu olevan palvelun suhteen, mitä nyt luki sitä ChuckBassin kirjoitusta.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #37 : 28.07.10 - klo:08:42 »


Kun ystävällisesti kerroimme, että juuri nyt ei löytynyt mitään meitä miellyttävää ja harmin paikka kun ne eilen katsomani puvut olivat todennäköisesti sitten menneet, nainen pimahti täydellisesti. Hän alkoi syyttämään minua erittäin vihaisella äänensävyllä siitä, "kun olen niin vaikea asiakas ja enkä tiedä mitä pukuja eilen katsoin ja mistä paikoin ne olivat ja kuinka hän voi tietää mitä pukuja minä olen katsonut, täällähän on niitä satoja". Tässä vaiheessa loukkaannuin oikeasti ja sanoin, että "no aloitetaan vaikka siitä, että sinä olet täällä töissä." Siinä vaiheessa tämä nainen alkoi HUUTAA minulle, että "ja sinä lähdet täältä nyt ulos". Tämän jälkeen menetin hermoni totaalisesti ja annoin paukkua täsyin laidoin suorin sanoin aloittamalla siitä kuinka  tökeröä ja luokatonta hänen palvelunsa oli ollut ja en kyllä toista kertaa astu jalallanikaan liikkeeseen. Olinhan asioinut liikkeessä useamman kerran. Tämän jälkeen hän suorastaa ajoi meidät fyysisesti pois kaupasta ja huusi perään että "TAKAISIN EI OLE TULEMISTA" ja "SINUA EI TÄÄLLÄ KAIVATA"!

Kyllä...sain porttikiellon SOLO Xtraan, Helsingin Outletmyymälöistä auvoisimpaan.

Pistää miettimään. Oli ikimuistoisin ostosreissu ikinä.

 


Itse sain samalta naiselta eilen kohtuullista palvelua. Samalla hän päivitteli
"Et ole niin vaikea asiakas kun eräät aikaisemmat"

« Viimeksi muokattu: 28.07.10 - klo:08:45 kirjoittanut Osman »
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #38 : 28.07.10 - klo:08:58 »
Hyvä meininki!

Omistajan kanssa olen jutellut useamman kerran.
Omanlaisensa jäpikkä, mutta kaikinpuolin mukava ja asialleen omistautunut.

Olisi todellakin kirjallisen palautteen paikka.
Vaikka olisi ollut lähisukulainen asialla, niin yrittäjää kuin yrittäjää luulisi moinen bisneksen kampittaminen kiinnostavan.
There ain't no rest for the wicked...

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #39 : 30.07.10 - klo:19:19 »
Bretelle
Kävinpä tänään tutustumassa Bretellen tarjontaan. Palvelu oli ystävällistä sekä rauhallista (ei päälle käyvää) ja mukaan tarttui
kiva solmio 70 prosentin alennuksella. Jatkoin matkaa tyytyväisenä asiakkaana, kun solmiota tarkemmin
syynätessäni havaitsin siinä valmistusvirheen: ylimääräisen, vääränsävyisen ompeleen. Tuo virhe ei kauaksi näkynyt, mutta
tietenkään uutukaisessa tuotteessa ei saa olla virheitä. Palasin liikkeeseen, jossa vaihto uuteen tapahtui välittömästi
ilman minkäänlaisia mutinoita, suorastaan hymyillen.

Hyvää palvelua siis ja solmiokin vaikuttaa hinta-laatusuhteeltaan oivalta!

Kiitettävää olisi toki myös monista muista liikkeistä, päällimmäisenä tulevat mieleen Stockmann ja Brothers.
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Koutsi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #40 : 30.07.10 - klo:20:09 »
Liittyen Tonin tapaukseen, tuli mieleeni vastaava Silverin kokemus (oletan, että on sama liike kyseessä - en ole ihan varma):

Lainaus
Piipahdin keskiviikkona Bulevardilla sijaitsevassa Xtra Outletissä, mielessä valkoinen puvun takki.

S I L V E R: Hei
Myyjä: Päivää
S I L V E R: Pelastatko viikkoni ja kerrot, että sinulla on valkoinen puvun takki?
Myyjä: ….taitaa minulla olla varastossa parikin valkoista puvun takkia..toinen taitaa olla Tigerin..
S I L V E R: (sisäistä kiljuntaa)

Kuluu noin viisi minuuttia ja S I L V E R miettii mielessään, että lähteekö myyjä hakemaan takkia varastosta.
Noin 10 minuutin kuluttua mitään ei ole tapahtunut joten S I L V E R avaa suunsa.

S I L V E R: Olisiko sitä mahdollista nähdä? Olen valmis ostamaan sen heti, jos se on sopivan kokoinen.
Myyjä: …noh, onhan sitä..aikaisintaan maanantaina..

S I L V E Rin kasvoilla suuri kysymysmerkki.

Myyjä: ….niin aikaisintaan silloin jos muistan..

S I L V E Rin suu loksahtaa auki.

S I L V E R: (kiihkoissaan) Ai, että toi on hyvä myyntikikka. Saa varmasti tavaraa kaupaksi!
Myyjä: Ei pidä ymmärtää väärin. Minut tuntien, en tule muistamaan.

S I L V E R lähtee ulos putiikista melkein ovet paukkuen.

Lähde: http://www.stara.fi/silver/?p=7324
Farmer John: Voiko nää vajakit lopettaa nurkkiin paskomisen vaikka nyt heti?

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #41 : 30.07.10 - klo:22:41 »
Tuohan on vain hyvä teko jos estää jotakuta ostamasta valkoista puvun takkia.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #42 : 09.08.10 - klo:19:27 »
Xtrasta taas huono palvelukokemus. Yritin tiedustella myyjältä, löytyisikö erästä tuoteryhmää x, ja vastaukseksi sain ignoroinnin. Ei luulisi olevan työlästä todeta "kyllä", "ei" tai "en tiedä". No, ei siellä kyllä muutenkaan vaikuttanut erityisen kiinnostavaa tavaraa olevan, lähinnä pintamuotia "käppänöineen" ja laatutuotteiden hinnat eivät erityisen outletmaisia. Onneksi on parempia vaihtoehtoja (lue: Stockan outlet).

Sen sijaan sain hyvää palvelua Feressä, ja sieltä mukaan tarttuivatkin housut 50 prosentin alennuksella. Kannattaa vilkaista jäljellä olevat parit, josko jokin sattuisi nappaamaan. Bossin edustusliikkeessä on myös puolitetut hinnat: paitoja, irtotakkeja, pukuja.
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #43 : 15.10.10 - klo:12:14 »
Käväisin eilen kotimatkalla töistä (12h työpäivän jälkeen rähjääntyneenä) ostamassa ohimennessäni Lidlistä lavan olutta viikonloppua varten. Kaarinan Lidlin kassalla oli nuori iloinen neiti puoli yhdeksän aikaan pirteänä, palveli todella ystävällisesti minua ennen ollutta herrasmiestä kuten minuakin. Kohdallani hän hihkui vielä, että onpas piristävät vaatteet yllä kun päällä oli TC:n punavalkoruutuinen paita, harmaa slipoveri, YSL:n wanha harmaanruskea pikkutakki ja suorat ruskeansävyiset housut.

Hyvä mieli jatkuu edelleen, tapahtumasta kulunut 16h.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #44 : 01.11.10 - klo:12:25 »
Eesimerkki hyvästä asiakaspalvelusta, johon ei liittynyt henkilökohtaista kontaktia:

Jupisin vanhan hyvän Braunin parranajokoneeni säleikön hajottua. Laitteella on ikää reilusti toistakymmentä vuotta eikä sitä ole myyty enää tällä vuosituhannella. Braunilla on todella ketterä palvelu:

http://www.service.braun.com/home.asp?rg=EU&c=FI&l=FI&typ=pf&s=&seite=&sString=

Kaikkiin huolto-osiin saa tuotekoodit ja sen jälkeen eBaysta tai googlettamalla saa laitteisiin iästä riippumatta varaosia hyvin kohtuulliseen hintaan. Ostin paketin, jossa on myös uudet terät joten koneesta tulee uudenveroinen. Akkukin tuntuu olevan tuossa mallia "ikuinen", kun vielä seniori-iässä jaksaa parin kuukauden ajot yhdellä latauksella. Malli on 6550.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.