Kirjoittaja Aihe: Aurinkolasit  (Luettu 149558 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #165 : 26.05.12 - klo:20:30 »
En olisi ikinä uskonut, mutta ostin silmälasit ja laseihin aurinkolasiklipsit, sellaiset linssien päälle laitettavat. Näitä olen aina pitänyt mauttomuuden huippuna, mutta nyt kolahti.

Eihän noi hassumpia ole, mutta kun toisen kerran istuu klipsien päälle niin kyllästyy aika nopeasti.

Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #166 : 27.05.12 - klo:13:23 »
Klipsien pahin vika on minusta se, että ne tekevät laseista pirun painavat.
Suositellaan täysraittiutta.

teddy boy

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 283
  • Need for Tweed
    • Profiili
Vs: Re: Aurinkolasit
« Vastaus #167 : 27.05.12 - klo:15:04 »

Kun edellisiä laseja ostin, olisin halunnut Persolin klassikoista juuri 649:t ylenpalttisen steevimäk-larppaamisen välttämiseksi, mutta eihän ne sopineet naamaan. Piti ottaa ne taittuvat. Kuten muussakin pukeutumisessa, myös aurinkolaseissa ja rilleissä peili on usein paras konsultti.

Mä olin itseasiassa aika tuhma ja taitoin niitä hieman. Hetkeksi juuri kiehautettuun veteen ja sitten varovasti keskelle pientä kulmaa. Istuu nyt tosi paljon paremmin.
I'll get me coat...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Re: Aurinkolasit
« Vastaus #168 : 27.05.12 - klo:20:29 »

Kun edellisiä laseja ostin, olisin halunnut Persolin klassikoista juuri 649:t ylenpalttisen steevimäk-larppaamisen välttämiseksi, mutta eihän ne sopineet naamaan. Piti ottaa ne taittuvat. Kuten muussakin pukeutumisessa, myös aurinkolaseissa ja rilleissä peili on usein paras konsultti.

Mä olin itseasiassa aika tuhma ja taitoin niitä hieman. Hetkeksi juuri kiehautettuun veteen ja sitten varovasti keskelle pientä kulmaa. Istuu nyt tosi paljon paremmin.

Kiehuva vesi vahingoittaa muovin pintaa helposti (tulee kupruja). Kuumin kraanavesi on hyvä - antaa valua ja pitää 50-100 sekuntia. Sen jälkeen jäähdytys kylmällä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #169 : 27.05.12 - klo:21:24 »
Onko porukalla hyviä kokemuksia normaalien silmälasien päälle sopivista aurinkolaseista? Lähinnä ulkonäön ja käytännöllisyyden takia, tuleeko olo että nenällä on hirveästi tavaraa painamassa jne.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #170 : 27.05.12 - klo:22:29 »

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #171 : 28.05.12 - klo:16:27 »
Onko porukalla hyviä kokemuksia normaalien silmälasien päälle sopivista aurinkolaseista? Lähinnä ulkonäön ja käytännöllisyyden takia...

Lähtisin liikkeelle toisin päin...


haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #172 : 28.05.12 - klo:17:56 »
Tuohan näyttää Linon kohdalla ihan avaruuspitti meiningiltä. Kaikkea se keksii.
" how`s it for stains?"

Tuke

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #173 : 29.05.12 - klo:22:46 »
Omat Persolini saapuivat ja ovat muuten passelit, mutta istuvat hieman liian alhaalla kasvoillani, jolloin lasien yläreunan ja otsan väliin jää pieni rako, josta ikävästi vuotaa valoa silmiin. Ajattelin laittaa Pchanin pari sivua aiemmin mainitsemat tassut laseihin nenän kohdalle korjaamaan tätä. Kävinkin Kampin Instrussa tällaisia kyselemässä ja heillä oli vain liimattavia, jotka kuulemma lähtevät helposti pois (eli suunnilleen ekan pesun jälkeen) tai sitten vaihtoehtoisesti kehykseen upotettava malli, joiden laittaminen maksaisi 30e. Kokeilin noita liimattavia ja niiden kanssa lasit pelittävät hyvin. En kuitenkaan haluaisi lähteä kehykseen upottamaan mitään ylimääräistä, joten saisiko jostain järeämmällä liimalla varustettuja tassuja? Voin silloin tällöin tassuja vaihdella, mutta en kuitenkaan joka toinen päivä.

Major Tom

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #174 : 30.05.12 - klo:15:06 »
Sopiva topikki, Persolit ja tassut!

Nappasin lentokentältä itselleni Persolit ja vein maanantaina optikolle "tassutettaviksi" kahta mallia oli tarjolla:
- pienet tyynyt jotka upotetaan kehykseen (kaksi reikää porataan jotta pysyy paikallaan)
- tyynyt metalli varren päässä, eli sellaiset kuin normi metallisissa silmälaseissa on, porataan ja liimataan

Minun laseihin laitetaan ne tyynyt koska silloin korjaantuu se pieni parin millin nosteen tarve. Ne varren päässä olevat ovat sitten jo suurempaa fixausta vaativiin rilleihin.

Käyn noutamassa tänään...

 

Almero

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #175 : 31.05.12 - klo:00:04 »
Omat Persolini saapuivat ja ovat muuten passelit --
Sopiva topikki, Persolit ja tassut!

Nappasin lentokentältä itselleni Persolit ja vein maanantaina optikolle "tassutettaviksi" kahta mallia oli tarjolla: --

 

Minkä värisillä linsseillä Tuke & Major Tom olette omat Persolinne hommanneet? Kivijalkaliikkeissä on aika huonosti valikoimaa näytillä ja Persolin omilta sivuilta on vaikea saada käsitystä kuinka tummia linssit todellisuudessa ovat. Aina parhautta mikäli voisitte ottaa kuvan ,josta saisi paremmin käsitystä miten kehykset ja linssit toimivat yhdessä.

Alustavasti olen ajatellut tilata frame: havanna/light havanna ja lens: brown.

Major Tom

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #176 : 31.05.12 - klo:11:28 »
Almero, Minun ovat mallia 3021 ja Light Havana ja Blue Mirror (värikoodit ovat vissiin 96/56)!
Kuvasta näkyvät nuo tassut, ovat silikoonimaisia joten nissä on kitkaa ja toimivat oikein hyvin!!
Helsingin Optiicat duossa Dianapuiston laidalla, suosittelen!!

Tuke

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #177 : 31.05.12 - klo:23:26 »
Almero: Hommasin 649:t värissä havana ja ruskeilla linsseillä. Omasta mielestäni nuo ruskeat linssit näyttivät ainakin kuvissa parhailta havanan kehyksen kanssa, mutta makuasioitahan nämä ovat. Mukana tulleessa ohjelappusessa sanotaan, että lasit kuuluvat tummuusluokkaan 3 (4 on tummin, eikä enää sovellu esim. autoiluun) ja perässä on merkintä TV 8 / 18%. Tulkitsen tämän niin, että linssit päästävät siis 18% tulevasta valosta läpi. Vertailun vuoksi Ray-Banin G15-linssit päästävät läpi 15% tulevasta valosta (nopea googlaus, korjatkaa jos olen väärässä). Omasta mielestäni tummuusaste on ihan sopiva normaalin oleskeluun, tosin ihan kauheasti ei ole laseja vielä tullut käytettyä. Katsotaan ehtisinkö viikonloppuna ottamaan kuvia.

Major Tom: Kuinka paljon tassusi mahtoivat kustantaa? Itse harkitsen myös samanlaisia.

Almero

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #178 : 31.05.12 - klo:23:44 »
Hommasin 649:t värissä havana ja ruskeilla linsseillä. Omasta mielestäni nuo ruskeat linssit näyttivät ainakin kuvissa parhailta havanan kehyksen kanssa, mutta makuasioitahan nämä ovat.
Minun ovat mallia 3021 ja Light Havana ja Blue Mirror (värikoodit ovat vissiin 96/56)!


Kiitos molemmille. Makeet noi siniset linssit ruskeissa kehyksissä. Persolin omien kuvien perusteella Havanna + Brown compo toimii myös erittäin hyvin! Pitänee laittaa omatkin tilaukseen asap.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Aurinkolasit
« Vastaus #179 : 01.06.12 - klo:07:00 »
Tuli noista sinisistä linsseistä mieleen että Italian eBayssa on myynnissä persolin linssejä irrallisina. Jos haluamaasi komboa ei löydy, esimerkiksi ne kulttimaineiset sinilinssiset 649:t, semmoiset voi rakentaa.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis