Kirjoittaja Aihe: Pikeepaita ja muut urheilupaidat  (Luettu 123596 kertaa)

excavator

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #210 : 14.06.14 - klo:14:24 »
Semmoinen vinkki Lacosten ystäville, että Viking Gracen tax-freessa on pieni valikoima krokkismerkkiä. Värivalikoima ei hirveän laaja ollut mutta onneksi löytyi navya peruspikeetä oikeassa koossa. Pikeen tax-free hinnaksi jää 69.90 joka nyt päihittää zalandon perushinnat. Sitä en tiedä miten suhtautuu esim. lentokenttien tax-free hintoihin. Taisi siella olla Poloa  myös mutten siihen sen kummemmin perehtynyt.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #211 : 14.06.14 - klo:18:31 »
Selasin Zalandon sivuja ja olen tyytyväinen ostettuani noita nipun paikallisesta Lacosten omasta liikkeestä. Sai sovittaa, oli kaikista väreistä kokoja. Eikä hinta ollut paha.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #212 : 14.06.14 - klo:19:13 »
Olen ostanut yhden Lacosten pikeen, mutta sen krokotiilimerkki näykkii rintaani. Jatkopaitani ovat järjestään olleet merkittömiä.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #213 : 14.06.14 - klo:20:34 »
Minä sallin nuo pienet ns. alkuperiset. Lacoste, Fred Perry, joku le coq sportif ja aikanaan Kappa. Revittelyyn on pari Hackettia.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #214 : 14.06.14 - klo:20:43 »
Oon tavallaan samaa mieltä, esim. Raplhin heppa ei aiheuta hermon kiristystä, mutta jotenkin lacosten kroko on vaan liian provosoiva.

Tää on se mielikuva joka mulle siitä logosta tulee (niillä näyttäis kyllä olevan ihan ok valkosta tennariakin)
[spoiler][/spoiler]
Larppaus sallittu

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #215 : 14.06.14 - klo:22:20 »
^ Ei se enää ole. Jossain vaiheessa 80-luvun pystyyn nostetut kaulukset olivat kyllä liikaa. Tosin silloin vallitsevia merkkejä olivat ehkä enemmän Fila ja Kappa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #216 : 15.06.14 - klo:12:02 »
Oon tavallaan samaa mieltä, esim. Raplhin heppa ei aiheuta hermon kiristystä, mutta jotenkin lacosten kroko on vaan liian provosoiva.

Kuten myös. Taitaa olla niin että tietyt traumaattiset 80-luvun ilmiöt liittyvät pienessä päässäni muun muassa tähän pieneen vihreään krokotiiliin ja tämän vuoksi vieron p.o. vaatemerkkiä. Kaippa sitä kuvittelee että kaikki ihmiset ajattelevat samansuuntaisesti kuin mitä itse ajattelee tietyistä merkkituotteista ja niiden käyttäjistä. RL:n tai Brooks Brothersin tuotemerkki ei tämmöisiä viboja itsessä aiheuta ja siksi niiden käyttöön ei liity mitään tunnetta kun uskoo muidenkin suhtautuvan niihin neutraalisti.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #217 : 15.06.14 - klo:13:20 »
Partasuti taisi puhua fyysisestä näykkimisestä eikä logofobiasta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #218 : 15.06.14 - klo:13:23 »
^ RL logo on huomaamattomampi kuin Lacoste, BB:stä puhumattakaan. BB:n logoa ei oikein tunnista yli metrin päästä. Karsastan krokoa juuri sen räikeyden takia. Valkoisessa polossa se on jotenkin ok, ja sellainen löytyykin kaapista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #219 : 15.06.14 - klo:13:52 »
Ralph Laurenin logo mainittu:

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #220 : 15.06.14 - klo:18:13 »
Vastaava kehitys kuin aikanaan 80-luvulla Paul&Sharkin logolla.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #221 : 16.06.14 - klo:17:29 »
Partasuti taisi puhua fyysisestä näykkimisestä eikä logofobiasta.

Nimenomaan niin, merkin kääntöpuoli on liian karkea ihoani vasten. Ihme kyllä, muiden valmistajien merkit eivät kutita.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #222 : 16.06.14 - klo:17:35 »
Aikoinaan selvitin pikeepaidan historiaa Keikarin juttua varten. Lacoste tuli vajaa vuosisata sitten tunnetuksi erittäin mukavista paidoista ja Henri-sedän maine toi niihin vahvaa tenniskenttien henkeä. Tänä päivänä Lacoste tunnetaan, koska Lacoste tunnetaan. Ilman alati suurenevaa krokologoa firman pikeepaidat olisivat vain mukavia pikeepaitoja, enkä ole onnistunut näkemään niissä muuta täkyä. Leikkaus, kangas ja yksityiskohdat ovat melko lailla samat kuin muilla, vaan logo ei. Tämän vuoksi vältän Lacostea.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #223 : 16.06.14 - klo:18:49 »
Itse käytän Lacostea, koska ikoni ja laatu. Nuo tuntuvat kestävän pesua paremmin kuin verrokit. Perry on samoin pitänyt pintansa. Gant on melko ok, Hackett jossain määrin, vaikka heikkenemistä on havaittavissa. Polo on jäänyt kauppaan, kun värit eivät ole natsanneet ja Euroopan hinta on sietämätön Amerikan vastaavaan verrattuna. Lacosten etu minulle on myös mhdollisuus vali slim koko 4 tai normaali 3.

Viimeksi kun en osannut kaupassa päättää väriä, ostin yhden jokaiselle viikonpäivälle.
« Viimeksi muokattu: 16.06.14 - klo:18:53 kirjoittanut kapten GT »
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #224 : 16.06.14 - klo:19:18 »
Mikä valmistaja tarjoaa hyvää kangasta logotta ja nukkaantumatta, järkevään hintaankin (<75€)? Ilmeisesti näillä kriteereillä kategoriaan ei kuulu ainakaan Lacoste, PRL, tai muut ok-valmistajat kuten CT, Uniqlo ym.

Hassua kyllä, Luxire lienee yksi varteenotettava vaihtoehto, tosin en heidän kankaistaan tiedä.