Kirjoittaja Aihe: The hygieniaketju  (Luettu 56278 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
The hygieniaketju
« : 11.03.10 - klo:17:35 »
Tämän ketjun alle voisi koota jäsenten suosituksia komeudenhoidon ja kosmetiikan saralla. Mitä kosteusvoiteita, huulirasvoja taikka viiksivahoja käytätte ja suosittelette?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #1 : 11.03.10 - klo:19:29 »
kookosöljy käy moneen. Mutta siis nimenomaan neitsytsellainen. Oon luopunut aika monesta kosmetiikkatuotteesta kun oon tohon tutustunut.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #2 : 11.03.10 - klo:19:42 »
Toistaiseksi vannon henkeen ja vereen huulien hoidossa Munken's bisalva -valmisteeseen. Apteekeista löytyy, ja voide hoivaa huulia kuin paraskin jumalten manna.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

tuomas

  • Vieras
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #3 : 11.03.10 - klo:20:46 »
Sitä kun kerran lähtee helposti kuivavine ihoineen paremman kosmetiikan tielle ei paluuta ole. Tämä naama kun ei tästä hiusrajan paetessa ja silmäpussien kasvaessa varsinaisesti enää hehkeydy niin onpahan edes kiva fiilis, kun iho ei kiristä. Meikäläisen kaapista siis löytyy muun muassa Cliniquen puhdistusnestettä ja kuorintaa sekä Biothermin kosteusvoidetta ja after shave balmia. Talvelle vähän stydimpää kosteutusta ja kesälle kevyempää versiota.

Varsinainen vinkki brändien sijaan on se, että rasvoista etenkin kannattaa pyytää ennen ostamista näyte kokeiltavaksi, sillä kalliita voiteita on turha ostella turhaan, jos ne eivät omalle iholle sovi. Ja merkkiähän on syytä vaihdella välillä ettei iho totu liiaksi yhteen tavaraan. Jos näytteitä ei ole tai ei anneta niin sitten kauppa on väärä.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #4 : 11.03.10 - klo:21:15 »
Itse tykkään Dermalogican tuotteista, ovat suomessa vaan aika hintavia, hieman siedettäämpään hintaan ne tulee jälleen kerran UK:sta, http://www.lookfantastic.com/beauty/dermalogica

Toinen tuote mistä pidän, joka nyt ei ole niinkään hygienia tuote, mutta sopii mielestäni tänne on IceChili. http://www.icechili.com/
Ihan loistava apu esim. mun jumittaviin hartioihin. Viilentääkin mukaasti. Huonapuolena taas se että aika voimakas Kamferin ja piparmintun käry nousee ja pistää silmät helposti vuotamaan. Tuoksu ei ole mielestäni mitenkään epämiellyttävä, mutta simät siihen kyllä reagoi.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #5 : 11.03.10 - klo:23:11 »
Suihkun jälkeen naama saa Nivea Oil Control rasvan joka ei rasvoita, vaan pehmeästi kosteuttaa ja muodostaa mattapinnan. En voi itse käyttää rasvoittavia voiteita koska naama rasvoittuu muutenkin nopeasti ja ei hengittäisi tarpeeksi hyvin. Nivean Sensitive Shaving Gel on myös parranajossa hyvin kosteuttava ja ravitseva. Gilleten vastaavat tuotteet ovat aivan surkeita hintaansa nähden. Garnierin mattapintaista kasvojen kosteuttajaa käytin myös joskus mutta siitä jäi outo haju.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #6 : 12.03.10 - klo:12:04 »
Parranajon jälkeen käytän L'Orealin Men Expertin Hydra Energetic kosteusvoidetta. Pidän tuoksusta, hinta ei ole pöyristyttävä ja voide ei jää kiiltämään kasvoilla. Rohtuneisiin huuliin käytän Blistexin DCT:a.

Aikamoista höpöhöpä muuten noi L'Orealin sivut, väitettyine voiteen vaikutuksineen.
http://www.lorealparis.fi/ihonhoitoon/miesten-tuotteet/hydra-energetic/hydra-energetic-virkistava-kosteusvoide-vasymyksen-merkkeja-vastaan.aspx

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #7 : 12.03.10 - klo:12:47 »
Itsekin olen todennut kohtalaisesti kuivuville kasvoille parhaaksi nuo L'Orealin tuotteet.
Mainostetut ominaisuudet ovat tosiaan melkoista mainospuhetta, mutta ainakin Hydra Energetic, se toinen kosteusvoide ja sitten kasvopesuvaahto antavat erinomaisen hinta-laatusuhteen.

Saksassa tuli kokeiltua kaikenlaisia high-end tuotteita, joita näköjään myydään useassa englantilaisessa nettikaupassakin, ja niissä oli toki laatua, mutta suhteessa hintaan marketti-loreaali hoitaa hommansa melkein paremmin.

Vielä kun löytäisi jotain sopivaa kohtalaisesti harvenneisiin, mutta silti hyvin elivoimaisiin ja paksuihin hiuksiin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

hho

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #8 : 12.03.10 - klo:16:27 »
Itse olen tykästynyt kuivalle iholleni levittelemään essexin rasvaan jota saa apteekista, kuivat huulet hoidan bepanthen rasvalla, näitä myydään siiis apteekissa

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #9 : 12.03.10 - klo:16:46 »
Vielä kun löytäisi jotain sopivaa kohtalaisesti harvenneisiin, mutta silti hyvin elivoimaisiin ja paksuihin hiuksiin.

Mars apteekkiin. Sieltä löytyy apu harvenneisiin mutta vielä elinvoimaisiin hiuksiin.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #10 : 12.03.10 - klo:16:53 »
Vielä kun löytäisi jotain sopivaa kohtalaisesti harvenneisiin, mutta silti hyvin elivoimaisiin ja paksuihin hiuksiin.
Mars apteekkiin. Sieltä löytyy apu harvenneisiin mutta vielä elinvoimaisiin hiuksiin.

Ei se enää auta kun tarpeeseen olisi lähinnä sellaiset hoitotuotteet, jotka tuntuvat nykyisiä paremmilta. Ongelma ei ole harveneminen tai elinvoima vaan ihan mukavuus. Perusshampoot ja hoitoaineet jättävät sellaisen ikävän olon ja sitten jotain muotoilutuotteita ei oikein voi edes käyttää kun tuntuvat todella epämukavilta.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #11 : 12.03.10 - klo:17:59 »
Hammastahnarintamalla olen kokeillut kymmeniä eri tuubeja, mutta aina palaan Pepsodentin spear- ja peppermint -tuotteisiin. Ajavat asiansa ja maku miellyttää.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #12 : 12.03.10 - klo:18:15 »
Vielä kun löytäisi jotain sopivaa kohtalaisesti harvenneisiin, mutta silti hyvin elivoimaisiin ja paksuihin hiuksiin.
Mars apteekkiin. Sieltä löytyy apu harvenneisiin mutta vielä elinvoimaisiin hiuksiin.

Ei se enää auta kun tarpeeseen olisi lähinnä sellaiset hoitotuotteet, jotka tuntuvat nykyisiä paremmilta. Ongelma ei ole harveneminen tai elinvoima vaan ihan mukavuus. Perusshampoot ja hoitoaineet jättävät sellaisen ikävän olon ja sitten jotain muotoilutuotteita ei oikein voi edes käyttää kun tuntuvat todella epämukavilta.
Suosittelen tutustumaan luomushampoisiin. Mä oon siirtynyt tavallisista sekä kampaamo tuotteista noihin luomumeininkeihin enkä aio palata.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #13 : 19.03.10 - klo:04:20 »
Jaahas.

Itselleni on aina välistä ollut ihon kanssa hieman ongelmia ja siksikin erilaiset rasvat ja hoitoaineet tulleet tutuiksi. Jossain vaiheessa iho rasvottui helposti, mutta nykyään siitä on jo päässyt enimmäkseen eroon. Kiiltoa tosin esiintyy edelleen aina välistä, mutta siihen on onneksi omat konstinsa :)
Itse nostaisin esille kaksi eri merkkiä / valmistajaa 1) L'oreal 2) Clinique. Ensimmäinen on mielestäni hintalaatu-suhteeltaan erittäin hyvä. Olen käyttänyt tuota Hydra Energetic kosteusvoidetta, joka kosteuttaa hyvin ja antaa iholle "virkistävän" olon ilman "kiristymisen" tunnetta. Olen testannut myös tuon Hydra Energetic "Turbo boosterin", mikä oli ihan ok, mutta ei mitenkään erikoinen. Myös tuo miesten sarjassa tarjolla oleva partavaahto ajaa asiansa mainiosti, jos siis sellaista haluaa käyttää.
Sitten tuo Clinique. Heidän "miestentuotteitaan" en ole testannut, mutta voin vilpittömästi suositella heidän "naisten" puoleltaan löytyvää niin sanottua 3-step-skincare-tuotesarjaa, mikä sisältää siis kasvojen puhdistus saippuan (palasaippua / nestemäinen, suosittelen tuota palsaippuaa, erittäin riittoisa ja tehokas), kasvoveden ja kosteusvoiteen. Cliniquen "Dramatically moisturizing lotion" on ehkä paras kosteusvoide mitä olen itse käyttänyt. Uskon vahvasti, että myös nuo miesten valikoiman puolelta löytyvät tuotteet ovat hyvälaatuisia. Mutta tämä huomio myös siksi, että vaikka naisten ja miesten ihotyypeissä on eroja, varsinkin nuoremmat miehet voivat hyvin löytää ne sopivimmat ihonhoitotuotteet myös sieltä naisten puolelta, tätä ei kannata pelätä.
Kaikille suosittelen tuota kasvojen päivittäistä puhdistamista ja kosteuttamista, varsinkin Suomen talvessa se on älyttömän tärkeä juttu. (ja joo, uskon kyllä, että on tultu toimeen ennenkin ilman...)
Ja jos iho on arka, niin sitten tuotteet kyllä melkein kannattaa hankkia apteekista, sieltä pitäisi ainakin löytyä sopivat "lääkkeet".

Hiusten hoidon osalta kuulunu niihin, jotka eivät tuon melko runsaan hiusmäärän takia voi käyttää näitä "hair&body"-shampoita, joita ei muutenkaan pitäisi kenenkään käyttää :)
Tässä hommassa olen jo pitkään vannonut Tigin ja heidän Bed head-tuotteidensa (tällä hetkellä itseasiassa moisture maniac shampoo&conditioner) nimeen, samoin kuin hiustenhoitotuotteissa muutenkin. Äärimmäisen laadukkaita ja samalla myös erittäin hyväntuoksuisia, suosittelen.
Nykyään kun hiukset on niin pitkät, että ovat yleensä aina kiinni, ei noita hiustenmuotoilutuotteita tule juurikaan käytettyä. Tigiltäkin löytyy oma sarja miehille, mutta jos omaatte mitä tahansa muuta kuin sen jenkkisiilin, suosittelen kysymään kampaajaltanne / parturiltanne, millaisia tuotteita hän teille suosittelisi.

Villen esille nostamissa hammastahnoissa en ole koskaan huomannut juurikaan eroja, tällä hetkellä käytössä on elmex, jonka pitäisi ehkäistä kariesta, joka itselle on aina ollut hienoinen ongelma. Suuvesiä en ole koskaan hirmuisesti käyttänyt, lähiaikoina hieman testaillut.

Muista tuotteista mainittakoon L'occitane, joka meidän kodissamme hoitaa sitten muiden ruumiosien kuin kasvojen kosteutuksen. Eli vartaloemulsiot, käsi- ja jalkarasvat löytyvät tämän, mielestäni erittäin laadukkaan valmistajan tuotevalikoimasta.

Sitten nostan esille pari itsensä ehostamiseen liittyvää juttua, missä saatan jäädä hyvinkin yksinäiseen vähemmistöön, mutta olkoon niin. eli 1) mitä mieltä täällä ollaan kulmakarvojen nyppimisestä / siistimisestä? (/miksei myös mahdollisesta värjäämisestä). Itse en tiedä montaa hirveämpää asiaa kuin yhteenkasvaneet tai minne sattuu harottavat kulmakarvat. Siksi suosittelenkin kaikille, että jos kuulutte tuohon epäonnisten joukkoon, joilla kulmakarvojen kasvu on runsasta (kuten myös allekirjoittanut), niin ottakaa jostain pinsetit (tai tarkoitukseen tehty veitsi) ja siistikää ne kulmakarvat (tai antakaa puolisonne tehdä se tai menkää jonnekin ja pyytäkää heitä tekemään se puolestanne...). Varoituksen sanana (tähän on joskus sortunut myös eräs naispuolinen ystäväni), älkää koskaan yrittäkö ajaa esim partahöylällä pois niitä kulmakarvoja. Koska sen jälkeen ne kasvavat vain tummempina takaisin, mikä ei tietenkään ole kovinkaan suotavaa. Tähän samaan voisi myös lisätä kysymyksen siitä, onko joukossa niitä, jotka tykkäävät hemmotella itseään erilaisissa kasvohoidoissa tai vastaavalla tavalla?
2) Toinen miesten "kulmakarvoja nostattava" (heh) juttu on se, mitä toiset (kuten bb-aso) kutsuvat itsensä ehostamiseksi ja toiset taas meikkaamiseksi. Jos ei nimi pahenna miestä, niin miksi se pahentaisi miehen tekemisiäkään. :) Haluan tuoda esille myös pointin, että ei niitä tv:ssä esiintyviä / muita esiintyjiä turhaan ennen esiintymistään esim puuteroida, vaan kyllä sillä hommalla on ihan tarkoitus. Tämä tarkoitus on tietysti näyttää paremmalta ja ennen kaikkea estää ihon "kiiltäminen". Minä itse en näe tässä itsensä ehostamisessa mitään pahaa, mutta ymmärrän, jos joku ei koe kotoisaksi (tai tarpeelliseksi) omaa nenäänsä puuteroida tai muuten itseään ehostaa. Tässä vaiheessa joku yleensä vetää hihastaan sen "miehisyys"(homo/neiti jne, you name it)-kortin, omaa miehisyyttäni tuo seikka ei ole vähentänyt tippaakaan. Tämä on yksi niitä asioita, mitä tavallisesti vastaantulevat ihmiset eivät edes huomaa, eikö se ole juuri sitä herrasmiesmäisyyttä, tehdä itsestään huomaamatta miellyttävämpi niin muiden silmille kuin omalle ololleen. Itselläni tuo positiivinen ja avoin suhtatuminen johtaa ehkä juurensa vuosien taakse ja aikaan jolloin tuli esiinnittyä paljon erinäisissä näytöksissä, kuvauksissa, esityksissä jne, jolloin tuo ehostaminen tuli tutuksi. Ja sitten kun huomasi, miten pienellä vaivalla saa aikaan itseä miellyttävän tuloksen, se on sitten jäänyt myös osaksi arkea ja elämää.
Suomessa (kuten ei paljon muuallakaan) tämä miesten ehostaminen ei ole kuitenkaan ottanut oikein tuulta alleen. Sen huomasi varmasti myös Jean-Paul Gaultier, joka lanseerasi pari-kolme vuotta sitten niin Suomen kuin muillekin markkinoille miehille suunnattuja tuotteita (aurinkopuuteri, huulisävyjä, kulmakynä/rajauskynä, huulirasva/huulikiilto), mutta ovat kyllä vetäneet ne jo pois, ei tainnut olla kovin kannattava ratkaisu. Mutta aina kannattaa yrittää :)

Tällaisia ajatuksia näin illankuluksi hygieniasta ja sen vierestä, ehkä tästä jotain keskustelua syntyy tai sitten ei.
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo:05:43 kirjoittanut ChuckBass »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #14 : 19.03.10 - klo:08:32 »
Cliniquen miesten sarjan tuotteet ovat olleet oikein hyviä, samoin vaimolta lainatut naisten sarjan puhdistusaineet.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta