Kirjoittaja Aihe: The hygieniaketju  (Luettu 56286 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #15 : 19.03.10 - klo:08:39 »
Annan ääneni myös aiempien kirjoittajien ehdottamille Cliniquelle ja Tigillekin. Erityisesti olen tykästynyt Tigin uudehkoihin Love, Peace and Planet "hippituotteisiin".
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #16 : 19.03.10 - klo:11:16 »
Sitten nostan esille pari itsensä ehostamiseen liittyvää juttua, missä saatan jäädä hyvinkin yksinäiseen vähemmistöön, mutta olkoon niin.

Esimerkeistäsi yksikään ei nostanut avatarini unibrownia. Karva kuin karva, kyllä niistä on pidettävä huolta. Käytän myös puuteria, jos tiedän joutuvani tilaisuuteen missä on kirkas valaistus ja kuuma, juuri kiilumisongelman poistamiseksi. Valokynällä voi taiteilla väsyneitä silmänalusia pois jne.

Ihonpuhdistukseen käytän tuotteita mitä toinen puolisko minulle kantaa. Cliniqueta näyttää löytyvän täältäkin.  Hiuksiin Tigiä tai Fudgea.

Kerran olen käynyt kasvohoidossa, mutta kokemus oli pettymys. Parilla mömmöllä sotkivat naamat ja palvelusta jäi aika tympeä yleisfiilis, aivan kuin olisin ollut ensimmäinen mies tämän palveltavana. No, tästä on noin 10 vuotta aikaa ja paikka oli Stockmann.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #17 : 19.03.10 - klo:11:20 »
Kasvohoidossa kannattaa ennemmin käydä ns. oikealla kosmetologilla. Stockmannilla on sellaisia töissä, mutta hoidot ovat uskoakseni muuta kuin kosmetologin ammatin harjoittamiseen keskittyneen liikkeen palvelut.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #18 : 19.03.10 - klo:15:39 »
Stockmanninkin tilanne on muuttunut aika radikaalisti tässä viime aikoina. Yläkerrasta taitaa löytyä nykyisin parikin dayspa-tyyppistä hoitolaa. Sinänsä kokemusta niistä saatavien palveluiden laadusta ei ole. Minä suosin Helsinki Dayspata. Kasvohoito silloin tällöin on ihan mukava. Siihen voi myös mukavasti yhdistää vaikkapa pedikyyrin.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Dahlberg

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #19 : 20.03.10 - klo:03:04 »
Itse olen tykästynyt L'Occitanen tuotteisiin, ja ne ovatkin nykyään käytännössä ainoita joita käytän. Sen lisäksi että vaikuttavat laadukkailta, saavat tuotteet pisteet tyylikkäästä ulkomuodosta. Helsingissä noita löytää ainakin heidän omasta liikkeestään Kämp Galleriasta.

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #20 : 20.03.10 - klo:09:20 »
Löytyyhän noita purkkeja kylpyhuoneesta;

Naaman pesuun useimmiten Biothermin Homme Hydra DeTox, sekä pesuaine, että rasva. Tekee mukavan raikkaan olon, ilmeisesti hyvä kun exäkin sitä lainaili (joskus näinkin päin, tätä ei saa naisten sarjana).
Satunnaisesti kätyän Cliniquen miesten sarjaa. Ihan ok tavaraa ja hinta/laatu on erinomainen.
Kuorintaan on nykyään Lancomen (homme), hienorakenteinen ja mukava. Joskus ennen oli Clinoqueta, hieman rajumpaa kuin nykyinen, mutta ihan ok.
Rajumpaan kosteutukseen Cliniqoen (homme) purkki ja Biothermin Aquapower.
Valinta tehty lähinnä hesan kentän myymälöiden avustuksella ja nyt tuo B:n HDT on vakiintunut. Sen rinnalla pitää käyttää jotain muuta tuotetta, ettei iho totu liiaksi.

Suihkusaippuat Biothermia ja parempiin päiviin Chanel Allure (+Edt).

Hiuksiin menee Kerastasea (vuosia vakiona), lisäksi Tigia, American Crew jne. Näissä olen sekakäyttäjä, ettei skalppi liiaksi totu. Kerran viikossa joku syväpuhdistava on paikallaan.

Partageelinä olen tykästynyt Clinoqueen, voitelee hyvin ja huuhtoutuu helposti. Lancomen vastaava on myös hyvä. Gilette taas EI.

Ja nenästä nypin karvat, kulmakarvoihin en koske. Meikkaamisen en ole sortunut.

Hammastahnoista mukavinta on Yotuel, se kun ei vaahtoa suussa. Se ei myöskään blokkaa kielestä makean reseptoreita eli tuoremehu maistuu sen jälkeen normaalille. Apteekkikamaa ja tyyristä, mutta hintansa väärti.
Nemo propheta in patria

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #21 : 20.03.10 - klo:11:07 »
Hammastahnoista mukavinta on Yotuel, se kun ei vaahtoa suussa. Se ei myöskään blokkaa kielestä makean reseptoreita eli tuoremehu maistuu sen jälkeen normaalille. Apteekkikamaa ja tyyristä, mutta hintansa väärti.

What he said. Yotuelia itsekin käyttänyt nyt useamman vuoden. Edellämainittujen ominaisuuksien lisäksi Yotuelia suositellaan myös aftojen ehkäisyyn:tahna vaahtoaa vähemmän koska siitä puuttuu jotain ainesosia mitä perustahnoista, joten se ärsytää limakalvoja vähemmän. Ilmeisesti myös perusominaisuudet eli karieksen ehkäisy ja hampaiden pitäminen valkeana ovat huippuluokkaa Hintaa tuubilla noin vitosen, mutta suosittelen vahvasti.

Muuten hygieniapuolella on käyty läpi aikamoinen kirjo tuotteita. En ole kovinkaan fiksautunut yhteen tuotemerkkiin, vaan ostan monipuolisesti uusia, jos jotain sopivan oloista tulee vastaan. L'Oreal ja Nivea ovat olleet perusvarmat kohtuuhintaiset, mutta viime aikoina olen jättänyt niiden käytön vähemmälle. Noista isommista hiukan kalliimista merkeistä on tullut käytettyä Cliniqueta, Biothermia ja Clarinsia. Ei mielestäni ihmeellisiä eroja, olen jotenkin itse mieltynyt Clarinsin sinivalkoiseen miesten sarjaan, joka itseasiassa on nytkin käytössä.

Viimeisen puolen vuoden aikana on ollut käytössä kaksi helmeä joita kumpaakiin voin suositella. Ensimmäinen oli Logical Skincaren "Recipe for men" joka on ruotsalainen, nimenomaan Pohjoismaihin oloihin tarkoitettua sarja. Törmäsin tuotteisiin laivalla ja ostin muutaman koekäyttöön. Hintaa hiukan enemmän kuin L'Orealin/Nivean tuotteilla, mutta melkein vain puolet Cliniquen ja co:n hinnoissa. En tiedä onko kuinka hyvin saatavilla Suomesta, mutta jos vastaan tulee, suosittelen kokeilemaan.

Toinen sarja tulee taas sitten aivan muualta, nimittäin Israelista. Punaisen meren suoloihin ja ties mihin perustuvaa Ahavaa sain tuliaisena ja alun skeptisyyden jälkeen olin vakuuttunut. Iho puhdistui, kirkastui ja kosteutui päivittäisellä kosteusvoiteen ja kasvoveden yhdistelmällä nopeasti ja silminnähden. Näitä tuotteita saa ilmeisesti Suomessa Sokokselta ja jostain kosmetologialiikkeistä, hintaluokka hiukan alle Cliniquen ja muiden.

Yleisesti koen että Lancomen, Cliniquen ja Biothermin tuotteet ovat ihan laadukkaita, mutta eivät ihan hintansa arvoisia. Tätä minulle vakuutteli eräs kosmetologikin kasvohoidossa käytyäni. Tietty hän yritti myydä edustamiaan tuotteita, mutta silti argumentti oli vakuuttava. Se raha minkä isot muoti/tuoksutalot käyttävät markkinointiin, menee noilla erikoistuneemmilla kosmetologiasarjoilla tutkimukseen ja kehitykseen. Eli tuloksena on laadukkaampia tuotteita melkolailla samaan hintaan. Kosmetologian ns. professionaalisarjoilla on ihan erilainen jakelureitti ja niiden ei tarvitse olla vahvasti kuluttajaa puhuttelemassa tavarataloissa ja taxfree-osastoilla, joten selitys oli ihan järkeenkäyvä. Suosittelenkin jokaiselle siis reissua lähikosmetologille kasvohoitoon ja siinä ohessa tuotetarjontaa ratsaamaan. Voipu olla että sieltä löytyy se seuraava helmi:D

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #22 : 25.03.10 - klo:09:25 »
Toinen sarja tulee taas sitten aivan muualta, nimittäin Israelista. Punaisen meren suoloihin ja ties mihin perustuvaa Ahavaa sain tuliaisena ja alun skeptisyyden jälkeen olin vakuuttunut. Iho puhdistui, kirkastui ja kosteutui päivittäisellä kosteusvoiteen ja kasvoveden yhdistelmällä nopeasti ja silminnähden. Näitä tuotteita saa ilmeisesti Suomessa Sokokselta ja jostain kosmetologialiikkeistä, hintaluokka hiukan alle Cliniquen ja muiden.

Venytän vähän politiikka-sääntöä, mutta ainakin joitain Ahava-tuotemerkillä myytäviä tuotteitahan epäillään alankomaalaisen selvittelyn tuloksena Geneven sopimusten rikkomisesta. Valtiohan ei saisi hyödyntää valloittamiensa alueiden luonnonvaroja Israelinkin hyväksymien sopimusten mukaan.

Perustelin itselleni tämän esilletuonnin sillä, että vaatetuspuolellakin foorumilla on nostettu, ja on hyvä jatkossakin nostaa, epäkohtia esille liittyen eettisiin ja muihin omantunnonasioihin.

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #23 : 25.03.10 - klo:22:23 »
Toinen sarja tulee taas sitten aivan muualta, nimittäin Israelista. Punaisen meren suoloihin ja ties mihin perustuvaa Ahavaa sain tuliaisena ja alun skeptisyyden jälkeen olin vakuuttunut. Iho puhdistui, kirkastui ja kosteutui päivittäisellä kosteusvoiteen ja kasvoveden yhdistelmällä nopeasti ja silminnähden. Näitä tuotteita saa ilmeisesti Suomessa Sokokselta ja jostain kosmetologialiikkeistä, hintaluokka hiukan alle Cliniquen ja muiden.

Venytän vähän politiikka-sääntöä, mutta ainakin joitain Ahava-tuotemerkillä myytäviä tuotteitahan epäillään alankomaalaisen selvittelyn tuloksena Geneven sopimusten rikkomisesta. Valtiohan ei saisi hyödyntää valloittamiensa alueiden luonnonvaroja Israelinkin hyväksymien sopimusten mukaan.

Perustelin itselleni tämän esilletuonnin sillä, että vaatetuspuolellakin foorumilla on nostettu, ja on hyvä jatkossakin nostaa, epäkohtia esille liittyen eettisiin ja muihin omantunnonasioihin.

Paras jättää politiikka tässäkin aiheessa syrjemmälle. Lähi-Idän konflikti herättää kiihkomielisiä ajatuksia molempien osapuolien kannattajissa, ja harva taho pystyy olemaan objektiivinen tiedonannoissaan.

Mutta itse tuotteesta: Komppaan jda:ta: Ahava on melko hintava, mutta mielestäni yksi parhaista kosmetiikkasarjoista.

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #24 : 26.03.10 - klo:09:08 »
VMP: Israelista kun aletaan puhutaan niin siinä taidetaan rikkoa niin politiikka-, uskonto- tai ties mitä säännöksiä. Mielestäni silti asiallista tuoda pointti esiin: itse en ollut asiasta tietoinen ja voihan tämä tietty vaikuttaa jonkun ostopäätöksiinkiin.

Nyt kun seuraukset on tuotu esille, niin syitä on turha ehkä tällä foorumilla alkaa pohtimaan. Eli jatketaan niiden rasvojen ja kosmetiikan parissa, pojat!:D

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #25 : 26.03.10 - klo:09:54 »
VMP: Mielestäni silti asiallista tuoda pointti esiin: itse en ollut asiasta tietoinen ja voihan tämä tietty vaikuttaa jonkun ostopäätöksiinkiin.

Juuri tämän takia asian esille toinkin, en niinkään herättääkseni keskustelua Lähi-idän -konfliktista joka on syytä jättää muihin istujaisiin! :)

Itse käytän enimmäkseen apteekista tuttuja Orionin perusvoiteita, Humektan, Aqualan Plus ja muita kun niitä on helpohkosti saatavilla itselleni. Suihkussa käyttelen Seba-Media, jota olen käyttänyt koko ikäni ja totuttelu muihin on ollut vaikeampaa. Naamavärkkiä pesaisen jollakin Vichyn puhdistusaineella, joka kyllä jättää itselleni vähän kiristelevän tunteen välillä. Aftershavena Niveaa, joka kyllä toimii.
Hiukset ovat nykymitassaan aika helppohoitoiset verrattuna vielä vuosi sitten kantamaani poninhäntään. Tigit ja muut tulivat tutuksi ja voin kyllä suositella niitä ja kampaamoista saatavia tuotteita, kullekkin hiustyypille omaansa.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #26 : 27.03.10 - klo:11:54 »
Mites hiusaineet? Mitä käytätte?

Mulla on Layrite nimistä pomadaa / rasvaa tilattu yvalloista. Ihan OK mutta kutrit ei täydellisesti pysy kasassa.

Se on kinkkinen tilanne kun haluaisi pitää laineet mutta kuitenkin muotoilla..

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #27 : 27.03.10 - klo:18:00 »
Hiusten muotoiluaineet joita käytän:

Schwarzkopf taft hair wax, Murray's superior hair dressing pomade ja Murray's Nu Nile hair slick dressing pomade.

Mieluisin niistä on Nu Nile jota käytän eniten.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #28 : 27.03.10 - klo:19:49 »
Mites hiusaineet? Mitä käytätte?

Murray's.



Välillä olen sortunut Bed Headeihin ym. nykyajan hömpötyksiin mutta olen aina palannut vanhan kunnon Pomaden pariin, sillä kun saa vookin tuhtiin kuntoon.

Soundtrack: Stand Up And Be Counted:
http://www.youtube.com/watch?v=abkbbPw8ywk
http://www.youtube.com/watch?v=GQ8RL9y0Hwo&feature=related

Kinky Afro
http://www.youtube.com/watch?v=C3XIlEUO-VE
get your kicks on route six six six

hho

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: The hygieniaketju
« Vastaus #29 : 27.03.10 - klo:20:36 »
Itse tulee käytettyä hiustuotteina partageeliä ja höylää :), hiukset kun on mallia nappanahkaa :)  välillä joutuu vähän siistimään jakausta