Kirjoittaja Aihe: Kevät- ja kesäpukeutuminen  (Luettu 141622 kertaa)

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #75 : 17.03.10 - klo:22:02 »
Nuo siniset tassel loaferit ovat kyllä härskit, Chuckin kaltaisella asennemiehellä menee vielä läpi. :)

Itse käyttäisin sanaa tuhma. Juuri sopivat kesäiltojen puuhasteluihin.

Tuo kyllä kuulostaa väärältä.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #76 : 17.03.10 - klo:22:02 »
Tuosta puuttuu jotain... Noin!

Pussihousuja käytetään vain ratsastaessa. Kuvan herra on selvästi suuntaamassa purjehtimaan tai jotain, arrrrr!


kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #77 : 17.03.10 - klo:22:03 »
^Arska. Tarjoan sulle tuopin jos kohdataan joskus: olet asian ytimessä.

Ja nyt paria pulloa hankkimaan, ei kun dieselmersun ratttiin. On illalla töitä.

Joudut ensin selvittämään onko vastaantulija Arska vai kenties minä. Mutta voin tarjota itse.

^ Punaiset housut jalassa laiturilla saati veneen kannella voi joutua keskustelemaan niiden merkityksestä purjehduspiireissä ja ehkä vedetyksi kölin ali... Minulla on sellaiset, tosin sammarit, enkä ole ylittänyt Atlanttia muuten kuin lentäen ja sitä ei lasketa. Käytän kesällä niitä, vaaleita housuja (chinot, ohuet sammarit) ja farkkuja. Varmaankin aika tylsää mutta laadukasta. Ivyman on aika hyvin kuvaillut sitä tyyliä, johon jo ennen hänestä kuultuanikaan olen pyrkinyt. Pukeutumiseen muuten kuuluu tilanteen mukaan kaikkea farkuista frakkiin (ei kuitenkaan samanaikaisesti).
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:22:14 kirjoittanut henrypitkin »
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #78 : 17.03.10 - klo:22:09 »
Rohkenen myös väittää, että tyylillinen ero Citymarketin loafereiden ja vaikkapa ihan tavallisten Weejunien välillä on dramaattinen. En puhu nyt tuotemerkkien herättämistä mielikuvista vaan ihan oikeasta ulkonäköerosta. Onhan räätälinpuvun ja tavaratalopuvunkin välillä vissi tyyliero (ei niin, että rinnastaisin Weejunit räätälinpukuihin). Myös Englannissa valmistetun Baracutani laatu, tyyli ja ulkonäkö on aivan toisella tasolla kuin suomalaisten vaatekauppojen vastaavissa viidenkympin pusakoissa. Puhumattakaan pusakan detaljeista, jotka ovat varsin omintakeisia.

Erinomaisesti väitetty. Lisäksi, mitä tulee Weejunien, Sebagojen tms. ja suomessakin kaupattavien kumipohjaisten pappapennyjen eroon, itseäni viehättää eri toten se, että Pertti Perusperuna, tai Maija Muotimimmi, joka talsii kadulla vastaan ja vilkaisee kenkiini ei eroa edes huomaa, saattaapa miettiä että mitähän tuokin äijä noissa viininpunaisissa Pomarfinneissä näkee. Viehätyn paljon enemmän hienovaraisesta kuin voimakkaasti näkyvästä erottuvuudesta.

sen näköisiä äijiä tulee vastaan yhtenä virtana mutta taidat puhua tilanteesta rapakon sillä puolen. Täällä Helsingissä en ole heihin pahemmin törmännyt, en varsinkaan täällä Itä-Helsingin slummissa. Tyylini ei siis suinkaan ole uniikkia, mihin en edes pyri (melkeinpä kartan sitä), mutta väitän, että täällä Suomessa se ei myöskään ole tavanomaista varsinkaan niissä sosiaalisissa ympyröissä, joista itse olen peräisin. Täällä tapani pukeutua on kapinoiva ja kenties joidenkin mielestä suorastaan röyhkeä. Se ei kuitenkaan ole minulle itsetarkoitus ja luulen, että pukeutuisin samoin, jos olisin syntynyt varakkaaseen perheeseen USA:n itärannikolla tai Englannissa. Olen vain mieltynyt tällaiseen tyyliin, jossa minua viehättävät myös sen turvallinen kaavamaisuus, perinteikkyys ja säännönmukaisuus. Joskus voin ottaa persoonallisia irtiottoja mutta nekin teen yleensä pienissä yksityiskohdissa, joita useimmat tuskin edes huomaavat.

Amen to that. Todettakoon, että itselle oma pukeutumisvalinta on tietynsorttista kapinaa / erottautumishalua, mutta siten että vastaantulija hädin tuskin huomaa. Tässä ameriikan-tyylissä itseäni viehättää nimen omaan juuri äärimmäinen understatement. Pitää olla niin tylsän näköinen että se on jo hienoa.
get your kicks on route six six six

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #79 : 17.03.10 - klo:22:16 »
Pchan, seilaamaan? Eihän suomalainen mies seilaamaan mene!

« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:22:22 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #80 : 17.03.10 - klo:22:18 »
Ha haa!

Photoshoppaukset senkun paranee!

get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #81 : 17.03.10 - klo:22:34 »
Haa, sinisten kenkien ketjuun: desert boots
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
get your kicks on route six six six

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #83 : 17.03.10 - klo:22:58 »
Ihan samalla tavalla kuin eri maiden puvuntakeissa vaikkapa. Samalla persuteella voi vaikka väittää että ihan sama mennäkö Anderson&Sheppardissa, D'Avenzassa, YSL:ssä, Brooks Bothersissa, Turossa vai Dressmanissa. Kaikkihan kauppaavat pukuja, eli ihan sama juttu.

Juuri noin meinasin itsekin kirjoittaa, mutta tosissani. Periaatteessa tumma puku on tumma puku, oli valmistaja kuka tahansa. Toteutuksissa on paljon vivahde-eroja, mutta silti varioitavan vaatteen perusolemus on ihan sama, eikä se muutu oli toteutus kuinka laadukas tahansa.

Jos suomalaisiin hautajaisiin marssii 99€ dressmannin mustassa puvussa ja muissa asiallisissa, mutta samantasoisissa tykötarpeissa, niin on suurella todennäköisyydellä tilaisuuden asiallisimmin pukeutuneiden joukossa. Tämä on se asia, josta formaalissa tyylissa pidän paljon: Kaikki pääsevät peliin ja loppujen lopuksi halvalla. Ei oikeasti tarvita brändejä tai räätäleitä. Hallittu variointi pitää huolen siitä, että on mahdotonta sanoa sitä 'oikeaa' valmistajaa puvulle tai vaikka mustille oxfordeille. Toki me harrastajat teemme touhusta monien silmiin liian hankalaa, koska tämä nyt vain kiinnostaa meitä enemmän kuin postimerkkeily.

Jos mitään kapeaa 'oikeaa' tyyliä ei ole, niin silloin puhumme tyylimieltymyksissä siitä, kuinka paljon tiettyä teemaa voi varioida. Paljonko mustan oxfordin muodolla saa leikkiä? Mikä on loaferin oikea väri? Navy-puku, valkoinen paita, mustat kengät ja vyö, solmio. Toteuttajina vaikkapa jenkki, britti, italiaano ja sakemanni. Samasta teemasta saataisiin hyvinkin erilaisia versioita. Tuo variointi on minulle se klassisen pukeutumisen suola. Meikäläiselläkin on pusakka, joka on varmasti sukua harringtoneille.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #84 : 17.03.10 - klo:23:06 »
Pinkit ovat vielä härskimmät:

Mutta miksi noiden pitää olla bootsit? Ei voi käsittää. Eivät nuo tuon värisenä sovi kuin keskikesään ja silloin varsi saisi olla matala. Muotohan noissa hakkaa silti suurimman osan loafereista mennen tullen.

Jotenkin minulla on nyt sellainen kutina, että viimeistään vuoden päästä näemme kaduilla enemmänkin noita värillisiä mokkakenkiä?

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #85 : 17.03.10 - klo:23:19 »
Jos budjetti sallii vain yhdet kesäkengät tai väriä ei vaan osaa valita, löytyy tähänkin ratkaisu:


Löytyy niin väiteltyä sinistä, pari klassisempaa ruskeaa, kesäistä valkoista ja pirteää punaistakin! Kompromissi ja konsensus samassa paketissa.

Mitä tulee aiheeseen eli kesäpukeutumiseen, itse suosin pikeitä, kasuaaleja kauluspaitoja, siistejä shortseja, chinoja ja loafereita/driving shoes kenkiä, yleensä jossain maukkaan ruskeassa värissä ja tilanteen salliessa ilman sukkia. Lisäksi espadrillosit ja kevyet tennarit a la plimsolls/Converse Allstars täydentää casuaalimmat päivät. Farkuista en luovu kesälläkään, raskaimman tumman denimin sijaan vaan jotain hiukan vaaleampia/kulutetumpia käyttöön. Ja kuten on nyt varmaan useammassa ketjussa tullut todettua, Grensonin suede-kengät (tosin ei pinkit) kovasti kiinnostaisivat. Jos talvella tyyli on käytännöllisempi, klassisempi ja brittiläisempi, kesällä olen kyllä selkeästi Italiaan kallellaan. Tai Ruotsiin, kuten joskus kuulee nimiteltävän:D
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:23:21 kirjoittanut jda »

Antti76

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #86 : 17.03.10 - klo:23:26 »
Pinkit ovat vielä härskimmät:

http://www.asos.com/Grenson/Grenson-Oscar-Suede-Desert-Boots/Prod/pgeproduct.aspx?iid=526803&cid=5584&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Pink

Minä hain tänään postista tuollaiset mutta sillä poikkeuksella, että väri on keskiruskea. Olen siis aika tylsä ja konservatiivinen. Onneksi sain halvalla...

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #87 : 17.03.10 - klo:23:59 »
^ Nuo pinkit ja vaaleansiniset, ottaisin molemmat!!!

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #88 : 18.03.10 - klo:00:08 »
Just lähti ebaysta valkoset 501:set tulemaan...

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kevät- ja kesäpukeutuminen
« Vastaus #89 : 18.03.10 - klo:01:23 »
ChuckBass, tiesin, että niissä on jotakin joka pistää silmään niin hyvän näköisenä..

Sun kengänkoko ei varmaan satu olemaan US10,5-11 mikäli eivät maistukaan? ;)

No ei tosiaan satu :) vaikka tietyt mitat voisi indikoida myös isoa jalkaa, niin ei, nuo ovat kokoa 7(US) :)

Nuo siniset tassel loaferit ovat kyllä härskit, Chuckin kaltaisella asennemiehellä menee vielä läpi. :)

Itse käyttäisin sanaa tuhma. Juuri sopivat kesäiltojen puuhasteluihin.

Ah, tämä on saanut minut naureskelemaan kerta toisensa jälkeen kun sen on lukenut. Haluan kuitenkin korostaa, etten halua olla millään tavalla tekemisissä enkä tulla sekoitetuiksi näihin Ville kesäiltojen tuhmiin puuhasteluihin. Ja mielelläni jätän myös kenkäni niiden ulkopuolelle :D

Tänne ehti näköjään tuossa välillä kun itse oli luennoilla ja puntilla kertyä niin paljon tekstiä, etten enää taida pystyä ainakaan tässä välissä mitään hahmoteltua vastausta näpyttelemään. Toivonkin, että kevään / kesän tullessa jengi postailee näitä asukokonaisuuksia tuonne kuvaketjuun, niin siellähän niitä sitten on helpompi "analysoida".