Kirjoittaja Aihe: Sisustustyylit  (Luettu 607633 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #720 : 11.10.15 - klo:23:00 »
Ei ole tarkoitus loukata. Kyse lienee henkilökohtaisesta traumasta. Artek ei vain pääosin omalla kohdalla toimi. Tosin tietysti siellä on yksittäisiä poikkeuksia.

No eipä ole minullakaan tarkoitus sen enempää loukata, mutta tuollaisien viestien informatiivinen arvo tai sanoma on mikä? Olisi joka tapauksessa ihan hauska kuulla mitkä sitten ovat niitä hienoja esineitä, koska muuten tuollaisen "puskista huutelun" ainakin minä tulkitsen pikkusieluisen ihmisen kiukutteluksi, joka ei tuo mitään lisäarvoa itse keskusteluun. Toki sellainenkin kaikille ihan vapaasti sallittakoot, ei siinä mitään.
« Viimeksi muokattu: 11.10.15 - klo:23:12 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #721 : 11.10.15 - klo:23:08 »
^Joskin ainoa oikea löytyy Tumppi$:lta.

Katsos, sinäkin heräsit peesailemaan muita "kriitikoita" tapasi mukaan. Koetappa sinäkin kirjoitella jotakin vaikka itse aiheeseen liittyen.
VASTATUULEEN!

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #722 : 11.10.15 - klo:23:23 »
Pahoitteluni. Yleensä ei tule trollia syötettyä mutta nyt en voinut vastustaa kiusausta.

Aihe on itseasiassa itselleni ajankohtainen sillä juuri rempataan uutta kämppää ja sata kappaletta lisäneliöitä tuo mahdollisuuksia myös uuden sisustuksen suhteen.

Tähän asti päätettyä on Woods Helsingiltä Vallilasta tuleva tamminen ruokapöytä johon Neo by Skovby 92 tuolit ja yläpuolelle 2kpl Louis Poulsen Toldbodeja (155 tai 220).  Olkkariin tulee isompi kulma-/divaanisohva Tallinnasta Borg:lta. Kankaat on suomalaista ja päätös valmistupaikasta tuli paitsi hinnan myös täydellisen muokattavuuden takia, lähtökohtana oli valmis sohva mutta jotakuinkin kaikkia mittoja muokattiin meitä varten jonka lisäksi istuimien ja tyynyjen täytteet valittiin sopivan istumistuntuman saavuttamiseksi. Lamppu olisi vielä haussa ja tämän keskustelun innoittamana mietin miltä PH5 näyttäisi olohuoneen pöydän yläpuolella. Asennus tulisi melko lähelle kattoa (30-40cm) joten en tiedä pääseekö kuinka hyvin oikeuksiinsa.

Takkahuoneeseen valikoitui näillä näkymin Interfacen Duna sohva sekä Beat nojatuolit ja vaimon toivomana Normann Copenhagenin Tablo pöytä. Niin ja hifit pääsen toki itse päättämään takkahuoneeseen mutta pitää ensin katsoa kuinka hyvin budjetti on poltettu ennen sitä.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #723 : 11.10.15 - klo:23:27 »
Jos jostain tinkii "tein itse ja säästin" -mielessä, niin tuo laveri olisi itsellä varmaan ensimmäisenä listalla.

L-jalka joo, mutta visuaalisessa (ja todennäköisesti myös funktionaalinen) kate investoinnille on mielestäni pieni.

FJ: Itsellä PH5 keittiössä reilu puoli metriä katosta ja hyvältähän se näyttää. Hienompi olisi matalammalla, mutta vuokrakämpässä valaisinta ei saa sijoitettua keskelle ainoaa järkevää pöydän paikkaa ja siksi on oltava korkealla.


Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #724 : 12.10.15 - klo:07:58 »
Pahoitteluni. Yleensä ei tule trollia syötettyä mutta nyt en voinut vastustaa kiusausta.

Aihe on itseasiassa itselleni ajankohtainen sillä juuri rempataan uutta kämppää ja sata kappaletta lisäneliöitä tuo mahdollisuuksia myös uuden sisustuksen suhteen.

Tähän asti päätettyä on Woods Helsingiltä Vallilasta tuleva tamminen ruokapöytä johon Neo by Skovby 92 tuolit ja yläpuolelle 2kpl Louis Poulsen Toldbodeja (155 tai 220).  Olkkariin tulee isompi kulma-/divaanisohva Tallinnasta Borg:lta. Kankaat on suomalaista ja päätös valmistupaikasta tuli paitsi hinnan myös täydellisen muokattavuuden takia, lähtökohtana oli valmis sohva mutta jotakuinkin kaikkia mittoja muokattiin meitä varten jonka lisäksi istuimien ja tyynyjen täytteet valittiin sopivan istumistuntuman saavuttamiseksi. Lamppu olisi vielä haussa ja tämän keskustelun innoittamana mietin miltä PH5 näyttäisi olohuoneen pöydän yläpuolella. Asennus tulisi melko lähelle kattoa (30-40cm) joten en tiedä pääseekö kuinka hyvin oikeuksiinsa.

Takkahuoneeseen valikoitui näillä näkymin Interfacen Duna sohva sekä Beat nojatuolit ja vaimon toivomana Normann Copenhagenin Tablo pöytä. Niin ja hifit pääsen toki itse päättämään takkahuoneeseen mutta pitää ensin katsoa kuinka hyvin budjetti on poltettu ennen sitä.

En tiedä muista, mutta ainakin minun mielestäni tuollaisia yllä olevan kaltaisia viestejä on huomattavasti mukavampaa ja mielenkiintoisempaa lueskella. Sinäkin olet oikeasti sen verran fiksun oloinen kaveri, ettei tuon kaltaisien viestien kirjoittaminen ole takuulla mikään ongelma. Muutenkin tälle foorumille on keräytynyt sellaisia ihmisiä joilta oppii jotain uutta lähes päivittäin. Joten ilman muuta varsin korkeaa sivistystasoa kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon. Itse koen tietäväni asioista niin häviävän vähän, että olen itse asiassa aika iloinen että sain hieman kipakan vastauksen avulla sinut kirjoittamaan asiallisen ja informatiivisen viestin. Tai noh, voihan olla että olisit kirjoittanut viimeisimmän postauksesi muutenkin, mutta joka tapauksessa tuo on sitä tämän foorumin parasta antia. Porukka täällä panostaa elämän/oman hyvinvointinsa eri osa-alueisiin sellaisella pieteetillä, että ei voi muuta kuin ihailla ja yrittää siinä samalla ahmia tietoa ja vaihtoehtoisia ratkaisuja niin paljon kuin vain oma rajallinen kapasiteetti antaa myöden.
VASTATUULEEN!

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #725 : 12.10.15 - klo:08:20 »
Takkahuoneeseen valikoitui näillä näkymin Interfacen Duna sohva sekä Beat nojatuolit ja vaimon toivomana Normann Copenhagenin Tablo pöytä.

Vaimolla on ihan hyvät toiveet - tuo Tablo on hemmetin käytännöllinen sohvapöytä, helppo pitää puhtaanakin.

Onpa tässä muuten ollut hauska huomata, kuinka joillakin kaluilla on ihan oikeasti jälleenmyyntiarvoa. Lapset kasvoivat (toinen fyysisesti ja toinen henkisesti) ulos Jolla-sängyistään ja tilalle hankittiin runkopatjat. Muuramet eivät kauaa HuutoNetissä viihtyneet ja uudet sängyt saatiin taloon aika pienellä välirahalla. Tuossa(kin) kohtaa kannatti sijoittaa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #726 : 12.10.15 - klo:13:22 »
Jos jostain tinkii "tein itse ja säästin" -mielessä, niin tuo laveri olisi itsellä varmaan ensimmäisenä listalla.

L-jalka joo, mutta visuaalisessa (ja todennäköisesti myös funktionaalinen) kate investoinnille on mielestäni pieni.

FJ: Itsellä PH5 keittiössä reilu puoli metriä katosta ja hyvältähän se näyttää. Hienompi olisi matalammalla, mutta vuokrakämpässä valaisinta ei saa sijoitettua keskelle ainoaa järkevää pöydän paikkaa ja siksi on oltava korkealla.

Siis tuollaisen Aallon laverin kun löytää alle puolella uuden hinnasta, niin ei ole mikään mahdottoman suuri synti maalata sitä mustaksi ellei puhuta todella vanhasta ja huippukuntoisesta yksilöstä. (siististi siveltimellä mahdollisimman autenttinen pinta joka jäljittelee orggis maalattuja Aallon vanhoja kalusteita) Nimittäin kyseistä laveria on aikoinaan saanut erikoistilauksesta myös mustana. Tulee muuten kummasti näköä kun vielä viimeistelee pinnan alkuperäisen mukaisella selluloosalakalla.

Tosiaan se PH5 on alunperin suunniteltu matalalle pöydän päälle ripustettavaksi. Eli kyllähän se toimisi optimaalisemmin selvästi matalammalla kuin mitä se sinulla nyt on. Louis Poulsenin oma asennusohje neuvoo ripustamaan PH5:en siten, että valaisimen alareuna on 55-65cm pöydän pinnasta. Toki se toimii korkeammallakin, jolloin sitä voi käyttää enemmän koko tilan yleisvalaisimena jos/kun tilasi ei tällä hetkellä mahdollista matalaa ripustusta mitenkään järkevästi.
VASTATUULEEN!

flashman

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #727 : 12.10.15 - klo:14:57 »
... Kyse lienee henkilökohtaisesta traumasta. Artek ei vain pääosin omalla kohdalla toimi. Tosin tietysti siellä on yksittäisiä poikkeuksia.

Tuon voisin kirjoittaa minäkin nykyään vaikka aikoinaan koinkin hieman enemmän viehtymystä myös Artekin tarjonnan suuntaan. Oma makuni on myös aika paljon muuttunut vuosien varrella; en sano "kehittynyt" koska se sisältäisi arvo-olettaman. Karrikoiden (?) voisi sanoa kotimaisen muotoilun tai muun (pohjoismaisen) modernismin kyseenalaistamisen olevan tekona Suomessa ajoittain aika lähellä hautakivien kaatamista sankarihaudoilla...

Elämänkierto perintöhuonekaluineen tai tauluineen myös väistämättä tuo sisustukseen omaan tyylillistä kerrostuneisuuttaan joka ainakin itselläni viehättää silmää ja ruokkii sielua täydellistä tyylipuhtautta enemmän.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili

Vintage-mies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #729 : 13.10.15 - klo:14:32 »
Aihe on itseasiassa itselleni ajankohtainen sillä juuri rempataan uutta kämppää ja sata kappaletta lisäneliöitä tuo mahdollisuuksia myös uuden sisustuksen suhteen.


Noin päin ongelma on miellyttävämpi kuin pienempään muuttaminen. Itse muutin 1,5 vuotta sitten suuresta omakotitalosta vajaa 50 neliötä pienempään Stadin keskustan vanhaan kerrostaloasuntoon. Suuremmista huonekaluista vain kaksi levyhyllykköä, sänky, ruokapöytä ja yksi sohva säilytettiin, muut hävitettiin - toki tilalle ostettiin paljon uusia huonekaluja, mutta paremmin asunnon henkeen sopivia.

Haluaisin Yrjö Kukkapuron Karusellin, mutta vaimon mielestä se on suunniteltuun paikkaan liian massiivinen, ja voi olla oikeassakin. Nyt mietin kompromissina hieman sirompaa Vepsäläisen myymää Timeoutia. Onko kellään kokemusta tästä lepotuolista?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #730 : 13.10.15 - klo:15:11 »
Ei Karusellia voi millään muulla tuolilla korvata.
Suositellaan täysraittiutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #731 : 14.10.15 - klo:23:20 »
Kyllähän se Karuselli olisi ihan loistava valinta.. Yksi parhaimmista lepotuoleista mitä on kuunaan valmistettu. Aivan käsittämättömän hyvä istua. Monen fanaatikon mielestä maailmassa on loppujen lopuksi vain kolme lepotuolia. Jacobsenin Egg, Eamesin Lounge ja Kukkapuron Karuselli.
Se Conformin Timeout- tuoli on varmasti hyvä istua sekin, eikä laatukaan takuulla huono ole, mutta kyllähän se vähän sellainen "köyhänmiehen" Eames habitukseltaan on. Eli ilman muuta ääni Karusellille. Metsästä käytettynä. Nimittäin jos se ei jostain syystä istukaan teille kotiin, niin saat siitä myytäessä eteenpäin omasi pois ihan milloin tahansa. (joskus jopa pienet "suolarahat" päälle)
VASTATUULEEN!

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #732 : 15.10.15 - klo:18:29 »


Hain huvikseni kuvat noihin. Vasemmalta ylhäältä myötäpäivään kiertäen Conform, Egg, Karuselli, Eames. Ja hinnat 1730, 5200, 7500, 6200 euroa. Noihin tarvitsee hakea sydänlääkkeitä jos haluaa uutena.

Mites onko tietoa pystyykö Eamesin niskatukea nostamaan? Muissa se ei onnistukaan. Olen jossain vaiheessa elämääni etsinyt elokuvatuolia, mutta kaikissa on se vika, ettei päätä pysty lepuuttamaan tukea vasten, vaan aina selkänoja on liian lyhyt.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #733 : 15.10.15 - klo:19:12 »


Hain huvikseni kuvat noihin. Vasemmalta ylhäältä myötäpäivään kiertäen Conform, Egg, Karuselli, Eames. Ja hinnat 1730, 5200, 7500, 6200 euroa. Noihin tarvitsee hakea sydänlääkkeitä jos haluaa uutena.

Mites onko tietoa pystyykö Eamesin niskatukea nostamaan? Muissa se ei onnistukaan. Olen jossain vaiheessa elämääni etsinyt elokuvatuolia, mutta kaikissa on se vika, ettei päätä pysty lepuuttamaan tukea vasten, vaan aina selkänoja on liian lyhyt.

Joo, se on totta että jos ainoa ostokanava on se Vepsäläinen, niin kyllähän tavallisen ihmisen perse repeää jo pelkän rahin kohdalla näin pikkuisen karrikoituna. Noiden kohdalla vain on niin että se tuliterä ei tuo mitään lisäarvoa, vaan itse asiassa jopa päinvastoin.

Eamesin niskatuki ei ole säädettävä. Mutta Vitra tekee (eli virallinen Euroopan valmistaja. Jenkeissä Herman Miller) tuolista myös isompaa versiota, joka sopii paremmin nykyajan isoille ihmisille. Siinä on kaikkia mittoja "venytetty" alkuperäiseen mitoitukseen verrattuna. Itselläni on alkuperäisellä mitoituksella oleva Milleriläinen ja voin kuvitella, että se saattaa hyvinkin olla pikkuisen snadi isolle ihmiselle. Itse olen ns. keskikokoinen ja minulle ko. tuoli istuu kuin valettu. Yleensä meinaa vaan olla vikatikki istua siihen pidemmäksi aikaa iltasella, koska meinaa nukkumatti tulla kylään ihan väkisin.
VASTATUULEEN!

Vintage-mies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Sisustustyylit
« Vastaus #734 : 15.10.15 - klo:19:52 »


Hain huvikseni kuvat noihin. Vasemmalta ylhäältä myötäpäivään kiertäen Conform, Egg, Karuselli, Eames. Ja hinnat 1730, 5200, 7500, 6200 euroa. Noihin tarvitsee hakea sydänlääkkeitä jos haluaa uutena.

Mites onko tietoa pystyykö Eamesin niskatukea nostamaan? Muissa se ei onnistukaan. Olen jossain vaiheessa elämääni etsinyt elokuvatuolia, mutta kaikissa on se vika, ettei päätä pysty lepuuttamaan tukea vasten, vaan aina selkänoja on liian lyhyt.
Tuosta kuvasta ei oikein käy ilmi tuolien kokoerot, Vepsäläisellä Conformin ja Karusellin näkee samanaikaisesti ja ensimmäinen on sirompi. Karuselli on mittojensa puolesta kuin minulle tehty. Conform myös ja sen niskatuki on säädettävissä kätevästi ylös-alas-eteen-taakse, joten se on makaavassa asennossa jopa Karusellia parempi. Karuselli niskatuki on vaimolleni liian alhaalla, mutta Conformin niskatuen ala-asento on hänelle passeli. Coformin puolesta puhuu myös sen laaja materiaalivalikoima. Ainakin testituolin tekniikka toimi hyvin.

Egg ei muistini mukaan olut minulle mukava istua ja Eamesin ulkonäkö ei miellytä minua. Yhdenkään hinta ei ole ongelma, olen kyllä valmis uhraamaan tuon verran.