Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: tg - 09.12.14 - klo:14:53
Minkälaisia kankaita käytätte kauluspaidoissa kesällä ja talvella? Talvella varmaankin paksumpaa oxfordia mutta meneekö kesällä popliini vai pellava paremmin?

En ole kokenut oxfordia kesällä tukalaksi, mutta takin alla sen paksumpi kudos on ikävämpi kuin ohut. Jos haluat seurata ajan saatossa muodostuneita perinteisiä tapoja, pellava on vain kevääseen ja kesään sopiva. Syksyllä ja talvella flanellipuuvilla on lämpimin ja paras, mutta hienossa toimistossa hienojen kankaiden alla se on turhan nukkainen ja mattapintainen materiaali. Tuo SS-paita on jännä etiketin taivutus, joka kaiketi toimii hyvin myös puvun kera. Koska jäykkä pukeutumiskulttuuri on murtunut, voit vapaasti päättää, onko perinteinen asu sinun juttusi, vai haluatko seurata classic with a twist -koulukuntaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

kapten GT

Legenda
Stiff Upper Lip
Kirjattu
Näinköhän juuri missään on hienoja toimistoja enää. Kiinteistösijoittajien omistamia avokonttoreita kaikki tyynni.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Wolf

Yleisvalvoja
Legenda
Sijainti: Lohja
Kirjattu

kapten GT

Legenda
Stiff Upper Lip
Kirjattu
Tai no, on joillakin lakiasiaintoimistoilla ja parilla muulla firmalla ylimmän johdon käytössä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Farmer John

Legenda
Kirjattu
On niitä hienojakin toimistoja. Laki, CoFi, konsultit jne.

Tuukka

Legenda
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Ville - 10.12.14 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: tg - 09.12.14 - klo:14:53
Minkälaisia kankaita käytätte kauluspaidoissa kesällä ja talvella? Talvella varmaankin paksumpaa oxfordia mutta meneekö kesällä popliini vai pellava paremmin?

En ole kokenut oxfordia kesällä tukalaksi, mutta takin alla sen paksumpi kudos on ikävämpi kuin ohut. Jos haluat seurata ajan saatossa muodostuneita perinteisiä tapoja, pellava on vain kevääseen ja kesään sopiva. Syksyllä ja talvella flanellipuuvilla on lämpimin ja paras, mutta hienossa toimistossa hienojen kankaiden alla se on turhan nukkainen ja mattapintainen materiaali. Tuo SS-paita on jännä etiketin taivutus, joka kaiketi toimii hyvin myös puvun kera. Koska jäykkä pukeutumiskulttuuri on murtunut, voit vapaasti päättää, onko perinteinen asu sinun juttusi, vai haluatko seurata classic with a twist -koulukuntaa.

Paksu oxford sopii lampimaan ilmanalaan erinomaisesti. Jos hikoilee, paksu kangas on huomattavasti mukavampi kuin iholle liimautuva ohut popliini. Ja lampimissa paikoissa usein sisatilat on kylmia, jolloin ohut, ihoon liimautunut kostea paita on varsin ikava.   
Great minds think alike - fools never differ.

Jape

**
Flanööri
Kirjattu
^Totta tuokin, hiestä kastunut ja ihoon liimautunut popliini on rivohko näky.

Ane

**
Flanööri
Kirjattu
Popliini on minusta tuskaisin kesällä. Joku oxford tai chambray on paljon parempi, erityisesti pellavasta tehdyt. Oikeastaan mikä tahansa tiukkaan kudottu palttina on aika kamalaa kun se tarttuu ihoon epämiellyttävällä tavalla.

Erikson

Kisälli
Kirjattu
Jenkkien eBaysta saa monien valmistajien (RL tässä tapauksessa) tuotteita puolet halvemmalla kuin Suomesta. Mites nuo tullit? Jääkö tollanen viidenkympin paitapaketti tulliin yleensä, kun tulee jenkeistä? Jos se jää, seurauksenahan tulee vain minulle ALV lasku?

konda

Legenda
Kirjattu
Jää lähes aina. ALV tulee maksettavaksi ja tietyn rajan ylittyessä myös tullit.

Jape

**
Flanööri
Kirjattu
^^Yleensä jää. Mutta nettitullaus toimii hyvin ja helposti, jos vaan on lähetyskoodit ja muut dokumentit käsillä. Kun ALVit ja muut ottaa huomioon, niin eurohinta on aika lähellä sitä dollarihintaa.

Laurentius

Legenda
Kirjattu
^ ja ^^ ei kahta kolmannetta eli kaikki tuntuu jäävän tulliin ja sen mukaan kannattaa ostoksen hinta laskea. Nettitullaus on helppoa mutta seurantakoodeja tutkimalla tuntuu siltä että useamman päivän kestää käsittely siitä kun tavara oletettavasti on saapunut Suomeen, ja olet saanut paketin kouraasi.

Clark

Kisälli
Kirjattu
Jenkkimyyjillähän on usein käytössä se global shipping program, jossa alvit ja tullit maksetaan heti oston yhteydessä. On ainakin minulla toiminut hyvin.

Arska

Legenda
Sijainti: Helsinki
Kirjattu
^ Se kusetus voi tulla paljon kalliimmaksi, kuin maksaa itse Suomen päässä.
Suositellaan täysraittiutta.

salaryman

Legenda
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Erikson - 11.12.14 - klo:21:48
Jenkkien eBaysta saa monien valmistajien (RL tässä tapauksessa) tuotteita puolet halvemmalla kuin Suomesta. Mites nuo tullit? Jääkö tollanen viidenkympin paitapaketti tulliin yleensä, kun tulee jenkeistä? Jos se jää, seurauksenahan tulee vain minulle ALV lasku?

Kokonaiskustannus on helposti laskettu. Itse olen ostanut paitani jenkeistä rontteina eli kytännyt avainsanaa "LOT" ja tilannut kerralla enemmän. Esimerkiksi kesällä tilasin kymmenen paidan nipun USA:sta, rontti maksoi noin 75�,�, rahti 22�,� ja tullit sekä verot noin 25�,�. Mikä sitten on kannattavaa voi jokainen miettiä ittekseen. Mulla on kaapissa Brooks Brothersia niin että ahistaa...
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis