Kirjoittaja Aihe: Allen-Edmonds  (Luettu 62595 kertaa)

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #105 : 29.08.12 - klo:14:15 »
^
Calle, onko C&J:n 358:sta tosiaan saatavilla D-leveys? Luulin että vain E-leveys olisi olemassa. Ostin hiljattain 358 handgradet, ja ne ovat kyllä visuaalisesti kapeat, koska kärki on pitkähkö ja kapeahko englantilaiseksi. Silti sama koko on sopiva kuin muissakin kengissäni. Jalkani on vielä pikemminkin leveähkö kuin normaali.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #106 : 29.08.12 - klo:14:24 »
Näyttäisi olevan todellakin E levyinen tuo 358. Mutta toimii oman kokemuksen mukaan suht hyvin kapeammassakin jalassa. Minulla matala jalkapöytä tuottaa eniten ongelmia ja pidänkin noissa tongue padiä jotta istuisivat paremmin.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #107 : 29.08.12 - klo:14:52 »
Näyttäisi olevan todellakin E levyinen tuo 358. Mutta toimii oman kokemuksen mukaan suht hyvin kapeammassakin jalassa. Minulla matala jalkapöytä tuottaa eniten ongelmia ja pidänkin noissa tongue padiä jotta istuisivat paremmin.

Komppaan Callea, itsellä CJtä löytyy 358E- ja 337E-lesteillä. On varsin kapea ja lestin ollessa pitkä minulla .5 numeroa pienempi kenkä.
Käyntivaraa jäännyt kuitenkin riittävästi.

Konda, oletko käynyt Tonin luona mittauttamassa kokoasi ? Jos olet, niin mikä oli hänen kommentti koon suhteen ?
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #108 : 29.08.12 - klo:15:45 »
Hitsi kun pääsisi mittaamaan C&J:a! Feressä koot loppuu US 11, kun soitin sinne eilen.

Monofixin Tonin kanssa mitattiin jalat Brannockilla:

Vasen jalka US 14, A lesti (lähellä kyllä B)
Oikea jalka US 13.5, A lesti (myös lähellä B)

Nyt en muista kuollaksenikaan varmaksi mitä hän sanoi jalkani korkeudesta. Muistaakseni sanoi, että jalka on aika matala/matalahko (miten tämä vaikuttaa kenkiä ostettaessa - uusi käsite mulle). Lättäjalkahan mulla ainakin on.

Ja nythän näyttää siltä, että AE:ssa koko on 14 (tulossa koot 14 B ja 13 C - oli pakko ostaa muutamat koekengät lisää). Kohta lenkille ekojen Florsheimien kanssa, jotka ovat 13 ja eivät pienellä matkalla olleet ainakaan liian lyhyet (voisivat olla kyllä myös 14 koska lesti on pirun tiukka).

Mutta siis nyt kun olen päässyt sovittelemaan jalkaani todellisuudessa hyvin istuvia lestejä, olen koko ajan enemmän ja enemmän sitä mieltä, että käyntivaraa voi olla jopa yhden koon verran. Jos lesti siis sopii ja pitää jalan paikallaan.
« Viimeksi muokattu: 29.08.12 - klo:15:48 kirjoittanut konda »

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #109 : 29.08.12 - klo:15:57 »
^ This guy is taking the shoes seriously, isn't he.....:)

Jos sinulla on mahdollisuus kokeilla esim AEn B/C-lestejä Taccon ortopohjallisella niin voi antaa mukavankin vaihtoehdon.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #110 : 29.08.12 - klo:16:31 »
^^ alkanut ottamaan päähän mukiin menevät kengät. Nyt aletaan ostamaan erinomaisesti sopivia ja ei tehdä istuvuudessa kompromisseja.
^ hmm joku viisas sanoi joskus, että miesten dress shoeseja ei kiristetä nauhoilla. Ne pysyvät jalassa nauhoja solmimatta, jos ovat kooltaan sopivat. Nauhat ovat vain estetiikkaa.

Tietty ne nauhat nyt jotain auttavat :)
« Viimeksi muokattu: 29.08.12 - klo:16:34 kirjoittanut konda »

Ron Burgundy

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1030
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #111 : 29.08.12 - klo:16:55 »
Kondahan pistää tähän lestien ja kokojen kanssa taisteluun yhtä paljon energiaa kuin perusjanari palkkatyöhönsä.
Kaulahuivi on tarpeen aina kylmemmillä ilmoilla, kun kaula jää paljaaksi. -Ylellinen Elämä
Ihan nyt ystävällisesti sanon että unohda tän foorumin aivopesu ja astu pois siitä muotista mihin sut on näemmä hakattu. -konda

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #112 : 29.08.12 - klo:17:21 »
Onko tietoa mistä voisi saada nahkapohjallisia, joissa ei ole juurikaan korkeutta tai muotoiluja, mutta jotka pysyvät pohjaa pitki rypistymättä? Itsekin olen siis räpyläjalkainen.

Tarjoustalo, hinta 1,70 €. Kannattaa ostaa reilusti omaa kokoaan isommat ja leikellä sitten sopivaksi. Tärkeintä on, että pohjallinen ei ole liian kapea kengänpohjan etuosasta, tai muuten se rypistyy kantapäähän päin helposti (vaikka pituus olisikin juuri oikea).

(En tiedä, miten Keikari-approved nämä pohjalliset ovat, mutta itse olen ollut tyytyväinen. En toisaalta tiedäkään paremmasta.)

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #113 : 29.08.12 - klo:21:35 »
Lättäjaloille sopii matalammat kegät eli oxfordit sekä yleensä munkit. Derbyissä nauhojen kiristyvara loppuu helposti kesken ja näissä pitää hakea nimenomaan kapeaa lestiä tai yrittää korjata tilanne pohjallisella.

Itse olen matalajalkaisena (mutta en lättäjalkaisena) kokenut asian juuri toisinpäin, eli oxfordeissa kiristysvara loppuu, ja derbyissä sitä on enemmän. Kengän korkeuteen ei vaikuta kenkätyyppi (oxford/derby/munkki) sinänsä, vaan lesti.

Konda: Matalajalkaisuus tarkoittaa sitä, että monissa kengissä kenkä ei tue tarpeeksi jalkaa jalkapöydän päältä (eli nauhoituksen kohdalta), jolloin jalka pääsee liukumaan kohti kengän kärkeä. Varpaat painuu lyttyyn ja kenkää saattaa siksi luulla liian lyhyeksi, vaikka samaan aikaan kantapää pääsee lipsumaan vapaasti. Tilanne korjataan tongue padeilla, tai 1/2- tai 3/4-pohjallisilla.

^ hmm joku viisas sanoi joskus, että miesten dress shoeseja ei kiristetä nauhoilla. Ne pysyvät jalassa nauhoja solmimatta, jos ovat kooltaan sopivat. Nauhat ovat vain estetiikkaa.

En pitäisi tätä hirveän viisaana, koska aika iso jos. Matalajalkaisille valtaosa lesteistä ei ole sopivia.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #114 : 29.08.12 - klo:21:45 »
^selkis, kiitos. AKA Arskan ongelma. Täytyy miettiä tuota tongue padia, jos tulee liian suuria kenkiä vastaan.

Franck Gaultier

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1072
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #115 : 29.08.12 - klo:22:09 »
Itsekin matalajalkaisena olen samaa mieltä kuin Juha. Derbyt ja chukkat/bootsit on helpompi kiristää sopiviksi, jos lesti on hieman liian tilava päältä.

Kuulostaa, että Kondalla ongelma on nimenomaan jalan mataluudessa. Olen joutunut jättämään väliin monet kengät, koska kiristysvara loppuu kesken eli kenkä on liian korkea. Jos kengän saa kiristettyä hyvin ts. se on oikean korkuinen, se ei myöskään lipsu kantapäästä, eikä jalka valu eteenpäin.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #116 : 30.08.12 - klo:23:46 »
Yksi matalajalka ilmottautuu riviin mukaan. Aiemmin olen päätynyt ostamaan aina noin puolta kokoa liian pienen kengän, jolloin kengän saa kiristettyä sopivaksi, mutta leveys on jäänyt naftiksi. Sitten vain tiukkaa kävelyä hampaat irvessä märkien sukkien kanssa ja kengät ovat sopivat.

Kieliläpyskän pystyy muuten taiteilemaan itsekin nahka-korkki -pohjallisesta leikkelemällä ja liimaamalla palasen riittävän tukevalla kaksipuoleisella teipillä. Näin kengän sisuksen saa pidettyä hermeettisen nahkaisena.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Allen-Edmonds
« Vastaus #117 : 07.09.12 - klo:18:03 »
Feressä nyt mittapäivillä 20 pv saakka seuraavia alehintoja:

MacNeil tykkiveneet
Calf 310 €
Cordovan 420 € (tämä on halpa)

Neumora tuplamunkit
Calf 310 €

Ja sitä rataa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #118 : 07.09.12 - klo:19:23 »
Matalan jalkapöydän miehet, apua on saatavilla. Kielipehmusteet ovat helpoin tapa istuvuuden parantamiseksi.

http://www.keikari.com/blogi/tongue-pads/
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Allen-Edmonds
« Vastaus #119 : 08.09.12 - klo:11:35 »
^ Jep, nuo J.T.Footet ovat hyviä. Kannattaa ostaa mahdollisimman isot, jotta kapistus peittää koko kielen alapinnan. Näin saadaan riittävästi täytettä kenkään ja mukavuus on paras. Ennen liimaamista värjään permanent marker -tussilla pehmusteen ylös jäävän pään tummaksi, jotta se ei mistään suunnasta pääse valkoisena välkkymään ulos. Sitä tuskin kukaan muu pääsisi näkemään mutta itse istuessa pehmusteen pään saattaa nähdä.

Itsekin alkuun karsastin noita, koska jotenkin epäloogisesti ajattelin niiden pilaavan kengän neitseellisen ihanuuden. Paskanmarjat, kun niillä on saanut kengät istumaan, mieli kummasti muuttuu. Eivät kengät siitä pilalle mene sen enempää kuin vaikkapa kärkiraudoista, parantuvat vain. Naftin kokoisten kenkien ostaminen on viheliäinen ratkaisu.
Suositellaan täysraittiutta.