Kirjoittaja Aihe: Grillausketju  (Luettu 43367 kertaa)

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #15 : 29.04.13 - klo:21:31 »
^Täysin samaan tulokseen pääsee riittävän suurella pallogrillillä.
Itse asiassa...jälki tulisi olemaan parempaa jos jockey tietää mitä tekee.
There ain't no rest for the wicked...

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #16 : 29.04.13 - klo:22:15 »
^ Joo, jos asiaa ajattelee järjellä mutta mitäs tekemistä järjellä on grillauksen kanssa? Ei mitään ainakaan meillä. (It it's worth doing, it's worth overdoing on mun mottoni.)
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #17 : 29.04.13 - klo:22:20 »
Itsellä tarkoitus tehdä puupizzauuni grillikatoksen ja nuotiopaikan tuntumaan http://www.fornobravo.com/
Tuommoisessa paistaa myös leivät, valmistaa joulukinkun jne.


i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Grillausketju
« Vastaus #18 : 30.04.13 - klo:08:24 »
Muurattu grilli on kusetusta.
Emaloitu Weberin pallo tekee kaiken ja lisää, paremmin kuin muurattu kasa koskaan kykenee.

Reinkarnaatio tuntuu tietävän mistä puhuu.


Todella. Tosin mulla mon kotona halpis-pallogrilli, ja se on pelittänyt ihan yhtä hyvin kuin Webe mökillä. Laiskoina päivinä tosin väsään kaasugrillillä, myönnettäköön.

Silti tekis mieli muurata grilli pihalle myös - ihan askartelumielessä.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Grillausketju
« Vastaus #19 : 30.04.13 - klo:08:26 »
Minä en ole tehnyt valurautaritilöille juuri muuta kuin kuumentanut savuavaksi, raaputtanut karstat pois ja rasvannut silavalla tai ruokaöljyllä. Hyvin on toiminut, eikä ruoka tartu kiinni. Vesipesu on grillin ritilälle mielestäni liioittelua, saati pata-pata (sen saippuaversio on paholaisesta). Hankausvillaa, sellaista karkeampaa terässuikalesientä, olen joskus käyttänyt. Ja käytän satunnaisesti valurautapannuille. Hyvän valurautapannun salaisuushan on huono tiskaus viileällä vedellä. Ts. ruoan jämät pois, mutta rasva jää.

GeeTee jälleen oikeilla raiteilla. Liioittelu on liioittelua, niin grillin kuin kenkien hoidossa. Spit Shine WTF
get your kicks on route six six six

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #20 : 30.04.13 - klo:09:27 »
Sarjassamme epärealistiset haaveet jotka tuskin koskaan toteutuvat mutta itse unelmoin argentiinalaisesta parillasta:

Mahtuisi just ja just parvekkeelle.

Silti tekis mieli muurata grilli pihalle myös - ihan askartelumielessä.



Kesä, sytytysnesteen makuinen liha, samanhajuiset vaatteet, paljon hiiltynyttä tunnistamatonta ruokaa, vesisade, hyttyset terassilla ja kädessä lämmin olut.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #21 : 30.04.13 - klo:10:39 »
Yhdyn myös pallogrillin puolestapuhujiin, ei ole voittanutta. Tasan kerran olen kokeillut sähkögrilliä joka on grillausmaailman bicycle toe.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #22 : 30.04.13 - klo:11:35 »
Minulla on pihalla kaasugrilli, muurattu grillipaikka ja Weberin pallogrilli. Weberillä melkeinpä silti vain grillailen.

Tuollainen pizzauuni on ollut haaveissa jo vähän aikaa. Weberissäkin olen pizzaa paistellut, ihan hyvä tulos siinäkin, mutta kuumuus ei tietenkään ole pizzauunin veroinen.

Sähkösavustimen voisin vielä hankkia, kun minulla ei tunnu siitä tulevan mitään savustuslaatikolla pelatessa...

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #23 : 30.04.13 - klo:14:09 »
^ Eikö pallogrillissä saa pizzauuniakin kovemmat lämpötilat? Käytitkö pitsakiveä? Pitää testata omaa pitsakiveä kesällä pallogrillissä ehdottomasti..

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Grillausketju
« Vastaus #24 : 30.04.13 - klo:06:46 »
^ Eikö pallogrillissä saa pizzauuniakin kovemmat lämpötilat?

Saa. Muutamalla mökkireissulla ollaan pudotettu pallosta pohja. Sopivan tuulensuunnan sattuessa ei pysty etenemää viittä metriä lähemmäksi isoa pallogrilliä...
Kaikki villa tottelee rautaa.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #25 : 30.04.13 - klo:14:31 »
Ainakin viime vuonna (nyt en ole katsonut) cittareista sai silavaa ihan tuubitavarana. Välttänee, jos kauppahalli ei satu matkan varrelle.

Voikohan kaasugrillin pestä painepesurilla? Huomenna selviää.

Ostin honkkarista tuota silavaa. Siinä on 70% silavaa ja 30% rypsiöljyä.

Grillin voi näköjään pestä painepesurilla, mutta omalla vastuulla ja saatava hyöty on kyseenalainen. Käynnistely oli aika nihkeää pesun jälkeen mutta onnistui lopulta :)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #26 : 30.04.13 - klo:14:38 »
...
Saa. Muutamalla mökkireissulla ollaan pudotettu pallosta pohja. Sopivan tuulensuunnan sattuessa ei pysty etenemää viittä metriä lähemmäksi isoa pallogrilliä...

Oliko tarkoitus tuhkata se ruoka grillauksen sijaan?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #27 : 30.04.13 - klo:15:45 »
^ Eikö pallogrillissä saa pizzauuniakin kovemmat lämpötilat? Käytitkö pitsakiveä? Pitää testata omaa pitsakiveä kesällä pallogrillissä ehdottomasti..

No en minä ainakaan ole saanut kovin kuumaksi. Olen kyllä yrittänyt tunkea grilliin puuta ja kaikkea lisäpolttoainettakin, mutta ei... Ehkä pitäisi uskaltaa poltella vielä enemmän, mutta sitten käy kuten Jussille. Mutta, täytyypä ehkä tänä vappuna vähän harjoitella :D

Weberin lämpömittarin asteikon max on noin 300 astetta, eli suunnilleen sama kuin sähköuunissa. Hyvä pizzauuni nousee tietääkseni reippaasti yli 400 asteen, silloin pizzan voi paistaa Napolin tyyliin 90 sekunnissa.

Olen kesällä ajatellut värkkäillä pellistä tällaisen KettlePizza-tyyppisen lisäkappaleen pallogrilliin, saapa nähdä...

« Viimeksi muokattu: 30.04.13 - klo:15:47 kirjoittanut Salama »

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #28 : 30.04.13 - klo:16:11 »
Tasan kerran olen kokeillut sähkögrilliä joka on grillausmaailman bicycle toe.

Noh noh, on sähkögrillejä ja sähkögrillejä. Tietenkään sähköllä ei saa puuhiilistä syntyvää makua, mutta eipä kaasullakaan, ja joskus säännökset asettavat rajat sille millä ja miten saa grillata. Mökillä toki grillaillaan hiilillä, savustetaan pöntössä jne., mutta urbaaniin parvekegrillaukseen sähkögrilli sopii oikein hyvin.

Itsellä löytyy parvekkeelta Aromi Royal:





Suomalaista klassista designia, ja mikä parasta, vastukset kannessa, eli rasva ei tipu vastuksille, jolloin käryä ei synny ja naapuritkin kiittää. Oikeastaan ainoa huono puoli on se, ettei ruokaa kannen ollessa kiinni näe, niin helposti palavien asioiden (kuten hampurilaisen sämpylät) grillaaminen vaatii melko tarkkaa pelisilmää ja ajantajua.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Grillausketju
« Vastaus #29 : 01.05.13 - klo:14:06 »
...
Saa. Muutamalla mökkireissulla ollaan pudotettu pallosta pohja. Sopivan tuulensuunnan sattuessa ei pysty etenemää viittä metriä lähemmäksi isoa pallogrilliä...

Oliko tarkoitus tuhkata se ruoka grillauksen sijaan?

Ei, mutta kaikkien runsain määrin nauttimat nestemäiset rentoutteet aiheuttivat vetoläpän aukiunohtumisen. Loppu onkin sitten sitä kuuluisaa historiaa...
Kaikki villa tottelee rautaa.