Kirjoittaja Aihe: Onko käyntikortit out?  (Luettu 13885 kertaa)

jalomies

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Onko käyntikortit out?
« : 18.04.13 - klo:20:12 »
Eli juuri näin: käytättekö vielä painettuja käyntikortteja? Mulla oli tovi sitten vielä vanhaa erää jäljellä, ja nyt olen vähän kahden vaiheilla pitäiskö tilata uudet. Monet sanoo että kun nykyään on kaikki SOMEt ja sähköpostit, niin käyntikortit on turhia eikä niitä kukaan jaksa säästää, mutta en itse ihan jaksa uskoa että ne olisi täysin kuollut. Homma on se, että jos tilaan, niin yleensä satsaan niihin reilusti. Mielummin en jakele ollenkaan, kun että jakelisin jotain halvan näköistä paperinrepaletta. Eli palkkaan suunnittelijan, ja painatan hyvälle paperille jne.

Mielipiteitä? :)

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #1 : 18.04.13 - klo:20:18 »
Itse olen käyntikorttien ystävä, olisi todella orpo olo tavata asiakkaita ja kumppaneita vaihtamatta käyntikortteja. Toki siitä samaa mieltä ettei ne nykyään enää pakollisia ole, mutta harvoin tulee yrityksiä vastaan jotka olisivat linjanneet käyntikorteista luopumisen.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #2 : 18.04.13 - klo:20:20 »
Ei ole out tai mulla on ainakin niin huono nimimuisti, että mieluusti katon kortista kukas se uusi tuttavuus taas olikaan ja vastaavasti korttia kysytään usein.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #3 : 18.04.13 - klo:20:23 »
^ Riippuu alasta ja sen kansainvälisyydestä, mutta ei minun mielestäni käyntikortilla ole vuosikausiin ollut funktonaalista tarvetta, vaan symboliarvoa. Vaihdettuamme käyntikortteja olemme yhtiöidemme edustajina virallisesti toinen toisellemme esittäytyneet.

Voisin kuvitella jossain päin maailmaa käyntikortin toimittavan edustamansa firman sisäisen hierarkian esilletuomista tittelin muodossa.

Monet ihmiset haluavat myös pitää työminänsä ja some-minänsä erillään.

Edit: käyntikortilla on tarvittaessa myös suuri teatraalinen arvo liikeneuvotteluissa. Olen aina arvostanut sitä draaman tajua joka asiakkaan edustajalla on saattanut olla hänen reagoidessaan mielestään raflaavaan ja pöyristyttävään hinta- tai sopimustulkintaani ottamalla pöydältä korttini käteensä, tutkimalla sitä epäuskoisen näköisenä kootessaan ajatuksiaan, esittääkseen sitten viiltävän solvauksen edustamastani yhtiöstä.
« Viimeksi muokattu: 18.04.13 - klo:20:29 kirjoittanut Laurentius »

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #4 : 18.04.13 - klo:20:28 »
Käyntikortit ovat ehdottomasti päivittäisessä käytössä. Tyylikäs käyntikortti on samalla tyylinäyte firman meiningistä, ja b2b-myyntipuolella taitaa kaikki jakaa kortteja.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #5 : 18.04.13 - klo:20:45 »
Ja kun samaan neuvotteluun ampaisee kourallinen uusia kasvoja, on nimiä helppo tarkistaa korteista ja opetella ne väliaikojen tai illan smalltalkia varten.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #6 : 18.04.13 - klo:21:30 »
Ehdottomasti pitää olla.
Varsinkin ulkomaisten vieraiden kanssa tavatessa on syytä olla heille jotta
voivat sitten matkansa jälkeen tarkastaa tiedot.
Ja tietysti itse ulkomailla ollessa ja tavatessa uusia ihmisiä jättää itsestänsä
jäljen ja toisaalta voi tehdä itse yhteenvedon matkan jälkeen saamiensa
käyntikorttien perusteella.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #7 : 18.04.13 - klo:21:31 »
Se on just näin. Itse pistän käyntsärit samaan järjestykseen kuin missä vastapuolen tyypit ovat. Näin pystyn puhumaan nimeä käyttäen.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #8 : 18.04.13 - klo:21:33 »
Käyntikorttejakin on monia, eikä tarvitse katsoa American Psychoa tämän huomatakseen. Uniikin suomalaisen palvelun näille tarjoaa Roinisen paja.

http://www.keikari.com/blogi/kirjansitomo-juhani-roininen/
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Pasteur

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 503
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #9 : 18.04.13 - klo:21:41 »
Se on just näin. Itse pistän käyntsärit samaan järjestykseen kuin missä vastapuolen tyypit ovat. Näin pystyn puhumaan nimeä käyttäen.
+1

Mitään muuta funktiota en LinkedIn:n ja s-postien sigun ohella näe.

jalomies

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #10 : 19.04.13 - klo:16:06 »
Kiitti, tulipa hyvin vastauksia! Toi American Psycho -kohtaus on legendaarinen. :D Eli taitaa pikkasen jakaa mielipiteitä. Mulla on siis graafikko joka mielellään ottaa vastaan duunin, kun pääsee vähän taiteilemaan.

Lainaus
Tyylikäs käyntikortti on samalla tyylinäyte firman meiningistä, ja b2b-myyntipuolella taitaa kaikki jakaa kortteja.

Tätä mieltä itsekin. Ehkä se ei niin kaikilla aloilla ole tärkeätä, aloilla joilla ei tyyli/imago ole niin tärkeetä, vaikka putkimies tms. Mutta joo, minimalismi on mun makuun. Esim täällä muutama jotka miellyttää mun silmää: http://theultralinx.com/2012/10/clean-minimal-business-cards-inspiration.html Ei kaikki kylläkään...

Tilaan varmaan muutaman sata kappaletta, koska viimeksi tilatut 500 meni hujauksessa, näköjään jakelen niitä aika kovaan tahtiin. Tuttavalla oli kalliit, käsin tehdyt käyntikortit, maksoi muutaman euron kappale, ja se ei todellakaan ollut hyvä juttu, koska sitä aina riipaisi kun antoi kortin jollekin. Ei hyvä mun mielestä. Niitä pitä pystyä viljelemään ihan surutta :D tilasin tuolta viimeks http://print24.com/fi-fi/ ja ihan jees olivat, taidan kylläki tällä kertaa tilata paksummalla paperilla, ja mattapintaisen, se vaikuttaa uskottavammalta.

Lainaus
Uniikin suomalaisen palvelun näille tarjoaa Roinisen paja.

Tää vaikutti kans mielenkiintoiselta, ei taida kummiskaan kuvia olla esimerkeiksi?

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #11 : 19.04.13 - klo:17:21 »
Omia kortteja en muista ottaa koskaan mukaan. Myyntimiehiä sun muita ramppaa talossa niin paljon, että heitän kaikki saadut laput suoraan laatikkoon. Harvoin niihin tulee palattua. Oikeasti tarpeelliset ja kiinnostavat yhteystiedot muistan kyllä muutenkin.

Ehkä tilanne olisi eri, jos oma elanto liittyisi suoraan asiakassuhteisiin. Yhteenvetona: tarpeellisia vähän alasta ja omista tehtävistä riippuen.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #12 : 19.04.13 - klo:19:25 »
En ymmärrä miten kukaan voi vakavissaan sanoa käyntikorttien olevan modernissa liiketoiminnassa out. Käyntikorttiin on usein niin pirun helppoa skrivata vielä päivämäärä ja paikka missä kortin on saanut. Se on myös esim messuilla ainut kunnolla toimiva tapa saada ihmisen yhteystiedot (skannerit - joo - näitä ei ole läheskään kaikkialla). Käyntikortti antaa työnkuvan perustiedot, joiden avulla on erittäin helppoa seurata ihmisen osaamista, uraa, yrityksen tietoja jne. Itse ainakin teen käyntikorttien perusteella tutkimusta potentiaalisista asiakkaista tietääkseni ihmisestä, yrityksestä jne enemmän.

Ja sitten se yksi asia... käyntikorttiin saa QR koodin, minkä avulla pystyy jakamaan juuri sen yhden tärkeän viestin, jota ei pysty muuten kunnolla kantamaan mukanaan.
« Viimeksi muokattu: 19.04.13 - klo:19:26 kirjoittanut konda »

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #13 : 19.04.13 - klo:19:31 »
No ei todellakaan ole.

Mikään ei duunikuvioiden ulkopuolella oo viileämpää kuin mahdollisimman vähäeleinen kortti mihin voi tarvittaessa kirjoitaa lisää dataa.
Ei löydy omasta arsenaalista, mutta pian löytyy.

Duunikortti on duunikorrti, ja pitänee pintansa.
Omaa pakkaa joudun selaamaan päivittäin.
There ain't no rest for the wicked...

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Onko käyntikortit out?
« Vastaus #14 : 19.04.13 - klo:19:47 »
^Tell me about it U cunt...
There ain't no rest for the wicked...