Kirjoittaja Aihe: Pikkutakin oikea istuvuus.  (Luettu 327133 kertaa)

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #195 : 14.01.13 - klo:19:35 »
^ Jeps, #2 on kauttaltaan vähintään yhden koon liian iso. #3 näyttäisi muodostuvan jonkinasteista collar gapia, mikä ei myöskään ole hyvä, mutta 1 ja 4 ihan okei.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #196 : 14.01.13 - klo:21:07 »
Kaikissa takeissa on liian pitkät hihat.
Suositellaan täysraittiutta.

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #197 : 15.01.13 - klo:09:21 »
Takeissa 2 ja 3 (TTC?) on kaulukset tehty eri miehelle kuin sinulle, myyntiin vain. 1 on shokkilyhyt fashiontakki (paitsi hihat liian pitkät). 4 hyvä, joskin voisihan hihoja vähän lyhentää.
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

JKLindström

  • Vieras
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #198 : 15.01.13 - klo:11:45 »


SF:n suittari threadista, ei uskois että on rtw ja netistä tilattu

Tauno

  • Vieras
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #199 : 15.01.13 - klo:11:57 »
Juu, tuo havanna on kyllä hyvin leikattu. Mulla on tosta se sininen puku.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #200 : 15.01.13 - klo:13:06 »
Ihan hyvältä näyttää havana, harkintaan menee.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

kenguru

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #201 : 15.01.13 - klo:15:16 »
Minulla on toki omatkin mielipiteet näistä, mutta jätetään toistaiseksi ainakin kertomatta.

Kiitokset kommentoijille! Takki #3 suhteen tarkistin tilanteen, tuota "collar gapia" ei tule, kun molemmat kädet on normaalisti sivuilla. Eli tulkitsisin että tuo gappi johtuu puhelinta pitävästä kädestä. Vai onko tuon gapin muodostuminen noin pienestä liikkeestä myös merkki huonosta istuvuudesta?

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #202 : 15.01.13 - klo:15:40 »
Ihan hyvältä näyttää havana, harkintaan menee.

Hieno leikkaus. Ja iPadeillekin taskut.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #203 : 15.01.13 - klo:16:11 »
^hih.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #204 : 15.01.13 - klo:19:56 »
Tässä juttua ton jätkän rotsista. Muutenkin ihan kiva blogi kaverilla.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #205 : 16.01.13 - klo:10:38 »


Ei varsinaisesti istuvuuteen liittyvä seikka, mutta kangas on niin ohutta takissa, että salamalla otetussa kuvassa hihoista paistaa läpi vaalea vuorikangas.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #206 : 16.01.13 - klo:14:17 »
Takki #3 suhteen tarkistin tilanteen, tuota "collar gapia" ei tule, kun molemmat kädet on normaalisti sivuilla. Eli tulkitsisin että tuo gappi johtuu puhelinta pitävästä kädestä. Vai onko tuon gapin muodostuminen noin pienestä liikkeestä myös merkki huonosta istuvuudesta?

Itse en välittäisi, ellei tuo sitten tapahdu ihan koko ajan. Sanon vielä varmuuden vuoksi, että varmasti huomaat, että kaikissa takeissa on liian pitkät hihat. Katso mallia vaikkapa tuosta JKLindströmin kuvasta.

kenguru

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #207 : 16.01.13 - klo:14:25 »
Itse en välittäisi, ellei tuo sitten tapahdu ihan koko ajan. Sanon vielä varmuuden vuoksi, että varmasti huomaat, että kaikissa takeissa on liian pitkät hihat. Katso mallia vaikkapa tuosta JKLindströmin kuvasta.

Juu. #3 ja #4 on jo viety ompelimoon. #1 ja #2 suhteen en ole päättänyt vielä mitä teen, elänkö asian kanssa vai jäävätkö takit unoholaan.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #208 : 31.01.13 - klo:22:52 »
Tämän olisi voinut laittaa tuonne aloittelijatopikkiinkin koska olen sen verran noviisi pikkutakki- ja pukuasioissa, mutta koska liittyy suoraan tämän topikin aiheeseen, niin laitan tänne.

Kun porukan MTOP-postauksia katsoo, tuntuu, että hartialinjat ovat aina kuin viivoittimella vedetty. Itse sen sijaan kun sovittelen pikku- ja puvuntakkeja, on lopputulos melkein aina tämä:



...eli kauluksen ja hartian väliin tulee tuollainen painauma, ja hartian kohdalle pieni "hyppyri". Mistä on kyse?

A) Ihan normaalia, ei hätää
B) Takissa liian leveät hartiat
C) Takissa liian kapeat hartiat
D) Hartian leikkaus minun kropalle vääränmallinen
E) Muu, mikä?


Bonuskysymys:

Pukujen ja pikkutakkien suhteen olen siis melkoinen noviisi, mutta rakenteettomien pikkutakkien suhteen olen täysi neitsyt (itseasiassa vasta eilen ensimmäistä kertaa sovitin sellaista päälleni). Minulla ei siis ole kokemuksen tuomaa näkemystä siitä, miltä sellaisen pitäisi päällä tuntua tai näyttää. Olen nyt yrittänyt parin päivän aikana eri liikkeissä mahdollisimman paljon rakenteettomia takkeja etsiä ja sovittaa, koska ajattelin rakenteettomalla takilla mahdollisesti pääseväni ylläolevasta hartialinjaongelmasta. Tuossa yksi sellainen Scotch & Sodan valmistama, joka perstuntumalta tuntui päällä suht ookoolta. Mitä sanoo raati istuvuudesta: liian pieni, liian iso, huonon mallinen, vai kenties jopa hyvä?



Lisäksi itseä vähän epäilyttää Scotch & Soda merkkinä ylipäätään, vähän liian brändi meininki, mutta tuo kyseinen takki vaikutti suht neutraalilta, tosin eipä ole minulla rakenteettomista takeista sellaista kokemusta, että osaisin välttämättä erottaa neuraalin jostain sirkuspelleilystä.
« Viimeksi muokattu: 31.01.13 - klo:22:55 kirjoittanut Richard Mutt »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Pikkutakin oikea istuvuus.
« Vastaus #209 : 31.01.13 - klo:22:59 »
Mun mielestä alempi takki näyttää hartioista ihan hyvältä.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.