Kirjoittaja Aihe: Foorumista ja anonymiteetistä  (Luettu 54612 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #105 : 25.03.12 - klo:22:23 »
Tuskin maksaa vaivaa. Kuvia postaavilla ei ole ollut ongelmia asian suhteen ja ne, jotka ovat eivät postaa ovat mielestäni kommenteissa kertoneet, että ei se anonyymiteetin suojelu tuohon rajoitu. Eli ei haluta muutenkaan paljastaa kuka on.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #106 : 25.03.12 - klo:22:25 »
Pitäisikö MTOP sulkea niin että sinne pääsee vain rekisteröityneet? Eikös se nyt ole kaikille avoin... Tulisiko sinne sitä kautta enemmän tarjontaa...? Tuo pointti "satunnaisista selaajista" on mielestäni ihan hyvä.

Ei se huono idea olisi. Kauan ennenkuin tänne rekisteröidyin, tuli vastaan MTOP-ketjun kuvia jossain toisella foorumilla, jossa niputettiin näppärästi Keikari ja Hel-Looks ja sitten linkitettiin kuvia ja pilkattiin aika karkeasti kohteita.

erno

  • Vieras
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #107 : 25.03.12 - klo:22:26 »
En vieläkään ymmärrä mitä tässä pitää häpeillä. Vaikka olet missä tahansa "äijähommassa", vaikkapa telakalla tai puolustusvoimilla töissä, jos työasu on erilainen kuin muuten miten pukeudut, eihän sillä ole mitään merkitystä millainen olet siviilissä muiden silmissä? Mitä jos työkaverisi yllättää sinut kaupassa taskuliinan kanssa? Juoksetko piiloon murohyllyjen taakse? Hei joku roti nyt tähän touhuun. "Harrastatteko" tätä pukeutumista vain kotona kylppärissä mutta ette mene ulos? En voi ymmärtää. Sosiaalista painostusta vielä aikuisiällä - hei kasvakaa aikuisiksi OIKEASTI.

Omalta kohdaltani olen selittänyt asian jo kolmesti sekä sen, että häpeilemisestä ei ole kyse, vaan de facto seurauksisista. En usko, että ymmärryksesi lisääntyy selittämllä sen enempää, joten antaa olla. Toivon, että itse kasvat joskus sen verran, että ymmärrät toisten olevan eri elmäntilanteessa ja olosuhteissa kuin itse olet.
« Viimeksi muokattu: 25.03.12 - klo:22:28 kirjoittanut erno »

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #108 : 25.03.12 - klo:22:27 »
Pitäisikö MTOP sulkea niin että sinne pääsee vain rekisteröityneet? Eikös se nyt ole kaikille avoin... Tulisiko sinne sitä kautta enemmän tarjontaa...? Tuo pointti "satunnaisista selaajista" on mielestäni ihan hyvä.

Ei se huono idea olisi. Kauan ennenkuin tänne rekisteröidyin, tuli vastaan MTOP-ketjun kuvia jossain toisella foorumilla, jossa niputettiin näppärästi Keikari ja Hel-Looks ja sitten linkitettiin kuvia ja pilkattiin aika karkeasti kohteita.

Tämähän ei täysin toimi, sillä yleensä kuvat linkitetään jostain toisesta osoitteesta, joten itse kuvien linkit ovat edelleen vapaata riistaa. Vähentäähän tuo toki asiaa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #109 : 25.03.12 - klo:22:31 »
Omalta kohdaltani olen selittänyt asian jo kolmesti sekä sen, että häpeilemisestä ei ole kyse, vaan de facto seurauksisista. En usko, että ymmärryksesi lisääntyy selittämllä sen enempää, joten antaa olla. Toivon, että itse kasvat joskus sen verran, että ymmärrät toisten olevan eri elmäntilanteessa ja olosuhteissa kuin itse olet.

Mainitsit ainoastaan että työssäsi ei hyvin pukeutuminen ole hyvä asia, mutta kysymyshän ei koske työpukeutumista vaan sitä, millainen olet siviilissä. Saneleeko virkasi myös sen, miten käyttäydyt ja pukeudut siviilissä? Jos kyllä, olen aika ällistynyt että olet moisen ammatin/työpaikan löytänyt, itseäni ahdistaisi jo pelkkä ajatus moisesta tilanteesta että pitäisi esittää jotain muuta kuin mitä olen.

Justus

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #110 : 25.03.12 - klo:22:35 »
Pitäisikö MTOP sulkea niin että sinne pääsee vain rekisteröityneet? Eikös se nyt ole kaikille avoin... Tulisiko sinne sitä kautta enemmän tarjontaa...? Tuo pointti "satunnaisista selaajista" on mielestäni ihan hyvä.

Ei se huono idea olisi. Kauan ennenkuin tänne rekisteröidyin, tuli vastaan MTOP-ketjun kuvia jossain toisella foorumilla, jossa niputettiin näppärästi Keikari ja Hel-Looks ja sitten linkitettiin kuvia ja pilkattiin aika karkeasti kohteita.

Tämähän ei täysin toimi, sillä yleensä kuvat linkitetään jostain toisesta osoitteesta, joten itse kuvien linkit ovat edelleen vapaata riistaa. Vähentäähän tuo toki asiaa.

Itse en ajatellut asiaa tuolta kantilta, mutta ei nyt välttämättä huono idea olisi. Tottakai tuon pystyy kiertämään useillakin keinoilla, mutta en kyllä näe siitä mitään huonoakaan puolta. Jos ei muuta, niin kannustaa ehkä oikeasti kiinnostuneita rekisteröitymään foorumille. Itse olen kyllä kuvia laittanut muutaman ja varmaan laitan tulevaisuudessa, lähtökohtaisesti kuitenkin naama peitettynä. Se ei haittaa jos tutut tunnistavat vaatteista, kalusteista tms., mutta muiden ei välttämättä tarvitsekaan.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #111 : 25.03.12 - klo:22:36 »
Onko tuo nyt ongelma?
Keskusteluhan lähti siitä, että jotkut (johonkin "tee ite paremmin"-tyylin variaatioon kai vedoten) eivät arvosta kommentoijaa, jolta ei ole kuvia. Tästä sitten keskustelu laajeni yleisesti anonymiteettiin ja keskusteluun siitä, että miksi kaikki eivät ole kovia jätkiä ja eivät halua olla välittämättä maailmasta tai kykene täysin itseriittoiseen olotilaan.

Nyt sitten ollaan vaiheessa, jossa MTOP-ketjuun tietoisesti postaaminen on joku ongelma?
Minä käytän anonymiteettiä koska voin, mutta jos joku päivä postaan MTOP-ketjuun, niin eikö se ole aika selvää, että samalla hetkellä niistä kuvista tulee vapaata riistaa. Jos ei halua kuviaan mahdollisesti leviämään, niin sitten ei postata kuvia internetiin. Muuta toimivaa ratkaisua ei oikein ole.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #112 : 25.03.12 - klo:22:39 »
Näinhän se menee, nettiin ei kannata postata mitään sellaista jonka ei halua missään nimessä päätyvän jonkin tietoon.

Jos tässä pitää miettiä pitääkö em. ketju pistää rekisteröinnin taakse, niin äänestys pystyyn. Ja tietty ekaksi selvitys onnistuuko se teknisesti ilman, että ylläpidolla menee tuhottomasti aikaa ja vaivaa siihen.

EDIT: Samalla pääsisimme keskittymään taas itse asiaan, eli pukeutumiseen.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #113 : 25.03.12 - klo:22:40 »
Theodore Maulille terveisinä etten vielläkään ole brogue-miehiä, mutta hyvä yritys sinulla ollut. Jatka vaan samaan malliin. Ei tiedä vaikka hairahtuisin.

Pitää näköjään pistää enemmän vauhtia ja järjestää vaikka jokin lahjakeräys. Hetken saat olla kyllä rauhassa toipuessani erään tapahtuman rahoitusrallista.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #114 : 25.03.12 - klo:22:44 »
Edelleenkin tulee stringiin hyviä esimerkkejä siitä miten kirjoittelijat tälläkin foorumilla ovat kärkkäästi ja mustavalkoisesti leimaamassa toisia kirjoittelijoita: Jos et postaa kuviasi tänne, häpeät kiinnostustasi pukeutumiseen ja osallistumistasi näihin nettikeskusteluihin.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #115 : 25.03.12 - klo:22:45 »
Unohdin itse kommentoida kokonaan omia syitäni miksi myös sensuroin kasvot kuvasta. Tarkoitushan on pyytää kommenttia vaatteista, ei kotini sisustuksesta tai partani ajelemattomuudesta. Samalla varmistun siitä, että jos kuvani jollekin toiselle foorumille tai blogille kelpaa näytettäväksi, ei kasvojeni tarvitse sielläkään olla esillä. MUTTA: Jos kokisin että saisin jotain pr-arvoa lisää näyttämällä kasvoni - näyttäisin ne, nyt niitä näyttämällä en saa mitään lisäarvoa kuvilleni alkuperäistarkoituksessa, enkä tarkkana jätkänä halua kiinnittää huomiota miten hiukset on, vaikka kello näkyisikin ;).

PS. Työpaikalla harrastukseni tiedetään, samoin lähisuku tietää ja varmasti suurinosa FB-kavereista tietää, vaikkakin olen jättänyt FB:hen postaamatta kaikista irvokkaimmat pitti-poseni ;))

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #116 : 25.03.12 - klo:22:46 »
En vieläkään ymmärrä mitä tässä pitää häpeillä. Vaikka olet missä tahansa "äijähommassa", vaikkapa telakalla tai puolustusvoimilla töissä, jos työasu on erilainen kuin muuten miten pukeudut, eihän sillä ole mitään merkitystä millainen olet siviilissä muiden silmissä? Mitä jos työkaverisi yllättää sinut kaupassa taskuliinan kanssa? Juoksetko piiloon murohyllyjen taakse? Hei joku roti nyt tähän touhuun. "Harrastatteko" tätä pukeutumista vain kotona kylppärissä mutta ette mene ulos? En voi ymmärtää. Sosiaalista painostusta vielä aikuisiällä - hei kasvakaa aikuisiksi OIKEASTI.

Kyllä nyt tuli pettämätöntä argumenttia.... Jos minua jossain kohtaa alkaisi tympiä igenttiyteni niin voisin viedä tuplamunkkini fidalle ja taskuliinani roskiin. Internetistä en saa mitään pois.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #117 : 25.03.12 - klo:22:48 »
1) Olin kaverin kanssa kahvilla ja juttelimme englantilaisista kenkävalmistajista ja hän kysyi, kirjoitanko täällä nimimerkillä Joona - tunnustin.

Vaihdetaanko tämän välttämiseksi miittien nimeksi "Anonyymit Keikaristit -tapaamiset" ?

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #118 : 25.03.12 - klo:22:54 »
Naaman suttaaminen pois on ihan jees, koska settihän siinä on pääosassa. Keskusteluhan lähti siitä, että kovimmat kriitikot eivät ole postanneet mitään MTOP-ketjuun ja siitä se sitten lähti lapanen johonkin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Foorumista ja anonymiteetistä
« Vastaus #119 : 25.03.12 - klo:23:07 »
1) Olin kaverin kanssa kahvilla ja juttelimme englantilaisista kenkävalmistajista ja hän kysyi, kirjoitanko täällä nimimerkillä Joona - tunnustin.

Vaihdetaanko tämän välttämiseksi miittien nimeksi "Anonyymit Keikaristit -tapaamiset" ?
Sitten tunnistusta varten nimikkokaulakoruksi rukoilevat taskulinat.