Kirjoittaja Aihe: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki  (Luettu 24783 kertaa)

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #30 : 16.05.11 - klo:09:02 »
Tämän topicin "pihvi" on, että halpoja ja hyviä kenkiä ei ole olemassakaan. Nuo minun sämpyläni ovat metrin kahden päästä enemmän kuin kelvollisen näköiset mutta kun niitä pääsee hypistelemään niin hymy hyytyy. Nahka on paperinohutta, kengässä ei ole oikeastaan minkäänlaista rakennetta. Sisäpohja on lakalla kyllästettyä pahvia.

Sitten on olemassa kalliita ja huonoja kenkiä. Jos ~huntilla saa Eccot jotka kestävät, mitä mieltä olette vastaanvanhintaisista lenkkareista jotka eivät kestä mitään? Ostin nelisen vuotta sitten Stokkan outlestistä Converse All-Starit hintaan 15€, Ovh noilla taitaa olla se +60€. Niillä läpsytti kesän ja syksyllä kangas rispaantuikin puhki. Toista oli lapsuudessa.

Vastaavanlaisia kokemuksia on myös Vansin "skedepopoista", kuusikymppiä ja yhden kesän jälkeen roskiskunnossa.

Kallista roskaa.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #31 : 16.05.11 - klo:11:30 »
Niin ja ulkoiluun tarkoitetuista maastolenkkareista. Minulla on kokemusta nyt kaksista Salomoneista ja yksistä Lowista. Molemmissa kuluu ja katkeaa pohjat päkiän kohtaa vuodessa. Ihan kauheasti en niillä edes ole liikkunut. Salomonit sai vaihdettua liikkeessä uusiin (kävivät tehtaan tms. kautta) mutta Lowien kuitin olen hukannut. Ja kyseessä on olleet malliston yläpään kengät.

Seuraavaksi tarvii varmaan lenkkikengätkin hankkia reunoskenkinä tai sitten siirtyä Feelmaxeihin. Mitä olen itseasiassa harkinnut vakavasti. Talvikäyttö tosin epäilyttää.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #32 : 16.05.11 - klo:16:28 »
Feelmaxit ovat kyllä hyvät. Tosin yksi iso miinus, pohjat eivät pidä vettä. Sadekelillä tai lätäköiden läpi kävellessä vesi tihkuu sisään.

En viitsi edes ajatella, että Feelmaxit jalassa asioisi sellaisessa ravitsemusliikkeessä jossa asioin päivittäin, etenkään miestenvessan puolella.

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #33 : 17.05.11 - klo:15:43 »
Feelmaxit ovat kyllä hyvät. Tosin yksi iso miinus, pohjat eivät pidä vettä. Sadekelillä tai lätäköiden läpi kävellessä vesi tihkuu sisään.

Tämä taitaa olla ongelma vain niissä vanhoissa kevlar-pohjissa? Uudempi Continental-kumipohja on minulla pitänyt kivasti vettä, tosin en lenkkeile kaatosateessa. Väittävät vedenpitäväksi sivuillaan.
http://www.feelmax.com/index.php?option=com_content&view=article&id=479&Itemid=181&lang=fi
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #34 : 17.05.11 - klo:19:03 »
Hyvä jos asiassa on tapahtunut edistystä! Omat Feelmaxini ostin 2006 kesällä, joten ovathan ne jo iäkkäät..

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #35 : 18.05.11 - klo:21:45 »
Pasi Nurminen selitti kaatumistaan IS:lle: Kenkä rikki

"Kun meikäläisestä on kyse, niin kaikkihan sen yhdistävät hirveään jurriin. On siihen vähän luonnollisempikin selitys: Kengän kärki oli rikki ja pohja irti. Kompastuin oikeasti mattoon", Nurminen sanoo Ilta-Sanomissa.
 


Keep Calm and Carry On.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #36 : 18.05.11 - klo:22:39 »
Pasi Nurminen selitti kaatumistaan IS:lle: Kenkä rikki

"Kun meikäläisestä on kyse, niin kaikkihan sen yhdistävät hirveään jurriin. On siihen vähän luonnollisempikin selitys: Kengän kärki oli rikki ja pohja irti. Kompastuin oikeasti mattoon", Nurminen sanoo Ilta-Sanomissa.
 

Tuo on ihan totta. Pasin kaveri huomasi jo koneessa liimakengän aiheuttaman riskin ja tästä syystä talutti Pasin ulos koneesta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #37 : 19.05.11 - klo:08:34 »
Eikö Ahtisaarenkin kaatuminen aikoinaan johtunut kengistä, vai oliko se kampa?
Suositellaan täysraittiutta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #38 : 19.05.11 - klo:12:19 »
Eikö Ahtisaarenkin kaatuminen aikoinaan johtunut kengistä, vai oliko se kampa?

Ahtisaari sentään vetosi nahkapohjiin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #39 : 08.06.11 - klo:23:38 »
Niin ja ulkoiluun tarkoitetuista maastolenkkareista. Minulla on kokemusta nyt kaksista Salomoneista ja yksistä Lowista. Molemmissa kuluu ja katkeaa pohjat päkiän kohtaa vuodessa. Ihan kauheasti en niillä edes ole liikkunut. Salomonit sai vaihdettua liikkeessä uusiin (kävivät tehtaan tms. kautta) mutta Lowien kuitin olen hukannut. Ja kyseessä on olleet malliston yläpään kengät.

Seuraavaksi tarvii varmaan lenkkikengätkin hankkia reunoskenkinä tai sitten siirtyä Feelmaxeihin. Mitä olen itseasiassa harkinnut vakavasti. Talvikäyttö tosin epäilyttää.
Puoliso osti jotkut uudet Five Fingersit (en kyllä löydä niitä nyt Vibramin sivuilta vaikka pitäisi olla nyt uutta 2011 mallistoa), on kuitenkin niihin ollut erittäin tyytyväinen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #40 : 09.06.11 - klo:14:13 »
Niin ja ulkoiluun tarkoitetuista maastolenkkareista. Minulla on kokemusta nyt kaksista Salomoneista ja yksistä Lowista. Molemmissa kuluu ja katkeaa pohjat päkiän kohtaa vuodessa. Ihan kauheasti en niillä edes ole liikkunut. Salomonit sai vaihdettua liikkeessä uusiin (kävivät tehtaan tms. kautta) mutta Lowien kuitin olen hukannut. Ja kyseessä on olleet malliston yläpään kengät.

Seuraavaksi tarvii varmaan lenkkikengätkin hankkia reunoskenkinä tai sitten siirtyä Feelmaxeihin. Mitä olen itseasiassa harkinnut vakavasti. Talvikäyttö tosin epäilyttää.
Puoliso osti jotkut uudet Five Fingersit (en kyllä löydä niitä nyt Vibramin sivuilta vaikka pitäisi olla nyt uutta 2011 mallistoa), on kuitenkin niihin ollut erittäin tyytyväinen.

Five Fingerseihin olenkin itseasiassa nyt päätymässä. Malli tulee olemaan todennäköisesti KSO Trek jos ei parempia tule esille?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #41 : 10.06.11 - klo:15:43 »
Niin ja ulkoiluun tarkoitetuista maastolenkkareista. Minulla on kokemusta nyt kaksista Salomoneista ja yksistä Lowista. Molemmissa kuluu ja katkeaa pohjat päkiän kohtaa vuodessa. Ihan kauheasti en niillä edes ole liikkunut. Salomonit sai vaihdettua liikkeessä uusiin (kävivät tehtaan tms. kautta) mutta Lowien kuitin olen hukannut. Ja kyseessä on olleet malliston yläpään kengät.

Seuraavaksi tarvii varmaan lenkkikengätkin hankkia reunoskenkinä tai sitten siirtyä Feelmaxeihin. Mitä olen itseasiassa harkinnut vakavasti. Talvikäyttö tosin epäilyttää.
Puoliso osti jotkut uudet Five Fingersit (en kyllä löydä niitä nyt Vibramin sivuilta vaikka pitäisi olla nyt uutta 2011 mallistoa), on kuitenkin niihin ollut erittäin tyytyväinen.

Five Fingerseihin olenkin itseasiassa nyt päätymässä. Malli tulee olemaan todennäköisesti KSO Trek jos ei parempia tule esille?
Noi mitkä täältä löytyy on ehkä lähimpänä tuota Bikila LS:ää, sillä erotuksella että tuo kiristyslenkki on päästä tarralla ja kiinnittyy tuohon nauhohojen alareunaan. Ja ainakin Tamperella Piateekki sellaiset pistivät toisekin tilaukseen, eli kyllä ne mallistossa pitäisi normaalisti olla (ei vaan löydy sivuilta jostian syystä). Ja niihin on puoliso ainakin ollut erittäin tyytyväinen ja meinaa niillä kesällä lähtee yhden maratonin kokeileen.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #42 : 11.06.11 - klo:13:05 »
Okei. Mä otin noi KSO TREKit kun on tarkoitus korvata niillä myös maastojalkineita enkä ole vielä kauhean kokenut paljasjalkailija.

Ben

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #43 : 08.08.11 - klo:23:16 »
Moro!

Onkos kellään kokemusta loakeen kengistä? Mitä mieltä sivuston auktoriteetit on seuraavista? http://www.fifecountry.co.uk/mens/footwear/british-made-welted-footwear-c18#Ajattelin ostaa muutamat kengät, pitäis tietää vaan että onko niin kannattavaa. Onko käsityö aina laadukasta?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Halvat mutta hyvät kengät, varoittava esimerkki
« Vastaus #44 : 09.08.11 - klo:02:17 »
Moro!

Onkos kellään kokemusta loakeen kengistä? Mitä mieltä sivuston auktoriteetit on seuraavista? http://www.fifecountry.co.uk/mens/footwear/british-made-welted-footwear-c18#Ajattelin ostaa muutamat kengät, pitäis tietää vaan että onko niin kannattavaa. Onko käsityö aina laadukasta?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen

Loake on laatukenkien entry level -tuote. Tässä yhteydessä tuo ei kuitenkaan tarkoita huonoutta, vaan hinta/laatusuhde on sangen mainio, tarjouksista ostettuna jopa erittäinkin hyvä.

Ns. arkibeatereiksi Loaken kengät sopivat erinomaisesti. Halpa hinta ei pakota ylenmääräiseen varovaisuuteen ja huolettomuuden lisäksi kengät ovat vieläpä usein sangen kauniita - Suomessa jopa erittäin kauniita.

Loaken 1880-sarja on, Loaken Herringille tekemien "upspec"-mallien (eli Herringin perusvalikoima) lisäksi, laadukas ja hintansa arvoinen.

Haulla löytää myös merkin oman ketjun tältä foorumilta.
Kaikki villa tottelee rautaa.