Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 430482 kertaa)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #345 : 16.08.12 - klo:09:49 »
Mun naamaa ei ainakaan pysty yksiteräisellä vetämään. Fusionissa painetta ei tule ja sänki lähtee muutamalla vedolla. Toki terät ovat kalliita, mutta saan naamani haavoille sähkökoneella ja yksi- tai kolmiteräisillä paljon helpommin. Nämähän ovat subjektiivisia asioita, kukin löytänee itselleen sopivimman parranajotavan ja välineet. Minulle tämä on paras.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Tommiedvard

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #346 : 18.08.12 - klo:18:29 »
Naaman ajelu on kyllä melkoinen kärsimysnäytelmä. Yritin tässä jo jonkin sortin kokopartaakin mutta lopputulos näytti lähinnä siivottomalta. Toistaiseksi pidän posket suhteellisen ajeltuina mutta leukaparta ja viikset saavat välillä käsittelyn kolmen millin koneella. Pysyy edes joku roti ja järjestys naaman tienoolla.

Nähtävästi olen jämähtänyt Mach3 Turbo-vaiheeseen enkä oikeastaan ole ajatellut pitää mitään kiirettä vaihtamisen kanssa. Olen kokeillut erilaisia kertakayttöisiä kaksi- ja neliteräisiä mutta mikään ei oikein miellytä. Varsinkin jos satun olemaan sellaisella päällä että ajelen pääni samalla, ei muilla kokeilemillani terillä tee muuta kuin haavoja päähän ja pahan mielen.

Wilkinson Protector oli 90-luvun puolella ahkerassa käytössä mutta sitten niihin ei saanut enää teriä mistään ja kahvakin taitaa olla jo hukkunut jonnekin.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #347 : 18.08.12 - klo:19:46 »
Kertokaapa mitä terää kannattaisi seuraavaksi kokeilla. Olen nyt vuoden ajanut Derbyillä, Wilkinsoneilla ja Personnoilla ja kaikki ovat ihan ok, mutta mikä toisi dramaattisen muutoksen ajokokemukseen, featherit? Nykyisiä teriä en pysty erottamaan oikeastaan toisistaan.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #348 : 19.08.12 - klo:09:18 »
^ Kokeilin muun muassa mainitsemiasi teriä, mutta Astra Superior Platinum vei niistä voiton.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #349 : 19.08.12 - klo:10:14 »
^ Kokeilin muun muassa mainitsemiasi teriä, mutta Astra Superior Platinum vei niistä voiton.
Kiitoksia, laitetaan tilauslistalle!
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #350 : 20.08.12 - klo:21:59 »
^ Kokeilin muun muassa mainitsemiasi teriä, mutta Astra Superior Platinum vei niistä voiton.

Ja noi on vielä ihan tautisen halpoja. Mulla on käytössä nyt noita. Ennen oli Merkurin Platinumeja jotka oli omaan naapaan ehkä himppasen parempia. Paha sanoa kun vaihtelee ihan päivästä tällä herkkisnaamalla.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #351 : 07.09.12 - klo:22:24 »
Kävin kuuluisassa Puuilo-kokoperheentavaratalossa ja huomasin höylän teriä hyllyssä. Olivat kovin halpoja mielestäni, noin 2,60 per viisi kappaletta. (eivätkä edes olleet mitenkään varassuojattuja kuten melkein aina muualla)
Ostin kuitenkin paketin ja olen nyt todennut niiden olevan selkeästi parhaita, ainakin minulle.
Niissä lukee että Derby Extra.
Tuntuisivat olevan ohuempia ja terävämpiä kuin muut mutta eivät myöskään tunnu kestävän yhtä montaa ajoa kuin jokin muu merkki.
Sopivat kuitenkin minulle oivasti. Kulkee pehmeästi mutta leikkaa loistavasti.

erno

  • Vieras
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #352 : 07.09.12 - klo:23:19 »
^ Kannattaisi käydä Eestissä. Kun hankkiutuu vähän Tallinnan poroerottelualuetta etäämmälle, saattaa löytää laadukkaita Sputnik-teriä hintaan 20 senttiä/5kpl.

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #353 : 08.09.12 - klo:12:46 »
2,60 on paljon viidestä höylän terästä.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #354 : 08.09.12 - klo:16:48 »
Juu. Eebaysta saa Astra Super Platinumeja alta kympin 100kpl.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #355 : 09.09.12 - klo:19:15 »
Tilasin Astraa juuri täältä:

http://connaughtshaving.com/astrasuper.html

Sattumalta huomasin "poroerottelualueella", eli Merekeskuksessa eilen myös Sputnikeja. Taisivat olla jotain 1-2€ / 5 kpl.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

sound

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 170
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #356 : 15.09.12 - klo:22:22 »
Tänään katselin citymarketissa miten pyysivät 5:n Gilletten safety razorin terän pakkauksesta varmaan viisi euroa. No onneksi on melkein sata Derbyä vielä kaapissa. Ja yksi kokeilulajitelma päälle.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #357 : 01.10.12 - klo:00:48 »
Kertokaapa mitä terää kannattaisi seuraavaksi kokeilla. Olen nyt vuoden ajanut Derbyillä, Wilkinsoneilla ja Personnoilla ja kaikki ovat ihan ok, mutta mikä toisi dramaattisen muutoksen ajokokemukseen, featherit? Nykyisiä teriä en pysty erottamaan oikeastaan toisistaan.

Astran Platinumia on nyt kokeiltu ja täytyy sanoa että hakkaa ajopehmeydessään kaikki muut kokeilemani terät. Onkohan syynä "platinapinnoitus" vai onko tuo vain markkinointikikka jollekin päällysteelle? Voiko tästä vetää yleistävän johtopäätöksen, että kaikki platinum-terät ovat jotenkin fiinimpiä?
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #358 : 15.10.12 - klo:23:34 »
Hei foorumin partasuut (jos täällä on sellaisia itseni lisäksi)!

Olen tullut tulokseen, että nyt alkaa riittää kikkailu saksien, hiustenleikkuukoneen ja höylän kanssa, ja hankin partatrimmerin. Tällä hetkellä pohdinnassa on Braunin Cruzer 5, mutta ajattelin kysäistä onko foorumilaisilla näkemyksiä partatrimmerin hankintaan liittyen. Vaatimuksena olisi, että asetuksia pitäisi löytyä lyhyestä pitkään (vähän tai oikeastaan aika paljonkin pohdituttaa, onko tuo Braunin maksimi 11mm riittävä), ja että laite olisi kestävä ja laadukas, eikä mikään halpis joka hajoaa samantien.
« Viimeksi muokattu: 15.10.12 - klo:23:48 kirjoittanut Richard Mutt »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #359 : 16.10.12 - klo:15:28 »
Pitkästä aikaa ensimmäinen DE-ajo, välissä pitkä kausi Gilletten Fusionia. Joko taito on levossa parantunut tai sitten yhdistelmä Mühle R89 Grande - Astra SP - Mühle silvertip fibre - Palmolive on vain niin hyvä, että mitään uudelleenoppimiskäyrää ei ollut. Vauvanpeffaposket ongelmitta, alunaköntti vieraili vain yhden sisäänkasvaneen kohdalla.

Teriä ei voi kuin kehua - ensin luulin, etten aja ollenkaan, koska vastusta ei ollut lainkaan. Jälki kuitenkin oli selvää.

Suosittelen - Nikke Knattertonin tavoin - saksalaista jaloterästuotetta. Höysteeksi hieman venäläistä terätaitoa.
Kaikki villa tottelee rautaa.