Kirjoittaja Aihe: Left Shoe Company  (Luettu 175845 kertaa)

erno

  • Vieras
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #300 : 05.04.12 - klo:17:53 »

Toimintani on siis ollut rationaalista eikä millään tavalla naurettavaa.

Epärationaalinen toiminta on suomalaisen kauhistus. Onneksi et sortunut siihen!

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #301 : 23.05.12 - klo:21:33 »
Käväisin Esapan putiikissa tänään. Johtuen ehkä varsin matalasta odotustasosta minulle jäi käynnistä mukava fiilis. Minua käsiteltiin hyvin asiakkaana ja myyjä auttoi minkä pystyi. Hieman jäi ontuva kuva hänen kenkien ja niiden rakenteen tuntemisesta geneerisellä tasolla. Malleja ja erilaisia nahkoja löytyy varmasti lähes joka makuun.

Minullakin hieman tarve muuttui, olin hakemassa Vibram -pohjaisia cap toe-oxfordeja. Tilaukseen lähti Adam -malliston mustat box calfina nahkapohjilla. Kenkistäkin jäi ihan mukava fiilis (siis mallikappaleista). Totta kuitenkin on että en missään oloissa maksaisi 395€:n hintaa ko kengistä. Rahaa liikutettaessa 150€:n hinta tuntuisi sopivalta....

Kävin kengät noutamassa tänään.

Johtuen ehkä kengän mallin muuttumisesta verrattuna liikkeessä ollesseen testikappaleeseen niin ne ovat suuret. Sinällään kengän malli on hyvin linjassa jalkaan, mutta istuvuus on " puoli" numeroa liian suuri.

Onkohan näin että tilattaessa ei kuitenkaan verrata mittaustulosta liikkeessä olevaan testikenkään vaan suomalaiseen tapaan varataan villasukkavara kenkään. Lestin väljyyttä saa toki pohjallisella korjattua mutta yli kahden sentin käyntivara on minusta liiottelua.

Hieman harmittaa koska odotustaso oli aika korkealla ja toiveena oli saada ensimmäiset "mittatilauskengät".

Onko kokemuksia miten hoitavat tälläiset asiat ?
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #302 : 23.05.12 - klo:21:42 »
Käväisin Esapan putiikissa tänään. Johtuen ehkä varsin matalasta odotustasosta minulle jäi käynnistä mukava fiilis. Minua käsiteltiin hyvin asiakkaana ja myyjä auttoi minkä pystyi. Hieman jäi ontuva kuva hänen kenkien ja niiden rakenteen tuntemisesta geneerisellä tasolla. Malleja ja erilaisia nahkoja löytyy varmasti lähes joka makuun.

Minullakin hieman tarve muuttui, olin hakemassa Vibram -pohjaisia cap toe-oxfordeja. Tilaukseen lähti Adam -malliston mustat box calfina nahkapohjilla. Kenkistäkin jäi ihan mukava fiilis (siis mallikappaleista). Totta kuitenkin on että en missään oloissa maksaisi 395€:n hintaa ko kengistä. Rahaa liikutettaessa 150€:n hinta tuntuisi sopivalta....

Kävin kengät noutamassa tänään.

Johtuen ehkä kengän mallin muuttumisesta verrattuna liikkeessä ollesseen testikappaleeseen niin ne ovat suuret. Sinällään kengän malli on hyvin linjassa jalkaan, mutta istuvuus on " puoli" numeroa liian suuri.

Onkohan näin että tilattaessa ei kuitenkaan verrata mittaustulosta liikkeessä olevaan testikenkään vaan suomalaiseen tapaan varataan villasukkavara kenkään. Lestin väljyyttä saa toki pohjallisella korjattua mutta yli kahden sentin käyntivara on minusta liiottelua.

Hieman harmittaa koska odotustaso oli aika korkealla ja toiveena oli saada ensimmäiset "mittatilauskengät".

Onko kokemuksia miten hoitavat tälläiset asiat ?

Eiköhän suhteellisen tiukkasanainen reklamaatio ole kohdallaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #303 : 23.05.12 - klo:22:02 »
^ jeps, soitinkin jo aiheesta stockalle. Siellä ystävällisesti pyydettiin käymään jotta mittaus tehdään uudestaan. Jäi vain arvelluttamaan onkohan lopputulos sama jos "standardina" siihen lisätään hieman kasvu- tai talvisukkavaraa.

Sinällään mielenkiintoista havaita että Brannock antaa kookseni 10.5C ja se on aika hyvin linjassa AEn kanssa eri lesteilläkin. Omaan varastoon verrattuna Leftit näyttäisivät olevan 11-11.5 C/D kokoa.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Juha R

  • Vieras
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #304 : 23.05.12 - klo:22:03 »
Lainaus
Onko kokemuksia miten hoitavat tälläiset asiat ?

Minulla on yhdet Leftit. Ensimmäinen toimitettu pari oli aivan liian suuri, hölskyi jalassa. Laitoin sähköpostia ja varsin kivuttomasti sovittiin mittojen "tarkistamisesta" ja uuden parin toimituksesta. Samalla totesin että omaan jalkaani oikein hyvin sopivaa ei mallikengissä kerta kaikkiaan ole, mutta uusi pari oli jo käyttökelpoinen joten tyydyin tilanteeseen (lahjakortilla hankitut, en halunnut tehdä asiasta ikävää). Toisia ei kyllä tule, koska etukäteen sovittaminen ei onnistu eikä mittaprosessi vakuuttanut.

Mutta reklamaatio siis varmaan onnistuu.


danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #305 : 23.05.12 - klo:22:08 »
Mun leftit istuu kaikista omistamistani kengistä napakammin ja täydellisimmin. Eli suosittelen tekemään reklamaation ja kokeilemaan uuden kerran. Sittenhän sen näkee onnistuuko paremmin.

 En minäkään näitä leftejä enää toisia tällä hinnalla osta, vaikka kyllä kengistä olen kovasti pitänyt.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #306 : 23.05.12 - klo:22:43 »
Olen 100% varma että saat uudet kengät. Left ottaa rekkikset tosissaan.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #307 : 25.05.12 - klo:17:54 »
Olen 100% varma että saat uudet kengät. Left ottaa rekkikset tosissaan.

Jeps, hyvinhän tuo hoitui. Uudet lähti toimitukseen ilman mitään selittelyjä ammattilaisten ottein.

Sen verran jaan lisätietoa kokoihin liittyen että ne perustuvat seuraavasti:
Koot ovat eurooppalisittain kokonumero välein, jokaisesta koosta löytyy viittä leveyttä. Ykkönen kapein ja viisi vastaavasti levein.

Oma "virheellinen" toimitus perustui pitkähköön ja kapeaan jalkaterään. Leftin järjestelmä optimoi jalalle sopivan kengän. Kenkä huomioi käntivaran (Left käyttää 9mm:ä) ja tähän vielä lestinmallista johtuva kärjen pituus niin kärkeen tuli yli kaksi senttiä käyntivaraa.

Uusi kenkäpari lähti tilaukseen numeroa pienemmällä koolla samalla pienimmällä kapeudella.
Eli kannattaa käyttää hetki aikaa eri lestileveysten tsekkaamiseen ennen tilausta.

Mahdollisuus testata eri leveyksiä jne on minusta hyvä juttu, samoin mahdollisuus ottaa vaikka eri parin popot.

Toisaalta samaan hintaan saa AE:t joissa toimii samanlainen kokomallinnus mekaanisesti.

Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #308 : 22.08.12 - klo:21:12 »
Left muuttaa toimintamalliaan, eikö sitten Stockan yhteydessä toimiminen kannattanut vai mikä on takana. Tällaista postia lähettivät:

"Osana liiketoimintamalliuudistustamme tulemme sulkemaan Helsingin Stockmannin tavaratalossa sijaitsevan toimipisteemme 30.09.2012 ja keskittämään kaiken toimintamme lippulaivamyymäläämme Eteläesplanadille."
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #309 : 22.08.12 - klo:22:42 »
Left muuttaa toimintamalliaan, eikö sitten Stockan yhteydessä toimiminen kannattanut vai mikä on takana. Tällaista postia lähettivät:

"Osana liiketoimintamalliuudistustamme tulemme sulkemaan Helsingin Stockmannin tavaratalossa sijaitsevan toimipisteemme 30.09.2012 ja keskittämään kaiken toimintamme lippulaivamyymäläämme Eteläesplanadille."


Tämä ei yllätä. Left siis palaa alkuaikojensa liikekonseptiin. Saapa nähdä, onnistuuko uusi aloitus. Firman ongelmana lienee osin se, että kohderyhmä on muuttunut tuotetajuisemmaksi ja käyttää ulkom. laatumerkkejä mieluummin kuin kotimaisen brändin ei-niin-laadukasta ja pahasti ylihinnoiteltua tuotantoa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

digit

  • Kisälli
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #310 : 22.08.12 - klo:22:49 »
Left Shoe Companystä oli juttu muistaakseni viime viikon loppupuolella kauppalehdessä, jos kiinnostaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #311 : 22.08.12 - klo:23:20 »
Nyt kun olen tutkiskellut tätä lestiasiaa ja omien jalkojeni oikeaa kokoa ja sopivuutta, täytyy todeta, että kaikissa Leftin kengissä käytetty lesti on itselleni itse asiassa liian suuri. Eli kenkä ei ole siten napakka, kuin "MTM" kengän luulisi olevan.

Tuo päätös on varmaan ihan hyvä. Vieläkin toivon Leftin onnistuvan aikeessaan ja ideassaan. Suurin ongelma vaan on pajatsonryöstöpohjalle rakennettu alusta. Totaali reroll ei varmaan ole enää mahdollista - vain korjausliikkeet. Mutta korjaaminen on hieman kuin antaisi Buranaa kipuun tutustumatta itse vaivaan. Seuraan yrityksen toimintaa ja sen kehittymistä kyllä mielenkiinnolla.

Pohdin Leftiä uutisista luettaessa aina syitä siihen, miksi tästä yrityksestä ei ole saatu samanlaista laatupajaa ja laatutavaraa myyvää liikettä kuin Ferestä. Ehkä taustalla ovat eri konkreettiset tekijät - en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 22.08.12 - klo:23:26 kirjoittanut konda »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #312 : 23.08.12 - klo:07:59 »
Tähän mennessä ainoat omistamani leftit istuvat jalkaan parhaiten mitä olen mitään kenkiä sovittanut, omistanut. Se on todella hyvä puoli, hinta/laatu taas ei.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #313 : 23.08.12 - klo:12:43 »
Sama homma. Mutta olen viime aikoina huomannut, että en ole OSANNUT ostaa kenkiäni oikein, koska en ole tuntenut jalkaani kunnolla ja tuolla ulkona olevat vaihtoehdot laittavat helposti ostamaan sitä mikä menettelee.

Vaikka Leftit istuvat itsellenikin kaikkia muita kenkiä paremmin, ovat ne silti lestiltään liian suuret.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Left Shoe Company
« Vastaus #314 : 23.08.12 - klo:12:55 »
Konda, olen seurannut popo-ongelmiasi nyt useassa ketjussa, ilmeisesti jalkasi ovat vaikeaa kokoa. Olisiko jatkuvan kikkailun sijasta vain helpompi hankkia omat lestit Springlinelta ja teettää pareja?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/