Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 679157 kertaa)

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #720 : 25.10.11 - klo:22:22 »
Täältä suositus mokkanahka-Pimlicoille. Pimlico on mielestäni sopivan 'sleek' ja näin vähän monipuolisempi kuin moni pyöreämpi chukka.

+1. Kunhan vanhoista kunnon Rizzoistani aika jättää, ovat Pimlicot hyvin korkealle korvaavien popojen listalla.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #721 : 26.10.11 - klo:14:24 »
Pimlicot olivat ykkösvaihtoehtoina hakiessani tummanruskeita, mutta sitten Bexleyltä oli jotain muuta tulossa, ja päädyin Greenwicheihin.

Ovat ohuella pohjalla hyvin kevyen oloiset ja lestiltään melko sirot, toimivat siten kesälläkin "desert bootseina". Itse pidän toisaalta vähän jykevämmistä pohjista ja lesteistä, joten täytyy katsella josko vielä Pimlicot tai nuo Gosforthit hankkisi viileämmälle kaudelle, kun kenkämalli ja materiaali on varsin mukava. Tuo hieman pyöreämpi 026-lesti miellyttäisi ehkä enemmän omassa käytössäni.

Tässä vielä vertailun vuoksi pari kenties valmistajan nettisivujen kuvia totuudenmukaisempaa kuvaa Bexleyn Greenwicheistä:


Keep Calm and Carry On.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #722 : 26.10.11 - klo:16:00 »
Itse käytän Allen Edmondsin kokoa US 10,5 C (esim. park avenue) ja Loaken Kemptonit löytyvät koossa UK 9,5 F. Kengät ovat sopivat, eivätkä purista mistään kohtaa. Ylimääräistä pituutta ei ole. Nuo Kemptonit ovat melko joustavaa ja pehmeän oloista nahkaa. Muutamia kertoja olen käyttänyt ja mukavathan nuo ovat. Chukkien ulkonäköön on vielä hieman totuttautumista, mutta pakko oli ostaa kun halvalla sain.

Lisäys: Edellä mainittu AE on ulkomitoiltaan n. 7mm pitempi ja Loake puolestaan n. 6mm leveämpi. Ulkopohjasta katsottuna siis silmämääräisesti arvioituna.

Jep´s, samat on speksit itselläkin joten mielenkiinnolla odotan Kempton-pakettia.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #723 : 26.10.11 - klo:21:39 »
Omiin jalkoihin chukkiksi  päätyivät Cheaneyn mokkaiset Jackiet (R), kun Herring niitä taannoin myi alennuksella ja olen niihin ehdotttoman tyytyväinen. Varsinkin chukkissa tuon Cheaneyn kapeampi kärkinen muotokieli toimii hyvin.

Liinuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #724 : 29.10.11 - klo:09:56 »
Herranjestas. Olen virallisesti järkyttynyt.

Olen aina ajatellut, että kengänkokoni on noin 41-42. Sitä suuremmat kengät nimittäin lähinnä ovat tuntuneet valtavilta kanooteilta, jotka putoavat minulta auttamatta jalasta.

Epäuskossa olikin pidättelemistä, kun päätin mitata jalkani verkkokaupoista tilailua varten: mittanauhan perusteella jalkani koko on jotain 44 - 45 kieppeillä!

Selitys löytyi siitä, kun mittasi jalan myös sivusuunnassa. Leveyden puolesta USA:n C-lesti näyttäisi sopivan itselleni.

Hämmentävä kokemus. Selityksen sai esimerkiksi se erikoinen ilmiö, että juhlakengät ovat aina olleet minulle aivan järkyttävän epämukavia jalassapidettäviä. 41 koon suomalainen juhlakenkä, joka leveydeltään on sopivan kokoinen, mutta jostain kumman syystä sattuu varpaisiin niin saakelisti.

Tilaukseen lähti nyt koon puolesta aivan liian "suuri" kenkä, mutta tällä kertaa varsin kapealla lestillä. Katsotaan miten käy.

Olettaen että en ole vain mitannut vahingossa naapurin jalkaa tai tehnyt muuta omituista virhettä, niin tämän aamun jälkeen mikään ei ole enää entisellään. Ainakaan nilkkojeni alle jäävällä alueella.
Joskus myös blogaan: kirjoja ja kuteita

http://tavaus.blogspot.com/
http://liinajahame.blogspot.com

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #725 : 29.10.11 - klo:10:12 »
^ Jopas jopas. Hyvä, että sait oikean kengänkokosi selville.

Ei ihme, vaikka sopivien kenkien löytäminen on ollut sinulle vaikeaa, sillä Suomessa kenkiä myydään aina vain yhdellä leveydellä, joka on yleensä vähintään E. Noh, tuossapa on sinulle oivallinen syy siirtyä laadukkaisiin ulkomaisiin kenkiin, ellei niiden parempi laatu riitä syyksi. ;)
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Tuke

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #726 : 29.10.11 - klo:13:33 »
Liinuri: Millaiset kengät tilasit ja mistä? Itselläkin leveys on jopa hieman vielä C:tä kapeampi, joten suosituksia kapeista kengistä otetaan vastaan. Lähinnä Allen Edmondsia olen itse mietiskellyt, mutta ainakin beater-kengiksi toivoisin löytäväni jotain hieman edullisempaa ja mahdollisesti eurooppalaista. Jotenkin tuntuu kovin vastenmieliseltä maksaa suuri osa kenkien hinnasta rahteina ja tullimaksuina.

Liinuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #727 : 29.10.11 - klo:13:41 »
Tuke: Ebaysta ihan olen selaillut. Siellä kun osuu sopivaan väliin, niin voi saada ihan säädyttömän halvalla laatujalkineita. Rahtienkin jälkeen jää vielä aivan naurettavan huokeaksi siihen verrattuna, että uutena kävisi kaupasta ostamassa.

Lanka http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=678.0 on auttanut ebayn selailussa huomattavasti.
Joskus myös blogaan: kirjoja ja kuteita

http://tavaus.blogspot.com/
http://liinajahame.blogspot.com

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #728 : 29.10.11 - klo:21:01 »
Liinuri: Millaiset kengät tilasit ja mistä? Itselläkin leveys on jopa hieman vielä C:tä kapeampi, joten suosituksia kapeista kengistä otetaan vastaan. Lähinnä Allen Edmondsia olen itse mietiskellyt, mutta ainakin beater-kengiksi toivoisin löytäväni jotain hieman edullisempaa ja mahdollisesti eurooppalaista. Jotenkin tuntuu kovin vastenmieliseltä maksaa suuri osa kenkien hinnasta rahteina ja tullimaksuina.


Minulta löytyy paritkin AE 10.5B kokoiset blääkät ylimääräisenä, manhattanit ja bel airit. Selaa laatutoria, sieltä löytyy vanhat myynti- ilmoitukset.

Kannattaa myös tsekata ebay ja sf, beatereita löytyy kohtuuhintaan jos ae:n mallit kiinnostaa.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Kirahvi No. 89

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #729 : 31.10.11 - klo:09:46 »
Kellän tietoa, mikä paja tekee kengät Jack Wills liikkeelle? Lähinnä nämä mielessä:

http://www.jackwills.com/en-gb/product/thornscroft-boots-012284190


EDIT: näyttää juuri UK10 koot loppuneet, joten lienee se ja sama kuka on valmistaja.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #730 : 31.10.11 - klo:10:14 »
Kellän tietoa, mikä paja tekee kengät Jack Wills liikkeelle? Lähinnä nämä mielessä:
Popot

Tältä istumalta sanoisin (jos muistelen oikein), että Barker.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #731 : 31.10.11 - klo:10:27 »
Onko jollakulla kokemusta Churchin kenkien väristä Ebony? Olen miettinyt, että pitäisi ostaa dainite-pohjaiset Graftonit pidettäväksi tummien housujen (tumman harmaa, musta) kanssa. Musta olisi perusratkaisu, mutta minulla on jotkut vanhat Biancot oxbloodina ja ne näyttävät aika hyville tummien housujenkin kanssa. Siksi pohdinkin värivaihtoehdoksi ebonya. Toki mustille järeämmille kengillekin voisi olla tarvetta.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #732 : 31.10.11 - klo:13:24 »
Onko jollakulla kokemusta Churchin kenkien väristä Ebony?

Varsin tummanruskea.
Minulla on tuota väriä olevat broguet ja väri on hyvin miellyttävä, ei näytä liian tummalta ja siis erottuu. Lankkauksenkin saa hyvin hoidettua ihan tummanruskealla lankilla.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #733 : 31.10.11 - klo:13:30 »
^Kiitokset.
Taidan ostaa kuitenkin mustat. Olen riittävän pitkään miettinyt, että tarvitsen ne raskaampirakenteiset mustat kengät.

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #734 : 01.11.11 - klo:15:17 »
Saako kumipohjaisia Graftoneita jostain halvemmalla kuin Herring Shoesilta (390 £, ilmainen postitus)?