Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 679126 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #705 : 11.10.11 - klo:17:32 »
Hyvät varsikengät ovat kyllä ihan ässät talvella. Itse käytän Bellevillen hot weather tan bootseja talvella. Pito saisi olla parempi mutta hiekallehan ne on tarkoitettukin.
Mulla on myös aavikkomaiharit vapaa-ajan kenkinä. Kangasvarret ovat sen verran hoikat että menevät huomaamattomasti housunlahkeiden sisään ja tuo hiekanvärinen haljasnahka on itse asiassa aika mukavan näköistä. Ovat kuin tehdyt hiekanväristen chinojen kanssa pidettäviksi. 
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #706 : 11.10.11 - klo:23:38 »
Yep toimii. Olen harmi vaan tainnut pilata omani hunolla hoidolla. Vaikka niitä itse niiden tarkoitukseen toisaalta lähinnä käytänkin.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #707 : 12.10.11 - klo:06:35 »
Maiharit ovat enemmän käyttö- kuin näyttökenkiä. Noitahan saa alkuperäisiä uusinakin alle satasella kotiin kannettuna ja kopiovalmistajilta vielä halvemmalla joten ei niitä tarvitse sääliä. Omani mm. tiivistin rasvaamalla nahkaosat saapasrasvalla. Hengittävyys ehkä hieman heikkeni - en kyllä huomaa eroa - mutta vedenpitävyys parani reilusti. Aikaisemmin nuo aistivat jokaisen sadepisarankin, nyt pysyy märälläkin kelillä jalat kuivina.

Talvella en ole noita käyttänyt, sitä varten on toisia kenkiä mutta varmaan pelittävät kylmälläkin mikäli sisään saa mahtumaan asianmukaisen sukkavarustuksen.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #708 : 12.10.11 - klo:23:05 »
Olen niin friikki että noiden täytyy olla ACU approved tai USMC approved :)

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #709 : 25.10.11 - klo:09:23 »
Onko suosituksia Chukka-kengistä joissa hyvä hinta/laatusuhde? C&J:llä jne löytyy hyviä malleja, en kuitenkaan haluaisi investoida max 200 Euroa enempää.

Värinä keskiruskea ja mokkanahkaa, dainite tms-pohjalla ja jos vielä löytyy kapeammalla lestillä.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #710 : 25.10.11 - klo:10:14 »
026-lestinen Loake Kempton olisi yksi kriteerit täyttävä vaihtoehto ja ainakin hypistelyn perusteella laadultaan hintaisekseen vakuuttavan oloinen.
Keep Calm and Carry On.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #711 : 25.10.11 - klo:10:17 »
Onko suosituksia Chukka-kengistä joissa hyvä hinta/laatusuhde? C&J:llä jne löytyy hyviä malleja, en kuitenkaan haluaisi investoida max 200 Euroa enempää.

Värinä keskiruskea ja mokkanahkaa, dainite tms-pohjalla ja jos vielä löytyy kapeammalla lestillä.

Jos koko sattuu kohdalleen, niin näissä Sargenteissa on lyömätön hinta/laatusuhde:
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/as-clearance/products/alfred-sargent-bexhill-rs
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/as-clearance/products/alfred-sargent-havant-2

Kiitos nopeasta vastauksesta. Jäi koko mainitsematta, UK9,5F. Kävin kuolaamassa noita AS:ä. Jos koko olisi natsannut niin
tilaus olisi jo lähtenyt. Hankin jokin aika sitten ko lestin dress-bootsit, eivät ole ihan sweetspot leveyden suhteen. Chukkissa joutunee kuitenkin
tekemään kompromissia.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #712 : 25.10.11 - klo:10:18 »
026-lestinen Loake Kempton olisi yksi kriteerit täyttävä vaihtoehto ja ainakin hypistelyn perusteella laadultaan hintaisekseen vakuuttavan oloinen.

Hyvä popo. Eustressiltä tilatessa vieläpä erittäin järkevä hinnaltaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #713 : 25.10.11 - klo:11:42 »
^ Onko kellää tietoa miten Kemptonin lesti eroaa Churchsin -73 tai -173 tai  onko kuinka "true to size" ?

Kiitos Jussi, siinä ne on!
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #714 : 25.10.11 - klo:12:34 »
^ Onko kellää tietoa miten Kemptonin lesti eroaa Churchsin -73 tai -173 tai  onko kuinka "true to size" ?

Tyylillisesti 026 on aika tavalla 73-lestiä vastaava pyöreäkärkinen, klassinen lesti. Menisin jopa sanomaan tyylikkäiksi sillä klassisella tavalla - ei missään nimessä "bulbous". On true to size, ollen hitusen Capital-lestiä (jossa monet pyöristävät puoli kokoa alaspäin - mm. Pimlicot tehdään Capitaliin) lyhyempi.


Lainaus
Kiitos Jussi, siinä ne on!

Olepa hyvä! Kemptonit ovat, btw, omassa mielessäni ne "proto-Chukkat", jotka tulevat aina mieleen k.o. jalkinetyypistä puhuttaessa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #715 : 25.10.11 - klo:15:39 »
Kas minulla on nytkin Loaken mokka-Kemptonit jalassa. Niiden koko on 9F ja ovat ehkä aavistuksen Churchin 9F-chukkia leveämmät. Minun Churchit ovat tosin 100-lestillä, joten ei ehkä auta superaa.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #716 : 25.10.11 - klo:15:41 »
026-lestinen Loake Kempton olisi yksi kriteerit täyttävä vaihtoehto ja ainakin hypistelyn perusteella laadultaan hintaisekseen vakuuttavan oloinen.

Hyvä popo. Eustressiltä tilatessa vieläpä erittäin järkevä hinnaltaan.

Oonko käsi vai millä tota liikettä pitää googlaa että löytyy?

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #717 : 25.10.11 - klo:15:44 »

Oonko käsi vai millä tota liikettä pitää googlaa että löytyy?

http://www.eustress.co.uk/

Ja unohdin tuolta itsekin katsoa, kun tilasin Loaket viime viikolla vanhaan tapaan Pediwearilta (oli näköjään 11 puntaa kalliimpi, vaikka sain "Loake-clubilaisen" alennuksen).
« Viimeksi muokattu: 25.10.11 - klo:15:49 kirjoittanut T. Salama »

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #718 : 25.10.11 - klo:21:54 »
Itselläkin chukkat hakusessa. Löysin tällaisen kuvan Pimlicosta ja Kemptonista:


Ei tuossa lestissä lopulta hirveästi eroa ole. Itse en voi sietää tuota Kemptonin punertavaa sävyä, joten olen kallistumassa Pimlicoon.

Loake valmistaa Kemptonia Herringille myös tummemmalla värillä, Gosforth-nimellä. Omaa kokoa tulee varastoon vasta helmikuussa :(
« Viimeksi muokattu: 26.10.11 - klo:16:39 kirjoittanut Juha »

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #719 : 25.10.11 - klo:22:16 »
Täältä suositus mokkanahka-Pimlicoille. Olleet itsellä viime aikoina melko kovassa käytössä. Pimlico on mielestäni sopivan 'sleek' ja näin vähän monipuolisempi kuin moni pyöreämpi chukka. Ei nyt mikään C&J Tetbury kuitenkaan...
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"