Strollerille ei taida olla oikein vakiintunutta suomenkielistä vastinetta kun itse asukaan ei tainnut Suomeen koskaan vakiintua, mutta olen nähnyt puhuttavan lounaspuvusta.
Nostetaanpas tämä aihe taas esille
Stroller on nimeomaan lounaspuku. Bagheeran kirjassa "luomakunnan herra-miehisen pukeutumisen laki- ja ohjekirja" sen käyttö on ohjeistettu hyvin. Itse menin aikanaan suvun joululounaalle omatekoisessa lounaspuvussa eli otin shakettini housut yms tarpeellisen ja laitoin Korhosen yksirivisen mustan puvuntakin yläosaan ja hyvin meni. Oikeaoppisessa lounaspuvussa olisi suotavaa olla lovikaulus, se kun on juhlavampi. Tekisi mieleni teettää musta lovikauluksellinen puku kaksilla housuilla joista toiset joko raidalliset tai harmaaruudulliset, niin avot. Mutta pelkään että minun luultaisiin vain pukeutuneen yhdistelmäpukuun, niin katsotaan sitten kun on liikaa rahaa. Eli ei nyt ihan ensi viikollakaan...
Shakettia käytin viimeksi helmikuussa työpaikkani "jäähyväiskahveilla" ennen rintamalle lähtöä. Se tuli mieleeni kun eräs rouva naljaili minulle kun pukeudun hänen mielestään arkena aivan liian hyvin, ajattelin ettet ole hienoa ylläni vielä nähnytkään. Hauskaa oli taas. Vaimoni testasi minua aikanaan että mikä on kaunein asu mitä miehen yllä voi olla ja vastasin oikein ja yhdessä on oltu 13 vuotta (hieman off topic).
Shakettia soisi näkyvän enemmänkin, itsestähän se on aika paljon kuitenkin kiinni.
Eikös Svenska Klubbenilla kokoontunut jokin aika sitten jokin shakettikerho ?