Kirjoittaja Aihe: Automuotoilu  (Luettu 646801 kertaa)

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #915 : 29.12.14 - klo:00:15 »
Taas herkistyi harrastajan mieli kun katseli matkamiehen silmä mersun joulukattausta.






salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #916 : 29.12.14 - klo:09:09 »






"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #917 : 29.12.14 - klo:12:12 »
^alempi ei iske yhtään. Takapainoisen näköinen.

Noi takapainoiset on vähän makuasia. Moni kuitenkin tykkää e-typestä tai daytonasta:

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #918 : 29.12.14 - klo:13:23 »
^Tossa on nyt vielä jotain sopusuhtaa muistuttavaa mitoissa. Joku 1966 E-type on ihan kuin kondan jalka.


Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #919 : 29.12.14 - klo:13:45 »
On se vähän liikaa, jos oikeasti näyttää siltä, että mäkilähdössä täytyy varoa kaatamasta autoa persiilleen.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #920 : 29.12.14 - klo:16:40 »
Oikea urheiluauto on takavetoinen. Kun takavetoisessa on riittävästi tehoa, niin pyörille tarvitaan painoa, muuten sutii.

Kuva todisteeksi:



Omassa 911:ssa on vain 230 hv ja silti tahtoo sutaista vähänkin kosteammalla kelillä, vaikka takapainoinen onkin.


Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #921 : 29.12.14 - klo:16:57 »
Hytin visuaalisen sijainnin merkitys painopisteeseen lienee melko marginaalinen.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #922 : 29.12.14 - klo:17:31 »
Citikoille :ylos:

Jos ei näistä tykkää, niin on näössä vikaa:




Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #923 : 29.12.14 - klo:18:22 »
Hytin visuaalisen sijainnin merkitys painopisteeseen lienee melko marginaalinen.

"Hytin" visuaalisen sijainnin merkitys mäkilähdössä lienee vielä marginaalisempi.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #924 : 29.12.14 - klo:18:29 »
Hytin visuaalisen sijainnin merkitys painopisteeseen lienee melko marginaalinen.

Jos auto on 'front mid engine' nimenomaan painopisteen siirtämiseksi taaksepäin, niin kabiini siirtyy aika taakse. Kun moottori on edessä, niin takapainoisen näköiset autot tuppaavat olemaan painopisteeltään tasaisempia kuin sopusuhtaisemmat autot.

Audi S5 näyttää sopusuhtaiselta, mutta on etupainoinen 56:44:


Toyota 2000 GT näyttää takapainoiselta, mutta painojakauma on 50:50:

Bulldog

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Automuotoilu
« Vastaus #925 : 29.12.14 - klo:21:13 »
Rumista autoista puheenollen:


En tiennytkään, että BMW X6:sta saa myös keltaisena!
George "Bulldog" Grainisland III

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #926 : 29.12.14 - klo:21:19 »
Hytin visuaalisen sijainnin merkitys painopisteeseen lienee melko marginaalinen.

"Hytin" visuaalisen sijainnin merkitys mäkilähdössä lienee vielä marginaalisempi.
Tällaista väitettähän kukaan ei ole esittänyt.

Ohjaamo voi olla takana, mutta se voi näyttää silti sopusuhtaiselta muotoilusta riippuen. Se on just niinku se Kondan kenkä.

Edit. Nyt kun kuvia pääsin koneelta vertailemaan, niin vaikuttaa siltä, että merkitsevää on esimerkiksi tuulilasin kulma. E-typen jyrkkä tuulilasi korostaa visuaalista takapainoisuutta. Ferrari on muuten vain raskaan näköinen takaa.

Makuasioita.
« Viimeksi muokattu: 30.12.14 - klo:00:02 kirjoittanut Lh »

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #927 : 30.12.14 - klo:09:43 »
Jos erikoisemmat autot ja niiden entisöinti kiinnostaa niin kannattaa tutustua Remiseen http://remise.de/Classic-Remise-Berlin-english-summary.php Vanhat raitiovaunuhallit täynnä monenlaista herkkua.


salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #928 : 30.12.14 - klo:15:44 »

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #929 : 30.12.14 - klo:19:00 »
Valojen aukot on mitä ilmeisimmin todella vaikea paikka nykymuotoilijoille. Viimeistään niillä on pilattu monta muuten lupaavaa aihiota. Kyten taas ylläkin.