Neuleet

Aloittaja meht, 27.07.09 - klo:01:37

« edellinen - seuraava »

danius

Legenda
Kirjattu
SloBo, millä lailla "sheivaat" neuleita?
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Bordeaux

Legenda
Kirjattu
^Mahtaisiko tarkoittaa paristoilla toimivaa nypynpoistajaa? Sellainen meillä on ja toimii ihan ok.

Kirahvi No. 89

*
Edistynyt
Kirjattu
^ Kutsutaanko tuon laitten käyttämistä nypyttämiseksi?

Tommi

Legenda
Kirjattu
Onko joku tilannut Amazonista näitä alpakanvillaneuleita? Kokojärjestelmän paikkansapitävyys kiinnostaisi. X-Small on taulukon mukaan rinnanympärykseltään 40 ja Small 42, mutta pitävätköhän paikkansa?

http://www.amazon.com/ARRIVAL-PERUVIAN-ALPACA-SWEATER-TURTLENECK/dp/B004357D8A/ref=sr_1_3?ie=UTF8&m=A2VGZFUIKVRXB3&s=generic&qid=1329460263&sr=1-3
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Skimpole

*
Edistynyt
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Tommi - 17.02.12 - klo:00:33
Onko joku tilannut --

Näistä oli joskus puhe japsitrendipelle tms. threadissa. Olen siellä joskus julkistanut seuraavia numeroita omasta S-koon neuleesta.

kainalo-kainalo: 54
niska-helma: 65
olkasauma-olkasauma: 54
vyötärö: 52
hihanpää-olkasauma: 55
hihanpää-kauluksenjuuri: 72

Eli leveä on. Kavennutin neuleen sekä torsosta että hihasta ja nyt se istuu hyvin. Tämä alpakka ei kutia yhtään, mutta nukkaantuu aika paljon.

E: Kyllä siellä on niin naisten kuin miesten neuleita.

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
^Kallion korjausompelimossa eivät kavennuta neuleita, joten hakusessa olisi sopiva liike parille neuleelleni. Satuitko käymään pk-seudun puolella?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Tommi

Legenda
Kirjattu
^^^ Linkki korjattu miehisemmäksi.

^^ Kiitos mitoista, Skimpole. Olemme näemmä käyneet tämän saman keskustelun taannoin juuri tuossa mainitsemassasi ketjussa.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Arska

Legenda
Sijainti: Helsinki
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Ville - 17.02.12 - klo:02:28
^Kallion korjausompelimossa eivät kavennuta neuleita, joten hakusessa olisi sopiva liike parille neuleelleni.

Ompelukone käyttöön - halvempaa, helpompaa ja nopeampaa kuin teettäminen.
Suositellaan täysraittiutta.

J-ma

**
Flanööri
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Arska - 17.02.12 - klo:11:01
Lainaus käyttäjältä: Ville - 17.02.12 - klo:02:28
^Kallion korjausompelimossa eivät kavennuta neuleita, joten hakusessa olisi sopiva liike parille neuleelleni.

Ompelukone käyttöön - halvempaa, helpompaa ja nopeampaa kuin teettäminen.

Minun on vaikea nähdä tilannetta jossa haluaisin käyttää aikaani vaatteiden muokkaamiseen, jos samaan tehtävään on apua tarjolla.

Arska

Legenda
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: J-ma - 17.02.12 - klo:13:30
Minun on vaikea nähdä tilannetta jossa haluaisin käyttää aikaani vaatteiden muokkaamiseen, jos samaan tehtävään on apua tarjolla.

Vaatteen ompelimoon viemiseen, asiansa selittämiseen ja vaatteen pois hakemiseen menee enemmän aikaa kuin itse ompelemiseen. Kaiken kukkuraksi lopputulos ei välttämättä ole aivan toivotunlainen. Lisäksi ompelijalle täytyy maksaa rahaa.
Suositellaan täysraittiutta.

Sami

Eleganssin esitaistelija
Kirjattu
Löytyykö tietoa, ketkä toimittavat kashmir-neuleet Hermèsille? Ainakin osa miesten neuleista on tehty Skotlannissa ja naisten Italiassa (nähtävissä niskan lapusta). Alkuperäisiltä valmistajilta voisi lohjeta paidat edullisemmalla, Hermèsillä hinnat kun ovat perinteisesti huikeat.

Kaikki mitä olen Hermèsillä hypistellyt, on ollut laadultaan kovaa tasoa. Firma ei taida ostaa ulkomaisilta alihankkijoilta kovinkaan paljon tuotteita, mutta skotlantilaiset neuleet ymmärtää. Muistaakseni joku myyjistä mainitsi, että kaikki nahkatuotteet ovat vähintään Ranskassa tehtyjä, osa itse päämajassa Pariisissa.

Calle

Auktoriteetti
Kirjattu
^Tietoa ei ole mutta en ihmettelisi vaikka valmistaja olisi joko Ballantyne tai Johnstons of Elgin. Viimeksi mainittu tekee ainakin T&A:n kashmirit ja on aika iso toimija. Johnstonsin laadusta minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa.

Jussi

Legenda
Sijainti: Turku
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Sami - 17.02.12 - klo:23:47
Löytyykö tietoa, ketkä toimittavat kashmir-neuleet Hermèsille? Ainakin osa miesten neuleista on tehty Skotlannissa ja naisten Italiassa (nähtävissä niskan lapusta).

Hawick ja Johnstons of Elgin. Italiasta ei tietoa.

LainaaKaikki mitä olen Hermèsillä hypistellyt, on ollut laadultaan kovaa tasoa.

Aijaa (insert ironiahymiö here).

Minulla on yksi Hermèsin taskuliina. Lahja. En ole vielä halunnut poistaa pakkauksestaan, vaikka siinä - liikkeen tekemä - nimikointi onkin (se sopii jumalauta kuviointiin...). Taso on mielipuolinen.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Sami

Eleganssin esitaistelija
Kirjattu
^
Kiitokset!

Nämä firmat ja tilausmahdollisuudet heiltä aion selvittää.

Elias

Auktoriteetti
Kirjattu
Mistä lähden etsimään ivy-tyylistä rouheaa o-aukkoista neuletta? Kriteerinä slimmeys, hoikka kun olen.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.