.

Aloittaja PleaseDeleteMe, 20.04.10 - klo:11:12

« edellinen - seuraava »

Vintage-mies

**
Flanööri
Kirjattu
Osaako kukaan neuvoa, mistä löytäisin art nouveau (jugend) -aiheisia taskuliinoja?

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Paras keino on suunnata USA:n Ebayn puolelle ja hakea sieltä liinoja haluamaltasi aikakaudelta, vaikkapa malliin pocket square 1910s. On sitten eri asia, ovatko liinat säilyneet sata vuotta joten kuten kunnossa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Vintage-mies

**
Flanööri
Kirjattu
Lähinnä ajattelin uusia, missä olisi jugend-aiheinen printti, esim. Muchan tai jonkun muun tuon ajan posteritaiteilijan kuvaa lainattu. Pitää kysyä googlelta.

Wolf

Yleisvalvoja
Legenda
Sijainti: Lohja
Kirjattu
�,,h, valitettavasti et pääse tänne
Tämä sivu on salainen, poistettu tai vain tietyn ryhmän käytössä. Kiitos kun kävit!

Oletko jo rekisteröitynyt saitille? Tee se täällä.

RexMundi

**
Flanööri
Kirjattu
Turkanen, lakkasi toimimasta minullakin.
Hämmennyksen aihe kuitenkin oli turkisreunainen taskuliina.

edit: kuva löytyikin vielä:

Wolf

Yleisvalvoja
Legenda
Kirjattu
On ruma mutta tuolla saa tietyssä ihmisryhmässä varmasti agressiivista keskustelua aikaan :D

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Taitanee myydä kuin häkä tuolla Itärajan tuolla puolen, siellä tykkäilevät pörröisistä turkiksista, varmaankin ilmaston ja Njeuvostoliiton aiheuttamien traumojen vuoksi. Kellä rahaa Idässä on, hän rahan näyttäköön.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Specs

*
Edistynyt
Kirjattu
Onko joku foorumilainen tehnyt taskuliinoja itse, eli ommellut niitä käsinrullauksia? Liekö vaikeaa...? Itseäni maalarina kiinnostaisi taskuliinan design ja kankaanpainanta, mutta siinä on taas uusi työsarka.   

tuc

Legenda
Sijainti: Turku
Kirjattu
^ Ja minua kiinnostaisi todella paljon, jos joku suomalainen rupeisi laadukasta silkkipainantaa harjoittamaan. Olisi myyntikanavakin valmiina.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Jussi

Legenda
Sijainti: Turku
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Specs - 08.12.15 - klo:16:24
Onko joku foorumilainen tehnyt taskuliinoja itse, eli ommellut niitä käsinrullauksia? Liekö vaikeaa...? Itseäni maalarina kiinnostaisi taskuliinan design ja kankaanpainanta, mutta siinä on taas uusi työsarka.

Kyllä on. Taito siinä missä muutkin, kuuluu ihan perustason ompelutaitoon. Ei ole kovinkaan vaikeaa, suunnilleen samalla tasolla napinläpien ompelun kanssa.

Sam Hoberin saitti kattaa oleellisen: https://www.samhober.com/howtomakeapocketsquare/howtomakeapocketsquare.htm
Kaikki villa tottelee rautaa.

Specs

*
Edistynyt
Kirjattu
Jaa, tämä on rohkaisevaa. Olen nähnyt tuon Hoberin ohjeen ennenkin mutta en ole kokeillut. Olisi muutamia pellavaisia luonnonharmaita ohuempia maalauskankaita joista voisi askarrella taskuliinoja.

Silkkipainossa kiinnostasi jälleen ne luonnosta saatavat värit. Niitäkin voi nykyään ostaa pigmentteinä joista puolestaa voi tehdä painopastaa. Olen joskus kokeillut ohjatusti silkkipainoa, mutta vaatisi paneutumista ja ehkä kursseja tai opettajan ohjausta aloittaa alusta. Puhumattakaan välineistä. Myyntiartikkeleina niistä tulisi varmaan aika kalliita jos haluasi voiton puolelle.   

konda

Legenda
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Wolf - 08.12.15 - klo:12:59
On ruma mutta tuolla saa tietyssä ihmisryhmässä varmasti agressiivista keskustelua aikaan :D
Mieleen tuli lähinnä pillu taskussa.

Wolf

Yleisvalvoja
Legenda
Kirjattu
^Ei sekään väärin ole.

Farmer John

Legenda
Kirjattu
^Jep. Ois kerrankin keikarilla mahdollisuus päästä edes lähelle kyseistä vempainta.