Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 655168 kertaa)

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #900 : 05.02.14 - klo:20:18 »
^Imho, llipputasku pilaa tuon puvun.

LuisGustavo

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #901 : 10.02.14 - klo:12:15 »
Onko Suittarin halvimmat Napolit yhtä laadukkaita kuin vähän kalliimmat 259e vrt. 299e? Minkälainen on Napolin istuvuus vähän harteikkaammalle,treenatulle ja pätkälle keholle? t: 166cm/76kg hartia 47cm,rinta 105cm, vyötärö 88cm. Jollain kertoa kokemuksia yleisesti Napoli-mallista! Kokoa 24 olen ajatellut, sivusto ehdottaa itse 48.
« Viimeksi muokattu: 10.02.14 - klo:12:16 kirjoittanut LuisGustavo »

lawry

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 262
  • UNDISPUTED #MENSWEAR CHAMPION
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #902 : 10.02.14 - klo:17:07 »
Onko Suittarin halvimmat Napolit yhtä laadukkaita kuin vähän kalliimmat 259e vrt. 299e? Minkälainen on Napolin istuvuus vähän harteikkaammalle,treenatulle ja pätkälle keholle? t: 166cm/76kg hartia 47cm,rinta 105cm, vyötärö 88cm. Jollain kertoa kokemuksia yleisesti Napoli-mallista! Kokoa 24 olen ajatellut, sivusto ehdottaa itse 48.

Napoli on vähän reilumpi fitti, droppia ei ole kovin paljon eli joutunet kaventamaan kyljistä. Pieni toppaus olkapäissä eli jos sitä ei halua niin kannattaa katsoa jotain toista mallia.

Hyvä peruspuku, itellä muokkausten jälkeen ei mitään valittamista. No joo...jos sais rakenteettomana niin tilaisin toisen samantien.

salamander

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #903 : 10.02.14 - klo:19:37 »
Onkos kukaan nähnyt livenä tätä smokkia:
http://eu.suitsupply.com/suits/suit-blue-plain-tuxedo-p3595/P3595,en,pd.html?start=1&cgid=Suits&prefn1=styleFit&prefv1=Evening-Tuxedo

Kuvassa näyttää pelottavan kirkkaalta siniseltä. Mutta miltä tuo mahtaisi näyttää oikeasti, onko lähempänä yönsinistä ja taittuuko tositilanteessa lähemmäs mustaa, vai olisiko syytä välttää kokonaan? Voisihan tuon tilata katsottavaksi, ja pistää sitten paluupostiin jos ei toimi, mutta jos tästä olisi jo valmiiksi havaintoja niin säästyisi vaivaa puolin ja toisin. Toinen harkittava vaihtoehto taitaisi olla sitten Tyrwhittin musta smokki.

Selvisikö muuten ylläoleva kysymys koskaan? Tässä ajankohtainen ja toimiva linkki smokkiin: http://eu.suitsupply.com/en_FI/eveningwear_package/tuxedo-blue-plain---complete-set/TuxedoBundle_P3745-INT.html?start=1&cgid=Eveningwear_Package

Itsellä tulossa tilaisuus jossa dresscode joko smokki tai tumma puku, ja tummansininen smokki olisi kyllä se ykkösvaihtoehto, mutta tuon kuvan perusteella en oikein tiedä viitsinkö edes tilata tuota kokeeksi, varsinkin jos jo foorumilla sattuisi joku tietämään.

Maximillian

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #904 : 10.02.14 - klo:21:50 »
Tummaksi IMO mieluummin vaikka sienna:

http://eu.suitsupply.com/en_FI/suits/sienna-navy-plain/P3467.html?start=2&cgid=Suits&prefn1=collection&prefn2=styleFit&prefv2=Luxury-Sienna&prefv1=Fall%2FWinter

Meneekö myös tuolla hieman kalliimmalla "birds eye"-kankaalla? Vai onko jo liikaa tekstuuria tummaksi puvuksi?

Tarkoitan siis tätä:

http://eu.suitsupply.com/en_FI/suits/sienna-blue-birds-eye/P2445.html?start=6&cgid=Suits&prefn1=collection&prefn2=styleFit&prefv2=Luxury-Sienna&prefv1=Fall%2FWinter


Noh, sellainen ja yksi Napoli tuli nyt tilattua. Katsotaan, että: a) mahtuuko päälle ja b) sopiiko päälle.

Aika nopeasti puvut tulivat. Pelkäsin jotain todella pahaa, eli eivät mahtuisi ollenkaan, mutta huhhuh... Molemmat on kokoa 60 ja olisi housujen pituuden puolesta voinut olla 60 short. Toisaalta pitkäselkäisenä takki on nyt muuten minulle itselleni riittävän istuva, mutta mahan kohdalla jos saisi sentin pari lisää, olisi vielä parempi.

Tuon Sienna blue birds eyen pidän, mutta mieluusti tosiaan ottaisin siihen sen sentin pari mahaan, tosin tässä on maha kaventumassa koko ajan, ehkä parempi jättää avaamatta saumoja parin viikon vuoksi?

Olkapäät ja hihat ovat käytännössä niin hyvät kuin tällä vartalolla voi olla. Takki tuntuu päällä todella hyvältä, lähes ihon jatkeelta. Olen sen verran iso muutenkin, että tuo luonnollisempi olkapää ainakin itselleni tuntuu hyvälle.

Napolissa takki on hieman "suomalaisemman" oloinen päälläni samaa 60 kokoa. Ei ole niin kavennettu ja olkapäistä tuntuu ehkä jopa numeroa liian isolta. Napolin kangas on hieman kiiltävämmän oloinen valaistuksesta riippuen.

Molemmat kyllä menevät tummana pukuna hienosti.

Nyt vain pitäisi hankkia valkoinen taskuliina, jota voisi pitää "viivana" ja samoin hopeanharmaa skraka. Stockalle vaan?

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #905 : 10.02.14 - klo:21:56 »
Osta valkoisen pellavaliinan Tommilta. ;-)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #906 : 14.02.14 - klo:18:33 »


Nyt vain pitäisi hankkia valkoinen taskuliina, jota voisi pitää "viivana" ja samoin hopeanharmaa skraka. Stockalle vaan?

Schoffa, Sauma, Tuomo, Bretelle, Tommi tai mä. Jokaiselta saat valkoisen pellavaliinan (omani kerran käytetty).
« Viimeksi muokattu: 14.02.14 - klo:18:46 kirjoittanut konda »

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #907 : 16.02.14 - klo:20:39 »
Odotan yhteydenottoasi.

Nimim. "ompelija"
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #908 : 17.02.14 - klo:09:26 »
Ruudullinen Havana tuli tilattua pukukäyttöön ja myös takin erilliskäyttöön harmaiden flanellihousujen kanssa. Vähän mietin, että onko tuo kuosi liikaa mulle mutta katotaan nyt. Liivien käyttö vielä vähän kysymysmerkki myös itselleni kun en ole tottunut.

Kertokaas heti alkuun, että jos tuota pukua käyttää liiveineen (tai ilmankin) niin mikä muu paitavaihtoehto kuin valkoinen voisi tulla kyseeseen? Vai onko ne vaihtoehdot siinä? Mulla on kyllä Schoffan valkoinen spread collar ihan liian vähäisellä käytöllä...



edit:

Toinenkin kuva löytyi ja mullahan onkin jo tuo harmaa takki ;)

« Viimeksi muokattu: 17.02.14 - klo:09:29 kirjoittanut Co-re »

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #909 : 17.02.14 - klo:09:32 »
Ruudullinen Havana tuli tilattua pukukäyttöön ja myös takin erilliskäyttöön harmaiden flanellihousujen kanssa.

Kertokaas heti alkuun, että jos tuota pukua käyttää liiveineen (tai ilmankin) niin mikä muu paitavaihtoehto kuin valkoinen voisi tulla kyseeseen? Vai onko ne vaihtoehdot siinä? Mulla on kyllä Schoffan valkoinen spread collar ihan liian vähäisellä käytöllä...

No sinänsä kaikki yksiväriset (vaaleansininen, valkoinen, vaaleanpunainen, "denim") ja sen lisäksi nyt ainakin hyvin ohuet raidat (vaaleansininen/valkoinen), jotka kaukaa "hahmottuu" yksivärisinä. Lisäksi ehkä myös pienet ruudut (samalla tavoin kuin nuo raidat), mutta itse jättäisin ne väliin.

LuisGustavo

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #910 : 18.02.14 - klo:20:48 »
Napoli Dark Grey Plain kokoa 24 tuli tänään postissa. Näyttäisi ihan toimivalta kun vähän kaventaa vyötäröltä ja lyhentää housut. Liian iso kauluspaita tulee myös vaihtumaan sopivampaan.

Kommentteja ! :)

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #911 : 19.02.14 - klo:10:56 »
Hyvältä tuo näyttää. Tuosta kuvasta on tosin vaikea päätellä, joten ota seuraava vähän varauksellisesti: jos kavennat vyötäröltä, yläkropasta tulee tiimalasi ja se korostaa liikaa lantiotasi. Tämä on oma näkemykseni. Housuja voisi nostaa vähän ylemmäs myös, vai loppuuko rise kesken?

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Suitsupply
« Vastaus #912 : 19.02.14 - klo:11:49 »
^^erittäin hyvät pohjat. Kuvan perusteella en osaa sanoa tarvitseeko vyötärökavennusta. Siluetti näyttää hyvältä nytkin.

LuisGustavo

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #913 : 19.02.14 - klo:11:55 »
Hyvältä tuo näyttää. Tuosta kuvasta on tosin vaikea päätellä, joten ota seuraava vähän varauksellisesti: jos kavennat vyötäröltä, yläkropasta tulee tiimalasi ja se korostaa liikaa lantiotasi. Tämä on oma näkemykseni. Housuja voisi nostaa vähän ylemmäs myös, vai loppuuko rise kesken?

Kuvakulma vääristää hieman todellisuutta. Pitää ottaa parempi kuva! Hyvä näkökulma ja aionkin kavennuksen suhteen olla varovainen. Uskoisin sen kuitenkin kannattavan koska olen ruumiinrakenteeltani lihaksikas, joten se voisi tuoda paremmin esiin leveää selkää, jolloin korostuneesta lantiosta ei olisi haittaa. Housut taisi olla aikalailla niin ylhäällä kuin saa.

LuisGustavo

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #914 : 19.02.14 - klo:11:57 »
^^erittäin hyvät pohjat. Kuvan perusteella en osaa sanoa tarvitseeko vyötärökavennusta. Siluetti näyttää hyvältä nytkin.

Aijai :D Pitää miettiä uskaltaako kohta enää kaventaa! Mutta vähän enemmän tailored-look kiinnostaa, joten jos sitä ihan vähäsen.

EDIT: Takin sisään mahtuu reilusti käsi nyrkkiin joten kavennusvaraa olisi kyllä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.14 - klo:12:00 kirjoittanut LuisGustavo »