Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 655149 kertaa)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #465 : 24.08.12 - klo:15:10 »
Onko kellään kokemusta noista suittarin päällystakeista? Laadusta lähinnä? Vai onko tämä lafka josta kannattaa tilata vain pukuja tai irtotakkeja?

Yhden olen ostanut. Nähnyt vasta olemattoman vähän käyttöä, mutta vaikutelma on laadukas.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Suitsupply
« Vastaus #466 : 24.08.12 - klo:16:16 »
http://www.suitsupply.com/brown-scarf-sc12210/SC12210,en,pd.html?start=5&cgid=Scarves

Minkälaista materiaalia tuo Baby Alpaca (alpakan villa) on? Miten vertaisitte esim Merinoon, Lampaanvillaan tai Cashmereen?

Hyvin nuoren alpakan villaa. Erittäin lämmintä ja pehmeää. Hienompaa kuin merino tai lammas, yhtä lämmintä kuin kashmir (ja halvempaa myös).
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

tjt

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #467 : 28.08.12 - klo:23:25 »
Tällainen tieto Suittarin tulevista nettipalvelu-suunnitelmista.

Pyörähdin äskettäin tulppaanimaassa ja SS:n liikkeessä pukuja makustelemassa. Osuin ikävästi kahden koon "väliin" eikä valmiista puvuista olisi toimivaa istuvuutta saanut aikaan (MTM-palvelua ei tuossa liikkeessä ollut). Myyjä kuitenkin kertoi, että London fitin pukuja saisi MTM:nä suoraan netin kautta: pystyisi valitsemaan housut ja takin eri kokoa sekä tekemään muutoksia valmiiden kokojen mittoihin. Kuulosti hyvältä - varsinkin kun sain tuolta liikkeestä sentintarkat ohjeet siitä, miten kannattaisi muokata.

No, kun en ko. ominaisuutta nettisivuilta löytänyt, kyselin asiakaspalvelusta ja sain tämänlaisen vastauksen:
"I’m afraid my colleagues in the store you visited were of the understanding that this function was already available, but it is, unfortunately, not. We are indeed currently working on a feature to have suits altered before sending them to you, but we do not expect this to be ready within weeks or months time.... If you choose our Blueline made-to-measure option (either online in the future, or in our physical store) you can definitely mix and match the jacket (98) and pants (102)."

PS. Palvelu oli kyllä liikkeessä ylipäätään sellaista tasoa, mitä ei pahemmin Suomessa näe...

mxm

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #468 : 03.09.12 - klo:20:50 »
SS:n kuvien perusteella houkuttelisi kovasti laittaa puku tilaukseen mutta mittojen kanssa on yllätys yllätys pieni arpominen. Mulle on mahdotonta löytää rekkipukua koska mikään niistä ei istu/mahdu hartioista. Nykyisellään parhaiten harioista istuva on Canalin 54-koon puku, jolloin taas housut on melko väljät vaikka niitäkin on kavennettu. Olisiko mitään toivoa sulloutua SS:n pukuun ja mikä noista fiteistä voisi olla järkin lähteä kokeilemaan? Oon Napoli-fitin pukuja katsellut, ne on ilmeisesti Washingtonia hieman tilavammat. Jos jollakin on heittää hartiamittoja saumasta saumaan 54-koon takista niin olisi mainiota!

tjt

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #469 : 03.09.12 - klo:20:59 »
^ Nuo valmistajan ilmoittamat mitat löytyvät kunkin puvun kohdalta, size advice, ja sieltä suit sizes. Normaalimittaisen 54-koon Napolin hartiamitta näyttäisi olevan 50,2 cm.

mxm

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #470 : 03.09.12 - klo:21:08 »
^ Nuo valmistajan ilmoittamat mitat löytyvät kunkin puvun kohdalta, size advice, ja sieltä suit sizes. Normaalimittaisen 54-koon Napolin hartiamitta näyttäisi olevan 50,2 cm.

Niitä tuossa katselinkin mutta mitat ei ihan täysin anna kuvaa siitä, miten paljon puvuissa on tilaa loppujen lopuksi.
Todella tyhmä kysymys mutta mitataanko puvun hartiamitta saumasta saumaan suoraan vai täytyykö sen mitan maata jotenkin muuten. Nappasin Canalin 54:sta sauma-sauma mitan ja se näyttäisi olevan 49 cm. Onko tuo Napoli-fit muutoin slimmi vai joutuuko kaventamaan reippaasti?

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #471 : 03.09.12 - klo:21:08 »
Minä olen kokoa 56 hartioista ja Suittarin Napoli on yllättävän hyvä, vastaa CT:n Tailored Fittiä minulla. Housut on yhtä kokoa liian isot ja hihat hiukan pitkät, mutta ompelija hoitaa. Jotakin malleja heiltä saisi siten, että voi ottaa takin ja housut erillisinä, jolloin koon saisi heti paremmin kohdalleen.

mxm

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #472 : 03.09.12 - klo:21:34 »
Minä olen kokoa 56 hartioista ja Suittarin Napoli on yllättävän hyvä, vastaa CT:n Tailored Fittiä minulla. Housut on yhtä kokoa liian isot ja hihat hiukan pitkät, mutta ompelija hoitaa. Jotakin malleja heiltä saisi siten, että voi ottaa takin ja housut erillisinä, jolloin koon saisi heti paremmin kohdalleen.

No sitten uskallan tilata kyllä 54:n ja sitten pienillä muutoksilla sopivaksi. Löytyykö hihoissa tarpeeksi tilaa vähän paksummille käsille? Viikonloppuna kun kokeilin taas muutamaa pukua liikkeissä niin monella merkillä tuntuu olevan niin onnettoman kapeat hihat, että jää jo siitäkin kiristämään ja silloin ei ompelijan taidot valitettavasti pelasta.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #473 : 03.09.12 - klo:21:49 »
Tuo 'vähän paksummille käsille' on vähän sellainen tulkintakysymys :) Ei tuo Napoli mikään bodarikelpoinen varmastikaan ole, mutta ei se toisaalta mikään ruotsalaistyylinen mikkihiiriruikulakaan ole, mistä ei mahdu edes nyrkki läpi :)

mxm

  • Kisälli
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #474 : 07.09.12 - klo:18:49 »
Suikkarin paketti saapui tänään ja toimitus sujui moitteettomasti sekä täysin aikataulussa. Napoli Navy-puku on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen. Takki istuu paremmin kuin yhdessäkään sovitetussa valmispuvussa pitkään aikaan. Työn jälki on hyvää. Housut joutuu kaventamaan ja lyhentämään. Takin hihoja myös hieman lyhentämään. Muutoin erinomainen ostos ja positiivinen kokemus, jatkossakin tulen tuota putiikkia käyttämään!

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #475 : 08.09.12 - klo:06:55 »
Mitenkäs nuo chinot, ovatko paksuudeltaan ihan kesätavaraa vai sopivatko eteläisen Suomen syksyyn?

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #476 : 09.09.12 - klo:07:21 »
Mitenkäs nuo chinot, ovatko paksuudeltaan ihan kesätavaraa vai sopivatko eteläisen Suomen syksyyn?
Älkää nyt sanoko, ettei kukaan ole noita kokeillut? Lisätään vielä pari uutta kysymystä; millaiset nuo ovat mitoitukseltaan, sopivatko vain lattatakapuolen omaaville ja kapeareitisille? Entä rise?

Dan-D

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #477 : 09.09.12 - klo:11:32 »
No mulla on muutamat noiden chinot.  Ei ne ole kaikki mitenkään keskenään samanlaisia. kankaissa on eri paksuuksia.  Mitkään ei nyt ole mitään törkeän paksuja, mutta olen mä niitä talvella käyttänyt.

Leikkaus on aika slimmi.  Itse isoreitisenä ostin kokoa liian isot ja kavensin vyötäröltä, näin sain ne istumaan ihan kivasti.  Rise on aika matala.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #478 : 09.09.12 - klo:11:37 »
^ Olen tilannut yhdet, mutta olivat liian pienet reisistä ja piti palauttaa. Kangas oli kevyt, mutta ne olivat kesämallistoa.

Itselleni housujen 'fitit' ovat aika mysteeri.

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #479 : 21.09.12 - klo:12:50 »


S/S '13 menee näköjään aika syvissä vesissä.