Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 655132 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #360 : 01.06.12 - klo:19:55 »
No laatikko on kyllä aika kookas. Ja UPS on kuriireista kaikista joustamattomin kuljetusmuutosten suhteen, mutta kuskit ovat puolestaan parhaita. Eli joudut paketin maahan tultua soittamaan UPS:lle ja sopimaan aikataulusta. Jos paketti ei ole maassa, niin UPS Finland ei laita tikkua ristiin. Joudut snaippaamaan sen hetken kun paketti saapuu ja ei ole vielä käynyt käpi ajojärjestelyä ja kuskille jakoa. Käytännössä tämä on 7-8 aikaan aamulla, koska UPS:n 757-200 pamahtaa tonttiin aamuyöstä ja ajojärjestely ja jako on tehty usein jo 8 maissa.

Kuskit sen sijaan ovat UPS:llä hyviä. UPS kuskit soittavat ensin lähes aina jos tuovat yksityisosoitteeseen, tai jos et ole paikalla. Joskus hyvä kuski tuo paketin uudelleen samana päivänä, mutta todennäköisimmin seuraavana.

Ja lisättäköön, että muistaakseni Suittarin paketit jaetaan end of day, eli 16 vain 18 (muistaakseni 16) mennessä.
« Viimeksi muokattu: 01.06.12 - klo:19:58 kirjoittanut konda »

lawry

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 262
  • UNDISPUTED #MENSWEAR CHAMPION
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #361 : 21.06.12 - klo:09:36 »
Hienoa kun luulee tilanneensa normaalin sinisen puvun, mutta tilausvahvistuksesta löytyy sana "pinstripe". Prkl.

No, kyllähän se ehkä juuri ja juuri erottuu suurennuslasilla tuosta rintataskun kohdalta, mutta silti...saa nähdä mitä tuolta tulee. Ainakin saa testattua Napoli-fitin istuvuuden jos ei muuta.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #362 : 21.06.12 - klo:10:15 »
Kävin kokeilemassa Suitsupplyn myymälässä sopisiko mikään heidän kokonsa minulle ja yllätys oli, että ihan hyvin sopi. Koon 46 Napolit olivat oikein sopivia noin valmispuvuiksi. Niskasta ryppy pois, hihoista ehkä sentti pois ja takin pituudesta kaksi, joten ei mitään isompaa. Mutta jos olisin tilannut netin kautta itse ottamillani mitoilla, niin metsään olisi mennyt. Todellisuus ei ollut sinne päinkään mitä minun mittani näyttivät, en vaan varmasti osaa.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #363 : 21.06.12 - klo:10:21 »
Tämä tieto herättää toivonkipinän. Missä lähin liike heillä sijaitsikaan, oliko Riikassa? Tai miten Budapestissa?

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #364 : 21.06.12 - klo:10:38 »
Tämä tieto herättää toivonkipinän. Missä lähin liike heillä sijaitsikaan, oliko Riikassa? Tai miten Budapestissa?

Kuviesi perusteella me ollaan vähän samaa 'vantteraa' tyyppiä, joten käsitän huolesi. Minulla 'suomipukujen' koko on 54/56, riippuen leikkauksesta. Housukokoni on takkia aina kokoa pienempi, joten housuja joudutaan remontoimaan kovasti kaikissa puvuissa joka tapauksessa. Kun otin itseltäni mittoja ja vertailin niitä Suitsupplyn mittoihin, niin näytti etten voisi käyttää heiltä mitään kokoa. Todellisuus sitten olikin ihan toinen, koko 46 Napolissa olikin oikein hyvä ja kaksi isompaa kokoakin olisi vielä ollut mutta ne olivat ihan liian isoja. Ilmeisesti minä vaan en osaa ottaa mittoja itseltäni, muuten en asiaa ymmärrä.

Riiassa taitaa olla lähin, mutta samaan rahaan taitaa lentää Lontooseen ja siellä heidän myymälöitäänkin on useampia + paljon muuta katseltavaa.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #365 : 21.06.12 - klo:10:46 »
Niskasta ryppy pois, hihoista ehkä sentti pois ja takin pituudesta kaksi, joten ei mitään isompaa.

2 cm takin pituudesta voi olla melkoisen iso juttu. En suosittelisi ellei helma ole poikkeuksellisen pitkä.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #366 : 21.06.12 - klo:10:53 »
Olen ehkä aikeissa tilata takin
http://www.suitsupply.com/shop/3.C492/Jacket?filter_27=736

Olen normaalisti kokoa 48 tai harvoissa tapauksissa 50 (kuten Lubiam). Osaakohan kukaan heittää, mitä kokoa kannattaisi tästä nimenomaisesta takista tilata? Mittataulukko ei voi pitää paikkaansa; jo hartialeveyden perusteella minun pitäisi ottaa koko 56!

Tietty voisi tilata monta kokoa ja palauttaa ylimääräiset, mutta jotenkin omatunto sotii tuota vastaan.

edit: onko suittarilla yleensä ollut kesäalea?

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #367 : 21.06.12 - klo:10:54 »
Viimeksi kun pukua muokkautin reilummin vaatturilla hän mainitsi että osta seuraavaksi hieman liian pieni. Siitä on helpompi saada sopiva. Varsinkin jos housuja joutuu paljon "pienentämään".

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #368 : 21.06.12 - klo:10:56 »
2 cm takin pituudesta voi olla melkoisen iso juttu. En suosittelisi ellei helma ole poikkeuksellisen pitkä.

Kokeiltiin siellä myymälässä asiallisen myyjän kanssa, käännettiin neuloilla pikaisesti ensin sentti ja sitten kaksi paremmalta näytti niin omiinkin silmiin. Ei vielä näyttänyt hassulta lyhentynyt väli taskuihin tms., mutta 'pidensi' jalkoja hiukan kun takki ei mennyt ihan niin pitkälle. Reilusti takapuolen alle meni takki tuon lyhennyksenkin jälkeen.

Mikään pakko ei tuota olisi tehdä ja jos joskus heidän pukunsa ostan niin tutkin peilikuvaa vielä tarkasti, mutta tosiaan ei tuo lyhennys mitenkään pahalta näyttänyt.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #369 : 21.06.12 - klo:17:39 »
2 cm takin pituudesta voi olla melkoisen iso juttu. En suosittelisi ellei helma ole poikkeuksellisen pitkä.

Kokeiltiin siellä myymälässä asiallisen myyjän kanssa, käännettiin neuloilla pikaisesti ensin sentti ja sitten kaksi paremmalta näytti niin omiinkin silmiin. Ei vielä näyttänyt hassulta lyhentynyt väli taskuihin tms., mutta 'pidensi' jalkoja hiukan kun takki ei mennyt ihan niin pitkälle. Reilusti takapuolen alle meni takki tuon lyhennyksenkin jälkeen.

Mikään pakko ei tuota olisi tehdä ja jos joskus heidän pukunsa ostan niin tutkin peilikuvaa vielä tarkasti, mutta tosiaan ei tuo lyhennys mitenkään pahalta näyttänyt.

Onko Suittarilla myynnissä S-kokoja (siis esim. 46S)? Meneekö hihat tällöin jo liian lyhyeksi?

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #370 : 21.06.12 - klo:17:45 »
On olemassa lyhyitä kokoja mutta ei tuolla tunnuksella vaan numeroina. En tosin muista että miten ne meni. Kannattaa laittaa aspaan kyselyä että mikä vastaa tuota.

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #371 : 21.06.12 - klo:18:54 »
Olen normaalisti kokoa 48 tai harvoissa tapauksissa 50 (kuten Lubiam). Osaakohan kukaan heittää, mitä kokoa kannattaisi tästä nimenomaisesta takista tilata? Mittataulukko ei voi pitää paikkaansa; jo hartialeveyden perusteella minun pitäisi ottaa koko 56!

Kuten tuossa mainitsin, niin minulle ei omien mittausten + heidän mittataulukon mukaan pitänyt sopia yhdenkään koon, mutta niin vaan sopi eikä ollut edes isoin. Minä kyllä veikkaisin omalta kohdaltani, että otan vaan ne mitat jotenkin ihan väärin.

Tuosta sinun koostasi en osaa sanoa muuta kuin sen, että minulle Suitsupplyn Napoli on ihan saman kokoinen kuin CT'n tailored fit -blazer samassa koossa, joten jos sinulla on joku CT'n puku/pikkutakki, niin olisiko siinä osviittaa?

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #372 : 21.06.12 - klo:18:56 »
Kävin noiden kaupassa Antwerpenissa.
Oli kyllä suht kamalaa paskaa...
There ain't no rest for the wicked...

Centauri

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #373 : 21.06.12 - klo:18:57 »
Onko Suittarilla myynnissä S-kokoja (siis esim. 46S)? Meneekö hihat tällöin jo liian lyhyeksi?

On, mutta vain kokoluokissa 38"-42" ja kun minulla on koko 46", niin en voinut kokeilla omalta kohdaltani. Olisi ollut varmasti parempi mutta minkäs teet.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Suitsupply
« Vastaus #374 : 21.06.12 - klo:21:33 »
^^ siis kaikki kama vai? Kengät ja takit ja housut? Miksi? Laadullisesti Suittari on ollut ihan hyvää... Paitojen ja irtotakkien kokemuksella.

Onko tietoa Suittarin aleista? Voisiko heinäkuun vikalla viikolla olla liikkejissä alet?