Kirjoittaja Aihe: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?  (Luettu 24807 kertaa)

Chuha

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« : 14.09.10 - klo:21:11 »
Hei,

Onko etiketin mukaista käyttää neuleen kanssa tuplamansetillista paitaa?
Kirjoittaja on hedonistinen, häivähdyksen narsismia ja egoismia sisältävä tuleva Ekonomi.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #1 : 14.09.10 - klo:21:29 »
Minä en ainakaan tuomitse. Nappikalvosin on tosin ehkäpä käytännöllisempi, mutta ei se tuplakaan mikään kauhean hankala ole. Kaipa oikein tiukassa etiketissä tuplakalvosin voitaneen katsoa vain pukujen kaveriksi.

Stutzer

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #2 : 14.09.10 - klo:21:33 »
Kyllä minä käytän arkisinkin usein tuplamansetteja. Hyvällä maulla sen saa toimimaan.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #3 : 14.09.10 - klo:21:48 »
Miksei voisi käyttää. Itse en käytä, koska ne eivät asetu nätisti neuleen ranneresorin alle ja kokonaan näkyviin en kalvosinta halua.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #4 : 14.09.10 - klo:21:59 »
Etiketistä en tiedä. Ajatus tuntui paperilla hyvältä, mutta kun sitä joillakin taktiikoilla kokeilin, en saanut teknisesti onnistunutta settiä aikaan. Jotenkin kaksoiskalvosin tuntuu pullottavan liikaa neuleen hihan alla, eikä se oikein päällekään aseteltuna hyvältä näytä. Eli samat tuntemukset kuin henrypitkinillä. Toisaalta kokeilupaitani ja -neuleeni eivät välttämättä olleet luokkaa taivaassa solmittu liittto.

Kuinka olette saaneet hihanne säädettyä niin, että tuntuma ja ulkonäkö miellyttävät?
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #5 : 14.09.10 - klo:22:27 »
Jos neuleelle tarkoitetaan paitaa niin silloin ei mitään ongelmaa.
Tosin kannattaa kokeilla kalvosinnappien/silkkisolmujen kanssa ja myös ilman, on ihan ok jos vaan taittaa kalvosimet hihan sisään. Usein se myös näyttää paremmalta.

Slipoverin ja vastaavien kanssa voi sitten näyttää vähän hassummalta.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #6 : 14.09.10 - klo:22:31 »
Slipoverien kanssa tämä käytäntö näyttää kummalta, resorineuleissa tuplakalvosin puolestaan venyttää resorit pahasti. Mieluiten nappikalvosimia neuleiden kera.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #7 : 14.09.10 - klo:22:31 »
^ Jotenkin slipoveri ja nappien sijaan silkkisolmut ja päälle tweediä tai flanellia olisi ehkä oma valintani. Voisihan ne kalvosimet jättää napittamatta tai napittaa limittäin, eikä normaaliin tapaan, mutta sitten katoaa se tuplamansetin idea. Joku (ChuckBass) saa tietysti toimimaan sellaisenkin yhdistelmän, jossa koko kalvosin näkyy neuleen alta. Minä en siinä viihdy, tulee sellainen "onks tukka hyvin, näkyyks kello" -olo.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #8 : 15.09.10 - klo:08:36 »
^Sama.

En muutenkaan käytä tuplamansetillista paitaa juuri muualla kuin häissä ja hautajaisissa.
get your kicks on route six six six

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #9 : 15.09.10 - klo:09:14 »
Itse käytän slipoverin ja puvun kanssa.
Pitkähihaisen neuleen kanssa tulee väistämättä ahdasta ja koko mansetin pakkaaminen neuleen resorin päälle tuntuu itselle sangen vieraalta ajatukselta.
Itse käytän pitkähihaisten neuleiden kanssa lähinnä BD-paitoja.

Noin muuten, käytän tuplamansetillisia paitoja päivä päivältä enemmän ja enemmän.
Myös ilman pukua ja solmiota.
There ain't no rest for the wicked...

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #10 : 15.09.10 - klo:09:16 »
No mää taas käytän pääsääntöisesti aina tuplamansetillista paitaa, ja käytän sitä myös neuleen ja slipoverin kanssa. Toki vähän katson sitten tilanteeseen sopivaa nappia hihansuihin. Jotkut paidat mulla toimii ok neuleen kanssa, jotkut huonommin. Nappikalvosin on tosiaan helpompi vaihtoehto neuleen kanssa. Itse vaan kun suosin tuplamansetti paitaa melkein tilanteeseen kuin tilanteesen niin en viitsi hommata toisia paitoja neule käyttöön.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #11 : 15.09.10 - klo:09:36 »
Jami, napitatko tuplamansetin resorin päälle vai jätätkö resorin alle?
Jos ensimmäinen, saisitko napattua kuvan tai kaksi?

Kiitti.
There ain't no rest for the wicked...

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #12 : 15.09.10 - klo:10:13 »
Itse käytän tuplamansetilla olevaa paitaa niin neuleen, neuleliivin / muun liivin kanssa sekä puvun kanssa sitten ilman niitä. Ikävä tuottaa henrypitkinille pettymys, mutta tuo koko kalvosin hihansuun päällä ei ole kyllä oma juttuni. Taisin kokeilla joskus lukioaikoina, ei toimi. Muistaakseni Jussi jossain toisessa ketjussa kun tästä jo juteltiin, mainitsi hänen kuitenkin tätä käyttävän. Ehkä sieltä sitten kuvia?
Itse en ole kokenut, että mansetti mitenkään paisuisi liian paksuksi tai tukalaksi / venyttäisi resoreita, kun taitan sen kalvosimen hieman sellaiseen S-muotoon sinne hihansuun alle, niin että näkyviin jää se parisen senttiä.

Ihan en ymmärtänyt sitä, miksi tuplamansetti näyttäisi kummalliselta neuleliivin kera, silloinhan se näyttää täysin samalta kuin puvunkin kera :) Mutta ilmeisesti viittaus oli kuitenkin siihen, että tuplamansetti olisi "eri sarjasta" kuin arkinen neuleliivi, itse en tätä näe ongelmana.

Stutzer

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #13 : 15.09.10 - klo:10:48 »
Minäkään en täysin ymmärrä, miksi tuplamansetti näyttäisi hassulta neuleliivin kanssa. Sehän toimii kuitenkin normaalin kangasliivin kanssa erinomaisesti. Kalvosinnappien ideahan on sama kuin kravatissa: peittää paidan napit. Napit käsitetään alusvaatteiksi. Eihän housujenkaan etumuksen napit ole näkyvissä vaan peitetty kangassuikaleella. Tästä syystä kauluspaidan napit on aivan asiallista peittää kokonaan kravatilla. Vielä 1900-luvun alussa paitasillaan (ilman takkia ja kravattia) oleva mies käsitettiin tästä syystä puolipukeissa olevaksi mieheksi.

Kravatin jälkeen jäljelle jää vielä hihan napit, mutta tämä ongelma ratkaistaan tuplamansetilla ja kalvosinnapeilla, jotka ovat koruja eivätkä alusvaatteita. Jos miehen päällä on tuplamansettien ohella slipoveri, se ei muuta tätä asiaa mitenkään. Mikäli kravattia on asiallista käyttää slipoverin kanssa niin silloin myös tuplamansetteja voi käyttää sen kanssa, sillä molempien tehtävä on sama - peittää tai korvata rumat muovinapit.

Sen sijaan olen epävarmempi käyttämään tuplamansetillisia paitoja ilman kravattia. Teen tätä kyllä joka viikko, mutta mieluummin yhdistäisin aina tuplamansetin kravattiin edellä mainitusta syystä. Aina ei kuitenkaan halua käyttää kravattia jo siitäkin käytännöllisestä syystä, että kaulan iho voi ärtyä aika helposti vaikka kaulus olisikin mitattu sopivaksi.
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo:10:51 kirjoittanut Stutzer »

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Neule ja tuplamansetit. Yea vai Nay?
« Vastaus #14 : 15.09.10 - klo:12:21 »
Täältä ääni myös mansetit + hihaton neule (slipover/neuleliivi). Pitkähihaisen neuleen kanssa tulee aika muhkeat kohdat resorien kohtaan, ja neuleen sijoittaminen mansettien taitoksen alle, korostaa mansettien kokoa ja on vähän feminiininen omaan silmääni :). Vain rohkeilla voi toimia.