Kirjoittaja Aihe: T.M. Lewin  (Luettu 54151 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: T.M. Levin
« Vastaus #15 : 28.10.09 - klo:10:46 »
Kannattaa odotella. Halvimmillaan nuo puvut lähtevät muistaakseni 175 punnalla.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: T.M. Levin
« Vastaus #16 : 17.11.09 - klo:13:20 »
Nythän Lewiniltä saa puvut viikon ajan hintaan £199, varmastikin erinomainen hinta-laatusuhde.

Uskaltaisikohan sitä laittaa ensimmäisen Teeämmän puvun tilaukseen...

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: T.M. Levin
« Vastaus #17 : 17.11.09 - klo:15:43 »
^ Hiljattain tässä tutkiskelin appiukon uutukaista Lewinin pukua joka oli hankittu Lontoon reissulta ja hintalaatusuhde on kohdillaan. Jos tarvetta on niin kannattanee kokeilla. Isojen toimijoiden palautusmahdollisuus on kuitenkin takaporttina.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: T.M. Levin
« Vastaus #18 : 28.01.10 - klo:20:09 »
Olen käyttänyt yhtä Lewinin pukua reilunvuoden nyt, ja ne ovat noilla alle 200 punnan tarjoushinnoilla hyviä ostoksia. Lewinin pukujen iso plussa on parittomat koot (39, 41 jne.). Pähkäilin vuodenvaihteessa toisen hankintaa, mutta ostin lopulta Tyrwhittin vastaavan hintaisen puvun, jotta saa niistäkin kokemusta.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: T.M. Levin
« Vastaus #19 : 29.01.10 - klo:09:49 »
Olen käyttänyt yhtä Lewinin pukua reilunvuoden nyt, ja ne ovat noilla alle 200 punnan tarjoushinnoilla hyviä ostoksia. Lewinin pukujen iso plussa on parittomat koot (39, 41 jne.). Pähkäilin vuodenvaihteessa toisen hankintaa, mutta ostin lopulta Tyrwhittin vastaavan hintaisen puvun, jotta saa niistäkin kokemusta.

Asia kun kiinnostaa kahden TM Lewinin puvun omistajana, niin millaista laatua Tyrwhitt tarjoaa puvuissaan TM Lewiniin nähden? Itse olen pitänyt TM Lewinin pukujen leikkauksesta ja kangas on ollut myös miellyttävän laatuista.

Paidoista vielä: TM Lewinillä leikkaus on slimmimpi mitä CT:llä. CT:n Slimfit ehkä vastannee TM Lewinin normaalia mallia. TM Lewineissä myös paidan istuvuus kainalosta on parempi, CT:llä kainalo on turhan väljä ja nostaessaan kädet ylös, nousee paitakin sivuilta. TM Lewinissä kainalon leikkaus paidan kyljestä on tuotu lähemmäksi kainaloa, eli paita istuu paremmin kun käsiä nostaa ja liikuttaa. Olen harkinnut CT:n paitojeni toimittamista vaatturille kavennukseen myös tämän takia, CT:n Classic fit-paidan istuvuus ei ole hoikalle optimaali.

tuomas

  • Vieras
Vs: T.M. Levin
« Vastaus #20 : 29.01.10 - klo:10:15 »
Asia kun kiinnostaa kahden TM Lewinin puvun omistajana, niin millaista laatua Tyrwhitt tarjoaa puvuissaan TM Lewiniin nähden? Itse olen pitänyt TM Lewinin pukujen leikkauksesta ja kangas on ollut myös miellyttävän laatuista.

Paidoista vielä: TM Lewinillä leikkaus on slimmimpi mitä CT:llä. CT:n Slimfit ehkä vastannee TM Lewinin normaalia mallia. TM Lewineissä myös paidan istuvuus kainalosta on parempi, CT:llä kainalo on turhan väljä ja nostaessaan kädet ylös, nousee paitakin sivuilta. TM Lewinissä kainalon leikkaus paidan kyljestä on tuotu lähemmäksi kainaloa, eli paita istuu paremmin kun käsiä nostaa ja liikuttaa. Olen harkinnut CT:n paitojeni toimittamista vaatturille kavennukseen myös tämän takia, CT:n Classic fit-paidan istuvuus ei ole hoikalle optimaali.

Kertoisitko hieman tarkemmin kokemuksia TM Lewinin puvuista? Olen nimittäin harkinnut sieltä tilaamista, kun olisi tarvetta sellaiselle siistihkölle käyttöpuvulle, jonka kohtaloa ei kuitenkaan tarvisi suuremmin surra, sillä olen töissä jokseenkin luovalla alalla, jossa vähän fiinimpikin illallinen voi kääntyä jatkoiksi ja jatkojen jatkoiksi jne.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #21 : 29.01.10 - klo:11:14 »
Olen käyttänyt yhtä Lewinin pukua reilunvuoden nyt, ja ne ovat noilla alle 200 punnan tarjoushinnoilla hyviä ostoksia. Lewinin pukujen iso plussa on parittomat koot (39, 41 jne.). Pähkäilin vuodenvaihteessa toisen hankintaa, mutta ostin lopulta Tyrwhittin vastaavan hintaisen puvun, jotta saa niistäkin kokemusta.

Parittomat koot ovat loistohomma. Minulle Lewinin 41R-koon takki istuu kuin valettu. Pieni hihan pidennys ja se on siinä.

Itse olen pitänyt TM Lewinin pukujen leikkauksesta ja kangas on ollut myös miellyttävän laatuista.

Hintaansa nähden kankaat ovat erinomaisia. Kokemusta on nyt kaikkiaan kolmesta Lewinin puvusta ja kaikki puvut ovat kankailtaan erittäin miellyttäviä. Harmaa bids eye -puku saa ompelijaltanikin erityismaininnan kankaan laadusta. Mitään erityisen fiiniä nuo eivät tietysti ole kankaat ovat Super 110 -laatua (ainakin minun henkarissani roikkuvat), mutta erinomaisen hyviä arki/käyttöpukuja nuo ovat. Hinta-laatu-suhde on kohdallaan. Olen itse 187 cm pitkä ja kokeilin jossain vaiheessa L-mitoituksia. L-mitoituksessa hihan pituus on suoraan sopiva minulle, mutta takki on muuten meikäläisen makuun hieman turhan pitkä. Meikäläistä pidemmät herrasmiehet sen sijaan arvostanevat noita L-mitoituksen takkeja. Ongelmallista L-koossa on myös se, että niistä ei löydy parittomia kokoja. Aiemmin hehkuttelin 42L-koon henkeen, mutta olen todennut, että pienemmin ompelutöin saan 41R-takista itselleni mieluisan.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #22 : 29.01.10 - klo:11:39 »
Onko Lewinin tuplamansettipaidoissa tuplanapitus hihan pituuden hienosäätöä varten ?

Mikä 16,5 slim fit paidan rinnan ympärysmitta kainalon kohdalta ?

Kuinka vastaava on CT 16,5/35 Slim vs Lewin 16,5/34,5 Slim ?




Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #23 : 29.01.10 - klo:13:34 »
Onko Lewinin tuplamansettipaidoissa tuplanapitus hihan pituuden hienosäätöä varten ?

Muistaakseni ei.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #24 : 29.01.10 - klo:13:44 »
Onko Lewinin tuplamansettipaidoissa tuplanapitus hihan pituuden hienosäätöä varten ?

Muistaakseni ei.

Omassa Lewis 100-paidassani ei ainakaan ole.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #25 : 29.01.10 - klo:13:49 »
Onko Lewinin tuplamansettipaidoissa tuplanapitus hihan pituuden hienosäätöä varten ?

Muistaakseni ei.

Omassa Lewis 100-paidassani ei ainakaan ole.
Eikä minunkaan slim fit -paidassa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #26 : 29.01.10 - klo:15:00 »
Lainaus
Hintaansa nähden kankaat ovat erinomaisia. Kokemusta on nyt kaikkiaan kolmesta Lewinin puvusta ja kaikki puvut ovat kankailtaan erittäin miellyttäviä. Harmaa bids eye -puku saa ompelijaltanikin erityismaininnan kankaan laadusta. Mitään erityisen fiiniä nuo eivät tietysti ole kankaat ovat Super 110 -laatua (ainakin minun henkarissani roikkuvat), mutta erinomaisen hyviä arki/käyttöpukuja nuo ovat. Hinta-laatu-suhde on kohdallaan. Olen itse 187 cm pitkä ja kokeilin jossain vaiheessa L-mitoituksia. L-mitoituksessa hihan pituus on suoraan sopiva minulle, mutta takki on muuten meikäläisen makuun hieman turhan pitkä. Meikäläistä pidemmät herrasmiehet sen sijaan arvostanevat noita L-mitoituksen takkeja. Ongelmallista L-koossa on myös se, että niistä ei löydy parittomia kokoja. Aiemmin hehkuttelin 42L-koon henkeen, mutta olen todennut, että pienemmin ompelutöin saan 41R-takista itselleni mieluisan.

Tuon pituuden suhteen olen itse kallistunut L-kokoon ja olen myös 187cm pitkä. Käsieni pituuden takia R-koko olisi korrektimpi mutta takamuksen peittämiselle L on itselleni ollut oikea valinta. Hihojahan voi lyhentää helposti. 40L on ollut oma valintani kun suomikokona räkkipuvuissa koko on ollut 50. 41L voisi olla mukavuuslisää mutta 40L on sopivan napakka.. kunhan ei pulskistuisi.. ;)

Pelkät takitkin toimisivat myyntiartikkeleina rohkeammilla kuvioilla, toisikohan TM Lewin joskus sellaisia mallistoonsa.. Leikkaus TM Lewinin takeissa on hyvin samankaltainen kuin Marks&Spencersin Collezione -sarjan irtotakeissa, joita omistan yhden 40L koossa. Miltei identtinen istuvuus, M&S on ehkä 0,5-1 numeroa "rennompi" (suurempi). Sopii vartalolleni erittäin hyvin :).

Tuomakselle: Puku on varmasti mieluisa hintaisekseen, jos rakenteellisesti et ole vatsakas. Puvunhousutkin ovat TM Lewinillä aikalailla neutraalit: eivät liian slimmit eikä liian löysätkään. Kuitenkin aavistuksen slimmimpään päin.. Housuissa 50C -suomikokoa käyttäneenä 34" istuu hienosti :).

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #27 : 29.01.10 - klo:18:01 »

Mikä 16,5 slim fit paidan rinnan ympärysmitta kainalon kohdalta ?

Kuinka vastaava on CT 16,5/35 Slim vs Lewin 16,5/34,5 Slim ?


Itseltäni löytyy yksi T.M Lewinin single cuff paita koko 16,5 ja 36 sekä CT:n double cuff 16,5/35 paitoja, kaikki slim fitiä. Tein tuossa nopean vertailun, joka mahdollisesti auttaa pohdinnoissasi.

Toisin kuin Hypno totesi aiemmin, itse koen CT:n slim fitin selkeästi slimmäksi kuin T.M.:n paidan. Mittaus vahvisti tämän, T.M Lewin oli edestä kainalosaumasta toiseen mitattuna 64 cm leveä, kun CT taas oli 60 cm. Vaikka mittausvirhettä voikin olla sentti suuntaansa, on CT selkeästi kapeampi. T.M Lewiniä voisin harkita hiukan kaventavani, toisaalta kyseinen paita on arkinen työpaita puvun ja neuleen alle, joten saattaa jäädä sikseen.  Paidat ovat vielä pesemättömiä, joten mahdollista kutistumista en pysty tässä huomioimaan.

Hihojen osalta olen CT:ltä ostanut 35 tuumaista (89 senttiä), sillä sen pituuden myyjä mittasi minulle parhaiten sopivanT.M Lewinillä taas ei kyseistä kokoa 16,5 kauluskoossa ole tarjolla, joten kokeilin sekä 34,5 että 36 kokoja. Ensimmäinen oli auttamatta lyhyt. Päädyin siis ostamaan 36 tuumaisen (91 cm). Oikea kokoni olisi varmaankin juuri näiden välistä eli 90 senttinen (tai 35,5), mutta mielestäni sekä CT:N 35 että TM:n 36 ovat vielä asiallisen pituuden puitteissa. Oma vertaukseni siis olisi että CT:n 35 on lähempänä TM:n 36 kokoa kuin 34,5:ta.

Yritin hiukan mittailla hihoja ja suhteellisen samanpituisia ne kieltämättä ovat, tai ainakaan omalla mittaustarkkuudella en suuria eroja saanut:D Sinulle sopivin koko riippuu varmaan siitä oletko lähempänä 34,5:tä vai 36:ta ja toisaalta tietty minkä pituista hihaa suosit.
« Viimeksi muokattu: 29.01.10 - klo:18:05 kirjoittanut jda »

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #28 : 29.01.10 - klo:20:44 »

Mikä 16,5 slim fit paidan rinnan ympärysmitta kainalon kohdalta ?

Kuinka vastaava on CT 16,5/35 Slim vs Lewin 16,5/34,5 Slim ?


Itseltäni löytyy yksi T.M Lewinin single cuff paita koko 16,5 ja 36 sekä CT:n double cuff 16,5/35 paitoja, kaikki slim fitiä. Tein tuossa nopean vertailun, joka mahdollisesti auttaa pohdinnoissasi.

Toisin kuin Hypno totesi aiemmin, itse koen CT:n slim fitin selkeästi slimmäksi kuin T.M.:n paidan. Mittaus vahvisti tämän, T.M Lewin oli edestä kainalosaumasta toiseen mitattuna 64 cm leveä, kun CT taas oli 60 cm. Vaikka mittausvirhettä voikin olla sentti suuntaansa, on CT selkeästi kapeampi. T.M Lewiniä voisin harkita hiukan kaventavani, toisaalta kyseinen paita on arkinen työpaita puvun ja neuleen alle, joten saattaa jäädä sikseen.  Paidat ovat vielä pesemättömiä, joten mahdollista kutistumista en pysty tässä huomioimaan.

Hihojen osalta olen CT:ltä ostanut 35 tuumaista (89 senttiä), sillä sen pituuden myyjä mittasi minulle parhaiten sopivanT.M Lewinillä taas ei kyseistä kokoa 16,5 kauluskoossa ole tarjolla, joten kokeilin sekä 34,5 että 36 kokoja. Ensimmäinen oli auttamatta lyhyt. Päädyin siis ostamaan 36 tuumaisen (91 cm). Oikea kokoni olisi varmaankin juuri näiden välistä eli 90 senttinen (tai 35,5), mutta mielestäni sekä CT:N 35 että TM:n 36 ovat vielä asiallisen pituuden puitteissa. Oma vertaukseni siis olisi että CT:n 35 on lähempänä TM:n 36 kokoa kuin 34,5:ta.

Yritin hiukan mittailla hihoja ja suhteellisen samanpituisia ne kieltämättä ovat, tai ainakaan omalla mittaustarkkuudella en suuria eroja saanut:D Sinulle sopivin koko riippuu varmaan siitä oletko lähempänä 34,5:tä vai 36:ta ja toisaalta tietty minkä pituista hihaa suosit.

OK,

kiitos paljon avustasi. Täytyy miettiä hieman vielä ennen kuin teen tilausta. Haen paitaa joka olisi jopa hieman CTn slim fittiä kapeampi.
Muuten olen CTn peruspaitoihin tyytyväinen.
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: T.M. Lewin
« Vastaus #29 : 29.01.10 - klo:21:02 »
^CT:n Black Label -paidat ovat vielä Slim Fit -mallistoakin kapoisempia. Kaverini tilasi yhden, ja voin vahvistaa niiden olevan erittäin istuvia. Kenties se vastaisi etsimääsi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/