Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889122 kertaa)

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3135 : 17.05.12 - klo:21:10 »
Itellä on parissa paidassa jotakin MT:n "moppia" kun ne oli mukavan paksuja kasuaali paitaan. Tähän mennessä en ole havainnut kulumisia. Pesen vain täysiä koneellisia.

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3136 : 17.05.12 - klo:23:44 »
« Viimeksi muokattu: 17.05.12 - klo:23:46 kirjoittanut uros »

JohnDoe

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3137 : 18.05.12 - klo:01:01 »
Etsin kenkiä jotka olisivat kuin nimimerkin "Tommi" myynnissä olevat Allen Edmonds Bristol-malli (tuossa koko minulle väärä ja etsin mieluiten uusia). Hintaa saisi olla siinä 200£ tuntumassa - mieluiten tietenkin alle. Osaatteko auttaa?


Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3138 : 18.05.12 - klo:08:53 »
^ Etsit siis plain toe derbyjä. Ilmeisesti nahkapohjalla? Leveys F vai pitääkö olla leveämpi?

Loake Gladstone on yksi vaihtoehto. Kysypä saatavuutta Juhlagalleriasta.

http://www.loake.co.uk/loake-1880/plain-tie/gladstone.html

Myös Meermin tarjoaa tämän mallista kenkää mallinumerolla 101379. Heidän nettisivuillaan sitä on näytillä vain mustana, mutta se ei ole ainoa värivaihtoehto. Itse tilasin vaaleanruskeat (katso väri tästä), mutta heillä ei ole niitä tällä hetkellä hyllyssä. Odotteluajaksi kerrottiin 3-4 viikkoa.

http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=1953
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

JohnDoe

  • Kisälli
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3139 : 18.05.12 - klo:10:10 »
^ Etsit siis plain toe derbyjä. Ilmeisesti nahkapohjalla? Leveys F vai pitääkö olla leveämpi?

Kiitos linkeistä - näyttäisi juurikin siltä mitä olen etsimässä.

Olen hankkimassa vasta ensimmäisiä "oikeita kenkiä" niin en oikein tiedä tarkalleen mitä olen hakemassa. Plain toe derby mallina näyttäisi kyllä olevan se mitä olen etsimässä. Nahkapohjaisia kenkiä minulla ei ole ennen ollut mutta voisin hyvinkin hankkia yhden parin sellaisia testiin. Voinhan sitten "pohjittaa" ne mikäli nahkapohja ei tunnu sopivalta omaan käyttöön (tästä jonkin verran jo lueskelinkin).

Leveydestä en osaa sanoa mutta kuvittelisin minulla olevan melko normaalin levyinen tai leveähkö jalka. Luulisin että tuo F-leveys voisi olla sopiva.

Taidan tilata kengät netistä joten pitää vielä vähän tutkia kyseisten merkkien kokopolitiikkaa sekä vaihtomahdollisuuksia mikäli ensimmäinen koko ei mene nappiin.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3140 : 18.05.12 - klo:10:33 »
^ Ota yhteyttä foorumin nimimerkki Centauriin, joka hoitaa Loake-asioita Juhlagalleriassa, niin sovittaminen ja kenkien mahdollinen vaihtaminen hoituu parhaiten. Myös hinnat ovat edullisimmat mahdolliset.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3141 : 18.05.12 - klo:10:37 »
^ Ota yhteyttä foorumin nimimerkki Centauriin, joka hoitaa Loake-asioita Juhlagalleriassa, niin sovittaminen ja kenkien mahdollinen vaihtaminen hoituu parhaiten. Myös hinnat ovat edullisimmat mahdolliset.

Jep. Loaken kenkien kohdalta Juhlagalleriasta saat halvemmalla kuin verkkokaupoista. Plus pääset sovittamaan etukäteen, niin ei tule hutikutia. Taisi 1880-sarjan kengät maksaa 185 euroa Juhlagalleriassa.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3142 : 18.05.12 - klo:12:28 »
Kengät hakusessa. Oxford broguet ruskeasta mokkanahasta ja nätillä lestillä. Semi broguetkin saattaisi toimia. Hinta jotain Loaken luokkaa mielellään. F/G leveys.


Cum Laude

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3143 : 18.05.12 - klo:13:04 »
Sopiiko pieni sievä boutonniere napinläpeen muutenkin kuin sulhasen asuun, vaikka puvun taskussa on hillitty, yksivärinen taskuliina? Vai mennäänkö ainoastaan jommalla kummalla.

jjari

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3144 : 18.05.12 - klo:13:17 »
Kenkä-ongelma: Mulla on nilkat eriparia, toisen nilkan ulkopuolinen "palloluu" (mikälieoikeasti) on alempana kuin toinen ja usein matalavartisten nahkakenkien reuna alkaa päivän kävelyn jälkeen painamaan niin että kävelystä ei oikein tule enää mitään. Tuota on todella hankala huomata kenkiä sovittaessa. Aluksi saattaa tuntua todella hyvältä mutta useamman tunnin jalassapito paljastaa ongelmat. Osaako kukaan sanoa onko tuo asia jolle suutari voi jotain vai onko se vaan voi voi jos 200-300 euron kengät ei sitten käykkään?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3145 : 18.05.12 - klo:13:34 »
Sopiiko pieni sievä boutonniere napinläpeen muutenkin kuin sulhasen asuun, vaikka puvun taskussa on hillitty, yksivärinen taskuliina? Vai mennäänkö ainoastaan jommalla kummalla.

Sopii. Esim. klassinen neilikka tai muu kestävä tuorekukka on hyvä ajatus. Kääri kukan pitkästi viistetty tyvi ensin kosteaan talouspaperiin ja sitten teippaa sen ympärille ohuesti pieni muovipussi (tai, oikeastaan, muovipussin kulma). Koko setti jää lopulta max. 0,5cm paksuksi.

Jos kauluksen takana ei ole kukkalenkkiä napinläven alla, teet sen kätevästi näin.
Kaikki villa tottelee rautaa.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3146 : 18.05.12 - klo:14:25 »
Kengät hakusessa. Oxford broguet ruskeasta mokkanahasta ja nätillä lestillä. Semi broguetkin saattaisi toimia. Hinta jotain Loaken luokkaa mielellään. F/G leveys.

Jossain vaiheessa meinasin itse hankkia nämä.

jjari

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3147 : 18.05.12 - klo:15:48 »
Kenkä-ongelma: Mulla on nilkat eriparia, toisen nilkan ulkopuolinen "palloluu" (mikälieoikeasti) on alempana kuin toinen ja usein matalavartisten nahkakenkien reuna alkaa päivän kävelyn jälkeen painamaan niin että kävelystä ei oikein tule enää mitään. Tuota on todella hankala huomata kenkiä sovittaessa. Aluksi saattaa tuntua todella hyvältä mutta useamman tunnin jalassapito paljastaa ongelmat. Osaako kukaan sanoa onko tuo asia jolle suutari voi jotain vai onko se vaan voi voi jos 200-300 euron kengät ei sitten käykkään?

Otin sitten suutariin yhteyttä ja vastaus on notta "Kenkiin voidaan laittaa sisäpuolelle kannan alle korotusta niin reuna ei nouse niin ylös ja toinen vaihtoehto on mataloittaa varren suun reunaa sopivaksi. Joskus myös kannan alueen reunojen muokkaus auttaa asiaa"

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3148 : 18.05.12 - klo:22:30 »
Kenkä-ongelma: Mulla on nilkat eriparia, toisen nilkan ulkopuolinen "palloluu" (mikälieoikeasti) on alempana kuin toinen ja usein matalavartisten nahkakenkien reuna alkaa päivän kävelyn jälkeen painamaan niin että kävelystä ei oikein tule enää mitään. Tuota on todella hankala huomata kenkiä sovittaessa. Aluksi saattaa tuntua todella hyvältä mutta useamman tunnin jalassapito paljastaa ongelmat. Osaako kukaan sanoa onko tuo asia jolle suutari voi jotain vai onko se vaan voi voi jos 200-300 euron kengät ei sitten käykkään?

Sama ongelma, tosin molemmissa jaloissa.

Teen käyttöönoton yhteydessä lämpömuokkauksen. Ts. laitan kengät jalkaan, nauhat kiinni ja lämmitän (melko lämpimiksi, jopa lähes kuumiksi) kengät hiustenkuivaajalla. Samalla vääntelen jalkoja hieman - esim. sisäkaarta nostan & painan sormin ulkopuolelta kenkää sitä kohti. Levitän myös hieman varpaita, pidän painoa jalalla jne. Kehräsluun kohdalla työnnän kenkään kenkälusikan ja annan huolella lämpöä, samalla jalalla ulospäin painaen (ja käsin kohtaa alas voimakkaasti painaen). Annan jäähtyä kädellä venytystä pitäen. 2-3 kertaa toisto.

Kerralla tuo ei toimi, mutta tekee kengistä huomattavasti paremmat kuin "raakoina" pakasta vedettynä. Tämän lisäksi käytän useiden ensimmäisten käyttökertojen ajan (jopa kuukauden tai pari) haavatyynylaastaria jalassani - siten, että tyyny pehmentää aavistuksen juuri reunan kohdassa.

Myös pehmentävä huolto auttaa - käsittelen kenkien vuorin käytännössä aina Kiwin / Baman Delicate Gel:illä / Delicate Creamilla. Jos tätä ei saa, myös käsivoide toimii (tämä ei ole vitsi).


Kuumakäsittelyn jälkeen kenkien on annettava jäähtyä jalassa. Ne poistetaan erittäin varovasti ja tehdään tämän jälkeen kosteutus pariin kertaan (Renovateur) ennen kiillotusta (kova vahakiilloke).
Kaikki villa tottelee rautaa.

erno

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #3149 : 19.05.12 - klo:10:49 »
Pellavapaitoja olen etsiskellyt, valikoimat eivät päätä huimaa. Tähän mennessä eniten silmää miellyttäneet paidat olisivat sekoitetta, 50 % (Egyptin) puuvillaa, 50 % pellavaa. Mitä mieltä sellaisista? Katoaako pellavapaidan idea sekoitekankaassa?