Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888964 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2925 : 07.05.12 - klo:16:32 »
Ja tästä herääkiun sitten kysymys, mitataanko hiha kalvosimen ylä- vai alareunaan?

Onko hihan pituus hihan pituus+kavosin vai hinhan pituus sis. kalvoisin?

Hihan pituus sisältää kalvosimen. Asiakkaan ei voi olettaa tietävän, kuinka leveä kunkin firman kalvosin on.
Kaikki villa tottelee rautaa.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2926 : 07.05.12 - klo:17:15 »
Kuuluisi varmaan aloittelijaketjuun, mutta: miten nuo jenkkikoot menee vaatteissa, eli katselen tuolla etsyssä vintagetakkeja, ja kokomerkintänä on esim 40R. Vastaako se britti 40R eli EU 50 kokoa noin yleensä?
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2927 : 07.05.12 - klo:17:18 »
Kuuluisi varmaan aloittelijaketjuun, mutta: miten nuo jenkkikoot menee vaatteissa, eli katselen tuolla etsyssä vintagetakkeja, ja kokomerkintänä on esim 40R. Vastaako se britti 40R eli EU 50 kokoa noin yleensä?

Kyllä. UK- ja US-koot ovat yhteneväisiä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Gamla

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 157
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2928 : 07.05.12 - klo:17:48 »
Ja tästä herääkiun sitten kysymys, mitataanko hiha kalvosimen ylä- vai alareunaan?

Onko hihan pituus hihan pituus+kavosin vai hinhan pituus sis. kalvoisin?

Hihan pituus sisältää kalvosimen. Asiakkaan ei voi olettaa tietävän, kuinka leveä kunkin firman kalvosin on.

No niinhän se taitaa olla. Tuli vaan mieleen, kun joskus hyvinkin tarkan (mukamas) mittaamisen jälkeen tuli T.M. Lewiniltä sen kaksi tuumaa liian lyhyet hihat. Oli kai se mittaussysteemi jotenkin hakusessa silloin. En ole sen koomin tilannut. Vaikka ei se tuosta hihaepisodista johdukaan.

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2929 : 07.05.12 - klo:18:49 »
Värin irtoaminen chinoista pesussa:

Jo ainakin kolmista Ralph Laurenin chinoistani on irronnut väriä pesussa niin, että on syntynyt näkyviä vaalentumaläikkiä. Olen pessyt niitä 40 asteessa ohjeen mukaan ja vielä hienopesussa. Yhdet housuista taitavat olla olleet pesussa vasta alle 10 kertaa.

Mistähän asia kiikastaa? Onko samoja ongelmia muilla ollut? Pesuaineena olen käyttänyt BioLuvilin Colour -jauhetta, jonka kanssa ei muuten ole ollut ongelmia. Voisiko kyse olla vain liian suuresta pesuaineen määrästä?
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2930 : 07.05.12 - klo:18:55 »
Veikkaanpa - etenkin, jos kyse on americanasta - että värin haalentuminen pesussa on ominaisuus, ei virhe.
Kaikki villa tottelee rautaa.

barcelona

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2931 : 07.05.12 - klo:20:36 »
Kukaan foorumilaisista eksymässä Pittiin kesäkuussa?

Järkätäänkö foorumimiitti?

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2932 : 07.05.12 - klo:21:02 »
Kukaan foorumilaisista eksymässä Pittiin kesäkuussa?

Järkätäänkö foorumimiitti?

Itse menisin, mutta on lomat tiukassa puolen vuoden sluibaamisen jälkeen. Olen kuitenkin menossa tammikuussa.

Tauno

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2933 : 07.05.12 - klo:21:37 »
^^aattelin miittiä ehottaa. Tammikuukin kuulostaa hyvältä, koska en vielä tiedä missä kesäkuu vietetään...

barcelona

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2934 : 07.05.12 - klo:21:37 »
Hitto, onkin juhannus juuri tuolloin. Eli mökkeilyn merkeissä menee Pitteily. Olen menossa jossain vaiheessa kesällä Firenzeen, niin olisi sopivasti voinut ottaa napanderia Oulun miehen kanssa.

Tauno

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2935 : 07.05.12 - klo:21:42 »
"Päissään Firenzessä" - keikarin sankareiden matkablogi.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2936 : 07.05.12 - klo:21:47 »
Suosin itse ehdottomasti oululaisia ja savolaisia tähän tarkoitukseen, toimii hienosti! Ja miitti käy toki tuonne tammikuulle, pääsee karkaamaan juuri niiltä pahimmilta pakkasilta.

Tauno

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2937 : 07.05.12 - klo:21:51 »
^tässä yhteydessä täytyy aina muistuttaa, että olen lappilainen. Niin syntyjäni, kuin siis edelleen virallisen kotikuntani mukaan, jonne kunnallisveroni maksan.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2938 : 07.05.12 - klo:21:52 »
Foorumin seuramatka Firenzeen. Matkanjohtajana Tauno ja bussijuontajana ivyman.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Tauno

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2939 : 07.05.12 - klo:21:55 »
Voi olla että muistikuvafilmiä ei suuresta seurueesta huolimatta jäisi kovin paljon jälkipolville...