Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889375 kertaa)

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2685 : 22.04.12 - klo:13:38 »
Itse olen aina ajatellut että 360 welt on olennainen osa aitoa gunboattia.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2686 : 22.04.12 - klo:14:27 »
Gunboat. Mitä kengissä on vähintään oltava merkityksen/nimityksen toteutumiseksi?

Leveä reunos ja kaksin- tai kolminkertainen pohja.

Siipikärkisyys tai sen puute eivät tee kengästä gunboatia. Raskas, laivamainen rakenne (eli reunoksella mahtuisi pikku-ukko kävelemään ja rullaamaan tykit kannen alta esiin) tekee. Eli myös plaintoet voivat olla gunboatit.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2687 : 22.04.12 - klo:15:08 »
Gunboat. Mitä kengissä on vähintään oltava merkityksen/nimityksen toteutumiseksi?

-täyssiipikärjys, joka jatkuu kantapäähän asti (tärkeintä)
-leveämpi reunos (usein myrskyreunoksen kera)
-tuhti korko
-brogue-rei'itys
-useimmiten myös melko muhku lesti

Lisäksi yleistä on myös paksu pohja, mutta kyllä minä nimittäisin myös ohutpohjaisia full wing -malleja tykkilaivoiksi. Alla esimerkki mafoofanin "one shoe" -poposta, joita hän erikoistilasi kerralla viisi paria. Ei kuulemma juuri muita jalkineita enää pidä. #8 shell cordovan -päällys, Aldenin siroin lesti ja yksinkertainen nahkapohja.

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2688 : 22.04.12 - klo:16:11 »

Kiitos Jussi ja Ville. Sitten viimeinen kysymys: nämä Herring Weybridget ovat siis sitten tykkiveneet?


« Viimeksi muokattu: 22.04.12 - klo:17:25 kirjoittanut konda »

veijo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2689 : 22.04.12 - klo:17:03 »
Jussi on jäljillä, Ville ei niinkään. Eihän siivet mitään venettä tee. Varmaan ne kaksi perustyyppiä tykkiveneistä voidaan erottaa: plain toe blucherit ja longwingit. Molemmilla oma historiansa, valitettavasti tuota siivetöntä versiota näkee nykyään harvemmin. Perusjuttuja ovat paksu pohja, leveä 360-reunos, raskaus ja yleisemminkin no nonsense -ulkonäkö. Ei nättejä kenkiä.

Mun mielessä gunboat tyylinä viettää aina enemmän jenkkisuuntaan, vaikka kai englantilaisista joiltain Tricker'siltä, Loakelta ja AS:lta aika oikeaoppista tykkilaivaa saakin.

Sit voi myös kysyä, että mitä näillä määritelmillä on väliä? Kenkä on hyvä jos se sopii muuhun tyyliin ja näyttää hyvältä.

Gunboat. Mitä kengissä on vähintään oltava merkityksen/nimityksen toteutumiseksi?

Mr. West

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2690 : 22.04.12 - klo:17:26 »
Mistä putiikista erityisesti Helsingin seudulla saisi ns. (huopaisia tai muita) rintakukkia napinläpeen (eng. lapel flower)? Ei ole oikein ikinä sattunut silmään. Muutaman tuollaisen voisi hankkia.

Jos ei kivijaloista onnistu, niin nettikin käy oikein hyvin. Jos ei muuta löydy, niin olen ajatellut pari kukkaa tilata täältä: http://jandhp.bigcartel.com/ Vaikuttavat hienoilta ja erilaisilta. Toki onhan tuolla niitä perinteisempiäkin. Hieman hinnakkaita toki ovat.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2691 : 22.04.12 - klo:17:31 »
veijo, en ole ikinä lukenut plain toe blucheriin viitattavan tykkiveneenä. Se on aina ollut foorumeillakin PTB, ei muuta. Jos todellisuus on sitten toinen, olen oppinut uutta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2692 : 22.04.12 - klo:18:25 »
Olisiko arvon herroilla vinkkejä siitä mistä löytäisi hyvät klassiset keskisiniset tai tummansiniset farkut kesäksi. Saisivat olla suoralahkeiset ja ei liian slimmit. Leviksiin ja gantin farkkuihin olen ollut ihan tyytyväinen ja sandillakin on joskus ollut ihan hyviä malleja. Olisi vaan kiva kokeilla välillä muitakin merkkejä.
" how`s it for stains?"

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2693 : 22.04.12 - klo:18:29 »
^budjetilla HM. Hyvät ja hieman arvokkaammat, APC.

T.H.

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2694 : 22.04.12 - klo:18:32 »
Mistä putiikista erityisesti Helsingin seudulla saisi ns. (huopaisia tai muita) rintakukkia napinläpeen (eng. lapel flower)? Ei ole oikein ikinä sattunut silmään. Muutaman tuollaisen voisi hankkia.

Jos ei kivijaloista onnistu, niin nettikin käy oikein hyvin. Jos ei muuta löydy, niin olen ajatellut pari kukkaa tilata täältä: http://jandhp.bigcartel.com/ Vaikuttavat hienoilta ja erilaisilta. Toki onhan tuolla niitä perinteisempiäkin. Hieman hinnakkaita toki ovat.

Tuskin löytää mistään kivijalkaliikkeestä. Osta tuolta: The Knottery

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2695 : 22.04.12 - klo:18:44 »
Jussi on jäljillä, Ville ei niinkään. Eihän siivet mitään venettä tee.

Äkkiseltään arvelisin että nimitys gunboat tulee sivujen reikäkoristeista jotka tuovat kieltämättä mieleen vanhojen sotalaivojen tykkiportit.



"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

erno

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2696 : 22.04.12 - klo:18:53 »
^ Tämä on ensimmäinen edes hieman täyspäisemmältä kuulostava selitys.

haukka

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 537
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2697 : 22.04.12 - klo:18:55 »
^budjetilla HM. Hyvät ja hieman arvokkaammat, APC.

Kiitos, voisi kai noita HM:n farkkuja käydä tsekkaamassa, laatu vaan arveluttaa. Yhdet APC:n new standard raakadenimit omistankin, lojuvat toistaiseksi käyttämättömänä kaapissa. En viitsi niitä kesällä alkaa ajamaan sisään,ovat sen verran tuhtia kangasta, saavat odottaa syksyyn käyttöönottoa.
" how`s it for stains?"

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2698 : 22.04.12 - klo:19:17 »
HM farkut kestävät ihan ok. Niillä pärjää vuoden pari, jos pitää aktiivisesti. Itselläni eivät ole menneet miksikään. Eihän nuo mitään superkestäviä ole, mutta jos ei tarvitse käyttää useita vuosia...

erno

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #2699 : 22.04.12 - klo:19:49 »
Mikäs oikein olisi suomen poolo lontoonkiellä? Polo shirt lienee Suomessa pikee. Suomessa kilpikonnakaulus on eri asia kuin poolokaulus, mutta onko suomen poolokaulus kuitenkin turtle neck englanniksi? Olen koettanut hakea neulepooloja verkkokaupoista, huonolla menestyksellä.