Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888658 kertaa)

Mr. West

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1815 : 16.02.12 - klo:17:21 »
Kysymys / mielipiteenne housujen (erityisesti puvun) lahkeiden leveydestä. Itse pidän, että erityisesti farkut ja chinot ovat suht slimmiä mallia. Ongelmana kuitenkin omalla kohdalla on punttailu ja tarkemmin raaka kyykkäily(!), joka on reisiin tuonut jonkin verran kokoa, mikä aiheuttaa sen, ettei perus slim-housu mahdu. Vaihtoehtona ovat porkkanat, jotka olen todennut mainioiksi: tilaa on yläpäässä reisille ja alhaalla ei ole liikaa leveyttä. Itse asiassa porkkanat ovat itselleni paremmin slim-housut :)

Puvunhousuhan on normaalisti hieman leveämpää sorttia ja hyvin suora (siitä kai nimityskin, suorahousu?). Mielestäni kuitenkin näyttää tyhmältä, että takki istuu hyvin ja napakasti, mutta housut hulmuavat miten sattuu. Lisäksi leveä lahje peittää alleen kauniin kengän (kun lähes koko nauhoitus lahkeen alla). Siksi mielestäni myös puvunhousu saa olla kapeampi lahkeen päästä.

Veinkin omat housut Kallioon kavennettavaksi. Jännä juttu, että kun stokkalta puvun ostin, niin sanottiin, ettei housuille voi mitään tehdä (sillon en vielä näistä asioista niin paljon tiennyt). Kohta housut saan takaisin, ja niistä päätettiin ottaa muutamia senttejä pois; porkkanan-mallisesti alas kaventuen. Innolla odotan tulosta. Itsellä oli mallina mukana toiset housut, joiden leveyteen olen ollut tyytyväinen. Housut päätettiin kaventaa 19,5cm:iin lahkeen päästä mitattuna.

Tuli taas tällaista yksinpuhelua. Mutta mitä mieltä olette lahkeen kavennuksesta, ja onko teille löytynyt jotain "optimileveyttä"? Omalla (jalan) koollahan ei tuohon leveyteen juuri ole vaikutusta, sillä harvemmin tuonne nilkan/säären seudulle läskiä kertyy, ja kaikilla siltä osin suht samankokoinen jalka. Joten kaikille lähtökohtaisesti menee kapeakin lahje. Itse mittailin muutamia housujani ja ne liikkuivat välillä n. 17,5cm - 20cm, ns. suorathousut hieman leveämpiä kuin chinot/farkut.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1816 : 16.02.12 - klo:17:33 »
Tuli taas tällaista yksinpuhelua. Mutta mitä mieltä olette lahkeen kavennuksesta, ja onko teille löytynyt jotain "optimileveyttä"? Omalla (jalan) koollahan ei tuohon leveyteen juuri ole vaikutusta, sillä harvemmin tuonne nilkan/säären seudulle läskiä kertyy, ja kaikilla siltä osin suht samankokoinen jalka. Joten kaikille lähtökohtaisesti menee kapeakin lahje. Itse mittailin muutamia housujani ja ne liikkuivat välillä n. 17,5cm - 20cm, ns. suorathousut hieman leveämpiä kuin chinot/farkut.

Kavennan (itse) housuni säännöllisesti. Nilkasta leveys on (kohtalaisen suurista pohkeista johtuen - ihan hervotonta pudotusta pohje - nilkka -mittaan ei voi nätisti tehdä) 20-20,5cm, sama myös chinoissa, sammareissa ja farkuissa. Reisi on 2cm haaruksen alta 66cm paksu, joten slimfitit harvemmin menevät minullekaan nätisti.

Edessä on toki lihasmassan hävittämiseen pyrkivää laihdutusta (taas vaihteeksi), mutta ompelutaito on auttanut tässä asiassa paljon sitä odotellessa.
Kaikki villa tottelee rautaa.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1817 : 16.02.12 - klo:20:10 »
Reisi on 2cm haaruksen alta 66cm paksu, joten slimfitit harvemmin menevät minullekaan nätisti.

Oh, Jussin reidet ovat kuin tuhatvuotiset tammet!
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Maadoitus

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1818 : 16.02.12 - klo:20:54 »
Mitä mieltä olette saappaista, joissa on vetoketjut?

Entä mitä mieltä olette collegehousuista? Näitä tuntuu näkyvän Helsingin katukuvassa enenevässä määrin. Itse kuvittelin, että tätä asustetta käytetään urheillessa ja kotona oleillessa, mutta ilmeisesti näin ei ole asian laita.  Nykyään collegehousut tuntuvat sopivat tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1819 : 16.02.12 - klo:21:01 »
Mitä mieltä olette saappaista, joissa on vetoketjut?

Chelsea bootsien mallisena ihan jees ja kai jonkinlainen mod-klassikko - itse kyllä pidän enemmän venykkeellisestä, nauhallisista tai vaikka jodphureista (eli niistä joissa kiristys tehdään nilkan ympäri menevällä remmillä). Muuten vetoketju on vähän turha, nauhoitettavatkin bootsit saa kyllä jalasta ja jalkaan ihan riittävän nopeasti.

Lainaus
Entä mitä mieltä olette collegehousuista? Näitä tuntuu näkyvän Helsingin katukuvassa enenevässä määrin. Itse kuvittelin, että tätä asustetta käytetään urheillessa ja kotona oleillessa, mutta ilmeisesti näin ei ole asian laita.  Nykyään collegehousut tuntuvat sopivat tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Kuvittelit oikein. Ainoa poikkeus on laatutorilla liikkuneet keltaiset Calvin Kleinin swaggercolleget, jotka sopivat kaikkiin tilanteisiin jos kantajan pokka pitää.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1820 : 16.02.12 - klo:21:50 »
Oxfordit kiiltävät, housujen prässeistä saa viiltohaavat ja taskuliina on taiteltu mikrometrin tarkkuudella. Olen siis valmis kohtaamaan huomisen haasteet. Valitettavasti joudun tanssimaan tummassa puvussa, koska vuokrapukujen tilanne oli mikä oli.. Kiitos kuitenkin sammyelle tarjouksesta!

Enää tarvitaan asu jatkoille. Olen avoin ehdotuksille. Jatkopaikka on keskellä metsää, joten kovin fiiniä menoa ei ole luvassa. ehkä myös lievää humaltumista.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1821 : 16.02.12 - klo:21:57 »
Oxfordit kiiltävät, housujen prässeistä saa viiltohaavat ja taskuliina on taiteltu mikrometrin tarkkuudella. Olen siis valmis kohtaamaan huomisen haasteet. Valitettavasti joudun tanssimaan tummassa puvussa, koska vuokrapukujen tilanne oli mikä oli.. Kiitos kuitenkin sammyelle tarjouksesta!

Enää tarvitaan asu jatkoille. Olen avoin ehdotuksille. Jatkopaikka on keskellä metsää, joten kovin fiiniä menoa ei ole luvassa. ehkä myös lievää humaltumista.

Smokki!

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1822 : 16.02.12 - klo:22:08 »
Jotain samettista ja syntistä.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1823 : 16.02.12 - klo:22:14 »
Eikös ne jatkot ole huomenna illalla? Tässä tuskin kerkeää Alex enää mitään uutta hankkimaan. Neule, kauluspaita ja chinot jos ja kun siellä kuitenkin on ihan tavallisia lukiolaisia. Jos haluat vähän erottua enemmän niin irtotakki, taskuliina ja se punainen neulesolmio(vai onko se neulossolmio) Tytöt tuskin välittää solmioista ja pönötyksestä, vai onko ne kovinkin juhlavana siellä? Jos tytöillä on iltapukua niin anna sitten mennä ja laita jotain "siistiä".
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1824 : 16.02.12 - klo:22:23 »
Uskoakseni tytöt eivät siellä iltapuvuissa ole bilemekoissa korkeintaan. Ja tosiaan huomenna juhlitaan..

Itsellä oli mielessä farkut (tai flanukat, mutta melko varmasti ei), samettitakki, valkoinen kauluspaita ja punainen taskuliina. Tai sitten vaan neuletakki, kauluspaita ja chinot. Jalkaan eksyy tuplamunkit varmaan kaikissa tapauksissa.

Altistuminen elementeille, kuten vähemmän jaloille juomille, on mahdollista.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1825 : 16.02.12 - klo:22:29 »


Altistuminen elementeille, kuten vähemmän jaloille juomille, on mahdollista.
Good boy.

barcelona

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1826 : 16.02.12 - klo:22:32 »
Varaudu muokkaamaan settiäsi tilanteen mukaan. Jos bileet muotoutuvat takkatulen ääressä istuskeluksi jossain vaiheessa iltaa, niin neuletakki voi osoittautua ihan kelpo valinnaksi. Valkoinen paita ja samettitakki riittävän räväkällä taskuliinalla kuulostaa hyvältä. Tälläisiin tapahtumiin kuuluu luonnollisesti tyylikäs weekendbag jonne voit sujauttaa vaihtovaatetta ja taskumatin, jossa jaloa lämikettä (joko täytit 18v?). Käy viellä aamusta hommaamassa joku pieni muisto daamillesi, jonka annat sopivan tilaisuuden tullen illalla ja kiität mukavasta päivästä. Tähän eleeseen ei liitetä mitään taka-ajatuksia, vaan kyseessä herrasmiehen tapa huomioida seuralaisensa.

Mr. West

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1827 : 16.02.12 - klo:22:43 »
Kavennan (itse) housuni säännöllisesti. Nilkasta leveys on (kohtalaisen suurista pohkeista johtuen - ihan hervotonta pudotusta pohje - nilkka -mittaan ei voi nätisti tehdä) 20-20,5cm, sama myös chinoissa, sammareissa ja farkuissa. Reisi on 2cm haaruksen alta 66cm paksu, joten slimfitit harvemmin menevät minullekaan nätisti.

Edessä on toki lihasmassan hävittämiseen pyrkivää laihdutusta (taas vaihteeksi), mutta ompelutaito on auttanut tässä asiassa paljon sitä odotellessa.

Niin, kyllähän nuo pohkeet tietenkin vielä vaikuttavat merkittävästi jalan kokoon / paksuuteen. Pitäisi ehkä itsekin hieman opetella noita vaatturin taitoja, niin pääsisi halvemmalla. Nyt kavennus + lyhennys oli 30€. Parit housut ainakin tekisi mieli vielä kaven(nut)taa. Tuollaisella pienellä kavennuksella ja muutoksella housuista kuin housuista saa heti paljon paremman näköiset. Totta kuitenkin tuo, ettei liikaa tai liian jyrkkää kavennusta voi tehdä; tai aletaan puhua eri housuista. Juoksu-/pyöräilytrikoissa homma on helpompaa: kun koko on sinne päin, istuvuus hipoo täydellisyyttä!

Joo täytyy itsekin kommentoida, että on Jussin reisillä kokoa!

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1828 : 16.02.12 - klo:22:44 »
Taskumattiin liittyen suosittelen söörille lämpimästi lasisisustaisen taskumatin hankkimista. Tai vastaavasti jokin takuuvarma matti, josta ei viunaksien makuun sekoitu inhottava metallin maku. Itse suosin lasisisustaista. Pysyy viuna hyvänä pitkään.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1829 : 16.02.12 - klo:22:47 »
Lasisisustainen myös kestää.
Metalliset kun pitää pestää huolella tai aikaa myöten alkoholi iskee saumoihin, joita  on kaikissa muissa kuin ihan törkeän hintaisissa.

Siinä vaiheessa kun taskumatti vuotaa taskussa on eleganssi kaukana.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.