Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889118 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1560 : 25.01.12 - klo:20:14 »
Moi,

olen nyt kuukauden ajan etsinyt hyvää paikka, josta saisi tweed-housut alle 150€. Tarkoitus olisi siis saada hieman modernimmalla leikkauksella (slimmimpi), mitä harrisilla tms brittikaupoissa näkyypi.

Onko joku törmänny verkkokauppaan, josta löytyisi?

On.
Kaikki villa tottelee rautaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1561 : 26.01.12 - klo:00:35 »
^ahah tämä oli itsellenikin uusi. Millaista laatua eri kankaissa ja ovatko mitat tarkkoja?

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1562 : 26.01.12 - klo:10:48 »
Tietääkö joku Tampereelta hyvän ompelijan, jolle voisi viedä paitoja, neuleita, housuja yms. kavennettavaksi?

Vaatturi Virve Lappalainen, Lapinneula, Aaltosenkatu 31-33 D (Tammela) itse olen tuolla käyttänyt kaikki muutostyöt kun olen hyväksi havainnut. Jäsen Tommi oli myös teettänyt pellavatakin hänellä: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=1188.0

Hyvää jälkeä on kuulopuheiden mukaan tehnyt "Evil Dressmaker", osoitteessa Lähteenkatu 11, ovi N, hyvin huomaamaton sisäänkäynti (kannattaa streetviewllä kurkkia vaikka ensin), itsellä on tarkoitus joskus käyttää hänelläkin testissä joku vaate. Foorumin alkuajoista oli paljon myös kehuja Hervannan Duon yläkerrassa putiikkia pitävälle ompelijalle, tästä ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta hintataso oli kuulemma huokea.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1563 : 26.01.12 - klo:13:00 »
Yht'äkkiä alkoi smokki kiinnostaa. Nimenomaan yksirivinen ja shaalikauluksella, ilman hännyksiä. Jos tiedätte edullisisa hankintapaikkoja, niin jakakaa tietoanne. Kaikki oheistilpehöörit pitää myös hankkia. Koko UK46 / EU 56.

Moi! Ostin joulun alla uuden, istuvamman, kaksi numeroa pienemmän smokin, ja vanha FESTIVE Turo Tailorin smokki kokoa 56 jäi siten käytöstä. Yksirivinen, shaalikauluksella, ilman hännyksiä (mitä ne sitten ovatkaan). Luovun siitä halvalla. Jos kiinnostaa, YV:llä tavoittaa.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Posio

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1564 : 26.01.12 - klo:15:38 »
-
« Viimeksi muokattu: 31.03.15 - klo:16:50 kirjoittanut Posio »

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1565 : 26.01.12 - klo:17:08 »
Jos on kyse pelkästä housujen lyhentämisestä ja takin kavennuksesta takasaumasta, niin kuka tahansa ompelija hoitaa tuon homman. Ja varmasti hyvällä työnjäljellä. - Meikäki tekee tuollasta nykyään kaljapalkalla.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1566 : 26.01.12 - klo:18:32 »
^ jaa olen kyllä huomannut, että mitä halvempi Venäläinen, sitä kierommassa ommel.

Helposti pilaa kalliit housut viemällä halvimmalla mahdolliselle ompelijalle -> tikkaus kuin kännissä tehty.

erno

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1567 : 26.01.12 - klo:19:13 »
Jatketaanpas smokkikysymyksillä:

Olen saanut käsityksen, että jos kutsussa lukee "smokki", niin asuksi käy myös tumma puku. (Yleensä kai Suomessa kutsuun lisätäänkin: "smokki tai tumma puku".) Entäpä toisin päin? Jospa kutsussa lukee "tumma puku", niin käykö asksi smokki? Vai onko smokki silloin ylipukeutumista? (Omasta garderoobista kun puuttuu varsinainen tumma puku, mutta smokki löytyisi.)

Dan-D

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1568 : 26.01.12 - klo:19:29 »
^ jaa olen kyllä huomannut, että mitä halvempi Venäläinen, sitä kierommassa ommel.

Helposti pilaa kalliit housut viemällä halvimmalla mahdolliselle ompelijalle -> tikkaus kuin kännissä tehty.

Laita ihan paikannimiä, niin tietää välttää.  Vaikka itse olen käynyt Kalliossa, jossa jälki on aina ollut oikein mukavaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1569 : 26.01.12 - klo:20:24 »
Juuri Kallio ja toista en muista nimeltä kun siitä on vuoden verran.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1570 : 27.01.12 - klo:01:00 »
Kiitos hyvästä infosta.

Paljonko tuo diamond-somu kustantaa Herrainpukimossa?

Mp

- The Cordial Churchmanin solmukkeet 40€.

Hinnasto.

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1571 : 27.01.12 - klo:01:20 »
Jos kyse oikeasti on lahkeiden lyhentämisestä niin jälki ei vaan voi vaihdella. - Lupaan näin torstaikännissä kolmelle ensimmäiselle housujen lyhennyksen/pidennykksen postikulujen hinnalla. Takaan jäljen olevan moitteetonta. Yv tavoittaa.


EDIT: ulkoasua siistitty, sori.

Ja laittakaa raa'asti ompelimojen nimiä niin tietää kiertaa kaukaa.
« Viimeksi muokattu: 27.01.12 - klo:11:59 kirjoittanut Tauno »

dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1572 : 27.01.12 - klo:01:33 »
Onnistuuko housujen lahkeiden kavennus samalla? :D
« Viimeksi muokattu: 27.01.12 - klo:01:36 kirjoittanut dera »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1573 : 27.01.12 - klo:09:34 »
voi. . .j*******ta. Jos kyse oikeasti on lahkeiden lyhentämisestä  niin jälki ei vaan voi vaihdella.


Niinpä. No katso kuvaa. Mun 140 euron Oscar Jacobsonin chinot. Jee jee mikä jälki lyhennyksessä. Jos ei tuosta se selviä niin ommel ei ole suorassa taitoksen kanssa. Ja vaikka en vieläkään tiedä ompelemisesta mitään niin ei toi nyt laadukkaalta näytä muutenkaan.


Dan-D

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1574 : 27.01.12 - klo:10:17 »
Jessus!

Mulle ovat aina tehneet piilo-ompeleen.