Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889214 kertaa)

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1470 : 19.01.12 - klo:11:57 »
Wooloversin laadussa ei ole mitään valittamista, etenkin pooloihin ja crewneck-kaapelineuleeseen olen ollut oikein tyytyväinen. Yksi tummansininen v-aukkoneule lampaanvillaa tulee varmaan pistettyä illemmalla tai huomenissa laatutorille muun tavaran ohella kun v-aukko wooloversilla on wanhan tyylin mukaisesti aika mittava (kauluspaidan kolmanteen nappiin) eikä oikein sovi omaan tyyliin. Lampaanvilla tuolla on hyvinkin lämmintä, mutta merinoon tottuneille saattaa olla yllättävän krouvia ensi alkuun - en käyttäisi ilman aluspaitaa.

"Perushyvän" ja yksinkertaisen merino-v-aukkoneuleen kohdalla kannattaa tarkistaa TM Lewin, tuolta tuli alennusostettua muutama sellainen aikoinaan ja ovat säilyneet todella hyvin. Vähän tyköistuvampaa neuletta hakeville pätee sama mitoitussääntö, eli S on sielläkin 48.
« Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo:11:59 kirjoittanut Alhazen »

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1471 : 19.01.12 - klo:12:18 »
Itselläni jäsen Westerbergiltä hankittuna pari Wooloversin Lambswool Vee Cardy -villatakkia, ja 52-kokoiselle, 183 cm/83 kg, useimmissa neuleissa slimmisti istuva M-kokokin (48-50) on näissä melkoisen reilu ja perinteisesti istuva ("relaxed classic fit"), mutta hihan pituus juuri kohdallaan tässä koossa. Rintakehä ja hartianseutu on passeli, mutta vyötärön kohdalla melko reilusti tilaa.

Pidän itse lampaanvillan pienestä karkeudesta ja nämä vaikuttavat materiaalin ja työnlaadultaan oikein hyviltä. Moonshinelle koko S on varmasti se, jolla kannattaa lähteä kokeilemaan.
Keep Calm and Carry On.

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1472 : 19.01.12 - klo:20:22 »
Minulle (170cm/70kg) Wooloversin crewneck-lampaanvillaneuleen  s-koko on hartioista ja yläselästä ehkä hieman pienehkö, mutta ihan käyttökelpoinen kuitenkin. Vyötäröllä on sitten enemmän väljyyttä. Pituus ja hihat ovat myös ok. En kyllä suosittelisi kyseistä kokoa a) reilusti yli 170cm pitkälle tai b) harteikkaalle.
« Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo:20:24 kirjoittanut geezer »

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1473 : 20.01.12 - klo:02:30 »
Löytyykö Oulun seudulta ompelijaa, jossa uskaltaa pukua käyttää?
Ompelustudiota olen käyttänyt, mutta laatu ei aivan vakuuta. Eivät uskalla kajota olkapäihin eivätkä juuri miesten vaatteista tiedä ja lapsuksiakin on sattunut. En veisi mitään sellaista, millä on yhtään enemmän väliä.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1474 : 20.01.12 - klo:02:30 »
Mistä asti Banaanitasavalta on shipannut suomeen? Joskus todennut, että siellä on aika halpaa.

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1475 : 20.01.12 - klo:08:45 »
Löytyykö Oulun seudulta ompelijaa, jossa uskaltaa pukua käyttää?
Ompelustudiota olen käyttänyt, mutta laatu ei aivan vakuuta. Eivät uskalla kajota olkapäihin eivätkä juuri miesten vaatteista tiedä ja lapsuksiakin on sattunut. En veisi mitään sellaista, millä on yhtään enemmän väliä.

Vaikutatko Oulussa vai milloin viimeksi oot ompelustudiota käyttänyt? Oli joskus tarkotus viedä tonne jotain takkeja. . .

Dan-D

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1476 : 20.01.12 - klo:10:09 »
« Viimeksi muokattu: 20.01.12 - klo:10:16 kirjoittanut Dan-D »

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1477 : 20.01.12 - klo:12:49 »
^ Hell-jeah.

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1478 : 20.01.12 - klo:15:10 »
Tämä voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta jos kauluspaita istuu hyvin, muttei ylinappi mene kiinni, enkä aijo joskaan pitää paitaa ylinappi kiinni tai kravaatin kanssa, niin onko syytä miksei paitaa voisi ostaa? Periaattesssa kaulus on liian pieni, mutta muuten istuvuus hyvä...

Lapo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1479 : 20.01.12 - klo:15:14 »
^ Jos et ylintä nappia tule koskaan napittamaan, why not?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1480 : 20.01.12 - klo:15:20 »
Tämä voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta jos kauluspaita istuu hyvin, muttei ylinappi mene kiinni, enkä aijo joskaan pitää paitaa ylinappi kiinni tai kravaatin kanssa, niin onko syytä miksei paitaa voisi ostaa? Periaattesssa kaulus on liian pieni, mutta muuten istuvuus hyvä...
No itselläni nappi menee kiinni harvoin, koska jos menee, on paita lähes aina liian suuri. Anna mennä vaan. Jos stokkipaidat istuu muuten jämptisti, niin osta pari MTM paitaa puvun/skragan kanssa käytettäväksi. Saat napin kiinni ja hyvän istuvuuden. Toisaalta mitä nyt noita MTM hintoja katselee, niin näyttää olevan trendi se, että ne ovat jo valmiiksi useita hyviä stokkeja halvempia...
« Viimeksi muokattu: 20.01.12 - klo:15:22 kirjoittanut konda »

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1481 : 20.01.12 - klo:15:24 »
Tämä voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta jos kauluspaita istuu hyvin, muttei ylinappi mene kiinni, enkä aijo joskaan pitää paitaa ylinappi kiinni tai kravaatin kanssa, niin onko syytä miksei paitaa voisi ostaa? Periaattesssa kaulus on liian pieni, mutta muuten istuvuus hyvä...

Ei tietenkään haitaa, itekkin olen ostanut monet rennommat paitani kokoa tai puoltatoista pienempinä (juuri tuollaiset, joiden kanssa en solmiota pidä). Kaulus seisoo mukavammin ja niin kauan on komiaa, kunhan toiseksi ylimmän napin ollessa kiinni paita ei tee makkarankuoriefektiä.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1482 : 20.01.12 - klo:15:28 »
Mulla sama. Jos ostan oikean kokoisen kauluksen, paita on yleensä liian iso. Hartioista leveä paita ei muuten takin alla niin haittaisi mutta siitä seuraa se, että hihatkin roikkuvat alhaalla eli ovat käytännössä liian pitkät.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1483 : 20.01.12 - klo:20:25 »
Vaikutatko Oulussa vai milloin viimeksi oot ompelustudiota käyttänyt? Oli joskus tarkotus viedä tonne jotain takkeja. . .
Joo, täälläpä sitä. Viimeksi joskus ehkä vajaa vuosi sitten vein sinne jotakin. Tällaista kaikkea: housut oli kavennettu sivusaumasta niin, että käsi ei sopinut taskuun, tweed-takin hihansuu oli jatkettaessa avattu asiallisesti, mutta suljettu vain kääntämällä kaikki hihan osat sisään sisään niin, että feikkihihansuu näytti aivan skeidalta, päällystakista oli jäänyt vuorin sauma ompelematta kiinni ja muutenkin vuori oli ommeltu vähän huonosti, housuissa lahkeen mitassa ja leveydessä oli heittoa melkein sentti. Olen minä toki siellä saanut asioita kuntoonkin, mutta jälki ei tosiaan ole kovin hääviä. Tämä kaupunki on kipeästi räätäliä vailla, tai ainakin asiansa osaavat ompelijat voisivat markkinoida vähän itseään.

Onneksi kaikki on käytettyä tavaraa, mitä on yrittänyt saada sovitettua päälle, mutta mitään muuta sinne en veisi. Kyllä ne siellä jotain todella yksinkertaisia juttuja osaavat tehdä, kuten ottaa vähän hihoja kapeammaksi tai selästä liikoja pois, mutta muuten ei kyllä ole kehumista.

Timati

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #1484 : 20.01.12 - klo:20:28 »
Vaikutatko Oulussa vai milloin viimeksi oot ompelustudiota käyttänyt? Oli joskus tarkotus viedä tonne jotain takkeja. . .
Joo, täälläpä sitä. Viimeksi joskus ehkä vajaa vuosi sitten vein sinne jotakin. Tällaista kaikkea: housut oli kavennettu sivusaumasta niin, että käsi ei sopinut taskuun, tweed-takin hihansuu oli jatkettaessa avattu asiallisesti, mutta suljettu vain kääntämällä kaikki hihan osat sisään sisään niin, että feikkihihansuu näytti aivan skeidalta, päällystakista oli jäänyt vuorin sauma ompelematta kiinni ja muutenkin vuori oli ommeltu vähän huonosti, housuissa lahkeen mitassa ja leveydessä oli heittoa melkein sentti. Olen minä toki siellä saanut asioita kuntoonkin, mutta jälki ei tosiaan ole kovin hääviä. Tämä kaupunki on kipeästi räätäliä vailla, tai ainakin asiansa osaavat ompelijat voisivat markkinoida vähän itseään.

Onneksi kaikki on käytettyä tavaraa, mitä on yrittänyt saada sovitettua päälle, mutta mitään muuta sinne en veisi. Kyllä ne siellä jotain todella yksinkertaisia juttuja osaavat tehdä, kuten ottaa vähän hihoja kapeammaksi tai selästä liikoja pois, mutta muuten ei kyllä ole kehumista.

Nyt mä alan ymmärtämään tän (respect):