Satunnaisia kysymyksiä

Aloittaja Ville, 04.08.10 - klo:21:08

« edellinen - seuraava »

Verve9

Kisälli
Viestit: 4
Kirjattu
Olen harkinnut ostavani suklaanruskeat, mokkaiset tuplamunkit all-around käyttöön keväästä myöhäiseen syksyyn. Kuinka monikäyttöisenä arvon foorumilaiset näkee mokkaiset munkit?

Normaalisti ostan nahkakenkäni Cainelta, tosin SuitSupplyn valikoimasta löytyi seuraava herkullinen esimerkki. Mitä tasoa suittarin kengät ovat, kehtaako niitä ostaa?

salaryman

*****
Legenda
Viestit: 3772
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Verve9 - 15.05.20 - klo:14:37
Olen harkinnut ostavani suklaanruskeat, mokkaiset tuplamunkit all-around käyttöön keväästä myöhäiseen syksyyn. Kuinka monikäyttöisenä arvon foorumilaiset näkee mokkaiset munkit?

Ihan monikäyttöisethän nuo ovat, oikeastaan ainoastaan tumma puku ja kaikki siitä formaaliimpaan suuntaan tippuu pois optioista.

Formaaliusasteikolla arkipuvusta alkaen kaikki rennompaan suuntaan on sitten mahdollisuuksia täynnä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Bordeaux

*****
Legenda
Viestit: 1747
Kirjattu
Ovat monikäyttöiset.

Budjettiluokassa kannattaa tsekata Meermin. SS:n kengistä ei ole itsellä kokemusta.

salaryman

*****
Legenda
Viestit: 3772
Kirjattu
Mihin ravintolaan Helsingissä veisit ulkomaalaiset vieraasi syömään suomalaista ruokaa?
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Tuukka

*****
Legenda
Viestit: 1127
Kirjattu
Grön on ollut kovin missä Helsingissä olen viime vuosina käynyt. Natura oli varsin hyvä myös. Olo/Savoy/Palace ei ole mitään vikaa, mutta kaksi ensin mainittua on musta hieman tuoreempia ja persoonallisempia. Inaria on myös kehuttu, mutta en ole ehtinyt vielä käydä. Demo oli mun suosikki aikaisemmin, mutta viime käynnistä lienee 10 vuotta jostain syystä.
Great minds think alike - fools never differ.

Laurentius

*****
Legenda
Viestit: 2464
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: salaryman - 15.05.20 - klo:18:36
Mihin ravintolaan Helsingissä veisit ulkomaalaiset vieraasi syömään suomalaista ruokaa?

Vein pari vuotta sitten kiinalaisen delegaation ravintola Lappiin. Ajatuksenani oli että turistiloukko, mutta eksotiikkaa. Yllätykseni olikin suuri,kun ruoka oli yhtäältä hyvin konstailematonta, toisaalta varsin maukasta, palvelu hyvää ja tunnelma mukava. Porukan koko oli 6+1, ja ilman sen kummempaa säätämista tekivät yksittäisten annosten sijaan pari tarjotinta täyteen eri ruokalajeja, joita kiinalaiset ahnaasti napsivat tuulensuojaan.

Edit: eipä taida olla auki näinä aikoina...

salaryman

*****
Legenda
Viestit: 3772
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Laurentius - 16.05.20 - klo:10:44
Edit: eipä taida olla auki näinä aikoina...

Eräänä päivänä nämäkin ajat ovat takanapäin ja nyt on hyvä aika tehdä alustavasti sellaisiakin suunnitelmia, jotka eivät ole prioriteetti ykkösessä, kun hommat pyörähtävät taas kunnolla käyntiin.

Kiitokset Laurentiukselle ja Tuukalle vinkeistä, pöydällä on odottamassa muutama joskus tulevaisuudessa realisoituva kick-off joiden iltaohjelmaa joutessani pohdiskelen.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

C o r l e o n e

**
Flanööri
Viestit: 207
Kirjattu
Missä onnistuisi nahkatakin hihojen lyhennys,Helsingissä. Galliamo?
Takissa vetoketjulliset hihat ja 5-6cm pitäisi lyhentää.

Ville

Satraappi
Ylläpitäjä
*****
Legenda
Viestit: 9319
Kirjattu
Haastava työ! Jos ompelija ei uskalla, joku suutari voisi tarttua haasteeseen - he kun husaavat vetoketjujen sekä nahkan kanssa joka viikko.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Laurentius

*****
Legenda
Viestit: 2464
Kirjattu
Politiikka sikseen, ja aiheeseen liittyvät mielipiteet pysyköön muualla. Mutta:

Donald Trump. Olenko ainoa jonka mielestä pukujensa istuvuus on todella huono? Rahasta tuskin on kysymys, ja Donald on imagostaan varsin tarkka, joten osaako joku kertoa miksi hän pukeutuu tuollaisiin ylisuuriin säkkeihin? Jos vertaa esim. Barack Obamaan, joka taitaa pukeutumisen, on Donaldin suoritus aika huono näin foorumilaisin silmin. Kommentteja?

Ville

Satraappi
Ylläpitäjä
*****
Legenda
Viestit: 9319
Kirjattu
Yle pyysi minulta aikoinaan kommentteja, kun Suomessa pidettiin Trump&Putin -duon ensimmäinen keikka:

https://yle.fi/uutiset/3-10310952
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Cisne36

**
Flanööri
Viestit: 230
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: salaryman - 15.05.20 - klo:18:36Mihin ravintolaan Helsingissä veisit ulkomaalaiset vieraasi syömään suomalaista ruokaa?

Palace on Suomen paras ravintola, mutta suomalaiseksi sen keittiötä en voi kutsua. Hauskana yksityiskohtana wasabi (joka on siis sitä oikeaa, ei sitä piparjuurta, jota Japanin ulkopuolella myydään wasabina) tulee Islannista.

Olo on suomalaisemman oloinen, mutta kuitenkin Olo tekee ruokaa suomalaisista aineista moderniin piperrystyyliin. Olo on loistava ravintola kyllä.

Uudessa Finnjävelnissä en ole käynyt, mutta vanha vakuutti tavallaan. Suomalaista ruokaa mutta pähkähulluilla ideoilla ja hassusti prosessoituna.
Finnjävelnissä on nykyisin karvahattupuolikin, ja menut vaihtelevat molemmilla puolilla ilmeisesti aika usein, että sikäli siinä on valinnanvaraa.
Finnjäveln on ehkä antoisampi suomalaisille, joilla siis jo on makumuistoja. Esim maksalaatikko uudella tavalla ei tuo ahaa-elämystä japanilaiselle, tai tilliliha uudelleen ideoituna ranskalaiselle.
Jos mun ei tarttis maksaa koko seuruetta, niin Finnjävelnin jompikumpi puoli ehkä olisi valintani.

Jos taas budjettia pitäisi ajatella, niin suomalaisella linjalla ykkösvaihtoehtoni olisivat Kolme Kruunua ja Salve. Kummatkin ovat perinteisiä ruokaravintoloita ajalta jolloin käsitettä "menu" ei tunnettu täällä päin. Molemmissa klassikkoannoksia: paistetut silakat, lihapullat jne.
Salvessa olen syönyt loistavan maksa-annoksen, hieman yli 20 euroa hinta.

Muitakin asiallisia ravintoloita varmasti riittää, mutta tässä pari esimerkkiä "suomalaisuus" edellä...

Laurentius

*****
Legenda
Viestit: 2464
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Ville - 06.06.20 - klo:21:21
Yle pyysi minulta aikoinaan kommentteja, kun Suomessa pidettiin Trump&Putin -duon ensimmäinen keikka:

https://yle.fi/uutiset/3-10310952

Kas, meillä on Trumpin kanssa yhteistä hieman liian iso Brionin vaate, joskin maksoin omastani vain murto-osan kymmenyksen, sillä se on kirpputori Emmauksesta peräisin olevan pikkutakki. Koko on muuten lähes oikea, mutta helma on viitisen senttiä liian pitkä minulle.

salaryman

*****
Legenda
Viestit: 3772
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Laurentius - 06.06.20 - klo:20:42
Politiikka sikseen, ja aiheeseen liittyvät mielipiteet pysyköön muualla. Mutta:

Donald Trump. Olenko ainoa jonka mielestä pukujensa istuvuus on todella huono? Rahasta tuskin on kysymys, ja Donald on imagostaan varsin tarkka, joten osaako joku kertoa miksi hän pukeutuu tuollaisiin ylisuuriin säkkeihin? Jos vertaa esim. Barack Obamaan, joka taitaa pukeutumisen, on Donaldin suoritus aika huono näin foorumilaisin silmin. Kommentteja?

Vaarallinen aihe, joten tartun siihen epäröimättä.

DT haluaa luoda tietyn vaikutelman, manipuloida ihmiset ajattelemaan hänestä hänen haluamallaan tavallla. Mutta ei pysty viemään hommaa loppuun saakka, koska tuntuu olevan täydellisen kykenemätön keskittymään ja perehtymään oikeastaan yhtään mihinkään. Saati, että kuuntelisi asiantuntijoiden neuvoja.

Homma pyörii oman navan ympärillä ja jos joku erehtyy neuvomaan Mr. kaikkitietävää, saa tuta lapsiruhtinaan raivon.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Verve9

Kisälli
Viestit: 4
Kirjattu
Mistä saisi itselle hommattua alle 500 eurolla mustan puvun hautajaisiin? Kävin Helsingin Suitsupplyssa ja ongelmaksi muodostui paksut reiteni - liike ei mustissa asuissa tarjoa mix & match mahdollisuutta. Mittatilausasioille ei ole tarpeeksi aikaa.

Siksi olen nyt vähän hukassa. Irtoliinaa ja polyesteriton vuori pitää olla, jotta en kuole kuumuuteen. Turosta olen kuullut vain huonoja asioita. Ehdotuksia otetaan vastaan!