Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2886666 kertaa)

Sime

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9060 : 15.04.18 - klo:19:11 »
Onko antaa suosituksia laadukkaista mustista nahkatennareista?

Ehkä tän tyylisiä, mutta mustana.
https://vamoskauppa.fi/sowhat-38404333na
Common Projects, Buttero sekä Zespa voisivat ainakin olla vaihtoehtoja, tosin klassisemman näköisiä. MrPorter:ista ja EndClothing:in sivuilta luulisi löytyvän hyvin vaihtoehtoja.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9061 : 16.04.18 - klo:07:44 »
Vagabond Paul on hieman edullisemmassa hintaluokassa varteenotettava vaihtoehto. Tosin siinä on valkoinen pohja. Ja tekstiilivuori.

Edit: eikä se ole itse asiassa kovin lähellä linkittämäsi kengän tyyliä. Täällä ollaan jostain syystä (nostalgiahuuruissa) jämähdetty 60-luvun tenniskenkien estetiikkaan.

« Viimeksi muokattu: 16.04.18 - klo:07:55 kirjoittanut paddington »

Sime

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9062 : 16.04.18 - klo:08:28 »
Tuplat

Kiv

  • Kisälli
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9063 : 16.04.18 - klo:17:36 »
Jep, sais olla kokonaan mustat, niin kestää ehkä vähän kovempaakin käyttöä. Tilasin nuo sinisetki kengät, kun en löytänyt mustina etsitynlaisia.
Mahtaakohan sopia mustien ja sinisten farkkujen kanssa?

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9064 : 16.04.18 - klo:20:28 »
Noista sinisistä tulee itselle mieleen jotkut vaaleat farkut. Kokeilemaan kokeilemaan!

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9065 : 17.04.18 - klo:17:03 »
Minkä sävyinen on pintanahkakengissä walnut? Mistä saisi sen väristä kiilloketta?
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9066 : 17.04.18 - klo:21:00 »
Walnut on vaaleanruskea, ei mitenkään kovin vaalea. Ylipäätään kenkätehtaat ottavat runollisia vapauksia värisävyjen nimissään, eikä niitä pidä turhan tarkoin ottaa.

Eliel'sin myymälästä saa koko Saphirin valikoiman, tehtaalla on kymmeniä sävyjä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

sagaari

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9067 : 20.04.18 - klo:14:21 »
Mistä kannattaa etsiä mahd siistejä farkkuja joihin mahtuvat treenatut reidet ja pakarat? Vyötärön pitäisi olla 30". Tyyliltään mieluiten repimättömät ja sinisen sävyiset. Raakadenim käy myös. Yhdetkään Levikset eivät ole istuneet hyvin ja siksi ovat jääneet ostamatta.

Leba

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9068 : 20.04.18 - klo:14:57 »
Tilasin joulukuussa Luxirelta mittafarkut ja tuli just sellaiset kuin halusinkin. Suositus sille siis. Helpottaa tietty, jos kotoa löytyy edes jotenkin istuvat ja tekee mittoihin tarvittavat muutokset.

Smedlin Tsoni

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9069 : 20.04.18 - klo:20:23 »
Tarvitsisin apua Sandersin lestien kanssa. Harkitsen Sanders Jude -parin ostoa, mutten ole aivan varma, tulisiko minun valita koko 9,5 vai 10. Minulla on Sanders Jack -pari koossa 9,5 ja se ei ole optimaalinen, vaan saisi olla hieman isompi. Jackissa on kuitenkin eri lesti kuin Judessa, vaikka molempien leveys on valmistajan mukaan F. Normaalisti olen kokoa 10F/9,5G. Osaisiko siis joku kertoa, onko tuo Juden lesti M265L true to size vai normaalia pienempi/tilavampi?

Årav

  • Kisälli
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9070 : 20.04.18 - klo:21:53 »
Ja mää tarvitsisin neuvoja polyesterin kanssa. Monet kankaat halvemmissa vaatteissa ovat nykyään sekoitteita. Polyesteri ilmeisesti tuo kestävyyttä vaatteeseen ja auttaa pitämään vaatteen muodon, mutta toisaalta se hikoiluttaa. Löysin nätit puuvillachinot, joissa on kuitenkin 14 prossaa polyesteriä. Huomaakohan tuota ollenkaan? Lähinnä mukavuutta mietin, ulkonäkö on kiva kyllä.

Johannes

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9071 : 20.04.18 - klo:23:42 »
Tarvitsisin apua Sandersin lestien kanssa. Harkitsen Sanders Jude -parin ostoa, mutten ole aivan varma, tulisiko minun valita koko 9,5 vai 10. Minulla on Sanders Jack -pari koossa 9,5 ja se ei ole optimaalinen, vaan saisi olla hieman isompi. Jackissa on kuitenkin eri lesti kuin Judessa, vaikka molempien leveys on valmistajan mukaan F. Normaalisti olen kokoa 10F/9,5G. Osaisiko siis joku kertoa, onko tuo Juden lesti M265L true to size vai normaalia pienempi/tilavampi?
Yhdet Sandersin Judet (UK 9,5) joskus omistaneena sanoisin että lesti oli kyllä leveähkö mutta lyhyt. Viestisi perusteella meillä saattaa olla aika samankokoiset jalat joten suositukseni UK 10:lle. Mulla esimerkiksi Loake Capital (F) UK10 ja Meermin Ron UK10 perfectot.
Think of Your Dress Shirt as Your Bulletproof Vest

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9072 : 21.04.18 - klo:08:35 »
Ja mää tarvitsisin neuvoja polyesterin kanssa. Monet kankaat halvemmissa vaatteissa ovat nykyään sekoitteita. Polyesteri ilmeisesti tuo kestävyyttä vaatteeseen ja auttaa pitämään vaatteen muodon, mutta toisaalta se hikoiluttaa. Löysin nätit puuvillachinot, joissa on kuitenkin 14 prossaa polyesteriä. Huomaakohan tuota ollenkaan? Lähinnä mukavuutta mietin, ulkonäkö on kiva kyllä.

Ainoat vaatteet joiden ostoa olen varsinaisesti katunut, ovat olleet hätäpäissään hankittuja sekoitevaatteita. Jossain vaiheessa ne vain ovat jääneet käyttämättä mukavuus- ja fiilissyistä.

Keinokuitu tuntuu ikävältä ihoa vasten jo aika pienissäkin määrissä, mutta luonnonmateriaali valitaan myös periaatteesta. Vaikka chinoihin tulisikin hiukan enemmän polvipussia kuin elastaanilla sekoitettuihin. Jotenkin ne puuvillahousut nyt vain ikääntyvätkin nätimmin.

En tiedä millaisia chinoja haet, mutta kannattaa katsoa Dressmannin ja Kappahlin valikoimat. Jos leikkaus natsaa, niistä löytyy myös 100% puuvillaa olevia. Ainakin Kappahlin housut ovat minulla kestäneet paljon käyttöä ja pesua.

Disclaimer: kirjoittaja pitää aavistuksen ankeista, ryppyisistä tai repaleisista vaatteista.

edit: typoja
« Viimeksi muokattu: 21.04.18 - klo:17:16 kirjoittanut paddington »

Mangrove

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9073 : 21.04.18 - klo:15:30 »
Löysin nätit puuvillachinot, joissa on kuitenkin 14 prossaa polyesteriä. Huomaakohan tuota ollenkaan? Lähinnä mukavuutta mietin, ulkonäkö on kiva kyllä.

Polyesterin määrästä päätellen (1/7), se on kudottu kankaan loimilankoihin ja antaa täten kankaalle paremman vetolujuuden kuin puhdas puuvillalanka. Periaatteessa tälläinen kangas voidaan kutoa niin, että yksikään polyesterikuitu ei ole kosketuksissa ihon tai alusvaatteiden kanssa.

Smedlin Tsoni

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #9074 : 22.04.18 - klo:14:55 »
Tarvitsisin apua Sandersin lestien kanssa. Harkitsen Sanders Jude -parin ostoa, mutten ole aivan varma, tulisiko minun valita koko 9,5 vai 10. Minulla on Sanders Jack -pari koossa 9,5 ja se ei ole optimaalinen, vaan saisi olla hieman isompi. Jackissa on kuitenkin eri lesti kuin Judessa, vaikka molempien leveys on valmistajan mukaan F. Normaalisti olen kokoa 10F/9,5G. Osaisiko siis joku kertoa, onko tuo Juden lesti M265L true to size vai normaalia pienempi/tilavampi?
Yhdet Sandersin Judet (UK 9,5) joskus omistaneena sanoisin että lesti oli kyllä leveähkö mutta lyhyt. Viestisi perusteella meillä saattaa olla aika samankokoiset jalat joten suositukseni UK 10:lle. Mulla esimerkiksi Loake Capital (F) UK10 ja Meermin Ron UK10 perfectot.

Kiitokset tästä. Laitoin tilaukseen UK10, puoleen hintaan oli sopivasti yksi pari saatavilla.