Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888705 kertaa)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8820 : 17.04.17 - klo:10:49 »
Tästä pääsemme kysymykseen: haluatko pukeutua käytännön vai etiketin mukaan?

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8821 : 17.04.17 - klo:11:08 »
Olen muistaakseni ollut kahdessa karonkassa. Molemmilla kerroilla väittelijä itse oli etiketin mukaisesti frakissa, ja taisipa olla kustos ja opponenttikin. Muut olivat muistaakseni sitten pukeutuneet kukin mitenkin, mutta miehillä taisi pääsääntöisesti olla sentään vähintään solmio kaulassa.

Jollet päädy tähän hätään hankkimaan uutta tummaa pukua, laittaisin sinuna mustan Bossin päälle ja hankkisin sen kaveriksi helmenharmaan juhlasolmion. 

Itse väitöstilaisuudessahan sitten oli opiskelijoitakin paikalla, ja villapusero taisi olla yleinen valinta.

muoks: typo
« Viimeksi muokattu: 17.04.17 - klo:11:16 kirjoittanut Laurentius »

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8822 : 17.04.17 - klo:14:33 »
Väitöstilaisuudessa ei yleensä ole suurempaa pukukoodia, sillä tilaisuus on avoin. Jos pukukoodista ei ole karonkassa tietoa, tummalla puvulla olet jo about kärkikastissa. Tämä toki riippuu tiedekunnasta, mutta omassani sartoriaalinen puoli on ollut näissä tilaisuuksissa varsin vapaa. Jos Boss istuu niin vetämällä sen niskaan ja pariksi mustat oxfordit, ei pitäisi olla mitään ongelmaa koodin puolesta.
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8823 : 17.04.17 - klo:20:22 »
Kiitos kaikille. Arvelinkin, että käytäntö olisi kutakuin tämä:

Olen ollut n kpl karonkassa. En muista yhtään, jossa kukaan vieras olisi pukeutunut etiketin mukaan...

Eli mennään mustalla puvulla tai sitten uudella sinisellä, jos sellaisen hankin. Harmaa solmio ja mustat oxfordit. Nyt odottelen kuitenkin kutsua, josko siinä olisi täsmennystä asiaan.

Tästä pääsemme kysymykseen: haluatko pukeutua käytännön vai etiketin mukaan?

Johtoajatuksena yleensä on olla erottautumatta liikaa joukosta. En todellakaan halua olla ainoa frakkiin pukeutunut, varsinkin kun se olisi vuokrattu ja todnäk kehnosti istuva.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8824 : 18.04.17 - klo:10:06 »
Olen kiertänyt toistakymmentä karonkkaa viime vuosina ja vierailla ei ole kertaakaan ollut frakkia. Väittelijöilläkään ei välttämättä tätä nykyä ole, etenkin jos vastaväittäjä on 24 tunnin pistokeikalla Kauko-Idästä ja säällisen näköistä frakkia ei ehdi mitenkään hakea Frakkipalvelu Namista. Itse olen ollut vieraana tummansinisessä puvussa (ei läheskään aina täysmuodollisessa versiossa, eli välillä on ollut muutakin kuin harmaata kaulassa), paitsi yhdessä kesäkaronkassa vaaleanharmaassa kun kutsuun oli speksattu erikseen että myös vaalea käy. Väitöstilaisuudessa ihmisillä on omaisia ja päähenkilöitä lukuunottamatta päällä ihan mitä sattuu, itse olen yleensä varannut töihin mukaan edes pikkutakin jos on tuttavan väitös tiedossa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8825 : 18.04.17 - klo:13:05 »
Sivuhuomio: jos tietää tai uskoo osallistuvansa edes kolme kertaa frakkitilaisuuteen, kyllä se setti kannattaa ostaa omaksi, sillä vuokraaminen pk-seudulla on noin 170 euroa per kerta. Missään nimessä Turon kaltaisia 50% polyesterisia luomuksia ei voi suositella, vaan mieluummin UFF:n vuosikertakamaa tai sitten ulkomailta. Mittafrakin saa Suomessa alkaen noin tuhannella eurolla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

VSL

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8826 : 20.04.17 - klo:11:43 »
-
« Viimeksi muokattu: 17.09.17 - klo:09:48 kirjoittanut VSL »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8827 : 20.04.17 - klo:15:06 »
Tilasin parit Pantherella-sukat. Olen nähnyt valon.

Onko hyviin sukkiin erityisiä pesuohjeita? Pesen pyykkini yleensä kuudessakymmenessä asteessa, mutta kestävätkö sukat?

Korjaa yleisesti pesutapojasi. Pese kauluspaidat ja valtaosa pyykistä neljässkympissä - ja suhteellisen vähällä pesuaineella sekä matalilla linkouskierroksilla. Kauluspaidoissa pesuväli tulee olla yksi käyttö ja suosittelen kovasti pesupussin käyttöä.

Sukkien kohdalla sama. 40 astetta, ei liikaa pesuainetta, linkouskierrokset alas ja pistä paremmat ainakin pesupussiin (etenkin jos koneellisessa on vaatteita, joissa on vetoketjuja tai hakasia).

60°C pesua kannattaa käyttää vain kun sille on erityistä tarvetta. Näin vaatteiden käyttöikä pitenee kummasti. Tahrat jne. kannattaa esikäsitellä hyvin, jolloin matalampikin lämpötila riittää.
Kaikki villa tottelee rautaa.

VSL

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8828 : 20.04.17 - klo:16:03 »
-
« Viimeksi muokattu: 17.09.17 - klo:09:44 kirjoittanut VSL »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8829 : 20.04.17 - klo:17:07 »
Lisäkysymys: käytän edullista pesuainetta, onko merkillä väliä? Entä valkopyykille tarkoitetulla pesujauheella ylipäänsä?

Merkillä ei ole väliä. Paitapyykki (ellei kyse ole tummasävyisistä, denimistä tms.) pestään aina valkopesuaineella. Valtaosassa paitakankaita on kudossävynä jonkin verran valkeaa, joten valkopesuaine pitää värin kauniimpana ja poistaa tunkkaiset sävyt. Lisäksi aavistuksenomaista haalentumista ei ajan kuluessa havaitse (eikä se ole merkittävää).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8830 : 20.04.17 - klo:18:17 »
Huoli pois! Pesutuloksia on tarkasteltu oikein akateemisessa tutkimuksessa, jonka mukaan yhtä siistiä tulee viileämmässä myös.

Kuitenkin alushousut pesisin 60 asteessa, sillä niissä on väkevämpiä bakteereja sekä epämääräisempiä tahroja.

Pesupussi vaikuttaa tarpeettoman pikkutarkalta, mutta hyvä ohuiden tai oikein hintavien kankaiden kohdalla. Yhdet vanhimmista kauluspaidoistani ovat 2011 tammikuussa hankittu, eikä niissä ole vielä lainkaan kulumaa, edes napit eivät ole irronneet.

http://www.keikari.com/english/washing-at-lower-temperatures-to-save-the-world/
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8831 : 20.04.17 - klo:19:45 »
Karonkkakysymykseen jälkijunassa. 

Olen ollut n. 10 karonkassa.  Missään niistä muut kuin väittelijä, kustos ja opponentti eivät olleet frakissa; kaikissa järjestään kyseiset kolme olivat.  Sen sijaan käytännössä kaikilla miehillä oli tumma puku.  Pukeutumalla tummaan pukuun ei voi erehtyä, ellei väittelijä muuta pyydä.

Sen sijaan promootio oli juhla, jossa kaikilla on järjestään frakit.  Mutta sinne nyt ei muita kuin juhlakaluja ja heidän puolisojaan sekä professoreja osallistukaan.

VSL

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8832 : 25.04.17 - klo:19:54 »
-
« Viimeksi muokattu: 17.09.17 - klo:09:45 kirjoittanut VSL »

Mp

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8833 : 25.04.17 - klo:20:11 »
aijaa com

Laurenz K

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 211
    • Profiili
    • Vaikutteita
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8834 : 10.05.17 - klo:11:05 »
Parhaat sukkamateriaalit hikoaville jaloille? Puuvilla ja bambuviskoosisekoite todettu hitaasti kuivuviksi ja epämiellyttäviksi, villa ja merinovilla hiukan parempia. Silkistä ei ole kokemusta, kulutuskestävyys tuskin kummoinen?
"Siististi ja tilanteeseen sopivasti pukeutumalla kunnioitat itseäsi ja toisia"