Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2890416 kertaa)

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8265 : 24.10.15 - klo:18:59 »
Iänikuinen kysymys.

OCBD + villapaita. Crew neck vai V-neck?

Villapaita voisi olla Uniqlon ohuet merinovillaiset. Löytyy molempia kauluksia, mutta en osaa päättää.

Onko kysymys väärin aseteltu? Vastaus onkin molemmat?

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8266 : 24.10.15 - klo:19:02 »
Crewneck.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8267 : 24.10.15 - klo:19:03 »
Crewneckistä pidän itse enemmän, mutta molemmat toimii. V-neck kravatilla ellei aukko ole erityisen korkea.

fibich

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8268 : 24.10.15 - klo:19:17 »
Crew neck.
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8269 : 24.10.15 - klo:19:38 »
V-neck toimii paremmin irtotakkien kanssa. Krakat ovat jostain syystä jääneet viime aikoina kaappiin. Ehkä olen larpannut tarpeeksi.

Crew neck menee tarvittaessa t-paidankin kanssa, ja on siellä suunnassa monikäyttöisempi.

Itse huomaan että napittomien kaulusten kanssa crew neck on hyvä. Kaulukset pysyvät kurissa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8270 : 24.10.15 - klo:19:51 »
Iänikuinen kysymys.

OCBD + villapaita. Crew neck vai V-neck?

O-aukko on paree, sillä se on yleensä tiukempi kuin V-aukko, ja saa nappikauluksen rullaamaan vahvemmin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8271 : 24.10.15 - klo:21:29 »
Molempi parempi.

Mut o monikäyttösempi, sillä pelaa hyvin ilman kauluspaitaa alla ja paidan kanssa. Laiskan valinta.

Toki v ok myös ilmankauluspaitaa, muttei niin vaivaton. Hyvin natsaava nappikauluspaita (pari kolme nappia auki) v-aukon kanssa näyttää hemmetin hyvältä, jos sen tyyppisestä lookista tykkää.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8272 : 25.10.15 - klo:00:24 »
Matala V-aukko funktionaalisuuden vuoksi.
Suositellaan täysraittiutta.

Ukki

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8273 : 25.10.15 - klo:09:20 »
Ovatko nuo Varustelekan omat Särmä-tuotteet mitenkään Mil-Teciä tai Branditia parempia? Vai onko private labelilla saavutettu hyöty vain laitettu omaan taskuun?

Olen tuota mackinawia myös katsellut, mutta aion sen kyllä käydä tutkimassa ja sovittamassa.

Kuten itse sanovat niin tilatessa voi vaikuttaa laatuun ja huonot kappaleet palauttaa - Miltecillä välillä niin hirveää kakkoslaatua välillä että säälittää myyjä. Ja kuten Särmä repun kanssa pystyivät speksaamaan halutun määrä rensseleitä ja taskuja.

Napitkin pysyivät kiinni jo yli yhden käyttökerran!

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8274 : 26.10.15 - klo:20:01 »
Kysymys koskien vanhaa tweed-takkia. En osaa kuvailla oikeilla termeillä, mutta kuten kuvasta näkyy villan kuituja pukkaa epäsiistin näköisesti etenkin hartioissa ja hihoissa. Onko kyseessä luonnollinen kuluma vai onko joku edellinen omistaja mennyt pesettämään takin? Uskaltaisiko koettaa silittää höyryllä ja miedolla lämmöllä? Ylipäänsä mitä tästä pitäisi ajatella?





Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8275 : 26.10.15 - klo:20:59 »
Kyllähän noita tuherokarvoja jää useimpien karstalankakankaiden (woollens) pinnalle, sillä niitä ei kammata sileäksi niin kuin oikein siistejä pukukankaita. Leikkaat vain saksilla pois tai nyppäät sormilla irti, ja menoksi. Jos niitä on oikein paljon, nukkasihdillä voit vedellä pitkin kankaan pintaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8276 : 26.10.15 - klo:23:05 »
Eiköhän noista pääse helpoiten sähkötoimisella nypynpoistajalla. Ei maksa montaa euroa ja on hemmetin hyvä kapistus.
Suositellaan täysraittiutta.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2428
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8277 : 27.10.15 - klo:11:25 »
Aiemmin ketjussa oli puhe kauluspaitojen kuluneiden kauluksien uusimisesta.

Paita muuttui kontrastikaulukselliseksi, työn jälki itsessään varsin siistiä. Asiaa toki helpotti se, että sama ompelija on tehnyt minulle paitoja, joten kauluksen kaava oli jo olemassa. Kustannus minulle 40€. Suosittelen harkitsemaan, jos useamman paidan saisi tällä tavoin kuntoon (veikkaan että kauluksen suunnitteluun menee ompelijalta aikaa, ja aika on rahaa, joten ehkäpä useammalle paidalle jaettuna kokonaissumma parempi).

Donald Trump -paita ei ole poliittinen vaan hintapoliittinen ratkaisu. Olivat aikanaan hyvässä tarjouksessa.





« Viimeksi muokattu: 27.10.15 - klo:11:27 kirjoittanut Laurentius »

Schwemppa

  • Kisälli
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8278 : 27.10.15 - klo:11:33 »
...mieltä riivaa Mackinaw.


Tuli hankittua Mackinaw jo kevätalven puolella, ja oikein mainio takki onkin. On tullut kehujakin (mikä ei kyllä omalle kohdalle kovin usein satu - eikä johdu yrittämisen puutteesta, mielestäni ;-).

Napit pitää kyllä itse ommella paremmin kiinni, mutta se käy muistakin Varustelekan tuotteista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #8279 : 27.10.15 - klo:12:06 »
Mackinaweja löytyy paljon myös USA:n eBayn puolelta, jos tuo Lekan versio ei innosta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/