Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888241 kertaa)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7830 : 28.02.15 - klo:12:30 »
Kiitos kommenteista. Minunkin mielestäni dessut ovat enemmänkin sellaiset potkittavat kengät, joissa kaikenlainen elämän jälki saa ja kuuluu näkyä. Jotain nahkapohjaista chukkaa voi sitten jo lankatakin.

Tarkennan kuitenkin vielä että tarkoitin raakakumilla tämän väristä materiaalia:


Sen toisen kengän pohja on samaa materiaalia, mutta musta.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7831 : 28.02.15 - klo:13:19 »
Dessuun noi ^

Mp

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7832 : 06.03.15 - klo:21:10 »
Mistä silkkisolmukalvosinnappeja? Halpa ja hyvä, ei värjää.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7833 : 06.03.15 - klo:21:25 »
http://www.thetiebar.com/accessories/cufflinks?pgSize=24&sortBy=Newest&pg=1

Kivijaloista olen mielestäni nähnyt ainakin Schoffassa ja Stockalla.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7834 : 06.03.15 - klo:21:50 »

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7835 : 12.03.15 - klo:15:56 »
Faa--a-a-a--a-aaa....k. Bleiserin hartiassa on kaksi pientä pyöreää reikää, toinen hartian sivussa hihakappaleessa ja toinen selkäkappaleen puolella hartian takana. Vahva koiepäily.
Apua tarvitaan:
1) Kuka paikkaa bleiserin kankaan? Se on tummansininen ja kuvioitu pow checkillä, mutta reiät eivät ole raitojen kohdalla, joten tummansininen kangas riittäisi. Minulla ei ole sellaista. Takki oli ovh 300 jotakin, mutta ostin sen mega-alesta jotain 80€, enkä käytä takkia niin usein, että olisin valmis maksamaan paikkauksesta maltaita.
2) Mitä tehdä koille nyt ja miten suojaudun koilta jatkossa? Takkien kuivapesettäminen ilmeisesti auttaa, mutta tulee hintavaksi. Pakkanen kai voisi auttaa tappamaan toukkia, mutta pakkaset saattavat olla tältä vuodelta ohi täällä etelässä. DDT on poissa laskuista, koska pieniä lapsia, ja varoittavat koipallojenkin olevan myrkyllisiä.
« Viimeksi muokattu: 12.03.15 - klo:15:58 kirjoittanut Plainwhitetee »
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7836 : 12.03.15 - klo:16:07 »
Koit eivät kuulemma tykkää yhtään punasetrin tuoksusta, joka on oikeasti hyvin miellyttävä. Setripuisia henkareita kaappiin vaan.

Viet takin ompelijalle, joka antaa diagnoosin ja ehdotuksensa. Ulkomailla on ns. re-weaving -palveluita, mutta ne ovat kallista hupia. Ehkä takki on vain paras varata ryyppyiltoihin sopivissa paikoissa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7837 : 12.03.15 - klo:16:11 »
^ Olen joskus saanut tuollaisen muutaman neliösentin re-weavingin suomesta ompelijalta muutamalla kympillä. Silloin homma hoitui Solon kautta. Eli jotain kautta tai suoraan kysymään ompelijalta arvio.

Specs

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7838 : 12.03.15 - klo:16:50 »
^^^Taideparsija voisi auttaa. En tosin ole kokeillut enkä tiedä hintoja. http://www.easynetti.com/company_3.jsp?id=2732

Seetripuukappaleen lisäksi voit kokeilla seetripuusta uutettua eteeristä öljyä. Sitä voi löytyä esim. Ruohonjuuresta tai luontaistuotekaupoista. Sitä voi tiputtaa puunkappaleeseen tms. ja laitetaan haihduttamaan hitaasti kaappiin tai pukupussiin. Teatreeöljyäkin voi kokeilla.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7839 : 12.03.15 - klo:16:54 »
Käyttäkää taideparsijoita tai siihen kykeneviä ompelijoita kun niitä vielä on, se on katoavaa kansanperinnettä. Olen itse paikannut noin neliömillin reiän vintage-puvun housuista (yhdenlaista lankaa oleva kangas ja oxfordmainen kudonta, eli helpoin mahdollinen tapaus) itse "taideparsimalla" luupin, neulan ja pinsettien kanssa ja ellei ole vastaavasta häviävän pienten esineiden kanssa nypläämisestä kokemusta (itse teen vähän vastaavaa päivätyöksi), kannattaa harkita kahdesti. Tyydyttävään lopputulokseen meni aikaa ja niska tuli kipeäksi.

Plainwhitetee

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 369
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7840 : 12.03.15 - klo:19:22 »
Kiitokset vastauksista.

Vaatekaapissani oli jo erinäisiä punaseetrisiä palasia henkareiden ympärillä - siitä huolimatta, että olen saanut aika huonon kuvan punaseetrin toimivuudesta, eikä tämä koitapaus ainakaan auta niitä muuttamaan. Kokopunaseetrisiä henkareita ei sentään ole ollut enkä ole kokeillut öljyä.

Vien takin näytille seuraavan kerran kun pääsen käymään Galliamossa, jos se vaikka olisi noinkin pikkujuttu korjata.
- Voi voi. Tämä kaikki on niin ohimenevää. (Paddington)

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7841 : 13.03.15 - klo:10:10 »
Ruskovillalta saa sellaista koilaatikkoa, joka on kuulemma hyvä ja toimiva apu. Ei ole onneksi tarvinnut vielä itse kokeilla.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7842 : 26.03.15 - klo:22:13 »
Aristokraattiset seurapiirikesähäät. Löytyy sininen DB ja navyt pellavahousut. Siihen se siitten jääkin. Dress me up, please.

Vintage-mies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7843 : 29.03.15 - klo:16:50 »
Aion hankkia mittatilauspuvun. Ennestään omistan mustan räätälipuvun ja läjän eri värisiä irtotakkeja. Töissä en tarvitse pukua, joten puku tulisi sellaiseen juhlakäyttöön, johon musta puku on liian juhlava, mutta irtotakki liian rento. Hyviä värivinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7844 : 29.03.15 - klo:17:13 »
Aion hankkia mittatilauspuvun. Ennestään omistan mustan räätälipuvun ja läjän eri värisiä irtotakkeja. Töissä en tarvitse pukua, joten puku tulisi sellaiseen juhlakäyttöön, johon musta puku on liian juhlava, mutta irtotakki liian rento. Hyviä värivinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.

Navy blue, royal blue, midnight blue. Tekstuurilla pystyy tekemään juhlavammaksi tai rennommaksi.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.