Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889288 kertaa)

Ascot

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7260 : 28.05.14 - klo:10:21 »
Voiko mielestänne navy puku, valkoinen paita, hopea solmio -yhdistelmän kanssa käyttää hyvin tummanruskeita kenkiä vai vaatiiko aina mustan parin?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7261 : 28.05.14 - klo:10:29 »
Oikein tumma ruskean sävy on hyvä, se näyttää sisävalaistuksessa liki mustalta mutta värissä on enemmän eloa kuin kuolleessa mustassa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Ascot

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7262 : 28.05.14 - klo:10:40 »
Oikein tumma ruskean sävy on hyvä, se näyttää sisävalaistuksessa liki mustalta mutta värissä on enemmän eloa kuin kuolleessa mustassa.

Kiitos vastauksesta, juuri näin ajattelen itsekin.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7263 : 28.05.14 - klo:15:04 »
Oikein tumma ruskean sävy on hyvä, se näyttää sisävalaistuksessa liki mustalta mutta värissä on enemmän eloa kuin kuolleessa mustassa.
Kiitos vastauksesta, juuri näin ajattelen itsekin.

Voi käyttää myös vaaleampia tai punaiseen vivahtavia, jos peiliin ja kenkiin katsoessa tulee olo, että "tää on jees".

Ei tässä ole mitään ehdottomia sääntöjä ja pukeutuminen on myös sellainen juttu, jonka oppii parhaiten "yritys, erehdys, uusi erehdys, kolmas erehdys ja puolittainen onnistuminen"-metodilla.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

juippi

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7264 : 28.05.14 - klo:15:22 »
Tuplamunkkien ostaminen kiinostaisi. Kehtaako munkit jalassa pukuun yhdistettynä esiintyä muualla kuin perhemarketissa ja toimistolla jalat piilossa pöydän alla? Eli onko rennompiin juhliin (lakkiaiset ym) ihan ok?

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7265 : 28.05.14 - klo:15:26 »
Posti toi Sebagon beefroll louferit värissä brown oiled waxy. Laatikosta löytyi sitten corrected grainia oleva kenkäpari. Brown oiled waxy on sitten ilmeisesti pelkkä kengän värin nimi eikä viittaa lainkaan materiaaliin. Tosin väri noissa on lähinnä tumma chestnut, en saa oikein mitenkään oiled taikka waxy -fiilistä noista. Noh, perus beater louferit nyt kuuluukin olla corrected grainia, niin en jaksa alkaa siitä nipottaa, ihmetyttää Sebagon nimeämispolitiikka vaan (onhan ne punertavatkin correcred grain louferit nimetty nokkelasti cordoksi).

Se varsinainen pulma onkin se, että kun minulla on hyvin kapeat kantapäät, niin kenkiä kokeillessa tuppaa kantapäät nousemaan kupeistaan kävellessä. Uskon kengän koon olevan sinällään oikea, eli yhtään pienempään kenkään ei leveä jalkateräni enää mahtuisi. Louferi-mallisia kenkiä minulla ei ole ennen ollut, ainoastaan nauhallisia kenkiä, joissa kapeiden kantapäiden ongelmaan on yleensä auttanut nauhojen kiristäminen, mitä ei voi loufereilla tehdä.

Eli, osaisiko joku sanoa, pehmeneekö louferit käytössä niin, että ongelma kenties poistuu ihan itsestään? Nyt siis kengät suoraan paketista ja uutuudenjäykät.

Myös heel-grip varmaan voisi olla aika patenttiratkaisu, mutta jotenkin kammoan kaikenlaisten lappujen ja pehmusteiden kenkiin liimailua.

Tuleeko muita ratkaisuja mieleen?

Palauttaakin nuo voisi (tosin maksan itse postimaksut), mutta kun ovat tuota kantapääongelmaa lukuunottamatta aikalailla parhaiten meikän jalkaan sopivat louferit mitä olen sovittanut (ja siis syy miksei loufereita kenkähyllystä löydy, on juuri se, ettei sovittamisesta huolimatta ole tullut vielä sopivia vastaan, yleensä aina ovat liian kapeita jalkaterän kohdalta).

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7266 : 28.05.14 - klo:16:37 »
Ja heti perään toinen kyssäri, eli oletteko laittaneet nahkapohjaisiin loufereihin kärkirautoja samaan tapaan kuin muihinkin nahkapohjaisiin kenkiin, vai jotain muuta?

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7267 : 28.05.14 - klo:17:14 »
Se Sebago antaa jonkin verran periksi ja voi mukautua. Kärkirautoja en beatereihin laittaisi, vaan puolipohjaisin sitten kun sen aika tulee, ellei se corrected grain antaudu ennen sitä. Minulla kävi yhdellä parilla näin ja seuraavana listalla ovat rancourtit tai vastaavat oikeaa nahkaa olevat loaferit. Beaterit tai ei. Sebagon nahan laadun huononeminen on sääli, sillä monet mallit ovat perinteisiä jenkkikenkiä ja vieläpä hyvin toteutettuja muuten.

edit. nuo sun eivät ilmeisesti ole Cordot, kuten minulla. Tuo nahkapinta voisi olla kestävämpi kuvasta päätellen.
« Viimeksi muokattu: 28.05.14 - klo:17:17 kirjoittanut kapten GT »
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7268 : 28.05.14 - klo:17:34 »
edit. nuo sun eivät ilmeisesti ole Cordot, kuten minulla. Tuo nahkapinta voisi olla kestävämpi kuvasta päätellen.

Malli on siis B76643.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7269 : 28.05.14 - klo:18:27 »
edit. nuo sun eivät ilmeisesti ole Cordot, kuten minulla. Tuo nahkapinta voisi olla kestävämpi kuvasta päätellen.

Malli on siis B76643.

Mitä olen noita hypistellyt, veikkaan tuon kestävän sitä jäykempää korkeampikiiltoista paljon paremmin. Hyvät beaterit.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7270 : 28.05.14 - klo:18:50 »
Hyvät beaterit.

Kunhan saan ton kantapääongelman ratkaistua. Just nyt houkuttais todella paljon vaan liimata heel gripit sisäpintaan, mutta ehkä nyt ensin vaan käytän väkisin noita jonkun aikaa ja katson jos sen verran pehmenevät käytössä että ongelma ratkeaa.

Lainaus
veikkaan tuon kestävän sitä jäykempää korkeampikiiltoista paljon paremmin.

Veikkaan itse ihan samaa. Niissä cordoissa se kiilto on jotenkin tosi härski, tämä on paljon hillitympi, eli sitä pinnoitetta ilmeisesti ohuemmin?

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7271 : 29.05.14 - klo:16:21 »
Oikein tumma ruskean sävy on hyvä, se näyttää sisävalaistuksessa liki mustalta mutta värissä on enemmän eloa kuin kuolleessa mustassa.
Kiitos vastauksesta, juuri näin ajattelen itsekin.

Voi käyttää myös vaaleampia tai punaiseen vivahtavia, jos peiliin ja kenkiin katsoessa tulee olo, että "tää on jees".

Ei tässä ole mitään ehdottomia sääntöjä ja pukeutuminen on myös sellainen juttu, jonka oppii parhaiten "yritys, erehdys, uusi erehdys, kolmas erehdys ja puolittainen onnistuminen"-metodilla.

Komppaan. Mielestäni oxblood tai burgundy ovat täydellinen kenkien väri laivastonsinisen lahkeen jatkeena.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7272 : 29.05.14 - klo:17:23 »
Tuosta kuvan parista vielä tummempi punaisen sävy on paree, sekin näyttää sisävalaistuksessa miltei mustalta. Tummansininen kun on virallisin tumman puvun väri, vaaleat popot ovat liian rentoja sen pariksi. Miljoona italialaista on mielestäni väärässä tässä asiassa.

Will-setä kirjoitti tummanpunaisen puolustuksen jo vuonna 2009:

http://asuitablewardrobe.blogspot.fi/2009/05/if-i-could-have-only-one-shoe.html
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7273 : 30.05.14 - klo:03:40 »
Tummansininen kun on virallisin tumman puvun väri.
Eikös musta ole virallisin?

Hoopi

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7274 : 30.05.14 - klo:08:17 »
...Sebago...

Minulla on yhdet Sebagon louferit, joiden nahka on ikään kuin pinnoitettu kiiltonahkamaiseksi (mikähän tuolle olisi oikea termi?), eivätkä kengät meinaa millään muovauta jalkaan. Pinta on todella kova, eikä se oikein ime rasvoja (ei tosin edes sadevettä), joten käyttömukavuus varsinkin ilman sukkia on jäänyt vähän heikoksi. Ilmeisesti kengät pitäisi keittää Chaplinin tyyliin...