Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888476 kertaa)

Eidee

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7230 : 07.05.14 - klo:18:27 »
42cm/16.5 tuumaahan se kaulukselle tuntuu olevan sopiva. Mitä eräästä paidastani otin mittoja, niin sen kaulus on 41cm rinnanympärys on 112cm ja paita on ehkä himpun verran turhan nafti. Tältä kyseenomaiselta valmistajalta oikea koko olisi varmasti 16,5/42 . Mikäli nyt mittataulukot yhytän jostain todetakseni, että heidän 42 vastaisi jossain määrin T&A:n vastaavaa slim fittiä, niin ehkä sellaisen rohkenisin hankkia.

EDIT: Tämän toisen valmistajan 42 slimmi olisi rinnanympärykseltään 114cm. T&A:n slimmi olisi jo rajut 119,4 sivuston mukaan, miltei jo liikaakin.

EDIT2: Nyt kun puvun ja liivin kanssa paitaa tunnustelee, niin ei se nyt aivan hirveältä vaikutakaan. Pienin muotolaskoksin tästä saanee sittenkin käyttökelpoisen.
« Viimeksi muokattu: 07.05.14 - klo:19:26 kirjoittanut Eidee »

Vargas

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7231 : 08.05.14 - klo:16:41 »
Budjettiloaferit hakusessa ruskeana suedena. Mitä suosittelette?

Käykö ruskeat mokkaloaferit liilan ginghamin ja sinisen irtotakki -setin kanssa ylppärivierailuille?

Itsellä sama ongelma loafereiden kanssa. Löysin tuollaisin sivun. Pitää laittaa tilaukseen: http://www.billyruffianshoes.co.uk/loafers.aspx

Ralph

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7232 : 10.05.14 - klo:12:46 »
Perskules, kiitti Vargas.


Mites noi Uniqlon slimfit irtotakit? Onko kokemusta fitistä ja onko poistettavan arvosia? Mikähän noista kannattaisi ostaa. Vissiin tuo Washed cotton slim fit on se juttu noista?

Toisaalta jos samaan hintaan saa sinisen jostain kuten Alex Entwistlen LBM 1911 on, niin tipsejä tänne.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7233 : 10.05.14 - klo:19:17 »
^Mulla on Uniqlon S-kokoinen rakenteeton puuvillatakki. Koko on ihan linjassa muittenkin Uniqlon vaatteiden kanssa, eli S on mun koko myös paidoissa. Sanoisin, että toi S on jotain 46-48, ainakin mun kappaleessa.

Muey

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7234 : 10.05.14 - klo:22:19 »
Netissä on biljoonia ohjeita siitä miten kuuluu toimia jos haluaa farkkuihinsa ns. siistit feidit (älä pese jne).

Mutta löytyykö mitään kikka kuutosia jos haluaakin että byysat pysyvät sekä tasavärisinä että mahdollisimman tummina mahdollisimman pitkään? Usein peseminen takaa vissiin yhtenäisemmän värilookin, mutta samallahan lähtee sitten se väri myös irti nopeammin. Not good.


Entä onko tietoa malleista/linjastoista/valmistajista joissa kangas olisi värjätty jollain ns. ei-perinteisellä farkkuvärillä ja täten ei haalistu yhtä nopeasti? Extrabonuspisteitä jos vielä slimmi mutta straight cut -malli.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7235 : 10.05.14 - klo:23:12 »
No siis kaikki muut paitti raakavärjätyt?

Ja jos pakko saada raw deal, niin omat Naked & Famousit ovat pitäneet värit kiitettävän hyvin (itse en kanssa mistään överifeidauksista diggaa).

Ralph

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7236 : 14.05.14 - klo:20:30 »
Kumpi uniqlon irtotakeista mielummin? 63% pellavaa ja loput puuvillaa vai 100% puuvillainen?

Quijote

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1673
  • Esq.
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7237 : 16.05.14 - klo:18:37 »
^^^Nämä nyt eivät näytä ihan tavallisilta, mutta Gustinilla on denimiä jossa valkoisten lankojen sijaan on mustaa. Tuskin hirveästi vaalenee. https://www.weargustin.com/store/671

Zni

  • Kisälli
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7238 : 25.05.14 - klo:20:40 »
Mulla on ollut kesäjuhlissa paita jotakuinkin tämänkaltaisesta vihreästä puuvillakankaasta, ehkä vähän kiiltävämpänä kuin tämä:



Tuo on osoittautunut vähän hankalaksi väriksi yhdistellä. Minkävärinen solmio tuon kanssa pelaisi hyvin yhteen? Jotain keskiruskeaa? Tämä pellavasolmio osui Berg&Bergillä silmään, oisko tuon kanssa mitään toivoa kesäisin?


salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7239 : 25.05.14 - klo:21:03 »
Minkävärinen solmio tuon kanssa pelaisi hyvin yhteen?

Oranssia voisi sovittaa. Itse olen käyttänyt poltetun oranssin väristä kudottua solmiota tuon väristen paitojen kanssa.



"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Qustom

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7240 : 25.05.14 - klo:23:53 »
Minkä väriset kengät nämä ovat mielestänne?
http://www.ebay.com/itm/321392104081?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Ruskeat vai burgundyt?
Vai ruskeat joihin vedetty burgundy värinen lankki?

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7241 : 26.05.14 - klo:00:13 »
Minkävärinen solmio tuon kanssa pelaisi hyvin yhteen?

Oranssia voisi sovittaa. Itse olen käyttänyt poltetun oranssin väristä kudottua solmiota tuon väristen paitojen kanssa.





Joo ei. Vihreät paidat menee vähän "kill it with fire" kategoriaan. Nämä "ihanan trendikkäät ja pirteät" värit kannattaa jättää omaan arvoonsa ja keskittyä helpommin yhdisteltäviin väreihin.

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7242 : 26.05.14 - klo:01:38 »
Jokin selvästi tummempi vihreä tai muu tummahko väri (esim. harmaa tai hyvin tumma sininen), jossa on vihreitä yksityiskohtia, olkoon vaaleampia tai tummempia, kunhan sävy natsaa. Vihreä on hankala väri, koska ihmissilmän erotuskyky on vihreän suhteen tarkin. Älä missään nimessä harkitse mitään violettia tai vastaavaa, ellet halua näyttää pelleltä tai 90-luvulta karanneelta.

[spoiler]


[/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 26.05.14 - klo:01:42 kirjoittanut SloBo »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7243 : 26.05.14 - klo:08:24 »
Vihreä ei ole helppo takin kanssa, jos ei pitäydy tylsissä mutta toimivissa kesätakki tai -pukuväreissä: khaki, beige, vaaleansininen, hyvin vaalea harmaa. Solmiosta on paha sanoa, sillä vaarana on Miami Vice -setti.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7244 : 26.05.14 - klo:19:47 »
Itse olen fiksaantunut vihreiden paitojeni kanssa ruskeisiin pukuihin. Jotenkin vaan on semmoinen fiilis että kun käyttää väripaletissa maan värejä niin kovin pahaa riitasointua on vaikea saada aikaan. Omissa paidoissa vihreä on semmoista murretun pehmeää sävyä, vierastan synteettisiltä näyttäviä värejä ja kuoseja. Kun vedän päälle kahvinruskean puvun vihreäsävyisen paidan kera ja kaulaan ruosteenruskean tai tiilenoranssin neulesolmion niin homma mielestäni toimii eikä mitään Miami Vice neonvärifiboja synny.

Maanväreistä rautaan perustuvat värit okrasta tiilenpunaisen kautta tumman ruosteen ruskeaan tuntuvat miellyttän jostain kumman syystä minua kovasti asusteiden väreissä. Neuleita, sukkia ja somioita hankkiessa noita värejä tuntuu tarttuvan matkaan muita värejä herkemmin. Makunsa kullakin.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis