Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889210 kertaa)

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6930 : 19.02.14 - klo:15:09 »
Upsklaakit suorien tai puvun housujen lahkeisiin? Mitä maksaa verrattuna tavalliseen lyhentämiseen ja paljonko varaa pitää lahkeessa olla?

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6931 : 19.02.14 - klo:16:02 »
Aina, jos kangas on ohutta tai kevyttä. Useimmiten, jos olet pitkäjalkainen tai muuten pitkä mies. Mieluiten ei, jos olet alle 170 cm.

Kallion ompelimossa upslaakin luominen maksoi muistaakseni 15 euroa ja kangasta se vei 7 cm, kun halusin 4 cm pituisen ypslaagin. Muista pyytää myös lahkeensuojus sinne lahkeen sisälle, ettei kenkä hankaa kangasta ikävästi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6932 : 20.02.14 - klo:11:25 »
Muista pyytää myös lahkeensuojus sinne lahkeen sisälle, ettei kenkä hankaa kangasta ikävästi.

Eli alisuunauha

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6933 : 20.02.14 - klo:11:36 »
^^Itse tykkään, että sammareissa kuuluu myös olla aina upslaakit, vaikka ne ovatkin joskus aika tuhtia kangasta. Mutta sen raidallisen luonteensa vuoksi ne näyttävät jotenkin hassuilta, jos lahkeet loppuvat ihan noin vaan.

EDIT: ai hups, tässä olikin kyse suorista tai puvun housuista.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6934 : 20.02.14 - klo:13:26 »
Toinen kysymys lieneekin, että miten usein housuista löytyy 7cm lyhennysvaraa?

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6935 : 20.02.14 - klo:13:59 »
Mä luulen, että housut pitääkin tilata "unfinished", jos haluaa tehdä upslaakit. Ei toki aina mahdollista, mutta laatuvalmistajilla onneksi melko usein.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6936 : 20.02.14 - klo:14:03 »
Olen kyllä sellaisiin törmännyt esimerkiksi Ermenegildo Zegnan puvuissa mutta toisaalta tiedä sitten miten jotkut Suittarin pukujen lahkeet on mitoitettu. Periaatteessahan ne kaikki kannattaisi jättää pitkiksi ja viimeistelemättä sillä mittaa joutuu korjaamaan lähes aina.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6937 : 20.02.14 - klo:14:11 »
Suittarin puvuista en tiedä, mutta flanellit oli viimeistelemättömät ja niihin saatiin 4-5cm upslaakit.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6938 : 20.02.14 - klo:14:24 »
Onko kankaan kuvioinnilla mitään vaikutusta upslaakien ottamiseen tai jättämiseen noin lähtökohtaisesti? Pitääkö ruudullisessa kankaassa miettiä kuvion mätsäämistä? Ja kuinka paljon on sopivasti? Nelisen senttiä vaikuttaisi silmämääräisesti sopivalta tällaiselle hoikalle 180-senttiselle miehelle.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6939 : 20.02.14 - klo:15:30 »
Unohtakaa edellinen. Tän mittaisella kaverilla 48-koon Havanassa oli sen verran vähän lahkeen varaa, ettei upseja synny ellei Galliamon rouvat ja neidit laita jatkopätkää muusta kankaasta sinne väliin. Upslaakiin siis on kangasta mutta eikö se tehdä taittamalla lahje kahteen suuntaan eli sinne piiloon jää sama määrä kangasta kuin mitä näkyvään taitteeseen?

Muuten oikein hyvä puku kun nuo lahkeet fiksaa. Vähän niskapussia takissa ja liivissä. Paitahihasillani en koskaan puvun kanssa esiinny joten tiedä sitten kannattaako liivien niskaa edes fiksata kun on tuollaista silkin tuntuista ohutta kangasta selkäosa. Vai mitäs sanotte?

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6940 : 20.02.14 - klo:15:39 »
Eikös kolmiosasen puvun yks pääpointeista oo se, että voi heittää tarvittaessa takin pois ja näyttää vielä säädylliseltä (ei paitahihaiselta)? Itse ainakin vietin suurimman osan ajasta toimistolla ilman takkia, kun oli kolmiosainen puku päällä.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6941 : 20.02.14 - klo:16:47 »
Miten sulla menee core 48 havanna kun mullakin 50...

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6942 : 20.02.14 - klo:17:08 »
Miten sulla menee core 48 havanna kun mullakin 50...

Olen 180cm, 74kg tai silleen. Muistaakseni mulla kyllä on enemmän hartioita kuin sulla, eikös se Tanen mulle sopiva Huntsmanni ollut sulle iso hartioista? Itse otin sitä vain hieman sisään vyötäröltä ja istuu hyvin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6943 : 20.02.14 - klo:18:14 »
Ainiin joo oot lyhyempi ja leveempi - riisi vastaan peruna. Näinhän se oli. Jos sulla jää Havannassa kassien alle hieman lepatusta niin vie suosiolla Saumaan. Galinalla ei riitä taidot noiden kavennuksessa mutta Saumassa onnistui 10+.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6944 : 20.02.14 - klo:19:43 »
Aspesin päällystakit?

XL=52?