Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888813 kertaa)

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6735 : 20.12.13 - klo:10:00 »
Hei Supera,

En hae "lupaa", vuosien varrella oma tyyli on löytynyt eikä minun jollain 'approved' brändeillä tarvitse hyväksyntää hakea. Minun alalla jos sitä tekisin, merkki ei todellakaan olisi mikään edellä mainituista. Olen tosiaan aika tarkka tuosta hengittävyydestä, kai sitten hikoilen helposti. En halua ostaa edullistakaan pukua jos siinä ei ole mukava olla, koska se tulee jäämään varmasti kaappiin. Hukkaan heitetty se on pienikin hinta.

Eli ihan aidosti noista rakenteista olin kiinnostunut, ei piilokonteksteja.

ok,

helppo tapa todentaa laatua ja istuvuutta on että tilaat suoraan pari-kolme vaihtoehtoa ja testailet kotioloissa rauhassa.
Palauttaminen takaisin ei ole ongelma ja siitä aiheutuva kustannus ei liene "show stopper".

Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

--Tuomas

  • Kisälli
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6736 : 20.12.13 - klo:23:15 »
Hei,

http://1.bp.blogspot.com/-rVv65ZCACuE/Tb9hKpWN0RI/AAAAAAAAJ-M/j8yfrDZcD6c/s400/Dean2-funnycrave.com.jpg

Mistähän löytyisi tälläinen paita. Olennaista tyköistuvuus ja riittävä helman pituus. Kankaan ei tarvitse olla "Golf-pikeetä", vaan pehmeämpi ja venyvämpi kangas käy hyvin. Miksi tuollaista paitaa kutsutaan?

Ascot

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6737 : 20.12.13 - klo:23:59 »
Hei Supera,

En hae "lupaa", vuosien varrella oma tyyli on löytynyt eikä minun jollain 'approved' brändeillä tarvitse hyväksyntää hakea. Minun alalla jos sitä tekisin, merkki ei todellakaan olisi mikään edellä mainituista. Olen tosiaan aika tarkka tuosta hengittävyydestä, kai sitten hikoilen helposti. En halua ostaa edullistakaan pukua jos siinä ei ole mukava olla, koska se tulee jäämään varmasti kaappiin. Hukkaan heitetty se on pienikin hinta.

Eli ihan aidosti noista rakenteista olin kiinnostunut, ei piilokonteksteja.

ok,

helppo tapa todentaa laatua ja istuvuutta on että tilaat suoraan pari-kolme vaihtoehtoa ja testailet kotioloissa rauhassa.
Palauttaminen takaisin ei ole ongelma ja siitä aiheutuva kustannus ei liene "show stopper".



Kiitos. Tämä voi olla hölmö kysymys, mutta mistä tiedän pukua tunnustelemalla ja katsomalla onko se liimatuettu vai ei? Onko kangas tällöin jotenkin kankeampaa tms? Olen tosiaan joskus näitä ja muitakin RTW takkeja hypistellyt, mutta itse en ole osannut päällisin puolin random takista sanoa.

Törmäsin aiheesta haeskellessa SF:llä termiin 'fused', mitä tällä tarkoitetaan kun puhutaan puvun rakenteesta?

Ajettelin jospa antaisin kuitenkin myös Suittarillekin vielä mahdollisuuden. Onko mikään heidän fitti lähtökohtaisesti ok lihaksekkaammalle vartalolle. Tämä vartalon ylin seutu aiheuttaa ongelmia RTW puvuissa tai ainakin 'fashion fiteissä', minulla on aika leveät hartiat, isohkot epäkkäät, leveä selkä ja reilusti ympäsysmittaa heti kainalon alla. Johtuukohan kokeilemissani Suittarin irtotakeissa esiintynyt collar gap tästä? Muistan että jotenkin ainakin tuntui että takki vetää selästä. Vartalotyypistä johtuen suosin luonnollista ja mahdollisimman vähän topattua hartiaa takeissa ja Suittarilla tuo hartialinja miellyttää TML:a ja CT:a enemmän. Kun istuvuus pelaa olen toki saanut myös brittihartiaa toimimaan ja etenkin tässä beaterpuvussa olen valmis hyväksymään tämän.

RexMundi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 314
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6738 : 21.12.13 - klo:10:58 »
Fused = liimatuettu
Half-canvassed on osittain liimattu; alaosa liimattu, hartiat ja rinta liinoitettu

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6739 : 21.12.13 - klo:11:12 »
Ascot, Putthisonin puolelta löytyy melko hyvät ohjeet, mutta en usko pelkän tunnustelun auttavan jos ei ole ensin hiplaillut taatusti liinakankaalla valmistettua verrokkia.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6740 : 21.12.13 - klo:11:49 »

Ascot

  • Kisälli
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6741 : 21.12.13 - klo:14:22 »
Ascot, Putthisonin puolelta löytyy melko hyvät ohjeet, mutta en usko pelkän tunnustelun auttavan jos ei ole ensin hiplaillut taatusti liinakankaalla valmistettua verrokkia.

Hei Ville,

On minun nykyinen vaatekaappi taatusti irtoliinoitettua, mutta tämä MTM ja bespoke tavara on esim kankaiden osalta jo lähtökohtaisesti niin eri tavaraa että verrokista ei voida oikein puhua. Osaatko ottaa kantaa noihin Suit Supplyta koskeviin kysymyksiini yllä?

E. Kiitos myös RexMundille. Taidan unohtaa nämä CT:t ja Lewinit. En tosiaan innostu tuosta liimasta, vaikka olisikin vain alaosa liimattua.
« Viimeksi muokattu: 21.12.13 - klo:14:25 kirjoittanut Ascot »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6742 : 21.12.13 - klo:17:01 »
Ascot, en omista SS-takkeja tai muita tykötarpeita, joku toinen osaa kertoa niistä paremmin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6743 : 21.12.13 - klo:17:07 »
Ascot, en omista SS-takkeja tai muita tykötarpeita, joku toinen osaa kertoa niistä paremmin.

Miksi mulle tulee tästä mieleen joku toinen eurooppalainen valtio kuin Alankomaat?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6744 : 21.12.13 - klo:17:07 »
Ascot laita Suittarilta omassa koossasi joitain takkeja tilaukseen. Palautat sitten jos ei natsaa. Toimitus ja palautus ilmainen, joten et menetä mitään.

^Schutzstaffel takki ja vermeet olisivat kieltämättä äärettömän mielenkiintoisia omistaa. Ei vaan taida riittää paalu sellaisten hankkimiseen vaikka joku olisi myymässä.
« Viimeksi muokattu: 21.12.13 - klo:17:14 kirjoittanut konda »

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6745 : 21.12.13 - klo:20:49 »
Camel värinen villakangas duffelissa, uhka vai mahdollisuus? Pelkona on, että imee kaiken lian itseensä ja takista tulee lopulta käyttökelvoton likaisuuden takia. Parempi pysyä vaan tummissa väreissä?

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6746 : 21.12.13 - klo:20:52 »
Camel värinen villakangas duffelissa, uhka vai mahdollisuus? Pelkona on, että imee kaiken lian itseensä ja takista tulee lopulta käyttökelvoton likaisuuden takia. Parempi pysyä vaan tummissa väreissä?
Anteeksi kuinka.  Ei se sen enempää likaa ime kuin muunvärisetkään.  Oletan.

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6747 : 21.12.13 - klo:21:01 »
^ Kysymys oli aivan aiheellinen. Tokihan vaaleassa villakankaassa lika erottuu selvemmin kuin tummassa. Toisaalta voihan senkin pesettää tarpeen vaatiessa. Uskoisin, että jos tarkoitus ei ole hankkia takkia erityisesti ns. rypemiskäyttöön, niin likaantuminen tuskin on ongelma. Villahan on perimätiedon mukaan jossain määrin likaa hylkivä ja jopa itsepuhdistuva (tosin tieteellisiä viittauksia tähän ei ainkaan itselläni ole), joten normaalikäytössä pesetystarvetta lienee todella harvoin.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6748 : 21.12.13 - klo:21:19 »
Camel duffeli = todella suuri mahdollisuus. Ei minkäänlaista uhkaa.

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6749 : 21.12.13 - klo:21:55 »
^ Kysymys oli aivan aiheellinen. Tokihan vaaleassa villakankaassa lika erottuu selvemmin kuin tummassa. Toisaalta voihan senkin pesettää tarpeen vaatiessa. Uskoisin, että jos tarkoitus ei ole hankkia takkia erityisesti ns. rypemiskäyttöön, niin likaantuminen tuskin on ongelma. Villahan on perimätiedon mukaan jossain määrin likaa hylkivä ja jopa itsepuhdistuva (tosin tieteellisiä viittauksia tähän ei ainkaan itselläni ole), joten normaalikäytössä pesetystarvetta lienee todella harvoin.
Aivan niin.  Toki siinä lika näkyy paremmin, mutta ei se likaannu sen paremmin kuin tummakaan.  Tätä yritin tuoda esille ensimmäisessä vastauksessani. 
Tarvittaessa duffelin voi pesettää, mutta jos ei aivan rapakkoon kaadu sen kanssa niin ei ole tarpeellista.  Sehän on huovutettua villakangasta ja hoidoksi riittää tuuletus ja kevyt harjaus tarvittaessa.  Huom!  Pakkasöinä duffelin paikka on parvekkeella tuulettumassa, siis mikäli ei ole päällä.  Talven pakkaset kannattaa hyödyntää ja kaikki villakangastakit vaan ulos.  Useampi päivä kerrallaan tekee hyvää.  Mikäli ei tule pakkasia, kyllä ne voi viedä ulos kosteaan ilmaan raitistumaan.  Olen itse pitänyt -takkeja, sadekelillä, useamman päivän parvekkeella.  Tietenkin siinä on katto päällä.  Sen jälkeen vaan kunnon kuivatus sisällä vaatepuussa ennen kaappiin laittoa.
Ostin oman duffelini 1972 Belfastista ja takki on täydessä kunnossa.  Kertaakaan ei ole pesty.
Motto: köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.