Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2888441 kertaa)

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6660 : 17.11.13 - klo:15:15 »
Tätä on varmaan kysytty ja keskusteltu mutta saako Aldeneita mistään Suomessa? Tässähän on tosin se dilemma että tuon hintaluokan kenkiä ei missään tapauksessa viitsisi sovittamatta ostaa, vaikka onhan vaihto- ja palautusrumba toki mahdollinen. Toisaalta sitten punottaisin häpeästä sovittaessani kivijalassa oikeaa kokoa ja näpyttelisin sitten tilauksen ulkomaiseen nettikauppaan.

Evoluutio on kohdallani ajanut siihen, että alun lukuisien hankintojen jälkeen (moni sinänsä erinomainen vintagekenkä ebaystä) olen enemmän ja enemmän kääntymässä less and better is best -ajatuksen kannalle, eli vahva panostus pitkäikäiseen käyttömukavuuteen ja minulle sopivaan ajattomaan tyyliin lukuisien vaihtoehtojen sijaan. Oma pukeutumiseni ja käyttötarpeet kun eivät edellytä läheskään niin suurta valikoimaa kuin mitä olen haalinut.

m

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6661 : 17.11.13 - klo:16:37 »
^Ei pääse sovittaan Suomessa missään liikkeessä. Toivo että joku ystävällinen toveri, jolla on suunnilleen saman kokoinen jalka tarjoaa mahdollisuuden. Vaikka aika hyvin noista Aldenin lesteistä on tietoa saatavilla.

Btw, hyvä ajattelutapa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6662 : 17.11.13 - klo:21:20 »
^^ Kuten m tuossa jo totesikin, Aldenin lesteistä on tarjolla todella paljon tietoa. Olen omistanut Aldeneita nyt kolmella eri lestillä ja kaikki koot ovat osuneet nappiin muilta saatujen tietojen perusteella.

Voin yrittää auttaa oikean koon määrittämisessä, jos kerrot mitä kokoa ja leveyttä käytät eri kengissä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6663 : 17.11.13 - klo:21:57 »
Niinhän se lienee että käyttö- ja fiilisvalue -wise less & better on optimiratkaisu, yhdet monothan sitä vaan voi kerralla olla jalassa. Aldenit ois nyt sitten skabaamassa Crocketin Nothcoteja vastaan seuraavan hankinnan paikasta. Barrie-lestistä olen ymmärtänyt että 8 US = 8 UK, sound about right?

Sivujuonteena tajusin että oman verokorttikämmin takia on tänä vuonna mennyt jo 10 kuukaudessa yli koko vuoden ennnakonpidätykset, joten budjettitilanne näyttää hieman valoisammalta.
Larppaus sallittu

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6664 : 17.11.13 - klo:22:00 »
Barrie-lestistä olen ymmärtänyt että 8 US = 8 UK, sound about right?

Lähes kaikki ottavat Barrie-lestiset kengät puoli kokoa tavallista jenkkikokoaan pienempinä. Oma jenkkikokoni on 11 ja Barriessa 10.5. Brittikokoni on 10.
« Viimeksi muokattu: 17.11.13 - klo:22:03 kirjoittanut Tommi »
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6665 : 17.11.13 - klo:22:07 »
Ite soviti  Barrieta eilen, ja sanoisin että 8us=pienehkö 7.5uk

m

  • Kisälli
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6666 : 17.11.13 - klo:22:39 »
Komppia. Itellä UK8.5, ei leveä, muta ei niin kapeakaan. Barrie US9.5 toimii talvikenkänä villasukalla jees, mutta US9 on parempi.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6667 : 18.11.13 - klo:09:16 »
Voin yrittää auttaa oikean koon määrittämisessä, jos kerrot mitä kokoa ja leveyttä käytät eri kengissä.

Kiitos, olen jo kokeillut sizeadvisors.comia ja syöttänyt tarkat jalan mitat ja arvioinut muutamia omia kenkäkokemuksia mutta minulle suositellut lestit ja koot eivät alkuunkaan tunnu käytännössä kuitenkaan sopivan.

Jos osaat näistä tiedoista heittää suht' hyvän mututuntuman niin voisin uskaltaa ebaysta aloittaa...

Cheaney lesti 125 (Arthur III) koko UK 6F on millilleen napakan oikean pituinen ja teoriassa jopa oikean levyinenkin mutta silti kokonaisuus jotenkin aavistuksen nafti.

Vintage Florsheim Imperial tykkiveneet (malli 92604) US 7,5C on kutakuinkin oikea, saisi olla inan korkeampi/tilavampi varpaiden nurkilla. Tuo "c" oli myyjän erhe, olin hakemassa ja "d" -leveyttä ja listauksessa luki 7,5D, mutta kenkä käytännössä kuitenkin sopi hyvin kun hieman amiseptin avulla venytin.

Johnston & Murphyt US 8D on perfetto (J&M:t kokonumerointi on kuulemma usein tuon puolikkaan isompi kuin monet muut).

Dack's vintaget US7,5D täydellinen.


Olen kutakuinkin vakuuttunut että minulle tyylillisesti sopivat Aldenit löytyisivät Barrie ja Aberdeen -lesteistä, ja molemmat kai aavistuksen numeroaan isompia kooltaan, joten menisivätkö sinne 7E tai 7,5C -luokkaan??

Hyviä ehdotuksia otetaan mieluusti vastaan!


Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6668 : 18.11.13 - klo:10:39 »
En ole Tommi, mutta mulla vintage florsut ja Barrie samalla koolla.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6669 : 18.11.13 - klo:14:43 »
^^ Noiden perusteella oikean koon määrittäminen ei ole mitenkään varmaa, mutta lähtisin kokeilemaan kokoa 7.5 D Barriessa - aivan kuten Lh:kin jo neuvoi.

Aberdeen on kärjestä paljon kapeampi lesti kuin Barrie ja konsensus on, että se istuu jotakuinkin koon osoittamalla tavalla. Ei siis kannata ottaa yhtään tavallista kokoaan pienempää kenkää Aberdeenissa, vaan kannattaa pikemminkin miettiä yhtä pykälää leveämpää mallia. Esimerkiksi itse ottaisin Aberdeen-lestiset kengät koossa 11 E.

Muista myös alla oleva kuva. (Muuten, kuvaa katsoessani tajusin muistaneeni väärin kokeilemieni Alden-lestien määrän, sillä niitä onkin kolmen sijaan viisi.)

Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Vähäpukeinen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6670 : 19.11.13 - klo:00:10 »
Onnistuuko kuvan lahkeen pidentäminen sentillä tai puolellatoista? Voiko lahkeen suusta tulla jotenkin ryhditön tai muuten huono? Taitos on 20mm.


mairaksinen

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6671 : 19.11.13 - klo:09:16 »
Sentin pystyy ottamaan, mutta pitää huolitella hyvin niin ei rispaannu. Saumurilla onnistuu ainakin.

Nykäsen tupakaveri

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6672 : 19.11.13 - klo:10:05 »
Onnistuuko kuvan lahkeen pidentäminen sentillä tai puolellatoista? Voiko lahkeen suusta tulla jotenkin ryhditön tai muuten huono? Taitos on 20mm.


Voi pidentää mutta vanhasta tikkauksesta kuin alisuustakin jää selvät jäljet.

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6673 : 19.11.13 - klo:10:25 »
Onneks noi joissain chinoissa kiinnostaa about samaa demografiaa joka kyselee hätääntyneenä siitä, kun uusiin kenkiin on ilmestyny ekan käyttöpäivä jälkeen just ja just mikroskoopilla näkyvät rypyt.
Larppaus sallittu

Nykäsen tupakaveri

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6674 : 19.11.13 - klo:11:10 »
Onneks noi joissain chinoissa kiinnostaa about samaa demografiaa joka kyselee hätääntyneenä siitä, kun uusiin kenkiin on ilmestyny ekan käyttöpäivä jälkeen just ja just mikroskoopilla näkyvät rypyt.

No eihän nuo jäljet kaikkia tietenkään haittaa mutta ei ne hyvältäkään näytä.