Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2889030 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6555 : 04.11.13 - klo:18:46 »
Tuo muovi suojaa päällistä tehtaalla valmistusvaiheessa, yleensä se poistetaan huolellisesti ennen pakkaamista. Jollakin terävällä sen saa kyllä irti. Ei mitään vakavaa, mutta miinusta valmistajan laadunvalvonnalle.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6556 : 04.11.13 - klo:19:43 »
Woly Kenkärasva 100 ml

   Tuosta.  Olen käsitellyt tuolla sekä kenkiä että nahkarotsit & hanskat.  Nahka pehmenee ja antaa suojaa kosteutta vastaan.  Samalla tulee hoidetuksi kädet, olen levittänyt sen paljain sormin.  Toimii hyvin.
    

Luulisi nahan värin tummuvan tuollaisella?
Niin luulisi ja purkin takakannessa on varoituksia, että nahka saattaa tummua.  Kehotetaan kokeilemaan johonkin näkymättömään paikkaan.   Olen vedellyt tuota nahkarotsiin aika surutta, liiat saa harjata tai pyyhkiä seuraavana päivänä pois.  Ei mitään havaittavia värimuutoksia, eikä mitään muutakaan negatiivista sanottavaa.  
Tuossa alkuperäisessä laukun kyllästämisessä kannattaa kokeille ehkä pohjaan ensin.  Näkee mitä se värille tekee jos tekee.  Muitakin nahkarasvoja -vahoja olen käyttänyt, mutta tuota kuluu eniten.
edit: toinen hyvä sormin levitettävä vaha. ECCO Wax Oil Löytyy monesta kenkäkaupasta ja googlettamalla toki
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:20:05 kirjoittanut Don Pedro »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6557 : 06.11.13 - klo:21:22 »
Menossa tapahtumaan, jossa koodina tumma puku. Ministeri läsnä. Täytyykö kutsussa olla maininta kunniamerkeistä, jotta niitä saa käyttää? Tilaisuus on oikeastaan muuten niin virallinen kuin voi olla. Ja kun muutama merkki, niin tulevatko ne molemmat takin käänteeseen eli juuri tämän kuvan mukaisesti? Vai tulevatko 2 cm takin käänteen napinläven alle vai taskun tasalle? Taskuliinaa ei käsittääkseni saa olla vai saako? Joo ei saa.

On taas vaikeeta...


 

Edit:
Eli meneekö tämä kuvan mukaisesti?

« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo:21:31 kirjoittanut konda »

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6558 : 06.11.13 - klo:21:37 »
Nyt puhun ihan mutua, mutta mulla on käsitys että pitää mainita. Eri asia joku itsenäisyysjuhla. Älä silti mua usko, en oikeesti tiedä. Nyt sun pakko sanoa mitä kunniamerkkejä sulla on?
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6559 : 06.11.13 - klo:21:40 »
Eihän kunniamerkkien käyttämistä kukaan kiellä, mutta jos kutsussa on vain tumma puku en laittaisi.  Ei se silti virhe ole, mutta kantaja voi tuntea olonsa vaivaantuneeksi kun muilla ei ole merkkejä.  
Tämä on kaikki ulkomuistista nopeasti repäistyä, mutta alakuvassa on paremmin.  Mikäli merkkejä on niin paljon, etteivät mahdu yhteen riviin, voi laittaa limittäin.  Arvokkain keskelle ja siitä arvojärjestyksessä laitaan päin.  
Muista sitten kuva foorumille.  Halutaan nähdä sinut tummassa puvussa kilisevät rinnassa.

edit: Danius kerkisi ensin.
edut2; ei kuviollista kravattia. 
« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo:21:44 kirjoittanut Don Pedro »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6560 : 06.11.13 - klo:21:52 »
Nyt puhun ihan mutua, mutta mulla on käsitys että pitää mainita. Eri asia joku itsenäisyysjuhla. Älä silti mua usko, en oikeesti tiedä. Nyt sun pakko sanoa mitä kunniamerkkejä sulla on?

 NATO Non-Article 5 sekä vierasmaalainen sotilasmerkki, minkä käyttö mun täytyy selvittää. Todennäköisesti se ei kuulu settiin mutta ota näistä selvää.

[spoiler]Ja aukin risti lol[/spoiler]

^^ harmaan grenadiinin ajattelin laittaa ja käsitykseni mukaan se olisi täysin sovelias tähän.
« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo:22:04 kirjoittanut konda »

Don Pedro

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6561 : 06.11.13 - klo:22:07 »
Ota ja soita kutsujalle.  Kansliaan tjs.  Menettely on täysin korrekti ja sitä käytetään juuri tämäntapaisissa tilanteissa.  
Joo, harmaa tai musta.

edit: minä laittaisin mustan, mutta en osaa oikein perustella.  Paitsi, että olen tottunut käyttämään mustaa.
« Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo:22:10 kirjoittanut Don Pedro »

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6562 : 06.11.13 - klo:22:17 »
Musta solmio on hautajaisiin.

Ehdottomasti laita kaikki merkit. Onko ampuma- tai suunnistusmerkkejä tai vaikka Nuorten Kotkien leirimerkkiä? Tai jotain neuvostoturisteilta 70-luvulla saatuja.

(eli mitä jos kysyisit kunniamerkeistä tilaisuuden järjestäjältä ja vielä erikseen kysyt kantaa noiden omien merkkiesi kantamiseen ko. tilaisuuudessa)
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6563 : 06.11.13 - klo:22:25 »
Tämä oli nyt vähän yleinen kysymys eli ei pelkästään tähän tapahtumaan sidonnainen... Ilmeisesti ei siis ole mitään oikeaa tai väärää kun pukukoodi on tumma puku.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6564 : 06.11.13 - klo:22:33 »
Minulla on sellainen muistikuva, että kunniamerkkien käyttö mainitaan kutsukortissa. Ellei mainita, prenikat jäävät kotiin. Itsenäisyyspäiväjuhlissa (tasavallan presidentin vastaanotto) niitä käytetään, mutta siitäkin on oma ohjeistuksensa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6565 : 06.11.13 - klo:23:08 »
Oikeat mitalit näkyvät vain saunassa.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6566 : 07.11.13 - klo:07:59 »
Konda

Järjestys on
suomalaiset
ulkomaalaiset
ulkomaalaiset siten, että maat aakkosjärjestyksessä
YK ja NATO yms sitten ihan loppuun operaatioden ikäjärjestyksessä.


editoin sen verran ett YK ja NATO vain enne ulkomaalaisia
« Viimeksi muokattu: 07.11.13 - klo:10:15 kirjoittanut Osman »
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Markiisi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6567 : 07.11.13 - klo:16:30 »
Ota kunniamerkin varmuuden vuoksi mukaan perstaskuun, luo pikaisesti silmäys muihin paikallaolijoihin ja jos kaikilta muiltakin prenikoita löytyy niin käyt huomaamattomasti vessassa laittamassa omat paikoilleen

Hidas

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 408
  • poco ritardando
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6568 : 07.11.13 - klo:16:49 »
Diplomaattipiireissä liikkuneen etikettikouluttajan Sirkka Lassilan sanoin:

"Kunniamerkkejä käytetään silloin, kun ne mainitaan tilaisuuden kutsukortissa, samoin tärkeissä tilaisuuksissa suvun piirissä"

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #6569 : 07.11.13 - klo:20:38 »
Ei kunniamerkkejä jos ei kutsussa mainita.
Joillain vanhemmilla osanottajilla voi silti olla jos ovat tottuneet tumma puku ja suuret kunniamerkit kutsuun.
Vierasmaalaisen kanssa olisin varovainen.
Ja sen aukin ristin voi hyvin laittaa jos on maanpuolustustilaisuus.